Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy se poprvé pochlubily všemi svými railjety vedle sebe

České dráhy "zaparkovaly" v neděli nad ránem všech svých pět dosud dodaných railjetů vedle sebe. Na seřaďovacím nádraží v pražské Michli tak bylo poprvé možné spatřit kompletní flotilu nejmodernějších vlaků ve službách Drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66e24o82š 58N84a61v50r95á50t57i67l 9593600475725

kolik lidi na stanici bude vedet kde ten styrsky hradec vlastne je?.....

.. nebo tam ajznbonaci napisou i originalni jmeno mesta?

+1/0
8.9.2014 10:09

R25a81d64e81k 97J89a13n72a16t31a 9175856314272

"Štýrský Hradec" jen napsal novinář do článku, na tabulích je VŽDY originální název města:

http://provoz.szdc.cz/tabule/StationDetail.aspx?id=5457076&t=2

0/0
8.9.2014 12:04

J84a79n 94J49e84m30e48l54k71a 1125910

Spíš kolik Čechů jezdí vlakem do Štýrského Hradce.. Co si pamatuji, tak ceny za vlaky v Rakousku jsou nemalé.

0/−1
8.9.2014 14:02

M35a18r55t60i35n 45T74e64s38a44ř 2389983693653

Někdo si určitě připlatí za pohodlí. Za volantem těžko můžete pracovat či relaxovat. A znám lidi, kteří jezdí autem neradi. Ovšem co za cílovku jezdí do Grazu, netuším.

0/0
10.9.2014 7:58

R12a62d51e76k 36J76a75n28a77t65a 9765726204742

Do Grazu (a někdy možná dále do Ljubljany/Záhřebu) to bude jezdit především proto, že s novým vídeňským nádražím tam chtějí od prosince zavést průjezdný model - linky z východu pojedou dále na západ a ze severu na jih. Mezi Vídní a Grazem samozřejmě budou ve vlaku Rakušáci převažovat.

Cesta vlakem Praha-Graz má trvat cca 7h, což je s autem srovnatelné. Plus to pohodlí, jídelní vůz, ...

0/0
10.9.2014 16:17

J26a34n 70C19e62p89e71k 1814576210

Nemělo by toto být komerční sdělení nebo placená reklama?

+2/0
8.9.2014 10:00

T80o85m41a30s 92N82o55v79o34t82n82y 3661956778459

Jo kdyby v tom nejezdili arabáci do Vídně, tak ta cesta je i přijemná :-P

0/0
8.9.2014 9:01

M34a26r16t40i89n 82R61u35z10i47c13k73a 1282458786937

A uz maji lokomotivy co je potahnou?

0/0
8.9.2014 9:00

M29a15r40e94k 50T45o54p35i93č 4195959477363

Mají (byť pronajaté). A ty je nejen potáhnou, ale dokonce je budou i sunout :-)

0/0
8.9.2014 16:58

D90a58v37e 92Ř73e38h72á64k 8508665375283

railjety budou nasazovány na denní spoje. Lehnout si můžete v lehátkových nebo lůžkových vozech, které jezdí v noci.

+1/0
7.9.2014 23:18

J60a41n 81J88e19m37e44l55k88a 1625610

Railjet určitě natáhne nějaké cestující. Myslím, že už někteří přichází na to, že je to lepší než se třepat na D1. Ale stejně si myslím, že na Brno má jezdit ve špičku Pendolíno s naklápěcí soupravou, které se na klikatou trasu prostě hodí. A nemusí se ani tak cenově podbízet . Mohli by klidně jezdit za 199..

+2/0
7.9.2014 21:23

D65a82v94i87d 70Š80a45f80r86á24n97e18k 5877754797543

To, že se na tu trať hodí, je jenom marketing ČD. Ten časový rozdíl zas tak markantní nebyl. Tuším pár minut na dvouapůl hodinové trati

0/−2
7.9.2014 23:20

J17a15n 39J78e47m13e75l89k14a 1715460

Ale pokud nabídnou alespoň připojení na vlakový portál a web, tak to bude krok dopředu.

0/0
8.9.2014 13:59

T84o81m61á91š 47C37z96a70k20o78j 6491124835150

Takže od prosince budou stavět jen Praha, Brno, Břeclav u nás nebo i jinde jako je tomu teď?

