Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express kvůli srážce vlaku s autem ruší část spojů

Soukromý železniční dopravce Leo Express musí na pár dnů omezit svůj provoz. V sobotu večer totiž po srážce s autem na Novojičínsku přišel dočasně o jednu ze svých pěti souprav. Už v neděli kvůli tomu musel zrušit dva spoje, další budou následovat i v příštích dnech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R91a20d67e33k 58P97o93l22i37c97k65ý 6161173381434

Tady je přesně vidět rozdíl mezi soukromými dopravci a ČD.

Sokromníci řeknou sorry-příště dáme slevu-te´d ale pár dní omezíme dopravu.

pokud by ČD nejezdily jak by soukromníci by řešili například jednorázové nárusty dopravy před svátky, prázdninami....případně podobné nehody-sorry te´d si pár dní počkéj pak možná bude místo.

Železniční doprava prostě musí být především ve státních rukou-je to strategický státní zájem!

+8/−1
15.9.2014 19:46

K41a26r56e78l 88N95a57s32t89o76u94p19i98l 3590251590411

Takový dopravce nemá na kolejích co dělat a pevně doufám že tu rezervovanou kapacitu na kolejích zaplatí....

+4/−8
15.9.2014 8:19

V85l81a38d28i86m77í78r 21F85i11b46i11g33e43r 5804401311764

To víte že zaplatí je to smluvně ošetřeno

+1/0
15.9.2014 11:02

T80o75m63a59s 87N23o30v71o75t36n18y 3261266288979

Proč tam nemá co dělat? Cestujícím odvoz zajistí, takže si vydělají i tvé milované jediné správné ČD tak můžeš být spokojen.

0/−3
15.9.2014 14:30

D16a90v57i96d 57P58e87t38r 7910206270465

Jak to, e nemají rezervy? Alespoň 2 vlaky, které nejsou v provozu, ale čekají na případné nehody a v té době jsou opravovány, čištěny atd.

+4/0
15.9.2014 5:00

V45l88a39d93i85m65í77r 83F38i63b14i15g73e68r 5974641571494

Jedou nadoraz, nechat si 2 vlaky v záloze je moc velký luxus. Soupravy jsou nové, tak předpokládají že stačí běžná údržba a úklid, který se stihne přes noc. Tedy jak píšou v týdnu kdy není taková potřeba dopravy se může 1 souprava postrádat ale v neděle, pátky a pondělky potřebují vše co mají.

+4/0
15.9.2014 6:47

J20i74r38k83a 16D25v81o33ř40á29k 4825280143718

Přijde na to, co by to bylo za kamion. Vlaky jsou celkem odolné i vůdči kamionům, pokud nevezou přímo cihly, uhlí nebo ocel.

+2/−5
14.9.2014 21:41

V59á30c19l53a39v 89J28o85n32á41š 8422373162283

Vudci?

+5/0
14.9.2014 22:45

V42l52a53d23i69m92í55r 69F96i35b23i11g19e79r 5504941601964

Na velkou škodu stačí i celkem malá hmota. I 30kilová srnka dokáže při nárazu auto pěkně pocuchat a LEO vlaky jsou lehké. Rám je masivní ale kabina je z hliníku a to stačí málo.

+3/0
15.9.2014 6:49

M 44G 4315861680965

No, když jezdí šašci bez záloh a spoléhaji na ,,záruku" výrobce, která jim je tady nanic, tak to můžou zabalit rovnou.

+10/−9
14.9.2014 20:12

J48a43n 47K94r80p84e19c 5976823824492

no oni totiz narozdil od CD ty vlaky musi koupit za svoje penize, ne za statni.

+10/−12
14.9.2014 21:36

V95l33a10d49a 75S60i57m89o36n63i83k 3429633153845

Taková informace je pro cestujícího nezajímavá a nerelevantní.

+11/−1
14.9.2014 21:44

J23a61k90u41b 55M31a97t30ě65j54ů 5725542211315

regio jet je taky musel koupit a zalohy ma. Jenze regio jetu staci jedna lokomotiva navic a mozna par vagonu, kdezto leo potrebuje celou soupravu a to bude ten problem...

