Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cena životního pojištění bude veřejná. To tak může zlevnit

Česká asociace pojišťoven chce začít kultivovat pojistný trh. Je totiž pod tlakem a kritikou regulátora i veřejnosti za některé praktiky pojišťovacích poradců a potřebuje zastavit provizní spirálu. Přišla proto s několika nápady, jak si naklonit své klienty a představit řešení dřív, než to udělá někdo za ni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J84a16n 31Č42e92r76m39á89k 4349248265707

podívejte se pane Bečváři, nic mě nepřesvědčí, že záleží víc na poradci než firmě a že je i jedno, dělá-li pro konkrétní pojišťovnu či banku a nebo je tzv, nezávislý. Pomíjím, že opravdu NEZÁVISLÝ poradce neexistuje. 

kdysi jsem si dělal test "nezávislých" společností, kam jsem jakoby přišel z žádostí řešit své zabezpečení a penzi... 

Víte jak to skončilo? 

Od všech (včetně vašich Partners jsem odešel s nabídkou IŽP a to dokonce toho samého od stejné firmy. A vím, že shodou okolností právě tato pojišťovna za právě tento produkt vyplácela nejvyšší provize!...

a zajímavé i bylo, jak by mi všichni hned rušili mé staré smlouvy u Živnostenské pojišťovny, resp. Poj. ČS, které šly jen lehce upravit...

sám jsem tuto práci dělal 15 let, ale abychom rušili šmahem staré smlouvy bylo u nás TABU. Za to se i u nás s okamžitou platností ukončovala smlouva o obchodním zastoupení... Pokud se něco  rušilo, tak jsme si to museli hodně dobře zdůvodnit!...A to jsme pracovali jen pro jednu pojišťovnu, takže výhody či nevýhody dovedu posoudit a také dovedu posoudit vhodnost či nevhodnost MLM systému v tomto oboru...

0/0
24.9.2014 14:18
Foto

J16a22n 55Č20e69r96m44á74k 4269228525917

mimochodem, ČP to nebyla...

0/0
24.9.2014 14:23
Foto

I64v40o 77B71e91č41v14á53ř 1694836979

Odst. 1 - souhlasím, akorát nevím, co si představujete pod pojmem nezávislý

Odst. 2-4 - nepřekvapuje mne to

Odst. 5 - tvrzení, které nedokážu posoudit

Odst. 6 - Věřím Vám. K přístupu ke starým smlouvám mám jednoduché pravidlo: Co je nejlepší pro klienta?

0/0
24.9.2014 14:49

J48a37r97o94m19í20r 96K26r84á82l 4550819694119

ČAP chce něco kultivovat ? 8-o  A neměla by tedy začít u sebe ?

0/−1
24.9.2014 13:06

P31e83t83r 27V72l77c71e63k 5382765625977

A jak to budou řešit u nespořících, tzn, jen rizikových produktů?   Tam také budou "ochránci"  špekulovat, jaký má pojišťovna z pojistek užitek? 8-o

0/0
24.9.2014 10:57

T66o96n92y 20M71a10n31g 5241175814712

...článek o nerobitných lavičkách je stejně lepší... ;-D;-D;-D

0/0
24.9.2014 9:50

P12e34t63r 28K94e66ř 8193194582188

Podstatou výdělku pojišťovny je vždy neznalost pojištěného. Pokud by byl pojištěný opravdu obeznámen s věcí, většina produktů by zanikla. Proč si například hraje pojišťovna na spořitelnu, která rádoby generuje klientovi zisk?? Na to jsou vhodnější a výkonnější produkty. Pokud tedy nepotřebuje celou pojistnou částku, proč ji tedy po klientovi vůbec chce?? Pokud si spočítáte, kolik Vás stojí pojištění vozu a pravděpodobnost případné škody, tak zjistíte že takřka vždy se to po 3-4 letech nevyplatí. Tam kde hrozí skutečné riziko a kde by se pojištění vyplatilo, zase pojišťovny pojistku neumožní. A takto lze rozebrat vše. Tedy je třeba se mít hodně na pozoru při uzavírání pojištění, neboť máte co do činění s organizacemi s vysoce sofistikovaným systémem okrádání svých klientů!!!

