Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Staré sovětské vagony vozí nebezpečný fosfor, díky ministerské výjimce

Vysoce hořlavý bílý fosfor putuje z Kazachstánu do Břeclavi v nevyhovujících vagonech. Ačkoli pro přepravu nebezpečných látek existují přísné směrnice, díky ministerské výjimce mohou staré sovětské vozy s fosforem jezdit přímo přes Přerov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S75t36a13n69i45s42l74a95v 86S63r27b67a 4115394858524

Hezká ukázka, jak levice i pravice ochotně jde na ruku vybraným skupinám podnikatelů. když to dělá pravice, tak tomu levice říká rozkrádání a mafie. když to dělá levicová vláda, tak to dělá v zájmu lidu.

0/0
29.9.2014 9:24

M62i78r30o43s41l52a85v 75Z17i97k56m29u61n83d 7169953274623

Pokud vozy nesmí na Ukrajinu, tak kudy z toho Kazachstánu jedou ... Teoreticky mohou jet přes Bělorusko a Polsko, Polsko je též signatářem RID ... Docela vážně pochybuji o tom, že by si železničně byrokraticky puntičkářské Polsko, v principu protirusky zaměřené, pustilo na svoje území nějaké ruské vozy odporující předpisům RID.

Navíc přesně nevíme, zda ta nehodová událost na Ukrajině byla způsobena technickým stavem železničního vozu, na němž mohlo dojít k náhodnému únavovému lomu nebo stavem trati, které jsou na Ukrajině z tuzemského pohledu v mnohem bídnějším stavu než v Česku ... například kolejnicové pásy jsou připevněny k dřevěným pražcům pouze hřeby ...

+1/0
28.9.2014 12:53

J46a71n 61P20r74i18c69h80y88s72t67a24l 8151518313

Ta preprava nema s Ruskem moc spolecneho. Snad jen to, ze Rusko je jednou ze zemi pres ktere se to vozi.

0/0
1.10.2014 17:22

M82i31r62o48s10l58a76v 78D82u17f60e35k 1787772331

Autor článku nestraší,protože převoz fosforu je velmi nebezbečná věc.Ty vagony nesplňují podmínky pro převoz,tudíž neměly být vpuštěny přes hranice.Kdo vozí nebezpečné věci ADR,tak ví o čem mluvím.Stačí si jenom přečíst na tabulce 46 a pod ní Kemlerovo číslo 1381.Už jenom 3 hořlavé a 8 žíravá.

0/−1
27.9.2014 6:40

M27i54l15a90n 64M76e82č80á88r 1564747275471

Autorčlánku zbytočne straší a zavádza čitateľov a snaží sa manipulovať fakty.Dohovor RID je súčasťou právneho poriadku Českej republiky (pred tým aj ČSFR, ČSSR...).  Je úplne bežné, že sa pre chemičky v Čechách dovážajú z Ruskaresp. Ukrajiny chemikálie (fosfor, kyselina dusičná, ...) v previazateľnýchnákladných vagónoch (v Maťovciach na Ukrajinsko – slovenskej hranici saširokorozchodné podvozky vymenia za podvozky s normálnym rozchodom ) a voznes tovarom pokračujú ďalej cez Slovensko do Čiech.

Kazachstan a Rusko nie sú zmluvné štáty RID (Ukrajina už áno) a tedaplatia tam aj iné technické predpisy ako v Čechách. Pokiaľ sa nechce na stykudvoch rozchodov s rizikovým tovarom zbytočne manipulovať  existujú pre tieto špeciálne prepravy výnimky(omnoho väčšie riziko je pri prečerpávaní tovarov – a to nehovorím o nákladoch). Doterajšia prax ukazuje, že bezpečnostnéopatrenia na železnici sú dostatočne účinné, alebo si snáď autor článku myslí,že treba radšej fosfor voziť kamiónmi?

V princípe ide o bežnú prax, v podobnom režime sa prepravujez Ruska napr. čerstvé jadrové palivo do Temelína resp. Dukovan  ( a následne aj vyhoreté späť).

+6/0
26.9.2014 14:17

M43a53t34ú76š 93B80e61n35a39k 9268444552843

z ČR sa vozí vyhoreté palivo späť do RF? Lebo na Slovensku sa ukladá v medziskladoch, jediné čo sa vyvážalo bolo palivo z A1, v čase keď sa likvidovala..

0/0
26.9.2014 17:03

J46a82n 41S50ů90r24a 4745973183902

Dotěrajšia prax myslíte to vykolejení na Ukrajině?

