Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura v Berlíně ukázal nový vagon. Jezdit bude na rakouské papíry

Železniční dopravce Regiojet poprvé představil na veřejnosti svůj nový osobní vůz, kterých chce postupně koupit několik desítek a nasadit na své vlaky v Česku i Slovensku. Je to první vůz, který bude mít v druhé třídě v každé sedačce monitory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a56n 97M74a79l59e86n56k94a 6963245493

nevím proč, ale mám dojem že veškerý technologická pokrok se od roku 2000 soustřeďuje jen na umistování obrazovek. ... nebo že by měl vagon nějakou inovaci v podvozku a brzdách?

+3/0
25.9.2014 21:28

L88a61d80i35s23l60a28v 76P12a47s71t76o70r10e18k 1793307488735

Bude i online reportáž z první cesty? ;-)

+1/−2
24.9.2014 18:48

A31l89a98n 61Ř52e91p51k78a 4955806

Co na tom chcete reportovat? To je jen nový vagon(y), ne nový dopravce :D

0/0
25.9.2014 13:59

F92r77a65n50t40i67š46e92k 54K45r36m37í27č93e75k 9770728381640

Ta trasa Praha Košice byl doufám jen náhodný obrázek. Jinak nevím.....

0/−2
24.9.2014 8:25

A71l52a82n 86Ř70e54p16k89a 4985376

Ne, opravdu bude Jančura jezdit Pha - Ova - Žilina - Košice a Bratislava - Košice ;-)

+2/0
24.9.2014 8:45

T43o70m80a32s 95N19o69v15o36t39n42y 3711856758129

To se zeptej na Ohňosíti.cz, tak jsou specialisti na reportáže ze zkušebních jízd a prezentací, které se nikdy vlastně nekonaly. Celá jejich jednočlenná redakce už něco vymyslí.

+1/0
24.9.2014 23:57

T47o93m72a15s 85N74o28v22o24t33n38y 3201896948949

To bylo výše pro Pastorka

0/0
24.9.2014 23:57

J33i76r47k64a 20D73v54o15ř30á83k 4165710463978

Linka bude Bratislava - Košice, ale pár spojů bude jezdit Praha - Košice, aby se ta vozidla mohla protáčet i do ČR.

0/0
25.9.2014 9:47

P32e10t65r 17K83r32á60l 4434840228622

Jancurovi fandím, ale po zkušenosti s cestou jeho dálkovým autobusem do Itálie před rokem jsem od toho musel nadobro upustit. Mimo neexistujiciho místa na nohy... TY SEDAČKY !!! Nechápu kdo je vymýšlí, ale je to naprosto neergonomická záležitost. Cestou v noci jsem ani nezamhouril oko, jak jsou nepohodlné, měsíc jsem pak chodil na rehabilitace se zády a to je mi 26. A teď koukám, že dal ty otřesné sedačky i do funglovych vlaků :( Člověk má na nich naprosto nepřirozeně ohnuta záda X hodin cesty.

+6/−3
24.9.2014 8:10

J24a58n 66S97ů67r97a 4785203413152

Ty sedačky jsou ale jiné, než v autobusech.

+5/0
24.9.2014 9:15

T64o33m30a64s 37N92o88v51o30t79n13y 3811246918339

Mně se v nich sedí dobře, akorát místa pro nohy by mohlo být víc, pak by to opravdu mohl nazývat luxusní dopravou.

+1/0
24.9.2014 23:58

L71i13b15o71r 43M89o91u34č12k95a 1258867165622

vsechny Jancurovy vagony jsou na rakouske papiry, Vsimnete si, ze vsechny maji registraci zacinajici A

+7/0
24.9.2014 7:02

J85a36n 60S14ů91r66a 4755443513562

Stejně jako některé Českých drah...

+4/−2
24.9.2014 7:46

L38a71d90i64s42l59a41v 43P74a73s95t94o72r47e96k 1253727978285

Kopeš za něj dobře ;-)

+1/−1
24.9.2014 18:37

M67a22t16ú81š 88B44e52n51a77k 9328344562363

od Jančuru je to vychcanosť, aby  na neho nemali DU  dosah a rakušanom je to jedno.

