Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změna operátora nemá trvat tak dlouho, požaduje ČTÚ

Přenést číslo má od loňska trvat nejdéle čtyři dny. Operátoři ale nařizují i déle než měsíční výpovědní lhůty. Od příštího roku by ale měla začít platit novela, která jim to pod hrozbou milionových pokut zakáže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A67u35g52u27s29t 95F26o10r74m33á16n10e14k 6105649980326

Mě trvala změna operátora asi 90 vteřin. Jelikož O2 se mnou, v rozporu s nařízením ČTÚ, vůbec nekomunikoval, vyhodil jsem jeho kartu z telefonu a dal si tam Vodafone - volám za čtvrtinu a SMS mám za polovinu toho, co požadovali zloději z O2.

0/0
8.9.2014 16:21

J62i95ř10í 71E13r30b34e22n 1653404816577

Vyhizením SIMky z mobilu smlouvu nezrušíte ;-D

0/0
9.9.2014 5:47

J12i13ř26í 67E72r98b40e36n 1423324976377

Ještě že ta fotka je jen ilustrativní. Jinak bych tu holku musel litovat, že má pořád trable s operátorem, ať už je jakýkoliv.

Něco jako ta chudák babička, co furt jezdí na předváděčky :-)

0/0
8.9.2014 16:18

K60a50r11e51l 62S45t41r75ž37a21n77o76v82s31k64ý 1158285155

K čemu pak je výpovědní lhůta u jakýchkoli smluv?

0/0
8.9.2014 14:17

P62e65t44r 51N72o30v89o41t40n10y 3339722899392

Výpovědní lhůta se většinou sjednává proto, aby v případě vypovězení smlouvy měla jedna nebo druhá smluvní strana čas zaeragovat na skutečnosti plynoucí z ukonční smluvního vztahu. Na co potřebuje operátor 2 měsíce? Je jasné, že je to jen buzerace zákazníků,

+1/0
8.9.2014 15:01

G96a72b20r61i28e81l 58H29o98r15t29e89n 9341489843504

Smlouva s operátorem je poměrně specifická extrémně nevýhodným postavením jednotlivých zákazníků - kdyby tomu tak nebylo, neexistovali by regulátoři. A faktické zkrácení výpovědní lhůty nikoho nezbavuje povinnosti vyrovnat závazky, čili jde o klasickou ochranu spotřebitele proti snaze operátorů maximalizovat výtěžnost z každého zákazníka.

+2/0
8.9.2014 15:27

R44o35b18e36r68t 42B92a19l77a80b61á31n 9142403512

Smlouvy se dodržovat nemusí a dluhy se neplatí.

+4/−1
8.9.2014 13:19

O64n31d48ř79e20j 21Š12r85á45m56e43k 3653380311819

Bohužel to tak vypadá.

+1/0
8.9.2014 13:35

P94e51t55r 89N64o97v63o62t69n63y 3789102829462

Kde?

0/0
8.9.2014 14:53

G30u36s25t67a62v 64S68o84j67k73a 1398413485714

Když se hlupák uváže na dva roky, ať platí. Smlouva není cár papíru. Pokud s tím má problém, řešení se jmenuje předplacenka.

+8/−3
8.9.2014 13:06

M78a35r75e64k 87K94l85i19m74e24š 5758537105679

Ono to tak nebude úplně přesně.

Co mi doporučíte udělat, když jsem si koupil chatu v místě, kde můj souč. operátor nemá kvalitní pokrytí, nebo ho nemá vůbec? A jsem upsaný na 24 měsíců!

Předpokládám, že mi poradíte nic si tam nekupovat, nebo počkat, až mi vyprší kontrakt, že?

Já naopak oceňuji možnost odejít od souč. operátora i za cenu zaplatit 20% z paušálu.

A to mluvím pouze o chatě. Co by jste poradil těm, co si tam pořídí např. bydlení.