0/0
7.9.2014 20:54

R85a50d14e61k 32J93a23n38a82t37a 9495586834232

Praha, Pardubice, Česká Třebová, Brno, Břeclav

http://www.idsjmk.cz/obce/aktualityobce/jrcd15/k260.pdf

+1/0
7.9.2014 21:15

T62o16m15á83š 97C44z59a97k34o31j 6601804905140

škoda, ted nekterý staví i v Kolíně

0/0
7.9.2014 21:16

M69i74l66a13n 55W72e60l61s70e37r 5812778338561

To jsem zvědavý, jestli je uvidíme i v ČB: Pendolína jsme zatím neviděli, Railjety a Leoexpres k nám taky nejezdí.

Rychlíky z NDR do Prahy moc luxusní nejsou. Ale ceny ano.

Děkujeme českým drahám........

+3/−3
7.9.2014 20:40

R97a34d52e87k 52J82a18n13a73t65a 9135486544862

Ale viděli: https://www.youtube.com/watch?v=dSURanrMEBI

Expresní vlaky tady půjde zavést, teprve až přestanou práce na rekonstrukci tratě. Zda to bude Pendolíno, těžko říct, ale celkem by se sem hodilo, pokud by ko Rakušáci nechali dojet až do Linze.

Co se týká cen ČB-Praha, nepřijde mi 160 Kč za těch 169 km moc:

https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5473282&to=5457076

Cena pod 1 Kč/km je v Evropě poměrně vzácná věc a tady to ČD nabízí pro každý spoj každý den.

+1/0
7.9.2014 21:03

M25i81c11h50a12l 18O67p17a69t45r13n20ý 4612102452761

A proc tomu,aby do CB a Lince jezdily moderni soupravy, vadi stavba koridoru? Protoze to by CD musely chtit neco udelat pro ziskani zakaznika...

0/−7
7.9.2014 22:16

R12a29d21e13k 98J98a78n71a37t17a 9955666114112

S rekonstrukcí souvisí prodloužené jízdní doby, občas náhradní autobusová doprava, někdy i zpoždění => neatraktivita. A nemá ekonomický smysl plýtvat dražší soupravy tam kde se jezdí relativně pomalu, stihnete tam s nimi odvézt méně cestujících než jinde, na rychlejší trati. Znovu taky připomínám to velmi nízké jízdné. Přuitom náklady na nové/moderní vozy jsou hlavně splátky/odpisy, které nabíhají s časem. Ale tržby máte od kilometru. A na pomalé trati je poměr km/čas nižší.

Kromě toho, Pendolíno se hodí právě spíš na expresy (tj. zde zastavovat max v Táboře) a během rekonstrukce je omezená kapacita tratě, tolik vlaků po trati neprojede, teď je to tak akorát na ten rychlík každou hodinu.

A jinak, na každém rychlíku ČB-Praha je dnes řazen tento modernizovaný vůz:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bbdgmee236.php

Na vlacích, co pokračují do Lince, pak i tyhle:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bee240.php

+5/0
7.9.2014 23:27

M98i16c28h73a46l 87O36p40a75t24r87n90ý 4642162832421

Právě proto, že jsou tam komplikace (zpoždění, NAD), by atraktivnější soupravy pomohly. Přirozeně taky atraktivnější busy pro NAD, protože teď ji jezdí to nejhorší, co se najde někde vzadu v garážích. Ale to by ČD musely chtít získat zákazníky...

+1/−2
8.9.2014 7:29

P30e17t67r 96P62e83t37r 6503862268133

Koupíte si Ferrari na české polní cesty jenom proto, že se budete cítit líp (nehledě na to, že vás to vyjde o dost dráž) nebo si koupíte něco tomu odpovídajícího? Jasně, že pokud se u vás rekonstruuje a jinde ne tak moderní soupravy budou nasazeny právě tam, kde to má smysl. Nasadit je na výluky a pak na největších koridorech nechat 100 let staré vagony jenom proto, aby se Lojza z horní dolní cítil lépe, je opravdu blbost...

