Diskuze

Centrální dispečink pro vlaky v Čechách přijde na 14 miliard

Asi 14 miliard korun si vyžádá vznik pražského centrálního dispečinku pro 2200 kilometrů železničních tratí v Čechách. Musí se třeba natáhnout optické kabely či zajistit kamery na tratích. Správa železniční dopravní cesty už zahájila tendry, dispečink má začít fungovat za dva roky, řekl deníku E15 její mluvčí Marek Illiaš.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

B91e73n 30P11a18v95k15a

9. 9. 2014 12:46

Jako že kilometr zabezpečení trati vyjde průměrně přes 6 mega? Koukám, je načase zjistit, ke komu se mám přidat... Však zacálujeme z veřejného... vlastně z Bruselu. Pohodička.

0 1
možnosti

Jeden dispečer bude hlídat 16,9 km Tratě. To je vtip?

0 2
možnosti

Takže stát utratí 14 mld korun, abych vyrobil 13 stovek nezaměstnaných. Fakt super. A pak se vydávají peníze na rekvalifikace a zvýšení zaměstnanosti. Myslím, že je dálkové řízení z ekonomické(!!) stránky naprostá hovadina. A co se týká bezpečnosti a plynulosti provozu, je to velmi sporné. Vždyť právě teď na webu ČD můžeme číst Libice nad Cidlinou - Kolín - provoz zastaven (Porucha zabezpečovacího zařízení ve stanici Velký Osek), Velký Osek - Dobšice nad Cidlinou (Porucha zabezpečovacího zařízení po bouřce). A to tam není žádná dálkoviny.

3 1
možnosti

Spíš než 1300 nezaměstnaných 1300 odchodů do důchodu. Mladí výpravčího stejně dělat nechtějí. Vysoká zodpovědnost takže jednou nohou v kriminálu, práce na směny, přitom i podprůměrná práce někde v Praze v bance je dnes placena více ....

5 1
možnosti

Nechápu k čemu je centrální dispečink. Česká síť má nějaké přirozené členění a dispečink by mohl být klidně oblastní (sedm oblastí by mohlo stačit).

0 1
možnosti

Koridory jsou spíš celek. Oblasti se hodí tak leda na regio.

1 0
možnosti

No nevím.Chapu, ze smyslem je v dlouhodobém horizontu usetrit, ale není lepsi zamestnavat v regionech lidi? Navíc se zrusenim výpravcich v mensich stanicích zrusite jediného staleho zaměstnance.Neobsazene nadrazi je nehlidane nadrazi, chatra a je vydano na pospas vandalum..Drahy jsou statni akciovka, stat ma plna usta podpory zamestnanosti.

1 0
možnosti

No nevím.Chapu, ze smyslem je v dlouhodobém horizontu ušetřit, ale není lepší zamestnavat v regionech lidi? Navíc se zrušením výpravcich v menších stanicích zrusite jediného staleho zaměstnance.Neobsazené nadrazi je nehlidane nadrazi, chatra a je vydáno na pospas vandalům..Dráhy jsou statni akciovka, stát ma plna ústa podpory zaměstnanosti.

0 0
možnosti

J27a66n 12C93e12p19e74k

8. 9. 2014 11:40

No slušná práce za 14 miliard budou ty kabely asi zlaté. :-)

0 1
možnosti
Foto

J35i80ř91í 17E11r59b20e68n

8. 9. 2014 16:22

Jenže ty kabely se nedají jen tak položit vedle trati, víme? Za ty peníze jsou kromě kabelů taky ústředny, servery, routery, D/A převodníky, celé vybavení dispečinku, software, školení atd.

1 0
možnosti

V30í51t 23J45ů66z12a

8. 9. 2014 11:16

Ani slovo o tom, jak se tím změní zranitelnost železnic ...

2 0
možnosti

Tak to bude super. Do první větší bouřky.

4 1
možnosti

M49a15r16e54k 12T15o55m

8. 9. 2014 10:31

A nádražáci nebudou mít co žrát;-(

3 1
možnosti