+10/0
14.9.2014 23:19

S11t54e38p90a21n 95T66o55t63h 8738439805218

copak zaloha musi byt nutne NOVY VLAK?? 8-o

+1/0
15.9.2014 8:40

J17a48k58u17b 83M21a47t30ě14j22ů 5695312571635

tak to smaozrejme nemusi, ale obavam se, ze v ramci jejich firemni strategie by to mela bejt stejna jednotka

+1/0
15.9.2014 10:30

J77a78r50e54k 94K13a27l81i51v61o40d19a 7766923121646

Nedávno jsem četl starší článek o optimalizai tratě v údolí Tiché Orlice, zmiňovali se tam o zvyšování rychlostí na 200 km-h. Časté želeniční přejezdy podle článku chtěli řešit pomocí nějakých "inteligentních přejezdů".  Jak by to asi dopadlo, když každou chvilku nějaký blb vjede vlaku do cesty a ten by jel 200....

+1/−2
14.9.2014 18:50

R33a85d90e57k 63J48a54n46a33t95a 9145466894162

Pokud myslíte úsek Choceň-Ústí, tak tam podstata přestavby měla být v tom, že tam budou dlouhé tunely a přejezd snad žádný. Ale teď myslím vymysleli nějakou "úspornou variantu", a u té nevím.

+5/0
14.9.2014 19:32

J17a86r97e36k 45K96a10l94i64v39o65d22a 7456413351426

Ano, máte pravdu, viděl jsem video na Youtube. Ten článek byl snad z roku 2009 a o tom zvyšování rychlosti se bavili obecně. Rozhodně si myslím, i v kontextu dnešní události, že jediné bezpečné křížení na těchhle tratích je mimoúrovňové. Mimohodem, v souvislosti se zmiňovanou variantou vedení tratě s použitím skoro pětikilometrového tunelu mluví o dvoustovce taky. Tak se necháme překvapit.

+1/0
14.9.2014 19:58

V58l17a21d37i29m67í65r 34F76i86b31i86g15e50r 5654921841464

Optimalizace je fajn ale velkou měrou to nebude 100% protože tam jsou ochránci té barabizny v Ústí nad Orlicí a nebude možné tu trať narovnat tak jak by to šlo bez toho baráku.(vadí v cestě)

+2/−1
15.9.2014 6:52

M24i50r12e68k 16Z13á37v87o88d90n61ý 7972187870348

Štěstí je, že to nebyl kamion. To by tramvaj nebyla.

+2/0
14.9.2014 18:15
Foto

G86e64o78r14g41i98s 95F59a78s68u78l72i32s 1186433523

Jen tak mimochodem, pendolino je uplne stejná tramvaj. Narazit do kamionu, dopadnou Leoš i Pendolino stejně - velmi špatně.

+6/−2
14.9.2014 18:49

J60a71r78e47k 49K94a43l66i18v67o22d63a 7386463861956

No, myslím, že Flirt je o hodně více "tramvají" než Pendolino, aspoň v tom  smyslu, proč se Flirtu tak říká.

+7/−1
14.9.2014 18:52

M68i87r95e61k 41Z15á30v66o20d18n13ý 7712567340688

No, úplně ne ... Flirt 150 t, Pendolino 385 t - rozdíl v délce je 1:2. Přeci jen je Pendolino podstatatně masivnější. Samozřejmě tramvaj je celkem hloupá přezdívka. Nicméně pokud někdo nasadí typicky regionální soupravu s vylepšeným interiérem (tedy spíše jen jiné sedačky), tak pak se nemůže divit lehkému posměchu (i když ekonomicky výborný tah).

+8/0
14.9.2014 22:26

M18a26r67i53u64s65z 37H62u18d26e39c18z97e42k 8870909651154

No hlavně, ze se nikomu nic vážného nestalo. To ostatni mne nezajímá.