ČD má preto, lebo od začiatku roka platí pravidlo, že vozeň zostane registrovaný v krajne prvej registrácie po celú dobu prevádzky

+1/−1
24.9.2014 21:43

J60a58n 42S71ů97r37a 4915513643812

Ano, máte pravdu. Rakousko je na žebříčku korupce mnohem pod Českem, takže kdokoliv si dělá evropské povolení pro cokoliv v Rakousku, je to jasně vyčuranost:-)

+1/0
24.9.2014 21:45

T21o41m66a89s 62N23o17v75o92t77n26y 3831446328899

A pointu to má jakou?

0/0
24.9.2014 23:58

R12a30d88i18m 63P21o49l27á68š43e24k 9146343269459

Koukám, zase další slepičárna na kolejích. Kde nebude možné dělat nic jiného než koukat ven nebo pracovat nebo koukat na monitor na přiblblé filmy nebo na ještě mnohem přiblbejší reklamy.

Možnost, že by někdo jel na otočku na nějakou delší vzdálenost, třeba z té Ostravy do Prahy, nastoupil v noci, ve vlaku se dospal, přes den v Praze pracoval , večer zase do vlaku, po půlnoci doma a ráno normálně do práce, je při jízdě v takové slepičárně nemožná. Nedá se tam spát ani v noci, natož ve dne.

+8/−8
24.9.2014 5:55

L16i75b12o39r 93T49r32u53x88a 6376691559403

Ok, tak toto je špatně. A jak to má být dobře dle vašeho názoru?

+2/−1
24.9.2014 6:16

R78a20d76i24m 20P81o95l16á12š43e11k 9696703249969

Já vím , že vagóny s kupátky jsou dražší, protože se do nich vejde méně lidí, ale na delší trasy než takových 100 kilometrů jsou ty kupátka prostě lepší.

+3/−3
24.9.2014 6:35

P56a48v18e81l 59N57o70v49á80k 7142389496799

Vsak RegioJet nabizi i kupatka....

+3/0
24.9.2014 6:50

R75a10d79i92m 65P18o48l58á66š98e93k 9526293389149

Není mně známo, že by na trase Ostrava Praha, která se mne v tomto případě týká nejvíc,  v nějakém svém vlaku třeba časně ráno nebo pozdě večer, Jančura nabízel kupátka.

+1/−10
24.9.2014 7:29

V41á11c68l32a34v 34M96á49c28h87a 1942823179697

no, tak to byste se asi měl zajímat krapet více, protože jančura nabízí celkem tři třídy a jen ta prostřední je bez kupátek. ta nejnižší jsou kupátka pro šest lidí a ta nejvyšší jsou dokonce jen pro čtyři lidi. A to je pak super pohodlí. Zkuste si to...

+9/0
24.9.2014 10:04

J95i20r80k41a 26D40v12o63ř17á14k 4615750483898

Formálně Jančura nabízí jen jednu třídu. Stát proplácí slevy jen v 2. třídě.

+1/0
25.9.2014 9:49

M49a24r39t39i29n 66K17a78r44á15s24e54k 9788593608158

Drtiva vetsina jeho vagonu ma kupe, ve vlaku je vetsinou jen 1 max 2 vagony bez kupe......

+1/0
24.9.2014 10:24

J69i35r40k87a 69D88v22o20ř13á97k 4115770933648

Kupé mají ty jeho vagóny, které tak koupil z bazaru a moc je nerekonstruoval. (Zatím?)

0/0
25.9.2014 9:45

T69o58m84a16s 10N14o57v65o63t50n62y 3261746748279

No vidíš, nevíš nic, ale hloupě pomlouvat ti to nebrání. Tak napiš rovnou, že žlutá je špatná a že jedině modrá je správná a máme to z krku.