0/0
29.9.2014 0:12

J41a33n 62A73n18t14o25n 7147562346983

som nejako zmätený,

Prachař nezvyklou výjimkou dovolil průjezd vlaku i přes Přerov, kde sám bydlí. A to i přesto, že něco takového zákon neumožňuje

Zákon neumožňuje bydlení panu ministrovi v Přerově? Nebo nesmí pan Prachař jezdit přes Přerov?;-D Copak asi provedl.

+5/0
26.9.2014 13:06

M84i11r55o35s95l61a43v 77Z41i18k31m59u24n84d 7679163904483

Ví vůbec přerovský starosta, co se vozí přes město po silnici. Má nějaký krizový plán na havárii kamionu s chlorem nebo cisterny s benzínem ... i když vozidlo splňuje podmínky ADR ...

0/0
28.9.2014 13:02

T83r85a23i80k78o 26T72r78u75h14l11a39r 9418429980583

...jo to by bylo fajn, kdyby jsme uz meli konecne misto vlady pouze odborniky na dane ministerstva, ale ty jsou tak slusni, ze s tim nechteji nic mit spolecnyho, tak jsou radsi

obdivovani ve svojich katedrach a prednaskach na fakultach, skoda....

0/0
26.9.2014 12:39

M49a31r97t71i59n 16J52i47r93o15u72s27e70k 7356345275118

ANO. Je potřeba zdůraznit, že to vozí staré sovětské vagóny a tak jen nějak bokem se zmínit, že je využívá soudně uznaný gauner s požehnáním ministra.

0/0
26.9.2014 12:27

R33u76d18o36l15f 35Č50e34r66n29ý 3109771819686

No jo, Prachař a jeho kšeftíčky s Bakalou. Výběrová řízení pro stavbu silnic a dálnic už zase nejsou transparentní a teď zase tohle. Už mě z něj asi jebne.

+6/0
26.9.2014 10:31

J10o60s51e35f 61H62o52f54f77e22j 8940193532912

No jo Bakala,před revoluci umyvač nadobi v USA....ted těžky byznysmen,miliardářem snadno a rychle,amici asi nestačili koukat....

+3/0
26.9.2014 10:27

M54a76t52ú37š 91B12e36n17a58k 9348814112963

už len aby sa stal prezidentom, ako ten pííp na Slovensku, čo ošklbával ľudí nebankovými pôžičkami (súdom označené za úžeru)...

0/0
26.9.2014 17:05
Foto

P92a76v46e52l 86P51o78d21e64š28v79a 5559157169

Buďte rádi, že v tom nevozí fosgen.:-)

+2/0
26.9.2014 10:06

F23r33a26n80t37i81š23e41k 63O92d92s29t57r85č97i62l 7571581243203

V rámci objektivity ja třeba pana redaktora upozornit, že sovětské vagony v zásadě nic nevozí. Vozí přepravce, který k tomu využívá nejlevnější šunt jaký sežene, třeba náhodou sovětský. V soukromém podnikání žádná velká novinka, zvláště pak u p. Bakaly. A co se toho povolení týká, kámoš podnikaltel u politického koryta kámoše přece nepodrazí. Prachař, Bakala nebo Babiš, všechno jedna banda. Až to pan Bakal někde po trati vysype, mohou tam lidem pak pánové Prachař a Babiš vozit své obzvláště vypečené koblížky. ANO BUDE LÍP. Otázka jen komu?

+13/−1
26.9.2014 10:01

J64a12k97u11b 39F90e72i45f49a70r 7399139756319

Aha, takže AWT a potažmo pan Bakala nemájí peníze na pár nových vagónů. ANO, bude líp. Panu Bakalovi už dokonce je. RvRvRv

+6/0
26.9.2014 9:38

R98a34d44k91o 28K18ř14i72v29á60n53e33k 7920303955540

Proti Prachařovi každý politický argument dobrý. V článcích téhož autora jednou Přerov protěžuje a podruhé mu škodí. Ač o Přerov v obou případech vůbec nejde.

Ptám se, jak problém řešit:

1. Nezpracovávat vůbec bílý forsfor v Břeclavi/ v ČR?

2. Vozit ho kamiony?

3. Vozit ho vlakem za odpovídajících opatření?

Tři je asi správně. Jestli jsou ruské vagony bezpečné je na odbornou, nikoliv politickou diskuzi. Přísné podmínky - byť podle jiné dohody - splňovat musí. Dají se stanovit podmínky ke zvýšení bezpečnosti (omezení rychlosti, zákaz potkávat jiné vlaky, doprava pouze v noci/ve dne, maximální množství, přepravované najednou... atd.)

AWT určitě nehájím, je to tunelářská Bakalova firma.

Konstatuji jen, že nebezpečné zboží lze dopravovat po kolejích relativně nejbezpečněji, pokud nemáme možnost nepřepravovat ho vůbec.