+4/−1
24.9.2014 9:12

M70i69c57h29a36l 96T16e35c83l 4984301423211

To co popisujete se nazývá odborně asymetrie informací - která však v tomto oboru platí oboustranně. Máte pravdu, že pojišťovna zná dokonale svůj produkt a může těžit z neznalosti klienta. Na druhé straně klient zná většinou dokonale svůj zdravotní stav s jakým vstupuje do pojištění a může (i nevědomky) této výhody proti pojišťovně využít. Najít vyvážené podmínky fungování je poměrně těžké a na toto téma bylo napsáno mnoho odborných prací.

Pojišťovny si nehrají na spořitelnu, jedná se o vývoj, kam se pojišťovnictví časem posunulo. Pojišťovny vytváří rezervy, kdy kumulují peníze na případná pojistná plnění, ale jelikož peníze v dnešní době nesmí "zahálet", tak je musejí šikovně investovat. A tak časem byl vyvinut produkt, kde mohou klienti participovat na zisku pojišťovny. Samozřejmě to je napsáno velmi jednoduše, problematika je trochu složitější a komplexnější.

Docela by mě zajímalo jak jste si hrál s pravděpodobností, že se Vám každé 3-4 roky nevyplatí? Počítal jak? Díky:-)...

0/0
26.9.2014 9:53

M53a98r33e74k 21N54o59v55o92t49n21ý 8805915181581

Podle mě by se celý problém s vysokými provizemi vyřešil, kdyby klienti rovnou platili poplatek za sjednání pojištění agentovi, stejně jak je tomu u stavebního spoření. Když budou všichni vidět, kolik si ten člověk vlastně chce naúčtovat, tak by si to každý dvakrát rozmyslel, co si sjedná ... já bych něktéré z těchto agentů s klidem označil za skryté šmejdy.

V zahraníčí to takhle funguje ... a já vlastně zapoměl, že jsme v Čechách - krajině lobistů, kam se celá Evropa chodí učit, jak funguje korupce. :-/

0/0
24.9.2014 8:58
Foto

I75v95o 29B67e13č89v94á37ř 1454896459

Máte jistě na mysli transparentnost poplatku. U stavebka jsou provize stejně jako jinde. Pokud jste někomu platil na přímo, zřejmě jste naletěl.

+1/0
24.9.2014 9:02

P13e25t87r 32K82a50r69a23s 3192282716915

Některé provize jsou zajímavé, ale mnohdy jsou i provize, které nepokryjí náklady, .... čas s klientem, cesta za klientem, opakovaná cesta za klientem a podobně. 

Je to živnost jako každá jiná a když si nechcete dát pojištění, tak si ho nedávejte, není nic jednoduššího ;-)

+1/0
24.9.2014 9:13

R96a64d97i62m 77P30o45l48á43š87e56k 9586863799629

Prodej například pojištění systémem obchodních schůzek s jednotlivými klienty je optimální pro trh, který ještě není úplně obsazený. Protože se tak dá s nízkými vstupními investicemi obsadit velkou část dosud volného trhu.

Ale u už obsazeného trhu, jako je už nejméně 10 let pojistný trh v ČR, je systém takového prodeje kontraproduktivní. Provozní náklady - zařizování a realizace obchodních schůzek zůstávají stejné, ale množství uzavřených smluv je na obsazeném trhu výrazně nižší.

Ovšem pojišťovny, místo aby optimalizovaly svůl marketingový model prodeje cestou snižování náladů na prodeje, to naopak řešily preferencí složitějších a výtěžnějších pojistných produktů, kde vyšší provize klientům tolik nevadí. Tím logicky taková pojištění, kde je pojistné nízké  a tudíž na ně není možní nasadit vyšší provize, v podstatě vyřadily z pojistné nabídky.

0/0
24.9.2014 9:35

P38e31t58r 71B86a83u74e50r 1444664699

jj...zase ty "životka";-D na nic prosím nesahejte...páč co by pak ti MLM mravenci dělali? Přeci různé prasárny, přebouchávání smluv, lhaní klientům, pojišťovnám to  nevadí a v rámci honičky za plánem berou do pojištění vše co jim kdo přinese...atd. je přeci OK ne?

