Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy už nezajímá Davis cup. Místo Berdycha je lákají akce pro amatéry

České dráhy mění svou marketingovou strategii. Podle informací MF DNES přestane státní dopravce sponzorovat český daviscupový tým. Zaměří se na masové závody a turnaje amatérských sportovců. Jejich účastníky by totiž rády přilákaly do vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i73l58a98n 17C46i45m18b75á50l78n16í52k 4733845826929

Vazby na pana Černoška jsou zpřetrhány?:-)

0/0
16.9.2014 18:10

Z84d83e85ň93k87a 72K71a80z33d17o66v44á 6262355773

Radši jsem ten článek ani nedočetla....Dráhy by spíš mělo zajímat, jak jezdí vlaky načas a čisté. Nehledě k tomu, že by jízdné mohlo být daleko levnější.

0/−1
16.9.2014 16:03

V62l79a43s72t89i58m38i39l 88H72a82l52b69i85c20h 8113505516258

Proč jim nepřidat.Přeci nebudou v Monaku jako chudí příbuzní.

0/0
16.9.2014 10:10

J29i76ř37í 88K86v87ě63š 1213436732641

Tady to je samej ekonom dneska. Firmy reklamy nepotřebujou, dráhy mají monopol, protože silniční doprava někam vysublimovala, platby za objednávky nejsou platby za objednávky, ale dotace... Ach jo.

+6/−2
16.9.2014 9:03

9831674820447

Tak si pojďm,e popovídat jako dva ekonomové. Já ekonomické vzdělání mám. Platby za objednávky jsou platby za objednávky, to souhlasí, ovšem k tomu všemu stát ještě ,,svou firmu" dotuje, aby přežila. Ono totiž ty objednávky jsou značně podceněny. Firmy reklamu potřebují, tady se bavíme o formě reklamy. A sponzoring sportu v době, kdy je firma téměř 2 mld. ročně ve ztrátě asi nebude nejlepší reklama. Kdyby Vy jste měl firmu a byl v takové ztrátě, co by jste dělal?

+2/−3
16.9.2014 9:13

T89o27m94á31š 13K59n21a93i36f64l 6573830987970

Odkdy jsou cd (jako skupina) ve 2mld ve ztrátě? :D

+1/0
16.9.2014 9:15

D80a46v79i33d 24B84r35a47d59á65č 4454109714508

www.justice.cz? výroční zpráva ČD za rok 2012? 8-o

A to mě napadlo jen tak. Jsou i další zdroje.

0/0
16.9.2014 9:19

9741764380187

Někde dole jsem dával odkaz na oficiální výroční zprávu ČD z roku 2013. Znovu se mi to hledat nechce, zkuste pro změnu pohledat vy a nebo řekněte jinou částku hospodářského výsledku za rok 2013. Já tvrdím dle oficiálního zdroje, že je to 1 953 milionu Korun českých

0/0
16.9.2014 9:20

T87o85m28á37š 66K60n34a29i96f73l 6773770927610

Ano, za minuly rok. Roky před tím ztráta byla obdost menší, bylybtam i ziskove roky.

Takže porad cekam, kde je to každý rok ve 2mld ztrátě.

0/0
16.9.2014 9:24

9971634590747

ano, byla 1,6 mld... takže už přiznáváte, že jsou ve ztrátě, jo? Co tak najednou, že by nějaký zvrat?

0/0
16.9.2014 9:26

T65o13m30á12š 20K74n41a69i83f52l 6923740927640

Ludecku... Ale jannikdy netevrdil ze nebyly ve ztrátě... Jennto, zebjsi ord ekonom a o cd fakt nic nevis ;) a ze tvé každoroční 2mld jsou... Dost nesmysl.

Jinak... Ztráta... Vis cobje to vůbec ztráta?

0/0
16.9.2014 9:30

9241814160697

Tomášku, já spíš mám pocit, že teď hledáte výmluvy kde jdou. Pardon, ale pokud nevíte, co je to ztráta, kupte si učebnici ekonomie pro začátečníky, tam to určitě někde bude. Zkuste (nebo zkus, když už si tykáme) nějaký argument, ano? Já ti předložil naprosto jasné důkazy.