+1/−1
25.9.2014 0:02

A71l60e52š 12L12e43h36k44ý 7603297609117

Lépe je v dobytčácích, třeba do Kralup. Tam se chrní ;-)

0/−4
24.9.2014 7:51

R28i36c30h64a39r84d 79T45r64e68f71i58l 4561565139710

Jaké dobytčáky do Kralup? Jestli jedeš rychlíkem tak je to 20 minut, to se dá vydržet i ve stoje, což často činím, protože z Holešovic to už jede nacvaknuté. A jako osobáky jezdí ešusy. Takže neplácej voloviny.:-P

+2/0
24.9.2014 8:35

A88l35e52š 23L46e92h41k46ý 7583747909307

Tobě je vlastně jedno čím jedeš, můžeš stát klidně na názazníku a jezdit v počmáraných koženkách. Je mi tě líto, ale nic jiného si nezasloužíš :-P

0/0
24.9.2014 13:58

J43a24k34u86b 49Š12a39f39a42n85d33a 7415947391611

A v letadle to řešíte jak?

Najděte si spoj s lehátky a máte po problému.

+5/0
24.9.2014 9:38

T12o87m92a55s 54N40o63v54o35t75n47y 3641356938839

A tady spát nemůžeš? Musíš povinně hledět na obrazovku? A víš kolik je reklam na obrazovkách v sedačkách v jeho busech, že tak blbě žvaníš? Ono ne každý ve vlaku spí a snad nikoho nebaví hledět z okna na ubíhající stromy ve 160 tak si prostě pustí film aspoň tam cesta uběhne. Máš s tím problém? Můžeš béčkém u ČD, zatím jich jezdí dost a žádné moderní vymoženosti ti nebudou ve spánku překážet.

0/0
25.9.2014 0:01

J15i63ř92í 58B11e50n43d84a 4190539279

Tu stevardku stojící na pravé straně chci za ženu R^R^;-D

+1/0
24.9.2014 2:00

J73i39n13d11ř21i27c16h 41M38o58r65á28v46e89k 78M 3685983205126

Z mých zkušeností z Regiojet spíše uvidíte ve vagonu muže v růžové košili..;-D

+4/0
24.9.2014 6:06

L47a13d44i58s79l68a48v 45P37a20s67t13o82r12e37k 1653347508335

Vzor Jančura :-)

0/0
24.9.2014 18:50

T64o29m57á93š 65K34r49á44l 9568680329803

Vypadá to opravdu výborně, už se nemůžu dočkat, až se takovým vlakem taky svezu. Jinak opravdu nechápu nesnášenlivé(zesměšňující) příspěvky zde v diskusi. Pan Jančura ukázal cestování vlakem na jiné úrovni a určitě přinutil (alespoň minimálně) ČD k modernizaci. Někdy se mi zdá, že ať by udělal člověk sebevíc, tak některým lidem se prostě nezavděčí.

+15/−10
24.9.2014 1:19

J44i73ř17í 16E23r38b79e33n 1423724816787

Vy děláte, jako kdyby před Jančurovým zjevením se ČD vůbec neinvestovaly do vozového parku. Bajo, investovaly - jenže podle svých možností. Nástup takzvané konkurence je donutil obměňovat park rychleji a tudíž se kvůli tomu enormně zadlužit...

+8/−2
24.9.2014 5:33

V30á70c54l81a26v 19M33á53c27h75a 1552813889197

bylo přinejmenší zvláštní, jak s nástupem jančury přibyly zprávy typu "ČD dává na trase Praha-Ostrava noviny zdarma. S regiojetem to ale nesouvisí", nebo "Ve vlacích českých drah se nově servíruje káva zdarma. Souvislost s regiojetem ale vedení odmítá." a podobně. I kdybych v životě Jančurou nejel, tak bych byl strašně rád, že tady je...

+7/0
24.9.2014 10:07

J78i33r40k33a 90D75v15o38ř33á38k 4755950233378

Takové zprávy nebyly. Byla zpráva, že ČD rozšířily vlakušky z Pendolina i do dalších EC/IC.