+1/0
24.9.2014 8:55

T65o70m21á78š 97K40u14č14e31r13a 6159367274168

Napr. zivotni pojištění je asi nejslozitejsi bankovni produkt a na nem pojistovny slusne vydelavaji. Nicmene i tak muze byt pro klienta velice vyhodny. Horsi je to v tom, ze 50% lidi nevi co podepisuje, 40% jen matne tusi. Toho vyuzivaji poradci a pojistovaci a uzaviraji produkt nevyhodny pro nej :) Pak to tu tak vypada. Doporuciji vsem precist si podminky smlouvy cele nez podepisu a uvidite ze budete spokojeni :)

+3/0
24.9.2014 8:18
Foto

I10v51o 11B25e68č38v45á13ř 1864416919

Bohužel obyčejný člověk pojistným podmínkám nerozumí. Je to pro něj jako kdyby před Evropana, který umí číst latinku, položili texty v azbuce nebo arabštině.

Bojím se, že i kdyby to přečetl 100x, stejně by netušil co podepisuje.

0/−2
24.9.2014 8:29

R60a55d83i18m 31P23o63l94á17š63e73k 9366633889259

Nechápum jak někdo může pojistným podmínkám nerozumět. Pokud ovšem  nemá IQ tak 80 - 90 nebo možná pokud není produktem nějakého alternativního školství.

Průměrně vzdělaný a chytrý člověk pojistným podmínkám  maximálně po několika přečteních a cca jejich hodinovém studiu prostě porozumět musí, jinak to je úplný hlupák.

Problém spíš vidím v tom, že lidi jsou líní tyhle pojistné podmínky číst a pokud je čtou, jsou líní je chápat. A prodejce ty pojistné podmínky nemůže probírat, jako se probírá učivo ve škole, protože to by ztrácel tolik času, že by se neuživil. Ostatně proč by svéprávné lidi vodil za ručičku a svým časem a úsilím  kompenzoval jejich lenost a pohodlnost?

+1/0
24.9.2014 9:44
Foto

I54v82o 57B59e33č93v40á64ř 1864426729

Byl byste překvapený, že existuje mnoho velmi vzdělaných lidí v jiných oborech (např. lékaři), kteří určitě němají nízké IQ (mimochodem víte že jste tím limitem IQ potvrdil mou tezi, že obyčejný člověk tomu nerozumí, protože to splňuje skoro polovina populace?) a stejně jsou pro ně finanční záležitosti a podmínky španělskou vesnicí a cizím jazykem.

0/0
24.9.2014 9:49

R35a74d38i34m 62P82o78l86á47š83e29k 9946983889509

Já jsem kdysi pojištění nějakou dobu prodával, tak vím, o čem mluvím. Není možné, aby průměrně vzdělaný a chytrý člověk těm pojistným podmínkám neporozuměl. Nic složitého tam není, je to prostě jen obyčejný psaný text. Na těch pár pojišťovacích termínů není problém se zeptat nebo si to najít na internetu.  Pokud ovšem ovšem těm pojistným podmínkám ten člověk  CHCE porozumět.  A pokud jim CHCE  porozumět a přitom to nedokáže, je tady otázka, jak vlastně získal vysokoškolský diplom, když téměř veškerý text téměř jakýchkoliv vysokoškolských skript je na pochopení podstatně náročnější. Dokonce se tady naskýtá otázka, jak takový člověk získal třeba maturitu, protože osnovy středních škol jsou takové, že úspěšný absolvent musí rozumět a pochopit i podobný text, jako jsou ty pojistné podmínky.

Je ovšem fakt, že jsem se třeba setkal s majitelem středně velké úspěšné firmy, podotýkám že obchodní firmy, který na schůzce řekl na rovinu, že takové věci jako pojistné podmínky k pojistce nečte a číst nebude.

A je taky fakt, že úspěšný prodejce dokáže  u průměrného klienta po 10 - 20 minutách vysvětlování té pojistky vzbudit v klientovi dojem, že už o té pojistce ví všechno a že další aktivity, jako je pročtení pojistných podmínek, je k ničemu.

+1/0
24.9.2014 10:39
Foto

I41v20o 52B35e24č47v36á52ř 1824616549

Uvedu Vám příklad z jiného oboru. Co třeba zákony? Jak je možné, že i odborníci se přou ve výkladu a často to musí rozlousknout až Vrchní soud?

Můžete namítat, že právní texty jsou náročnější než pojistné, ale vzhledem k tomu, že pojistné podmínky jsou psány ruku v ruce se zákony, až tak velký rozdíl to není.