+3/−1
14.9.2014 17:25
Foto

G50e35o44r21g73i63s 63F19a47s41u29l37i32s 1576143953

Tím Leošem jsem včera chtěl jet z Přerova do Ostravy, jenže mi to časově nevyšlo a tak jsem jel vlakem za nim - IC-čkem Českých drah. V Suchdolu nás vyhnali do osobaku - to už bylo zpoždění hodina. Pak nás převezli do Studénky a tam jsme čekali více než hodinu na autobus. Byli tam i cestujici z Pendolina i Regiojetu. Pro cestující Regiojetu přijel Jančurův autobus a odvezl je. My tam v lijáku čekali dál. Když přijel konečně autobus, dlouho jsme v dešti čekali před ním, řidič říkal že čeká na pokyn kdy nás pustit dovnitř. Venku lilo a tak jsme ho seřvali a tak nas pustil aspoň dovnitř. Tam, aspoň v suchu jsme čekali další asi půl hodinu. Venku běhali zmatení průvodčí. Všude chaos. Nakonec nás konečně odvezli do Jistebniku a tam jsme přestoupili na další osobák a odjeli do Ostravy. Zatimco klienti od Jančury byli dávno doma až v Havířově, my se konečně dokodrcali do Svinova. Přesně o 3 hod pozdeji, nez jsme meli být. Místo 40 min jsem jel 4 hodiny. Nechápu proč Jančura dokázal mimořádnou situaci řešit ihned, zatímco ČD s nemalými finančními prostředky jen zmatky a chaos.

+21/−9
14.9.2014 16:21

P65e38t69r 37N70e37c24h32a40n34i78c96k13ý 7373116208700

ČD jsou skutečně velmi zkostnatělé v řešení mimořádných situací a přijde mi, že občas musí mít tisíc povolenek na všechno. Problém je ten, že narozdíl od Jančury neprovozují autobusovou dopravu, mají nasmlouvané některé dopravce, kteří se bohužel uráčí přijet až když mají volný bus. Pak Jančura řeší jeden, dva vlaky, ČD 10x tolik a pro tolik cestujících jako ČD už se shání autobusy o poznání hůř. To čekání s busem, který se mohl už 3x ototčit opravdu nechápu a bude v tom zas nějaký komunikační šum v rámci ČD a SŽDC :-/

+24/0
14.9.2014 16:36

M83i64r68o62s66l89a32v 41Z89i11k72m52u69n83d 7209793744833

Uvědomte si, že provozovatel autobusové dopravy je vázán pravidly AETR ohledně pracovní doby řidičů, nepřetržité doby řízení, doby odpočinku apod. Má-li některé limity vyčerpány, tak prostě toho řidiče nenasadí, protože by třeba nezajistil následující den pravidelnou linku v rámci dopravní obslužnosti, lidé by se nedostali do práce, školy atd ...

+2/0
15.9.2014 18:00

P82e94t98r 75N80e97c73h83a58n41i33c84k68ý 7443256988310

Já to chápu, tím je to pro ČD složitější, protože mají nasmlouvané dopravce, ale ti musí najít rychle někoho, kdo dojede pro ty lidi a to těch autobusů musí být víc. Jančura si může na svém dělat defakto "co chce", jen musí dodržet tu pracovní dobu a najít vozidlo, ale jinak není ničím omezený a potřeboval toho míň.

0/0
15.9.2014 18:04

T46o42m 21J10u68r16e69č79k15a 6825422385605

To já zažil opak. Plánovaná výluka předem, ČD zajištěny náhradní autobusy a do nich se cpali cestující z RJ, kterým žádné autobusy zajištěny nebyly.

+17/−1
14.9.2014 16:38

T35o36m29á27š 30K45n86a10i69f69l 6853850917580

jančura obsluhuje jednu linku pár vlaky... české dráhy toho obsluhují podstatně víc a podstatně komplikovaněji .. Holt to někdy nedopadne.

+14/−1
14.9.2014 16:39
Foto

G57e40o69r49g67i11s 49F93a80s52u47l50i82s 1976173733

To je pravda, ale ono nás tam zas tolik nebylo. Ten autobus tam stál uplne zbytečně. Prostě každý čekal na nějaký pokyn.