0/0
25.9.2014 9:53

M54a27r89t91i46n 78Š72u93l78c 2667289460455

Jasně, investovaly, podle svých možností... především nákup elektrických jednotek řady 680 Pendolino je příkladem vhodné investice Českých drah do vozového parku... a nemyslím si, že ekonomické problémy a ztrátovost provozu Pendolin zapříčinila konkurence, dokonce ani takzvaná...:-)

+1/−1
24.9.2014 18:04

R78a63d68e27k 34J26a14n59a56t91a 9185806154732

Nákup Pendolín nebyl v pravém slova smyslu investicí ČD, tehdy byly ČD státní podnik a rozhodla o něm vláda Václava Klause. Rozhodla včetně toho, kteří kamarádi (ČKD) to udělají. Nevyrobili nic, zkrachovali, zmizela více jak miliarda, a politický projekt zachránili (samozřejmě za vyšší cenu) Italové, kterou pak cestující spláceli ve formě příplatků. Teď už je naštěstí úvěr spacena.

+2/0
24.9.2014 19:57

J90i47r26k16a 30D95v95o98ř98á84k 4635450203458

ČD investovaly před Jančurovým vyjetím především do nových moderních vozidel jako 380, Bmz, CityElefant.

0/0
25.9.2014 9:55

R83a53d73i15m 54P40o35l74á63š20e50k 9786183769969

Jančura nic zvláštního neudělal. Jenom se svou činností a svým lobbingem  zasadil o to, aby model ČD, kdy se na výdělečných trasách vydělávalo, aby se ty výdělky vrazily do pokrytí ztrát prodělečných tratí a do postupných modernizací, byl nahrazen modelem samostatných linek. Kdy každá linka buď vydělává nebo prodělává. Na linku, která vydělává, je fronta soukromých firem a ta vydělávající linka musí provozovateli pokrýt modernizace strojů a generovat zisk. A linky které prodělávají, budou muset buď být saturovány státem včetně modernizace vlaků nebo budou rušeny.

Neboli výsledek je ten, že přes udržování provozu na ztrátových tratích stát financuje soukromým dopravcům, jako je dnes Jančura nebo v budoucnosti hlavně kolosy, jako Deutche Bahn, provoz na našich výdělečných linkách. Neboli zase klasika, státu dát  ztráty a soukromníkovi dát zisky.:-/

A hlupáci ještě navíc při tom nadšeně hýkají.;-D;-D

+9/−12
24.9.2014 6:06

Č35e81s20l41a14v 81T56a62r59a97n50z48a 6788637824635

Krásně hýkáte.

+3/−3
24.9.2014 7:29

J88a15k68u74b 12Š27a12f36a73n47d26a 7825157651501

Proboha. Vy si myslíte, že ČD by provozovaly ztrátové linky jen proto, že na ně mají peníze z těch ziskových? Vy byste to dělal?

+3/−2
24.9.2014 9:40

J13a91r56o20s80l56a61v 73C49h12a93l17u78p83a 8664661655735

Sorry, ale na ztrátové linky dostávají ČD nemalé dotace od státu a dle zveřejněných informací, a to na popud až pana Jančury, né malé. A co se týče výdělečných tratí, tak ty ČD taky neumí provozovat. Zkuste si trať Brno - Ostrava. Když je špička tak jsou vlaky k prasknutí a jedete 2 hodiny na stojáka. Do dnes nejsou schopni pochopit, že by přidali další vlaky. S rezervacemi si taky nedělaji velké starosti, když vám co chvíli nepřipojí vagon s Vaší rezervací.  Proto je jim schopen konkurovat Jančura i s obyčejným autobusem, který jede o nějakou tu hodinu déle a levněji. A to nemluvě o úrovni čistoty a vybavení vagónů ČD. Takové retro na kolejích. Chování ČD je pro mě neomluvitelné a obhajovat je mohou jen ajznboňáci kteří celý život pracovali v této insituci. Rv

+3/−3
24.9.2014 10:30

T51o89m 85J53u79r49e93č15k35a 6235622725275

Problém trasy Brno - Ostrava je hlavně v tom, že téměř polovinu trasy je vytížená jednokolejka kde stačí zpoždění jednoho vlaku a hned se zpozdí díky křižování všechny ostatní. To je taky důvod, proč vlaky na té trase jezdí tuším max osmivozové, aby se stíhaly vyjezdit jízdní doby, které umožňují včasné křižování na určených místech a na trase už není místo pro jakékoliv další vlaky. Dokud Správa železniční dopravní cesty nezmodernizuje ten úsek do Přerova na dvoukolejku, tak je úplně jedno jaký dopravce tam jezdí, protože fyzika platí pro všechny stejně.