Dovolím si poznámku. Pokud jste prodával pojištění, nejste relevantní prvek pro hodnocení, zda podmínky jsou srozumitelné či nikoli. Stejně jako já.

0/0
24.9.2014 10:49

R37a18d96i29m 90P96o74l58á87š87e66k 9816103909579

Zákony jsou dneska obsahově mnoho desítek krát objemnější než je těch pár stran pojistných podmínek. Navíc se odborníci obvykle nepřou přímo  o výklad nějakého textu, ale o relevantnost a provázanost odkazů na jiné zákony a vyhlášky.

A to v pojistných podmínkách není.

0/0
24.9.2014 10:57

R76a51d41i35m 86P57o69l81á62š30e22k 9606283359979

A navíc zákony jsou tvořeny volenými poslanci, což se dá říct jsou nekvalifikovaní lidi a navíc často ještě populisté. Procento zákonů tvořených nebo korigovaných skutečnými odborníky je velmi malé.

Naopak pojistné podmínky jsou tvořeny do posledního písmenka odborníky a jsou dělány tak, aby jejich znění bylo v rámci možností tak jednoznačné a srozumitelné, aby obstálo třeba i před soudem. V dnešní době totiž pojišťovny nemají jistotu, že i nějaký nevýznamný klient z nějaké Horní Lhoty nedosáhne na zastoupení nějakého renomovaného kvalitního právníka a prohraný soudní spor stojí pojišťovnu obvykle mnoho miliónů na ztrátě důvěry klientů.

0/0
24.9.2014 11:06

J32a55n 71T18o55n 9706882276923

Nerozumí, je to zamaskované mnoha slovíčky, dodatky, nesmysly, které normální člověk hned neodhalí. Jsem specialista ve svém oboru a nemám a ani nechci trávit desítky hodin studováním něčeho, co bylo napsáno především tak, aby to bylo výhodné pro  finanční ústav. Bohužel asi neexistuje opravdový finanční poradce, jsou tu jen prodejci finančních produktů, kteří výhodnost pro klienta určují výší získané provize.

+1/0
24.9.2014 10:24
Foto

I30v50o 11B61e74č37v51á44ř 1654696849

Existují, tak jako existují restaurace, které používají čerstvé suroviny a vlastní výrobu od počátku a nevaří z polotovarů a mražených surovin. Jen je nepotkáte na každém rohu. Neházejte flintu do žita.

0/0
24.9.2014 10:33

R20a56d74i95m 66P35o44l98á77š45e56k 9326883659219

Přiznám se, že takového člověka, co by čtením prostých pojistných podmínek strávil mnoho hodin svého času a ještě jim neporozuměl, lituji. Existují totiž texty, které jsou podstatně složitější než obyčejné pojistné podmínky jakési ušmudlané pojistné smlouvy a se kterými se člověk setkává mnohem častěji. Třebas takové obchodní t a technické podmínky, které jsou přílohou ke smlouvě třeba  o odběru vody a o vypouštění odpadní vody do kanalizace, podmínky třeba k přípojce elektřiny nebo přípojce plynu ... Prakticky jakákoliv směrnice a jakýkoliv zákon vyprodukovaný našimi zákonodárci nebo třeba obyčejné vyhlášky produkované místní samosprávou. Nemluvě třeba o evropských věcech, kdyby chtěl někdo dosáhnout na peníze evropských fondů a potřeboval tak studovat příslušné manuály.

A nakonec záruční podmínky většiny kupovaných výrobků jsou podobně složité jako jsou ty  pojistné podmínky. Člověk, který jim nedokáže porozumět, prostě se nemůže považovat za plně gramotného a musí s tím mít obrovské problémy, co se týká kariéry.

Pokud ovšem není pologramotný, ale je pouze líný věnovat nějakou hodinku studování textu, které  by mu mohlo v budoucnosti ušetřit nějaké desetitisíce nebo statisíce korun.

0/0
24.9.2014 10:52

H19o91n44z86a 87V33r47á14n66a 5171687294871

Ano, je to velmi složitý produkt. Nicméně jen pokud se jedná o rezervotvorná pojištění. Na riz. životkách nic složitého není : Platíš tolik, pokud umřeš obmyšlená osoba dostane tolik. Žádná atomová fyzika. Jenže rizikové poj. málokterý poradce nabízí právě pro nemožnost po dvou letech pojistku "protočit"

0/0
24.9.2014 8:30
Foto

I92v70o 26B61e65č23v21á97ř 1964216879

Dobrý poradce je zase nenabídne, protože jsou nevýhodné z důvodů konstantního pojistného namísto přirozeného pojistného.