+2/−4
14.9.2014 16:46

P37e92t77r 75N97e93c33h42a17n95i81c10k10ý 7553216398980

Znám to i z vlaků...průvodčí volá dispečerovi, pak přichází, že to dispečer nebere, že to za 10 min. zkusí znovu, pak dispečer něco rozhodne a pak se ukáže, že to neplatí...Chápu, že je to obrovské monstrum a uřídit to není jednoduché, ale asi by někdy páni zhora měli častěji jezdit vlaky (i mimo koridor a Pendolino) a sledovat řešení mimořádných situací, to by ale nesměli dostávat funkce k narozeninám a za kamarádství.

+9/−2
14.9.2014 17:01

P29e82t87r 56N34e11c68h20a67n35i78c32k49ý 7913496598860

Jančura tam provozuje několik autobusových linek, stáhnout jeden bus z linky a vzít cestující z vlaku nebude takový problém a má +, že se mu to povedlo. Ale nezastával bych se 100% dispečinku ČD, pokud hodiny stojí bus, který by se mohl už 4x otočit tam a zpět na krátkém úseku, tak je taky něco špatně. A jen samotné řešení přípojů a neinformování průvodčích je občas velmi tragické. Přičítal bych vinu i masivním vlnám propouštění na dráze, kdy třeba i na toho dispečera připadají stovky vlaků a nemusí stíhat situaci promyslet...

+9/0
14.9.2014 16:49
Foto

G70e78o22r63g64i78s 64F70a54s43u68l42i97s 1976523463

Přesně. Tak nějak to připadalo i mně. Jinak ten liják byl velmi silný, vůbec jsem nezáviděl těm hasičům a vyšetřovatelům u té nehody. Hlavně, že se nikomu nic nestalo.

+2/0
14.9.2014 16:58

J93a70k67u17b 53K53o14r31e50c 6964350221733

já si zase vzpomínám na opačnou situaci, kdy vlak rj se někde po cestě porouchal, a situaci zachránili ČD, které u tohoto vlaku zastavili a cestující nechali nastoupit a jelo se dál. takže asi záleží na situaci.

+4/0
14.9.2014 17:48

J81a26k58u59b 18M16a61t52ě37j50ů 5705332901545

nebo kdy se rozbila lokomotiva vlaku cd a regio jet jim to odtah svou zalozni, ktera v tu dobu byla nekde zabrehu na morave... ano, obcas si vzajemne "pomuzou", on to je samozrejme kseft, protoze CD sice ty cestujici nabere, ale ne zadarmo, stejne tak jancura ten vlak neodtahne ceskym draham zadarmo...

+3/0
14.9.2014 23:26

J45o96s64e33f 65T46r34ö50g49l 8129642256126

To je celkem jednoduché. SA jako mj. autobusový dopravce si těch pár autobusů pro jeden vlakový spoj sežene rychle. ČD musí sehnat těch autobusů několikanásobně více, protože jim jedou tímto úsekem další vlaky (rychlíky od Brna, Břeclavi, Prahy, do toho osobáky...). A vlastními nedisponují, musí se rychle nasmlouvat od ostatních dopravců.

+4/−1
14.9.2014 18:14

M70i67c19h59a57l 23N72o29v30o93t60n81ý 2493910371

Jak psali jiní, on je rozdíl nahradit jeden vlak autobusem obzvlášť, když ten autobus vlastním a nahradit autobusy několik vlaků včetně řešení co a jak se soupravama, aby to jezdilo alespoň v úseku, kde není mimořádnost. Nehledě na to, že Regiojet nahradil autobusem jen jeden svůj vlak, následující čekal na konec mimořádnosti a odjel se dvěma a půl hodinama.

A při minulé mimořádnosti v tomto úseku se dokonce na cestující směr Slovensko úplně vykašlal a akorát jim vrátil jízdné, když vlak jel do Žiliny odklonem mimo Ostravu.

+3/0
14.9.2014 20:31

V86l19a25d78i13m82í80r 39F94i60b37i56g49e25r 5794341191674

To je drsné přijít nějakou nešťastnou náhodou o 3 jednotky na pár dní tak to můžou zabalit.

+8/0
14.9.2014 14:25

P13e95t36r 35N78e12c23h41a96n32i33c45k13ý 7713846518100

Třeba pod mostem od Borgl a Krysl...

+7/0
14.9.2014 14:29

T57o74m76á16š 85L90u64d36v78í27k 5270228913726

Jste se zasnil, co?

