- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Není daleko doba,kdy zbytky budou pro drtivou většinu obyvatel velmi vyhledávaný artikl.
Kecají a jen dávají falešnou naději. Fakticky to řešit nechtějí a slevovat pro úspory určitě nehodlají. V okolních a vyspělejších státech je to stejné jako u nás . . .
A co takhle vykašlat se na Kaufland a jít si koupit půlku chleba přímo k pekaři?
přesně tak. I když nevím, zda zrovna o tom je článek...
ale třeba já to tak dělám už několik let... Do kauflandu chodím minimálně, a potravin kupuji přímo u zdroje. Tedy, pokud to lze, samozřejmě...
A mohu vřele doporučit. U některého z rolníků koupíte zboží čerstvé, české, vyrostlé nedaleko, dávající práci lidem z vašeho okolí a za dobrou cenu... Často levněji či srovnatelnou, jako v onom Kauflandu...
To by bylo zajímavé, kdyby třeba v kostele byly 2 kasičky, jedna na dar a druhá na daň z něho.
České řetězce nás nutí jet podle akcí. Jen při nich máme (jako naše domácnost) pocit, že nakupujeme potraviny za odpovídající, a ne za přemrštěnou a amorální cenu. Vede to k tomu, že nakupujeme do rezervy a často to neodhadneme. Aneb, nechci tu slevu zadarmo. Nakupujeme levnějšího zboží víc než potřebujeme, polovinu pak doma vyhodíme.
Obranu neznám. Akce fungují jak mají. Zkoušíme se poučit z chyb a nekupovat, co posledně prošlo popelnicí. Ale je to těžké. Někdy se po něčem doma jen zapráší, někdy to samé leží v lednici měsíc bez povšimnutí. Akce rozhodně nekopírují potřeby a nálady strávníků, ale naopak. Smyslem obchodu a jeho akcí je prodat výhodně v době, kdy je zájem zákazníků přirozeně nízký. Akce obchodů tedy potírají přirozené chování a potřeby lidí.
Jak nakoupit rozumně? Jediným řešením je snad pravidelný jídelníček, kdy se v pondělí snídá chléb s džemem, v úterý tvarohová pomazánka, ve středu šunka a ve čtvrtek taveňák... Ale kdo by si dokázal život takto organizovat?
Beru vyhazování potravin jako daň za tolerovanou manipulaci občanů obchody. Je to vlastně daň za demokracii. Aneb demokracie stojí na bordelu ve všem a na znehodnocování hodnot. To je tedy zjištění.
To fakt myslis vazne????
Retezce te NUTI?? Premrstenyma cenama???
To je hodne slusnej blabol.
To se bude krásně oje.bá.VAT
Taky se mi to zda trochu moc. Sice mi jeden priklad napada.
Jdete do obchodu a koupite v akci sestikilovy meloun ( mensi nemaji). Vase rodina sni tri kila a zbytek vyhodi. A uz dalsi tri tydny nemusite nic vyhazovat mate splneno. Navic protoze ten meloun byl v akci za 4,90 za kilo tak tech 15 kacek vas nijak neboli.
Z toho už jsme se vyléčili. Radši ukrojená osminka po 9.90. Aspoň vidím, co budu jíst.
S plýtváním v domácnostech souvisí i reklama. Naprostá většina je směrována na kvantitu (kup dvě, vyhraješ ...). A s tím souvisí i záplava letákových "akcí". Lidé mají potom podvědomě tendenci syslit, kupovat XXL balení. Jenže jde o potraviny, které mají omezenou trvanlivost. A pokud ne, jsou zase dopované chemií, aby dlouho vydržely. Z tohoto pohledu může být nulová daň pro výrobce a obchodní řetězce kontraproduktivní.
xxxl balení, která mají o něco menší gramáž než obyčejné balení před rokem a bylo levnější....
69 kilo ročně? tak to někdo vyhazuje za mne
Sakra, nad nadpisem mně poskočilo srdce radostí, že když budu nosit plesnivé chleba a zkyslou polívku na berňák, že mně vyměří daně ve výši 0 %. Ale než vyplundruju archív, tak si to raději přečtu...