+6/0
24.9.2014 10:36

J13a95r97o41s53l48a23v 49C66h41a52l27u23p57a 8974271495115

Do takových technikálií tuto problematiku neznám a pokud je to pravda tak je to omluvitelné. Ale není omluvitelné že na tak vytížené trati nejsou schopni tato omezení kompenzovat kvalitnějšími službami, popřípadě kapacitnějšími soupravami např. vlakové soupravy elefant a pod.

0/−1
24.9.2014 10:43

J54a90r35o56s81l55a54v 53K49o50m58o89ň 1930694524101

elefant Ostrava - Brno nepojede nikdy, jaksi nerozumíte problematice. Tak pro Vás extra : Od Nezamyslic je střídavý proud na Brno a  směrem na Ostravu je stejnosměrný. A žádný elefant není obousystémový. Jen hnací vozidla a v dnešní době i pár regiopanterů. Ale regiopanter je kapacitně hodně málo na velké množství lidí. A je jich hlavně málo. A tak slouží jako příměstská místo starých panťáků. Více vozů znamená delší jízdní dobu. Což i Jančura pochopil a nedává nekonečné soupravy byť už má vozy na více než 4vozové vlaky. Ale plánuje 15 vozů podle idnes. Tak uvidíme čím to bude tahat. A tak to samé je i na Brno. Délky nástupišť taky nejsou nekonečné. Rezervace je možná a vůz nebyl? No nevím, vídám vlaky Bohumín - Brno ve Svinově často a mají pořád stejný počet vozů. Dle plánu řazení. Ale nekoukám stále po nich,zda je posilují a správně podle plánu. Je možné že občas něco vypadne.

+4/0
24.9.2014 11:35

J26a55r12o65s84l38a34v 85C84h57a43l36u65p91a 8944861855215

Jak sleduji tak problém za žádnou cenu není na straně ČD. Tak extra pro mě vysvětlete proč je tato, dle vašich slov, velmi frekventovaná a na 100% vytížená trať dotovaná státem, a ČD není schopná jí provozovat se ziskem. A dále mi vysvětlete proč na tuto trať, kterou nelze provozovat kapacitnějšími soupravami ČD nenasadí alespoň soupravy stejné kapacity, které by už nepamatovali socialistickou éru? Možná technické problematice nerozumím, ale jsem cestující který dostává v 21 století služby ze století minulého. A nevidím ani snahu na tom něco změnit.

Jančura otevřeným dopisem který zaslal ministru dopravy za vlády premiéra Nečase, že je schopen tuto trať provozovat za stejných podmínek buď s jízdným zadarmo, za předpokladu že bude dostávat stejné dotace jako dostávají ČD, anebo bez dotací za tržní jízdné. Tato výzva skončila bez odpovědi.

8 let jsem dojížděl z Ostravy do Prahy s ČD a zažil jsme i nasazení souprav Pendolíno a byl to děs běs. Chování vůči zákazníkovi bylo arogantní a spolehlivost byla nulová. A to mi velmi zakalilo pohled vůči ČD na dlouhou dobu a bude dlouho trvat než změním názor a nebudu vůči ČD kritický.

Po nástupu soukromých dopravců se na této trati začaly ČD kopat samy do zadku a snažili se něco změnit, ale ty změny byly spíše úsměvné.

A co se týče rezervací, daleko častěji se stává to, že průvodčí rezervační lístky zastrkává až po rozjetí vlaku a poté se strhne hromadné přeskupování cestujících. Skoro pokaždé díky tomu se musím s někým konfrontovat, protože někdo nevědomky zasedne rezervované sedadlo. Na to bohužel vlil zda-li je trať na střídavý nebo stejnosměrný proud nemá.

+1/−5
24.9.2014 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.