Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva nabídla nižší cenu za provoz trati z Plzně do Mostu než Dráhy

Společnost Arriva nabídla za roční provoz rychlíkové trati z Plzně do Mostu o 3,4 milionu korun nižší cenu než České dráhy. Celkem dopravce požaduje za provoz od státu dotaci 37,3 milionu korun, informovalo Ministerstvo dopravy. Dá se proto předpokládat, že zakázku na provoz trati Arriva na příští rok získá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L28u83c17i94a30n 60P44a31p59a89z49i68a92n 5854277381475

Vagony Arriva nebrat, hrozné šunky.

0/0
11.9.2014 23:48

M13i88l25a63n 18L72a14š88ť51o91v60k75a 8372634713958

Čd tam jezdí s tímhle, http://www.zelpage.cz/razeni/14/vlaky/cd-1192 ;-D;-D;-D

0/0
7.9.2014 15:32

R10a57d41e47k 30J67a83n33a66t53a 9765316124722

A co s tím motorákem 843 máte přesně za problém? Je cca 18 let starý (poloina životnosti), interiér vcelku moderní, ( http://www.vlaky.net/upload/images/reports/002216/07.jpg ), WC relativně taky (již "na tlačítko").

To, co zde dle článku nabízí Arriva, je motorová jednotka řady DB 628, je tedy starší (vyráběla se mezi lety 1986–1996).

Parametry, které se dneska sledují nejvíce - klimatizace a nízkopodlažnost - nemá ani jedno z toho.

+1/0
7.9.2014 16:41

D36a59v29i83d 35P34e40c15a 1205204131166

Naprosto přesně podpořím pana Janatu, upřesněte důvod těch smajlíků na Lašťovko. Pro dopnění, 843 má zvedací plošinu a interiér není horší než ta starší němka.

0/0
8.9.2014 8:17

M78a67r82t54i31n 35Š77t71r91o38s 4849897270448

Nabízí se otázka, jestli do budoucna nebude potřeba při každém přestupu kupovat novou jízdenku, doufám, že toto se řeší. Škoda že o tom v článku nic není. Další věc je, že se jedná o rychlíkovou trať, to chce Arriva obsluhovat těma svýma motoráčkama, se kterýma jezdila do Kralup?

+2/0
4.9.2014 13:45

R15a91d95e63k 94J81a85n78a64t10a 9565536384462

Ano, motoráky řady DB 628. Alespoň článek to tvrdí. Ostatně sem se hodí o dost více, než na eletrifikovanou trať Praha-Kralupy.

0/0
4.9.2014 14:36
Foto

T65o94m46á30š 44K24i87r25o50v 1215328515537

Osobně si myslím, že by tato motorová jednotka na na začátek stačila. Vždyť ČD na této trati (rychlíkové, jak Vy říkáte), osobní vlaky neprovozuje, tedy tu jezdí JEN rychlíky a to ještě 4x denně.

0/−1
4.9.2014 18:55

R39a79d97e73k 38J66a89n28a48t18a 9555256304292

Kdepak, v podstatné část trati (Most-Chomutov, Chomutov-Žatec, Plasy-Plzeň) se doplňují s osobáky i rychlíky ČD.

A nejde ani tak o přestupující (ty by mohli dostat nějaké sečtené jízdné na jedné jízdence, jako tomu např. u Kraslic), ale hlavně pro lidi pravidelně dojíždějící. Hrozí, že jim jejich traťová předplacená jízdenka nebude platit pro všechny vlaky na trati, což nahání lidi do aut (buď aby se omezili na část spojů, nebo aby platili za jednotlivé jízdenky, tj. více).

+2/0
4.9.2014 20:11

D10a13v81i97d 77P95e40c16a 1965904641556

zase bych nestrašil lidí konkurencí, buďme vyvážení:-). Jen doufám, že časem vypotí něco lepšího a stát nějak donutí konkurenty uznavat si jízdenky.