A netvrdil, že nebyly ve ztrátě? Jak mám tedy chápat větu: ,,Odkdy jsou cd (jako skupina) ve 2mld ve ztrátě? :D" ? Už jen plácáš z posledního. Tak se měj hezky a pokecáme někdy, až si doplníš fakta a vzdělání.

Čau, Luděček

0/−2
16.9.2014 9:35

T89o92m60á61š 95K57n34a11i27f61l 6913670327770

Ja vím, cobje to ztráta... Ale ptám se,bjedtlibto vis Ty ;)

+1/0
16.9.2014 9:37

9871764230787

Dobře, chápu, prostě knížku nemáš a nevzdělanost schováváš za rádoby odborný dotaz. Ztráta = výdaje přesáhnou výnosy. Už jen čekám, až se zeptáš, co jsou výdaje a co výnosy, ale opravdu Vás nechci učit ekonomii, na to si choďte do školy a nebo na kurzy

0/0
16.9.2014 9:47

T42o31m82á96š 34K55n84a91i59f23l 6313830127980

Hmm... tak ale takovouhe nesprávnou odpověd bych od ekonoma, za kterého se tu vydáváš, nečekal ... ono je to docela špatná odpověd ... Bohužel ale odpovídá tomu, co je "ztráta" pro většinou diskutujících zde.

0/0
16.9.2014 9:50

9961834800537

Jo? A co je na ní špatně? Povídej ;-D

0/0
16.9.2014 9:55

D14a75v19i68d 50B23r27a17d67á66č 4894119174708

Tak nám, Tomáši, v kostce nastiňte tu vaši správnou odpověď. Rádi se tu poučíme. A prosil bych specifikovat dopad ztráty na nerozdělené zisky z let minulých. Děkuji uctivě.

+1/0
16.9.2014 10:03

9851354150917

Asi se odpovědi nedočkáme....

0/0
16.9.2014 10:28

D89a56v71i77d 63B70r11a48d18á66č 4484699824308

S tím jsem taky počítal ;-)

+1/0
16.9.2014 10:38

J78i90ř91í 42K35v38ě55š 1723376832411

Pokud je mi známo, ČD jsou ve ztrátě kvůli odpisům, ne kvůli provozním nákladům.

+1/−1
16.9.2014 9:32

9671844900557

Odpis je jeden z nákladů - tak ještě šup, koupit knížku o účetnictví

+2/−2
16.9.2014 9:36

J40i82ř93í 37V20i57n74k60l23e29r 1471907850529

Tenhle pán firmu mít nemůže, to je evidentní. Do měsíce by zbankrotovala;-D

+1/−1
16.9.2014 9:18

J25i67ř59í 98K50v40ě34š 1503166432221

ČD od státu dostávají peníze ze objednávky a kompenzace za státem nařízené slevy. Dotace ne.

+2/0
16.9.2014 9:29

9581644270267

kompenzace za státem nařízenou slevu je DOTACE! Vlastníkem 100% akcií je stát. Stát si tedy rozhodne, že jízdenka bude stát méně, než náklady na cestu a zbytek si sám do své firmy dokompenzuje. To není nic jiného, než dotace

+1/−4
16.9.2014 9:38

D14a36v86i69d 80B33r74a91d38á98č 4354509794448

Souhlasím s tím, že firmy reklamy potřebují. Jenomže státní podnik není firma. A pokud tedy národní podnik ČD bude fungovat bez dotací a reklamní aktivity bude platit ze svého zisku (abychom si rozuměli z peněz, které vyprodukuje vlastní činností po odečtení nákladů, ne z dotací a příspěvků krajů), tak nikdo ani nepípne.

Nebo se snad tady někdo rozčiluje nad tím, že třeba Jančura má reklamy všude možně?

0/−1
16.9.2014 9:16

J67i73ř24í 36K35v46ě97š 1883526262411

Když tedy pominu fakt, že ČD nejsou státní podnik, ale akciovka, zaráží mě, že po ČD chcete, aby na sebe jako každá normální firma vydělaly, ale zároveň jim zakazujete jedny z nejdůležitějších prostředků, jak toho dosáhnout. Ono je to v tržní ekonomice totiž tak, že nejdřív je reklama a až potom možná zisk. Bez reklamy zisku nedosáhnete.

