Diskuze

Stát chce soukromníkům nabídnout šest rychlíkových tratí

Ministr dopravy Antonín Prachař představí vládě na středečním zasedání harmonogram otevírání železničního trhu konkurenčním dopravcům. O první dálkovou trať by se mělo začít soutěžit už letos na podzim. Celkem úřad do konce roku 2020 hodlá nabídnout v soutěžích šest rychlíkových tras.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kterej pohůnek z ČD bydlí v těch Luhačovicích, že je nutné tam pořád posílat ty hnusné koženky zvané "rychlíky", ve kterých jezdí pět a půl člověka? To je naprosto ukázkové plýtvání penězi, už ta lokálka je docela zbytečná, natož delší vlak.

0 1
možnosti

Švycarsko: jestli berete, že je trať soukromá když ji z více jak 50 proc vlastní kanton (u nás kraj) tak to jo. Minimum tratí ve Švajcu je úplně "soukromých". Dle máho je fuk jetli kanton nebo stát.

2 0
možnosti

Ve Švýcarsku jsou všechny železniční společnosti v soukromoprávním režimu, jedná se o akciové společnosti, jejichž akcie vlastní jednak jednotlivci, jednak obce, dále kantony, konfederace a případně jiné železniční společnosti, zpravidla SBB.

SBB na valné hromadě zpravidla zastupují konfederaci, takže mají více než 50 % hlasovacích práv ...

SBB jsou akciovou společností na základě zvláštního zákona, podobně jako ČD a.s., DB AG a řada dalších evropských železničních podniků.

0 0
možnosti

V90í54t 57J85ů67z42a

8. 9. 2014 23:03

To je legrace, nebo provokace?

0 1
možnosti

No provozovat rychlíky na jednokolejné trati, kde vám jeden zpožděný vlak rozhodí při křižování ve stanicích další 4 spoje, co jedou proti němu, to bude opravdu terno, o který se soukromníci poperou....

0 0
možnosti

Jednokolejek je většina tratí. Rozpad jízdního řádu záleží na možnosti překládat křižování a na adekvátní rezervě. Obojí je na těchto rychlíkových trasách celkem použitelné, což je vidět i ze slušné dochvilnosti těchto rychlíků. Navíc lze předpokládat, že soukromníci nabídnou poněkud dynamičtější vozidla moderní motoráky), než teď nasazují ČD. Takové soupravy 843+043+943 (na trase Liberec-Pardubice) zrovna svižností rozjezdů neoplývají...

Nereprezentativní příklad ze dneška. Na zmiňované trase Pce-Lib se teď pohybují dva rychlíky, jeden má +8, duhý +7, což je vzhledem k denní době (zpoždění stoupají od rána do večera, večer se déle čeká na přípoje) a výluce Pce-HK není tragické.

1 1
možnosti

No, tak to urcite. Bejt soukromnikem, tak jdu drsne proti tem podelanym CD s jejich rozpadajicima se vlakama bez sluzeb... Takhle si socka koupi jizdenku u CD a bude chtit vyuzivat sluzeb Leo, nebo RJ? 8-o

0 10
možnosti

Tak někdo s uvažováním pětiletého dítěte (a notně zpracovaného marketingem) nám tady chyběl.

Uznávání jízdních dokladů opravdu neznamená, že jeden subjekt inkasuje tržby a druhý vozí cestující zadarmo.

10 0
možnosti

Pořád jen Ostrava,Olomouc,Ústí- a co takhle jednou konečně České Budějovice

0 0
možnosti

To si budes muset pockat az se ten koridor dostavi. Myslim ze je to posledni trat z hlavnich koridoru co neni dostavena. Az se dostavi tak Jancura tam hned posle vlaky a chce zajizdet az do Lince. Ostatni rychlikovy trati nemaji moc smysl, protoze na Trati Budejovice Plzen je to spis na osobni vlaky a ten zbytek by se soukromnikum nevyplatil. Oni potrebuji mit depo pro vic trati, takze budou sousedit o trati s navaznosti na Prahu nebo o trati v jedne lokalite a v tomhle smeru dokud nebude trat Praha Budejovice nebo Praha Plzen s rychlikem na Budejovice tak to nepujde.

0 0
možnosti

A25l79a94n 60Ř50e19p29k66a

8. 9. 2014 19:44

No pokud to uznávání jízdenek ČD u konkurence bude fungovat, tak bych proti nebyl. Ale včetně in-karet a síťových jízdenek (třeba takové pod původním jménem SONE+ je velmi oblíbené na výlety a rozbít ho kvůli konkurenci by byl hřích!). 

 Pak ještě okamžitě dořešit a převést na SŽDC nádražní budovy, aby ČD neměly zbytečné náklady navíc proti soukromým dopravcům.

4 0
možnosti

Ono to tak uz je In-Karta se uznava bezne. Jinak to uznavani bude fungovat na principu velkoobchodnich cen. Pokedete treba z Brna do Varu pres Prahu a v Praze nebo Usti prestoupite z CD na soukromnika a CD za to zaplati velkoobchodni cenu a rozdil si necha v kapse.

0 1
možnosti

Bude sranda, až tu bude plno soukromých dopravců, kteří si navzájem nebudou uznávat jízdenky.

2 1
možnosti

Vzhledem k tomu ze regulace funguje a v cene licence je tato podminka tak ocekavam ze by to nemel byt problem. Stat se to muze jen u trati Praha - Ostrava kde toto podminene neni.

0 0
možnosti

"Jde o trasy mezinárodních expresů z hlavního města na Slovensko přes Ostravu i Luhačovice"

Jak se dostane expres z Prahy na Slovensko přes Luhačovice, je mi opravdu záhadou.

11 0
možnosti

P24e73t93r 54S49u76c73h58ý

8. 9. 2014 18:15

v Luhačovicích jsem byl naposledy ve středu, a ještě tam koleje končily, že by tam za 5 dní udělali železniční trať? hmmm...

7 0
možnosti

Jak se píše o povinnosti uznávat jízdné ČD, nevím jestli boudou mít o takový systém soukromnící zájem. Osobně si myslím, že je to jen a jen správné řešení. Jako ve Švýcarsku. Jedete třeba po pěti různých železnicích, ale jízdenka Vám platí na všechny spoje. A to je podle mne rozdíl před tím co tu máme dnes. Džungli v podobě osočování se všech stran z vzájemného nekalého úmyslu.Mám na mysli trať Pha - Ova. Pokud se záměr ministra dopravy povede, klobouk dolů.[>-]R^R^R^

4 1
možnosti

Na druhou stranu, proc by to potom ten soukromy dopravce provozoval? Musel by dostavat stejne kompenzace.

0 0
možnosti