0/0
14.9.2014 14:51

P53e45t11r 25N82e69c83h23a88n53i33c79k66ý 7973976388130

Překvapuje mne (nebo vlastně nepřekvapuje spíš je to zklamání) jak k tématům mimo Jančuru jsou iDnes vlažní. Taková velká nehoda a článek jen o rušení spojů (co rozsah škod, možná zranění?) . ČD posílí víc než jeden vlak pro LE a to v článku je jen jeden vlak (když se RJ a LE sprahli tak to byla korporátní láska). Dnes končí na dlouho (možná navždy) provoz na trati Mělník - Mšeno a nikde ani zmínka. Ale Jančura zdraží dortík a už je z toho titulka.

+9/−9
14.9.2014 14:23

B21o46h53u93s81l18a20v 38K28r30á48l86í47k 2861610789146

Poněkud zmatený příspěvek - pochopil jsem z něj jen tolik, že máte nějaký komplex z Jančury.

+15/−6
14.9.2014 14:25

P21e53t39r 27N49e49c84h74a14n92i91c95k47ý 7403556228290

Tak ono by mi to bylo jedno, kdybych se pak nedovidal od lidí v okolí jak je Jančura vždy úžasný a díky němu je i ta tráva mezi prazci zelenější. Pak bych byl radši, kdyby te mediální masáže bylo méně.

+4/−1
14.9.2014 14:28

J29i82ř87í 60B17o91r17o43v73i58č54k94a 8685146466423

Řekněme, že máte pravdu. Mne když něco tak irituje, tak to prostě nečtu.

Ono jde o  to, že v podstatě žádný náš deník ani internetový portál není nezávislý, ba ani nemůže být, každý něco preferujeme (někdo levici, jiný pravici, třetí střed, jeden soukromé dopravce, jiný státní, další chodí jen pěšky...) a to i zpravodajci, to jim nelze mít za zlé. Ani při snaze o nezávislost se to nikomu nemůže podařit.

Pak už jde jen o to, že když fandím někomu jinému, budu vyhledávat takové zpravodajství, kde je jemu nadržováno, nebo si to rozumně zdůvodním a nebudu se pouštět do marného boje, aby psal někdo jinak, protože evidentně nechce a kvůli vlastnímu přesvědčení ani nemůže.

+3/0
14.9.2014 15:10

P78e45t28r 33N91e67c16h35a53n41i32c45k33ý 7343376518490

Ať to čtu/nečtu poslouchám/neposlouchám, stejně se mě pak snaží někdo přesvědčit jak bychom tu jinak bez konkurence jezdili v uhlácích za cenu taxíku a to mě právě nebaví. Nepopírám jisté výhody a přínosy konkurence, ale zároveň existují negativa a věci, které by přišly tak jako tak. A to se tu bavíme o jednom tématu, kdo ví jak zkreslené vidění je u jiných oborů (o konfliktu na Ukrajině nemluvě, tam se jen závodí v tom kdo víc lže).

+1/−2
14.9.2014 16:45

J16a40n 49S59ů84r37a 4655773193572

Tady Jančuru nemáte, jste spokojen?

+5/−3
14.9.2014 15:19

L42a50d10i55s48l96a37v 42P93a23s42t82o10r59e95k 1923107658635

Jsem teďka nedávno četl na ihnedu, že pro Regiojet šili mundůry u Vavi - to by jistě byla dobrá polívčička ne? - Zjistit jak se jim nosí, jak jsou praktické a co na ně říkají a u toho vyjádření Jančury, že se česká kvalita snoubí s praktickou přirozeností nebo podobný blábol ;-)

http://life.ihned.cz/moda/c1-62798180-kosile-znacky-vavi-z-vimperka-nosi-vaclav-klaus-i-manazeri-ze-skupiny-j-t

+3/−1
14.9.2014 15:51

J11a50n 23S30ů69r40a 4615953353482

Tak si to napište:_)

+1/−2
14.9.2014 15:59

L95a68d48i63s12l37a26v 94P98a80s44t77o85r40e24k 1163227278165

Já mu podkuřovat nechci, tak nevidím žádný důvod ;-)

+3/0
14.9.2014 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.