0/0
9.9.2014 20:49

T38o23m93a21s 11A16u68g46u96s91t87y63n 6567496711530

Proc o tom nepise pan Sura? :-P

+6/−2
7.9.2014 19:59
Foto

J95a25k18u44b 72V87a94š85k88o 1978144472253

Protože to je pozitivně laděný článek vůči ČD a to Sůra neumí ;-)

+6/0
7.9.2014 21:48

J77a76n 85S30ů84r97a 4265803133862

Protože má Sůra dovolenou :-)

0/0
10.9.2014 9:07
Foto

B84r94o68n86i49s42l52a20v 56G90a39b41r35y78š 2802399501

Vy si ani o dovolené nedáte pokoj od počítače? :-)

0/0
11.10.2014 19:08

M28a18r31e12k 11V30y31m29a24z12a43l 5708516542720

To je totiž moc chvály na státního dopravce...to on nesmí chválitRv

+3/0
8.9.2014 9:21

P91a38v33e48l 14K10r54á53l 5450879564558

Asi včas nesehnali Radima, aby se k tomu vyjádřil, a bez jeho názoru to Sůra nevydá.

0/0
8.9.2014 20:49

P84e45t51r 17M48a54r57e97č71e80k 1833821749468

"Pohleďte milí daňoví poplatníci ! Co jsme si pořídili za vaše prachy . " :-)

+2/−10
7.9.2014 18:43

M67a35r39t19i48n 15N46o65v48o96t55n41ý 3356496721634

Říkáte stejnou blbost, jako kdybyste nějaké stavební firmě (která staví třeba dálnice) vyčítal, že si koupí jeřáb.

+15/−1
7.9.2014 20:15

D85a24n53i74e45l 82S71c94h93n26i92t55z10e21r 5531494731666

obojí je černa díra, ale České Dráhy, to stáhnou víc a mnohem rychlej

0/−5
8.9.2014 0:18

R42a29d23e36k 48J51a19n28a96t54a 9605166294182

Celkový objem "dotací" (přesněji platby za objednané vlaky na ztrátových linkých) ČD pro celý stát je cca 12 mld. Kč. Za tuto cenu svezou 170 milionů cestujících třikrát levněji, než kdyby měli platit jízdné odpovídající nákladům, což je 4x až 5x levněji než západ od našich hranic.

Pro srovnání. Stavební firmy za takovou částku postaví něco kolem 20 km dálnice, a často blbě. MHD jen v Praze dostane za rok 10 dotaci mld. Kč, a přesto spojů ve špičce není dost.

+5/0
8.9.2014 0:29

D34a18n94i69e38l 10S10c83h62n44i24t32z21e89r 5651374531156

170 milionů cestujícich8-o, ja vidím, že většinou vozí vzduch, teda tak 75%neobsazených míst

0/−5
8.9.2014 0:58

M67a68r16t53i49n 59H74o12c64h27m85a27n 7433877954843

Hm, tak to je hned vidět, že jezdíte často a pravidelně vlakem....

+5/0
8.9.2014 7:18

R30a91d26e82k 21J73a65n58a65t77a 9215256394282

Průměrná obsazenost kolem 25-30% je přirozený důsledek kolísající a asymetrické poptávky a je běžná všude v Evropě. Zkrátka když nastavíte kapacitu tak, že ve špičce (např. ráno směrem do Prahy těsně před koncem) obsazenost mírně přesahuje 100%, tam vám to nějak takto v prúměru vyjde.

Vyšší průměrné obsazenosti dosáhnete jedině řízením poptávky (výraznými rozdíly jízdného mezi špičkou a sedlem, povinnými rezervacemi, obsluhou některých míst jen nednou denně apod.) a taky pokud nevozíte lidi primárně za povinnostmi, ale zábavou. Proto může být u letadel průměrná obsazenost kolem 75%.

ČD provozují hlavně základní dopravní obslužnost pro stát a kraje = odvézt každého, jezdit pravidelně rána do večera. Proto to výsledné číslo.

+5/0
8.9.2014 9:00

R62o68m11a55n 48H60r12o80n67z45a 5936351446828

ČD je klidně budou tahat párovkami. Nějaká se určitě najde.....