+3/0
16.9.2014 9:26

9551894520697

Ano, akciovka, ovšem vlastníkem 100% akcií je stát

0/−2
16.9.2014 9:31

J86i14ř23í 61K12v58ě11š 1303856592651

Což z ní ale nedělá státní podnik. To je totiž, jak jako ekonom jistě dobře víte, zcela odlišná právní forma.

+3/0
16.9.2014 9:33

9551864360347

Právní forma každopádně, ovšem nic to nemění na faktu, že vlastníkem je stát

0/−1
16.9.2014 9:49

D57a11v34i24d 64B62r77a89d89á13č 4894789884878

Fascinuje mě, jak se tu snaží honit ego jedinci, kteří nerozumí psanému textu. Pane Kvěši, já psal NÁRODNÍ PODNIK a jestli se nepletu, tak tento typ "hospodářské jednotky" zmizel v propadlišti dějin. Takže nejdříve čtěte, co lidi píší, a pak sofistikovaně diskutujte.

Druhá věc: jak je možné, že Jančura podniká, cpe ranec peněz do reklamy, a přitom to nikomu nevadí. Takže co dělá Jančura jinak?!? Jo, nejdřív si na tu reklamu vydělal!!!

A obhajovat dopravce, kterému skončil monopol před pár lety, je teda hodně úsměvné.

0/−1
16.9.2014 10:07

R79a38d16e43k 45J48a56n65a63t75a 9305166714652

"kterému skončil monopol před pár lety,"

Monopol Č(S)D skončil v roce 1990. Od té doby nejsou pořadníky na osobní auta, od té doby existují soukromí autobusoví dopravci. Což je také konkurence, a docela silná.

+2/0
16.9.2014 10:16

9351144600487

Nějak nevíte, co je monopol. Doporučuji knihu Mikroekonomie, Bronislava Hořejší, Jana Soukupová a spol. Má to necelých 600 stran, ale alespoń tady nebudete tak hloupě psát

0/−3
16.9.2014 10:27

R33a96d38e15k 31J41a51n44a72t48a 9605826214672

Vím. Ale vy zřejmě nechápete, že trh s osobní dopravou je jen jeden a proto si železnice, autobusy a osobní auta navzájem konkurují. Spotřebitel si totiž může vybrat čím pojede.

+4/0
16.9.2014 10:36

9961404170697

Ano, to chápu, ale takhle se monopol nebere. To už pak můžete brát jako konkurenci firmu Addidas, že vyrábí boty, protože můžete jít pěšky. ;-D Prostě monopol na železnici na většině tratí skončil před pár lety. Na některých tratích ho ale bude držet minimálně do roku 2019, protože tam správa železniční cesty, kdysi součást ČD, pustí jen vlaky ČD a ostatní ne.

+1/−4
16.9.2014 10:44

R76a74d58e29k 90J21a61n77a57t11a 9865566834282

"můžete jít pěšky"

Jít pešky je ovšem řádově pomalejší, jet autem či autobusem většinou rychlejší. Cítíte tento rozdíl?

"pustí jen vlaky ČD"

kriste pane. Žádné takové pravidlo není. Po tratích SŽDC už hodně dlouho může jezdit kdokoliv, kdo má licenci, vlaky a kvalifikovaný personál. Existují desítky soukromých železničních dopravců (hlavně nákladních). To jste si nevšim, jak si vůbec dovolujete zde diskutovat?

+3/0
16.9.2014 10:49

9471634730387

Ne, rozdíl v tom nevidím...nebo vlastně ano. Jít pěšky nebo je vlakem je úplně stejné jako jet vlakem nebo jet autem. V tu chvíli pro auta není vlak konkurence.

Jak se opovažuji zde diskutovat? No, možná proto, že předkládám argumenty a důkazy a nejen se snažím hledat nové a nové veci, aniž bych odpovědět na ty předchozí. Takže ano, všiml jsem si, že je tu mnoho dopravců, ale všiml jsme si, že tu nejsou od roku 1990? :-)

0/−3
16.9.2014 11:00

R48a56d41e77k 37J24a17n15a30t89a 9365696324592

Jet autem je zcela reálná alternativa tomu jet vlakem (dělají to miliony lidí, valná většina). Proto jsou auta konkurencí železnice, proto železince nemá monopol. Pardon, ale už nevím jak vám to mám vysvětlit jasněji.

"že tu nejsou od roku 1990?"