0/0
8.9.2014 13:34

P78e25t41r 20N28i48v24n30i27c97k75ý 3662224195827

Ale to je tvůj problém, že jsi podepsal smlouvu na 2 roky. Bylo to tvé DOBROVOLNÉ rozhodnutí (nebo snad ne?). Jestliže se ti ve smlouvě něco nelíbilo, neměl jsi ji podepisovat, případně jednat o úpravě. Operátora snad zajímá, že sis někde koupil chatu?

+3/−2
8.9.2014 15:06

P81e59t32r 58N90o82v43o86t24n22y 3879602209602

Operátora nezajímá, že mám někde chatu. A mě zas vůbec nezajímá, že mu ČTÚ šlape po krku.

+1/0
8.9.2014 15:10

M10a91r18e63k 11K16l52i42m29e22š 5108577585189

Naprosto s Vámi souhlasím, že opa to nemusí zajímat.

A proto je tam ta 20% částka, jako odškodnění.

0/0
8.9.2014 18:06

M77a88r31e81k 75K36l92i64m52e94š 5188837445379

Dobrovolné to jistě bylo. Ale bylo to třeba v době, kdy mi plně vyhovovala jejich nabídka.

Když pak třeba při budování 4G op nějak neřeší potřebu klientů, tak je potřeba jít dál.

0/0
8.9.2014 18:11

P26a96v40e87l 13T68r27u16k66s12a 3213127402483

Já jsem měl cca 12 let u Vodafonu Odepiš. Tedy bez úvazku, žádný dotovaný telefon. Období se mi měnilo 25ho v měsíci a já jsem o přenos jinam zažádal 26ho. Číslo mi uvolnili o téměř 2 měsíce později, protože podle jejich podmínek se uplatňuje měsíční výpovědní lhůta, ale ta začíná bežet od konce zúčtovacího období.

U Odepiš to vem čert. Pokud jim těch 2 krát 12 korun pomohlo zlepšit kvartální výsledky, tak jsem rád, že jsem jim udělal radost. Ale otrávili mě tím natolik, že o návratu k nim v následujících letech nehodlám ani uvažovat.

0/0
8.9.2014 14:09

T40o20m58á43š 34V35a19n35č90u15r84a 4838665450498

To já měl zřejmě štěstí. Zúčtovací období jsem měl 4. den. O přenos jsem žádal 7. 6. Hovor s operátorem přišel o den později a ten mi sdělil, že můžu přejít 30. 6. Tedy jen 3 týdny a ne 2 měsíce. Žádný nátlak nebo přemlouvání. Prostě pohodový hovor. Takže jsem měl štěstí, že to všechno skončilo před 4. 7. před zdražením.

Otázkou však je, nakolik mělo vliv, že šlo vlastně o ukončení z důvodu nesouhlasu se změnami všeobecných podmínek (zdražení tarifu). Ten měl být u mě účinný právě datem 4. 7. Kdyby šlo jen o pouhý přenos bez udání důvodu, tak by si mě asi také ponechali.

0/0
8.9.2014 15:38

A23d54a26m 70K24ř26i31v80s21k53ý 1893894710323

Neměl jsem úvazek na dva roky, ale přenesení čísla k jinému operátorovi stejně trvalo 6 týdnů.

0/0
8.9.2014 14:20

M28a70r72t94i54n 33H41a46v74l59í19k 4280905167353

A víte co. Já bejt operátorama, tak zruším veškeré smlouvy a nechám tu jen předražené předplacenky. Když se někomu nelíbí, že má dodržovat smlouvu kterou uzavřel.

+6/−5
8.9.2014 12:35

O12n29d11ř80e65j 52Š57r94á41m25e32k 3183380461899

Tady s takovým názorem, ať je jakkoli správný nepochodíte.