+1/−5
7.9.2014 17:55

T97o45m11á36š 36K36n69a73i21f69l 6933920127570

Těžko. :(

+3/−1
7.9.2014 18:13

M86a71t47ú59š 72B46e64n26a26k 9868484452823

nefungovalo by otváranie dverí, WC, klimatizácia, po čase ani osvetlenie. Iba ak by to riešili tak ako rieši ZSSK a Albatros klub často akcie. Pri väčšine jázd má bratislavský albatros (498.104) za sebou súpravu klimatizovaných Bdteer a Bmeer a na ich konci to tlačí a napája Hugo 350.004.

+1/0
7.9.2014 18:41

D49a33v79i87d 84Č39e81r59n30o76h84o87r12s58k87ý 1576404616546

delas si srandu ? ;-D soupravu ,,taženou´´ parní lokomotivou ve skutečnosti tlačí Gorila ? ;-D

+1/0
7.9.2014 22:19

D57a53v92i95d 96P44e62t97r28ž81e29l23a 2866904533290

A to už jako nebudou kupéčka? Kde se dá lehnout?

+3/−9
7.9.2014 17:27

J49a40n 81Z19e63m30a96n 8666932624702

Bezdomovci holt musí chodit spávat jinam.

+1/0
8.9.2014 5:00

D69a86v75i68d 84P35r92a86ž38á55k 6374822532316

Pochlubily se s nimi na odstavném nádraží, kde pravděpodobně budou vystaveny nastálo R^

+2/−20
7.9.2014 16:52

R41a63d77e11k 62J96a96n58a38t48a 9265576514902

Porozumět psanému textu dokážete? Jak máte v článku, 3 jezdí v současné době každý den do Brna, Vídně a zpět, jeden jen do Brna a zpět, pátý je na testy a jako záloha.

+13/0
7.9.2014 16:56

M37a56r36e11k 44V72y92m20a51z22a43l 5878936132240

Nerozčilujte se pane Janato, pan Pražák je typický rejpal...patří k těm, že i kdyby ČD jezdili jako v Japonsku 300km/h s Šikanzeny, stejně si něco najde....to je sport..kritizovat i to dobré. Mně se RailJety moc líbí a jen škoda, že jich nebude o 8 víc jak mělo být v původním plánu. Ale právě tyto soupravy jsou to, co vylepší obraz české železnice k lepšímu[>-]R^

+2/0
8.9.2014 9:26

Z72d22e57n38ě87k 32Ř65e29h64á41č65e72k 7208574378516

JANATO  mám stejný názor, pane Vymazale...

0/0
8.9.2014 10:49

R36o82m11a59n 81P29o35l47á79č37e31k 5216649675

A kde by jste je chtěl všechny najednou prezentovat novinářům ;-D

+7/0
7.9.2014 17:50

J74a12n 93S43t65o36d68o29l63a 7681700363700

Nejsem expert na vlaky, zarazila mě věta v posledním odstavci: Drahám však hrozí, že pro railjety, nakoupené za téměř tři miliardy korun, nebude mít vhodné lokomotivy.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/pet-railjetu-vedle-sebe-0vz-/eko-doprava.aspx?c=A140907_123129_eko-doprava_neh

Oni nejsou railjety motorové? Vždyť na fotce má jeden řízení. A na jedné fotce je vidět sběrač. To musí mít railjet parní mašinu, aby se hnul? Myslel jsem, že je to samostatná jednotka.

+2/−8
7.9.2014 16:41

R69a77d98e82k 61J24a70n16a14t91a 9525426524852

Je to netrakční jednotka, pohon nemá. Táhne (nebo tlačí) ji lokomotiva Siemens Taurus. To co má na fotkách "řízení" a nemá sběrač, je řídící vůz. To co má sběrač, je právě ten Taurus (ale na těchhle fotkách teda moc vidět není).

+15/0
7.9.2014 16:46

J19a57n 59S10t53o63d96o66l62a 7781760913110

Díky.

+2/0
7.9.2014 16:48

M81a17t28ú42š 88B54e58n65a68k 9798544692963

Ťahať to môže v podstate čokoľvek, čo má hák, žlté potrubie na vzduch a napájací kábel. Tlačiť len Taurus, a Herkules, keďže Siemens nieje ochotný dohodnúť sa na poskytnutí dokumentácie k riadiacim protokolom.

+5/0
7.9.2014 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.