0/0
8.9.2014 8:20

P13a56v89e50l 84P41r53o38k55o97p 6668362275850

Asi se budu (naivně) opakovat, ale požaduje objednavatel (či vytvoří podmínky pro nebo nařídí) jednotný tarif v rámci zmíněné trati a ostatních dotovaných tratích obsluhovaných majoritním (národním) dopravcem (včetně nabídek typu IN x %)? Nebo se s ničím takovým "samozřejmě" neuvažuje a výsledný stav bude shodný se situací v autobusové dopravě? Nebude to krok zpět?

+5/0
4.9.2014 10:55

P47e28t27r 85N90i14v23n93i87c21k67ý 3232534545227

Nabídla INx je slevová nabídka Českých drah, Co s tím mají společného ostatní provozovatelé?

0/−2
4.9.2014 11:31

J33o81s16e18f 82T63r43ö37g96l 8339242706906

DOhromady tvoří síť, která by měla fungovat jednotně. Pokud např. denně dojíždím z Mostu do Chomutova a k tomu si koupím měsíční "lítačku" na neomezené cesty, bylo by vhodné, aby jí uznávala i Arriva u těch 6 párů vlaků, co tam případně bude mít. Jinak to znamená zhoršení nabídky veřejné dopravy a to rozhodně není cíl, zejména když jde o dopravu dotovanou.

+4/0
4.9.2014 11:52

R72a11d45e55k 80J90a58n22a87t21a 9105606414182

Aby měly podobné věrnostní slevové nabídky smysl (motivovat k pravidelnému využívání veřejné dopravy, což je i důvod, proč to stát objednává a doplácí prokazatelnou ztrátu), tak musí platit ve vech vlaích na trase.

V Německu BahnCard taky znamená slevu i u ostatních dopravců, než jsou DB. Samozřejmě, že se přitom tržby nadále děli spravedlivě, nikdo není bit.

+2/0
4.9.2014 13:20

M67i78r82o70s86l98a26v 32Z26i59k27m44u32n13d 7899303614753

Jenže nejsme v Německu nebo Švýcarsku, kde se sice tržně podniká, ale současně v železniční dopravě (v zemi Helvetského kříže i na silnicích) tvrdě reguluje, což se v české kotlině nepraktikuje ... tady se uplatňují principy anglického kapitalismu 18. století ...

Předpokládám, že objednavatel bude vyžadovat, aby vozidlo bylo vybaveno zdvihací plošinou pro vozíčkáře, jako je tomu u dopravce ČD ...

+2/0
4.9.2014 17:15

P42e31t31r 85P74i22d42r62m94a10n45n 7701153575513

Není to Arriva ale společnost Vogtlandbahn,spadající pod italskou Trenitalia.

0/−1
4.9.2014 10:54

M54a74r58e24k 61M37a71r74t50i84n 8859384466680

??? Jde o společnost ARRIVA vlaky s.r.o., tak jak jako není Arriva Arrivou? :-)

0/0
4.9.2014 14:35

R55a31d66e58k 34J27a19n86a81t13a 9695386334132

Ne, tohle, o čem je článek, je ta "pravá" Arriva, původně britská, nyní patřící DB.

Italům patří "Arriva Deutschland" nedávno přejmenovaná na "Netinera", pod kterou aktivity v Německu. DB se této části společnosti totiž musela zbavit kvůli německým antimonopolním zákonům.

0/0
4.9.2014 20:17

J25a85n 55S54a68l91o76m37o41n 4169980471705

Na Sokolovsku jezdí Arriva na trati Sokolov - Kraslice - Klingethal - Zvotenthal. Mají to nějak domluvené s provozovatelem trati Sokolov - Kraslice firmou GW train Regio a jak to vypadá lidi jsou s nimi docela spokojení.

+1/0
4.9.2014 9:54

M56i79c10h88a83l 94M93o49u77c77h21a 9808409413674

Taky Arriva nejsou žádní amatéři, mimo mnoho jiného zajišťují kompletní autobusovou dopravu v Londýně...

0/0
4.9.2014 10:14
Foto

T92o55m53á33š 13K68i59r63o39v 1405688535907

Na Sokolovsku jezdí (ve spolupráci s Vogtlanbahnem, protože si pronajímá jejich jednotky REGIOSPRINTER) GW Train regio (dříve Viamont). Česká vlaková četa se střídá s tou Německou ve Zwotenthalu.

0/0
4.9.2014 18:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.