+1/0
8.9.2014 12:56

R43o44b47e13r72t 43H21o87m22o21l17k76a 2790662602951

U VF jsou smlouvy bez úvazku od samého začátku, naopak možnost smlouvy s úvazkem je u nich poměrně nová. Takže ten přenos by byl opravdu v řádu těch 4 dnů. Ale kdo by od nich odcházel? :-) Nejlepší pokrytí 4G, tarif přesně na míru za úžasné peníze... Věrnost se vyplatila...

+1/−4
8.9.2014 13:06

M34a25r55e19k 34K87l19i15m78e70š 5758417785319

Nejlepší pokrytí říkáte? :-)

+2/0
8.9.2014 13:36

R25o13b98e84r25t 74H80o87m42o91l90k40a 2870692582751

Ano, přesně tak. Co se týče sítí 4G tak nemají konkurenci. A u sítí 2G jsem taky nezažil špatný signál (snad jen občas přímo na hranicích to přebije silnější zahraniční vysílač, ale to je tím, že u nás je příhraničí řidčeji osídlené a tedy tam není tolik pokryto.

0/0
10.9.2014 10:50

K76a37r79e29l 96M92a82j37e65r 3559358412335

Nejste od VF?? ;-D Jako pokus o reklamu dobrý, ale bohužel naprosto mimo. Hlavně co se týká LTE /4G/. Tam, kde náhodou LTE je, tak je bohužel naprosto katastrofický signál, vlastní zkušenost. ;-O

0/0
8.9.2014 14:21

R11o67b79e18r89t 95H13o76m94o50l85k25a 2460812632271

Od VF nejsem, naopak mě teď pěkně naštvali novými podmínkami dokupování dat nad rámec tarifu. Jinak na tom pokrytí LTE trvám a zkoušel jsem to i v úplných dírách mimo civilizaci, kde se špatně chytá i EDGE. Testováno tím jejich externím modemem SAMSUNG Mobile Hot-spot. I ve velké vzdálenosti od vysílače nebo za překážkami s minimální silou signálu jsem se běžně dostal na 8-15 Mbit.

0/0
10.9.2014 11:02

Š92t98ě48p55á13n 92F47r61a59n34c32l 8304719284690

Výpovědní lhůta je něco jiného než smlouva s úvazkem.

+1/0
8.9.2014 13:26

O49n48d63ř41e33j 21Š31r97á73m55e97k 3813860921139

Výpovědní lhůta je čistě věc operátora a zákazníka, pokud na ní přistoupí. Stát nemá právo zasahovat do svobodného podnikání.

+3/−1
8.9.2014 13:34

Š60t20ě29p19á71n 55F85r84a30n18c30l 8274589654720

Nemáte pravdu. Střetávají se tady totiž 2 protichůdné principy: na jedné straně podepsaná smlouva s výpovědní lhůtou, na druhé pak obecné právo zákazníka vypovědět smlouvu okamžitě a bez sankcí v případě změny parametrů smlouvy v jeho neprospěch - tedy například při změně ceny, při změně tarifikace apod. Operátoři tvrdí, že i v takovém případě platí výpovědní lhůta, ČTÚ pak naopak tvrdí, že ne.

V případě plně konkurenčního prostředí máte zajisté pravdu v tom, že se do toho stát nemá montovat. Ale i v případě typického příkladu s rohlíky stát definuje a vynucuje minimální požadovanou kvalitu výrobků - byť je to zajisté omezování svobodného podnikání a jeho možnosti nabízet zákazníkům směs vody, silniční soli, 17 různých emulgátorů a pohankového prachu jako "pravý staročeský originální rohlík". Tím spíše musí stát zasahovat v případě mobilního oligopolu - rohlíky si doma klidně upečete, ale těžko si postavíte vlastní mobilní síť.

0/0
8.9.2014 14:15

J81i14n75d80ř45i76c81h 50Š39k16o70p11e74k 4105141210595

to by na tom operátoři pěkně prodělali

0/0
8.9.2014 14:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.