A ve finále jde hlavně o pojistné podmínky a o to, aby pojišťovna plnila když to od ní klient očekává. V tom podstata pojištění vůbec o kvalitě nerozhoduje.

0/0
24.9.2014 8:35

H44o54n28z25a 85V72r28á22n95a 5631277584981

No, s tím přirozeným a fixním pojistným jde spíše o úhel pohledu a také dobu na kterou si pojistku člověk uzavře a (hlavně) proč si ji chce uzavřít. Nicmně souhlasím, že jde hlavně o pojistné podmínky. V tom případě si myslím, že pokud chce někdo do pojistky "nasypat" nějakých půl mil., tak by si je měl sakra naštudovat a čemu neporozumí tak se ptát a ptát (na vícero zdrojích). A pak i obyčejný člověk tomu porozumí. Hold nesmí ale něco honem honem podepsat

+1/0
24.9.2014 8:50
Foto

I78v81o 60B71e52č18v88á96ř 1164556169

Prosím neplést slova fixní a konstantní. Nesouvisí to s platbou pojistného, ale s oceněním rizik.

0/0
24.9.2014 9:10

R16a28d94i65m 74P53o22l22á80š56e51k 9426153329279

Ono je to hlavně o tom si ty pojistné podmínky hned přečíst. Ideálně ještě před uzavřením pojistné smlouvy.

Jak se shání pojistné podmínky až tehdy, když už ten problém je a je nutno řešit pojistnou událost, je už to v podstatě pouhá ruleta, často se statisíci Kč. Je ta událost v pojistrných podmínkách? Nebo je na ni výluka a od pojišťovny potom nedostanu nic?

0/0
24.9.2014 11:14

R92a88d56i32m 34P74o22l27á81š82e62k 9486543889329

Klasické životní pojištění je v podstatě totéž. Složitost tomu dělá jenom to, že k tomu rizikovému životnímu pojištění je kvůli zvýšení výtěžnosti prodeje prodejci na obchodních schůzkách "přifařeno" několik dalších úrazových a jiných teoreticky samostatných pojištěních - připojištěních. A každé z nich má svoje pojistné podmínky, které přirozeně musí být součástí pojistných podmínek toho celkového pojištění.  Plus navíc tam je ještě to "spoření či investování" , které má taky svoje obchodní podmínky.

Takže složitost životního pojištění není dána v tom, že je primárně složité, ale že je "velké". Pod jedním pojištěním se defakto prodává dohromady několik pojištění plus další úplně odlišný finanční produkt.

0/0
24.9.2014 11:22

V89i37k97y22r 18B66o77h61u46m52i50l 15S76t52r37a48n54s49k34y 9257988506829

Na českém trhu se mi "líbí", že pojišťovny mají možnost odmítnout pojistit /například domy v záplavových oblastech/. Výrazně zajímavější řešení se mi jeví to /jedna země EU/, kde pojišťovna nic takového, obrátí-li se na ní zájemce, udělat nemůže, ale může mu předložit návrh sumy pojistného, za které je ochotna takové riziko podstoupit. Neboli, je to na KLIENTOVI jak se rozhodne a na trhu. V ČR to /viz banky a další/ funguje tak, že co je bez velkého rizika se "vymkne kontrole - co se týká zisku" a co jen zavání skutečným rizikem podnikání se prostě "ze zákona nemusí poskytovat/nabízet". Podivný to kapitalismus na českém písečku, podivná to "konkurence" a "trh který všechno vyřeší"!

+11/0
24.9.2014 8:08

P31e40t93r 11K22a81r22a14s 3672332586655

To není pravda, všechny pojišťovny působící v EU, nebo i v USA mohou odmítnou jakékoliv pojištění, včetně pojištění majetku v zátopových oblastech, nebo v oblastech, kde jsou tornáda (USA). Ale pojišťovny odmítnou i pojištění životní, pokud zjistí, že klient je třeba po několika operacích, tak buď odmítnou, nebo vyloučí některá rizika. Odmítnutí pojistit není doména ČR, ale obecně všech pojišťoven na celém světě. 