Vy jste ovšem tvrdil - že se trh uvolní v roce 2019. Do té doby prý na koleje nikdo nesmí. Prostě blud. Dovzdělejte se.

+4/0
16.9.2014 11:13

9961374720527

Rozumíte spojení ,,některé trati"? A mimochodem. Když valná většina jezdí autem a ne vlakem, tak auto a vlak nejsou konkurenti! Konkurence musí být oboustranná. Proto byla ČD monopolem. Monopol je v odvětví, chápeme? Já vám říkám naposledy fakt si přečtěte nějakou knížku. A krom toho to chce chápat psaný text.

0/−4
16.9.2014 11:22

P78e55t31r 79F84o39l29t88y66s 7245471720368

Tak prosím předložte jediný argument a důkaz pro tuto vaši větu: "protože tam správa železniční cesty, kdysi součást ČD, pustí jen vlaky ČD a ostatní ne.". A předložte byť jen jediný důkaz, že u SŽDC má zakázáno si i na těch tratích, které označujete jako tratě, na které jsou SŽDC puštěny jen vlaky ČD a ostatní ne, objednat kapacitu soukromník. Čekám na vaše důkazy a argumenty.

+2/0
16.9.2014 12:32

D37a49v59i75d 42B40r37a27d26á51č 4624969544718

Kdy vstoupil na železnici první přímý konkurent ČD? V roce 1990?!? Tak to jsem asi žil v jiném státě, milý pane.

A ve výčtu dopravních prostředků jste zapomněl na povozy tažené zvířaty a cyklisty. Ti dle vaší logiky také železnici konkurují. Protože vozí lidi a náklady 8-o

+1/−2
16.9.2014 10:41

9361204590867

ještě výrobce sáněk a lyží!

0/−2
16.9.2014 10:45

R60a68d49e36k 10J84a69n10a19t96a 9525836864252

"povozy tažené zvířaty a cyklisty. Ti dle vaší logiky také železnici konkurují"

Teoreticky ano, reálně ne. Reálným konkurentem jsou ovšem autobusy a osobní auta. Tak reálným a silným, že během pár let po revoluci klesnul počet cestujících na železnici o desítky procent. Pokud by byl "monopol", jak tvrdíte, nestalo by se tak.

+3/0
16.9.2014 11:04

9631744880957

Ještě jednou, prosím, přečtěte si, co je to monopol

0/−2
16.9.2014 11:09

R95a31d56e76k 95J20a47n27a13t62a 9435766324432

Monopol se projevuje tak, že spotřebitel nemá reálnou možnost volby, a je tak nucen službu používat (a platit za ní). To zde není pravda, nikdo nenutí cestující jezdit vlakem. Před rokem 89 to bylo jiné. Spousta lidí, co auto chtěla, ho nemohla mít.

+2/0
16.9.2014 12:28

P93e87t36r 23F48o75l80t19y49s 7425551660268

To je ovšem jejich problém, ta možnost tady byla...

0/0
16.9.2014 12:36

M17a54r20t22i66n 55P72e45c69i89n64a 4461913

Reklama a sponzoring jsou trochu rozdílné věci. To, že si ČD někde zaplatí inzerát nebo billboard a propaguje tak cíleně svoje služby či novinky, s tím problém nemám. Se sponzoringem čehokoli ale ano.

+1/0
16.9.2014 10:07

F58i13l74i32p 81S15i43r19o17t64e81k 9682869622821

Reklamu ano, ale jakou. Kolik lidi sponzorstvi tenisu pretahlo z aut do vlaku?

0/0
16.9.2014 12:09

J56a54n 75N66e56š77p91o59r 4866558876652

Poslední příspěvky (Vinkler, Fátro, Doktor) přímo volají po zveřejnění na transparentech do průvodu k výročí VŘSR!!

0/0
16.9.2014 8:58

9191764470247

Ne, naopak. Tenhle sponzoring a přerozdělování peněz je přesně to, co dělají socialisté, potažmo komunisté. Cpát peníze do firmy, která nefunguje prostě není cesta. To je jako zkoušet zasypat bezednou díru.

+2/−2
16.9.2014 9:04

J90i53ř58í 21V43i26n89k38l79e44r 1441117200119

ten je známý;-D , nemá cenu reagovat , pouze ignorovat.

0/0
16.9.2014 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.