- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
na dráze začíná být nějak moc velký bordel
Opravdu jen více než stovka osobních vlaků za den? To je slabota. Když jsem tam hákoval před šesti lety, tak to bylo více jak 200
Pane Sůra, o železnici píšete už dlouho, takže formulace:"vlaky měly špatně postavenou kolej", popř. "vlak vjel ale na špatnou výhybku" zní jako od dítěte ZŠ, hrajícího si s PIKO vláčkem....
No on je v tom právě průser. Normálně se samozřejmě staví jen výhybky - ale když má vlak postavenou i kolej, zpříčí se to a pak to padá z náspu dolů. Nemluvě o tom, když si vlak jen tak svévolně vjede na špatnou výhybku.
Dva tupláky v Oáze na Smícháči
"Stres" mašinfírů ? Za komárů a ještě pár let poté jsem též jako fíra pracoval (celkem 28r.) u ČSD/ ŽSR měsíční prac. doba byla tehdy 170-180hod. a k tomu navíc každý měsíc okolo 50hod přesčasů. Párkrát se mi stalo že jsem měl za měsíc 100 hod přesčasů a k tomu dojíždění z bydliště na 36km vzdálené pracoviště. Dnešní pracovní doba fírů je nesrovnatelně nižší a o přesčasech nemluvě >>>>takže o čem je řeč ? ! ? !
a kolik vas tam jezdilo? mam pocit ze minimalne dva... dneska masinfira kolikrat zastupuje praci trech lidi a je na to sam
Každý rok chodí výpravčí na několik školení a jednou za rok má každý výpravčí tzv.ověřování znalostí cca 1000 otázek a to je teď na podzim a tak se každý výpravčí když má chvilku učí v práci a takhle to dopadá.
Buzerace musí být. Dřív pře zkoušky jednou za pět let nyní až 2x do roka( dopravní a většina i pro ČD směšných 250,-Kč/měs.)
Vlak vjel na špatnou výhybku... Možná jsem rejpal, ale vlaky si můžou vybírat, na kterou výhybku najedou?
Nesmíte ty blbiny co autor píše, brát tak vážně......
Je to tam horší a horší a bude hůř! Zrušili výpravčí strojvedoucí si musí štípat jizdenky Známý dělal strojvedoucího a skončil protože tam jde o život..celá žel.síť je řízená pouze z jakých si dvou velínůŠetří se na úkor bezpečnosti ..
Musel si štípnout jízdenku a místo toho si štípnul něco jinéhe? Nabo jak mu šlo o život?
Myslel jsem si, že když je za kapitalismu bída o práci, tak na železnici půjde lepší pracovní síla a být ajzipoňák bude něco zase znamenat. Navíc by měla pomáhat lepší technika zabezpečení. Nevidím samozřejmě do střev, jen okrajově pozoruji např. průvodčí, které vypadají k světu a nejsou to již převážně tlusté báby v lesklých tesilových ušmudlaných gatích. Že by nebyl pokrok i profesích ovlivňujících bezpečnost?
A kde by šla ta "lepší" PS? Nejdřív zrušili hradlaře a hláskaře, pak signalisty, později i výpravčí,... k tomu i mnohé železniční stanice a s nimi padlo i veškeré staniční osazenstvo. Třeba přičíst i omezení nákladní dopravy, snížení počtu pokladních, posunovačů, dozorových orgánů, školicích středisek... Z toho vyplývá, že z dráhy se de facto jen odchází. Nejsem přesvědčen - soudě dle propadu zejména učňovského školství, že by noví zaměstnanci měli být lepší, ale jako "ajznboňák" (Eisen-Bahn) jsem naposledy pracoval před čtvrt stoletím, takže nechci vyvozovat jednoznačné závěry... Ano, máte pravdu, kvalita průvodčích se dle mého určitě zvedla, o stevardech v SC vlacích nemluvě.
Technika samozřejmě pokrokem je, i po stránce bezpečnostní, ovšem jen pokud vše funguje jak má.
A kolik bylo včera nehod na silnicích, kolik řidičů včera vjelo do křižovatky na červenou?
Pokud vjede auto na červenou, a nesrazí se s nikým, tak z toho není problém. Vlak když vjede špatně, tak i když se "nic nestane", tak trať je uzavřená, dokud se jej nepodaří dostat na správnou kolej ( ne vždy je to úplně jednoduché)