Ohledně zátopové oblasti to je tak, že se pojistné postupně zvyšuje a podle četnosti pojistných škod nakonec od smlouvy může odstoupit.

0/0
24.9.2014 8:48

Z23b43y92n24ě60k 24B37í19l79ý 1837680441745

super, tak vám nabídnou pojištění domu v hodnotě 2 000 000 za 1 000 000 ročně, a to se vyplatí

0/0
25.9.2014 20:39

M54o44n17i98k29a 73K32o49n54e76c80n23a 7643641781334

Velke kulove s prehazovackou. Loni mi pojistovak rekl, ze pojisteni odpovednosti zamestnance je pro me plne vyhovujici, letos jsem neco hledaqla a zjistila jsem, ze platim zcela zbytecne, jelikoz u me pracovni profese je VYjIMKA, na kterou s epojisteni nevtahuje. Takze opet slo jen o to, sepsat smlouvu a ze mi je k nicemu to nevadi.

+6/−1
24.9.2014 8:03

P48e81t81r 28V86l23c15e61k 5342735105717

no tak jste zvolila špatného pojišťováka a špatnou pojistku.....tak co s váma? ;-D

+1/−2
24.9.2014 8:08

V40i13k46y71r 59B36o67h47u15m14i47l 59S36t25r68a65n22s11k95y 9587578846419

Vyhazovat pojišťováky z domu a pouštět na ně psy;-D jak dělával jeden starosta malé obce již ua I. republiky na Jičínsku.R^

+3/−1
24.9.2014 8:10

P11e85t25r 87V41l38c54e74k 5552725595187

ale stejně je starosta pojištěn,  asi na přepážkách objevil  úplně jiné lidi  ;-D

+1/0
24.9.2014 8:12

J51i39ř18í 62N38o96v40á28k 1430430325911

Jojo, přesně takový pak letí za pojišťovákem, když se něco stane, jestli by to "ňák nešlo udělat"

+1/0
24.9.2014 8:40

J70i53ř48í 49N32o77v50á24k 1540700455841

Pak byl pojišťovák opravdu idiot - za tyhle smlouvy je dohromady kulový na provizích, takže to prachsprostě odflák - pro odměnu to dělal těžko

0/0
24.9.2014 8:42

P44e48t36r 18K59a39r91a85s 3752172276365

Při uzavření smlouvy jste si měla především přečíst pojistné podmínky, na pojišťováka to nesvádějte, protože kdo ví co jste mu říkala, třeba vaše tehdejší požadavek smlouva splňovala. Tyto spory jsou velmi těžké a spousty lidí lže a pak se cítí být podvedeno, takových jsou mraky. Takže pokud nastala chyba, tak hlavně u vás, že jste si to nepřečetla a určitě šlo jen o jeden samostatný odstaveček s výjimkami, který měl třeba jen 5 řádků. Nesvádějte to na někoho, kdo vám to předložil, ale je to plně jen a jen vaše chyba, protože tímto jste vlastně potvrdila, že jste nic nečetla a jak se říká, "co je psáno, to je dáno" a to i v tomto případě.

+2/0
24.9.2014 8:54

P13e47t66r 61V27l66c97e66k 5632335265867

No je zajímavé, že nikdo také neřeší provize poradců a bank z hypoték a vůbec  úvěrů........copak to není podobný příklad, kam tečou peníze klientů? :-P

0/0
24.9.2014 8:03
Foto

I89v15o 51B77e31č45v62á79ř 1934336289

Zřejmě pro to, že odměna zprostředkovateli je na místě, jako platba za jakoukoli jinou službu. Jde o to, že v ŽP se hodnota této služby zneužívá.

+1/0
24.9.2014 8:31

R89a70d31i67m 14P51o45l25á62š36e22k 9456843209889

No zneužívá, toť otázka.  ŽP je extrémně vhodné pro pojišťovny. Na rozdíl od rizikového životního pojištění i většiny jiných pojištění, které je uzavíráno obvykle na rok s automatickým prodlužováním, je klasické ŽP uzavíráno na desetiletí , takže na tak dlouho má  pojišťovna zajištěný kšeft. Pokud klient ŽP ukončí předčasně, jsou pokuty v takové výši, že si pojišťovna zase přijde na své. A pokud klient přestane platit a komunikovat, může pojišťovna sáhnout na naspořenou částku a nějaký rok platit pojištění z ní, takže si zase přijde na své.

