- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kterej pohůnek z ČD bydlí v těch Luhačovicích, že je nutné tam pořád posílat ty hnusné koženky zvané "rychlíky", ve kterých jezdí pět a půl člověka? To je naprosto ukázkové plýtvání penězi, už ta lokálka je docela zbytečná, natož delší vlak.
Švycarsko: jestli berete, že je trať soukromá když ji z více jak 50 proc vlastní kanton (u nás kraj) tak to jo. Minimum tratí ve Švajcu je úplně "soukromých". Dle máho je fuk jetli kanton nebo stát.
Ve Švýcarsku jsou všechny železniční společnosti v soukromoprávním režimu, jedná se o akciové společnosti, jejichž akcie vlastní jednak jednotlivci, jednak obce, dále kantony, konfederace a případně jiné železniční společnosti, zpravidla SBB.
SBB na valné hromadě zpravidla zastupují konfederaci, takže mají více než 50 % hlasovacích práv ...
SBB jsou akciovou společností na základě zvláštního zákona, podobně jako ČD a.s., DB AG a řada dalších evropských železničních podniků.
No provozovat rychlíky na jednokolejné trati, kde vám jeden zpožděný vlak rozhodí při křižování ve stanicích další 4 spoje, co jedou proti němu, to bude opravdu terno, o který se soukromníci poperou....
Jednokolejek je většina tratí. Rozpad jízdního řádu záleží na možnosti překládat křižování a na adekvátní rezervě. Obojí je na těchto rychlíkových trasách celkem použitelné, což je vidět i ze slušné dochvilnosti těchto rychlíků. Navíc lze předpokládat, že soukromníci nabídnou poněkud dynamičtější vozidla moderní motoráky), než teď nasazují ČD. Takové soupravy 843+043+943 (na trase Liberec-Pardubice) zrovna svižností rozjezdů neoplývají...
Nereprezentativní příklad ze dneška. Na zmiňované trase Pce-Lib se teď pohybují dva rychlíky, jeden má +8, duhý +7, což je vzhledem k denní době (zpoždění stoupají od rána do večera, večer se déle čeká na přípoje) a výluce Pce-HK není tragické.
No, tak to urcite. Bejt soukromnikem, tak jdu drsne proti tem podelanym CD s jejich rozpadajicima se vlakama bez sluzeb... Takhle si socka koupi jizdenku u CD a bude chtit vyuzivat sluzeb Leo, nebo RJ?
Tak někdo s uvažováním pětiletého dítěte (a notně zpracovaného marketingem) nám tady chyběl.
Uznávání jízdních dokladů opravdu neznamená, že jeden subjekt inkasuje tržby a druhý vozí cestující zadarmo.
Pořád jen Ostrava,Olomouc,Ústí- a co takhle jednou konečně České Budějovice
To si budes muset pockat az se ten koridor dostavi. Myslim ze je to posledni trat z hlavnich koridoru co neni dostavena. Az se dostavi tak Jancura tam hned posle vlaky a chce zajizdet az do Lince. Ostatni rychlikovy trati nemaji moc smysl, protoze na Trati Budejovice Plzen je to spis na osobni vlaky a ten zbytek by se soukromnikum nevyplatil. Oni potrebuji mit depo pro vic trati, takze budou sousedit o trati s navaznosti na Prahu nebo o trati v jedne lokalite a v tomhle smeru dokud nebude trat Praha Budejovice nebo Praha Plzen s rychlikem na Budejovice tak to nepujde.
No pokud to uznávání jízdenek ČD u konkurence bude fungovat, tak bych proti nebyl. Ale včetně in-karet a síťových jízdenek (třeba takové pod původním jménem SONE+ je velmi oblíbené na výlety a rozbít ho kvůli konkurenci by byl hřích!).
Pak ještě okamžitě dořešit a převést na SŽDC nádražní budovy, aby ČD neměly zbytečné náklady navíc proti soukromým dopravcům.
Ono to tak uz je In-Karta se uznava bezne. Jinak to uznavani bude fungovat na principu velkoobchodnich cen. Pokedete treba z Brna do Varu pres Prahu a v Praze nebo Usti prestoupite z CD na soukromnika a CD za to zaplati velkoobchodni cenu a rozdil si necha v kapse.
Bude sranda, až tu bude plno soukromých dopravců, kteří si navzájem nebudou uznávat jízdenky.
Vzhledem k tomu ze regulace funguje a v cene licence je tato podminka tak ocekavam ze by to nemel byt problem. Stat se to muze jen u trati Praha - Ostrava kde toto podminene neni.
"Jde o trasy mezinárodních expresů z hlavního města na Slovensko přes Ostravu i Luhačovice"
Jak se dostane expres z Prahy na Slovensko přes Luhačovice, je mi opravdu záhadou.
v Luhačovicích jsem byl naposledy ve středu, a ještě tam koleje končily, že by tam za 5 dní udělali železniční trať? hmmm...
Jak se píše o povinnosti uznávat jízdné ČD, nevím jestli boudou mít o takový systém soukromnící zájem. Osobně si myslím, že je to jen a jen správné řešení. Jako ve Švýcarsku. Jedete třeba po pěti různých železnicích, ale jízdenka Vám platí na všechny spoje. A to je podle mne rozdíl před tím co tu máme dnes. Džungli v podobě osočování se všech stran z vzájemného nekalého úmyslu.Mám na mysli trať Pha - Ova. Pokud se záměr ministra dopravy povede, klobouk dolů.
Na druhou stranu, proc by to potom ten soukromy dopravce provozoval? Musel by dostavat stejne kompenzace.