Proto, jak začal být pojistný trh v ČR zaplněný  a počty uzavřených pojistek obecně začaly klesat, pojišťovny zvýšily provize jenom za ŽP, aby se prodejci soustředili jenom na tyto pojištění.  A to je výsledek, celková provize pro prodejce + jeho firmu + pojišťovnu  ve výši až dvouletého pojistného.

+1/0
24.9.2014 11:32

T95o87m72á77š 30K21n31a48i28f54l 6863230647400

Proč by je mel někdo resit?

0/0
24.9.2014 8:46

M53a46r41t79i29n 76K90a94r97á92s25e28k 9178623608778

No hypoteka je prave velmi dobre srovnatelna napric trhem - v podstate mate jen urok ktery platite a pripadne poplatek za vedeni uctu - vsechny toku jasne 100% trsnparentni - zatimco u zivotka platite nejake castku z ni jde neco na rizika, neco na sporeni, ruznymi zpusoby se z toho strhavaji poplatky a srovnat poradne produkty ruznych bank neni nic jednoducheho (jako potencialni klient se ani ke vsech potrebnym informacim nedostanete).

0/0
24.9.2014 13:52

M68a66r67e42k 48K74a17l26i12n17a 3679314135238

OMezit provoze prostě nejde. Prodat pojištění je poměrně náročné, zvláště dnes, a pokud nebude skutečně atraktivní odměna, tak to prostě nikdo aspoň trochu schopný dělat nebude, to je zcela jasné a všichni zúčastnění to vědí, proto na to nikdo nesáhne...

+1/0
24.9.2014 7:47

P26e37t80r 84K19o89n79e65č64n42ý 2977100894785

Naprostý souhlas s Vaším názorem. Uzavírat pojistky na lidi není vůbec jednoduchá práce. Ať si to, kdo to kritizuje sám zkusí, aby věděl jak to ve skutečnosti. A také je potřeba ty pracovníky za to dobře zaplatit a žádné provize neomezovat. Penzijní fondy snížily provize a najednou je úbytek nových klientů v penzijních fondech. A nový PF si dělá málokdo.

+1/0
24.9.2014 8:11

R62a12d13i67m 87P49o84l30á55š31e90k 9786393259779

Není to pravda. Pojištění udělaly složíté hlavně pojišťovny, protože pokud se pojsitky prodávají přímým prodejem obchodními zástupci na schůzkách, nejvíc se vydělá, pokud je produkt velmi složitý. Jednak si spousta lidí složitý produkt a jeho obsáhlé pojistné podmínky prostě neprostuduje a potom kvůli své lenosti na leccos naletí. Jednak to vyhovuje takovým individuálním prodejním metodám, protože dobrý prodejce už během prvních pár minut schůzky umí odhadnout tu citlivou  stránku osobnosti svého klienta. A potom vysvětlí to drahé složité  pojištění z přesně takového pohledu ,  z jakého je ten klient stoprocentně přesvědčen, že zrovna takové pojištění je přesně to, co potřebuje.  Včetně podstatně navýšených pojistných částek a tím nadprůměrně placeného pojistného  i nadprůměrné provize prodejci.  A čím složitější pojištění, tím víc takových stránek pohledu na takové pojištění má prodejce v arsenálu svých obchodních metod.:-/

+1/0
24.9.2014 9:26
Foto

A21l18e69š 91K84l76o86n 7460311531699

Která pojišťovna prodává jakýkoliv svůj produkt pod náklady, povinné ručení pak obzvlášť?!? To sem sa zas hned po ránu vytočil...

Na povinném ručení sa ročně vybere něco kolem 20 miliard korun, výplaty na škody jsou ale kolem 10 miliard korun! Zbytek jde pojišťovnám do kapsy!!! Ano, nějaká - hodně velká část peněz - z těch zbylých 10 miliard se odvádí do jakéhosi fondu. Tam ale peníze setrvávají snad 5 let a pak si je pojišťovny opět vybírají!

+9/−3
24.9.2014 7:14

T13o11m34á43š 48P83a37v63l98í13k 7107420621

Nezapomeňte, že je s tím také spojena nějaká administrativa. Nejen při bezeškodním průběhu, ale i při plnění, zvláště když jde o malé škody, kterých je většina, je ten podíl adm. na vyplacených penězích značný.

+2/0
24.9.2014 7:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.