+5/−1
26.9.2014 9:24

T76o56m13a75s 32R59u79s41i65n 7528193641427

Proč se ptáte, jak problém řešit, když se o řešení píše v článku? Kontejnery to vyřeší, otázka teda je, proč už dávno nejsou? Prostě zase stát zasahuje do trhu, dává nesmyslné výjimky, a jde to do kopru. Když Bakala nedostane podmínku a vagony nesežene, tak prostě nepojede, na trhu vznikne díra a on se nějaký dopravce už najde, kterému se vyplatí nakoupit vagony a jezdit.

+6/0
26.9.2014 9:36

P93a67v84e64l 67M88a58t83o38u63š65e41k 5190777148844

Kontejnerový vlak může vykolejit úplně stejně jako kterýkoli jiný a s podobnými následky. Tím se samozřejmě nechci zastávat Bakaly.

+2/0
26.9.2014 9:40

T37o94m88a45s 94R17u52s95i89n 7428813341377

Riziko je vždycky, ale my se tady ale bavíme o tom, jak ho minimalizovat. A je rozdíl, jestli vykolejí tyhle staré vagony, nebo nové kontejnery.

+1/−1
26.9.2014 9:47

R84a24d46k87o 63K91ř64i74v18á90n42e88k 7310673785980

A co když to budou staré kontejnery? Kontejner je starý po deseti letech, vagon po čtyřiceti. Pokud se na něm provádí předepsané opravy a revize.

Naskakujete na lobbing kontejnerových firem. A na sprostou manipulaci: Když to nebudeme vozit my, tak vyletí Přerov do povětří.

+2/0
26.9.2014 10:38

T90o93m64a90s 94R70u44s66i68n 7528603841597

Zkusím to napsat ještě jednou. Staré vagony s výjimkou jsou špatně, nové vagony jsou dobře. Jaké vagony přesně, jestli kontejnery, cisterny, nebo osobní rychlíkové, nevím, neřeším. Jediné co je podmínkou, aby to splňovalo bezpečnostní předpisy a nebyly potřeba výjimky. A kontejnery vychází dobře, protože to je prostě skládačka, kdy můžete kontejnerem pohazovat z jednoho podvozku na druhý, popřípadě to dojede par km na kamionu. U cisteren to asi tak flexibilní nebude, což?

+2/0
26.9.2014 11:06

P37a81v73e22l 95M73a70t11o65u10š85e70k 5950167368194

To "pohazování" kontejnery právě představuje možná větší riziko než převazování podvozků celých vagonů. S věkem se sice riziko únavového lomu např. nápravy samozřejmě zvyšuje, ale domnívám se, že příčinou vykolejení vlaku je v našich podmínkách častěji závada na trati než lom nápravy nebo rámu vozu.

0/0
26.9.2014 11:15

J13a22n 87P15r93i70c46h67y68s42t63a60l 8381368193

K lomu napravy nebo ramu vozu muze dojit i u vozu, ktery poveze ty kontejnery, Naopak, u specialniho vozu na prepravu fosforu bych ocekaval vyssi kvalitu udrzby. S vekem se muze zvysovat riziko unavoveho lomu, ale na druhou stranu cim starsi vuz, tim byva dimenzovan na vetsi zatizeni - respektive na stejne zatizeni, ale podle bezpecnejsich vypoctu. Samozrejme, i u techto vozu americke konstrukce muze dojit k problemu. Sovetsi soudruzi vetsinou jen pridali vice materialu, aby jejich vozy preckaly tvrde klimaticke podminky i mizernou udrzbu.

(Ilustracni snimek je matouci, to jsou uplne jine vozy)

0/0
1.10.2014 17:33

P89e62t22r 26N70o86v65o67t91n38y 3949872379802

To pohazování právě může být problém. A kontejner je sice ke kontejnerovému vagonu nějak připevněn, ale rozhodně to nemůže být tak pevně, jako cisterna u kompaktního  kotlového vozu.

+1/0
26.9.2014 11:30

P58e66t32r 78N62o57v89o47t91n67y 3499202609662

Kamiony, tak to bysme si s bezpecnosti pomohli.

+2/0
26.9.2014 9:41

J46a61n 20S12ů86r68a 4105183493682

požadavky na bezpečnější vozy platí od roku 2008. a myslím, že je to problém nejen dopravce, ale i jeho zákazníka.

+2/0
26.9.2014 10:12

P26e17t18r 33N59o33v45o14t24n88y 3159832739232

Zákazníka?

0/0
26.9.2014 10:26

J46a67n 68S78ů12r54a 4785193763622

Pokud jako zákazník odebírám ne zrovna běžnou komoditu, na které mi stojí výroba, asi bych se staral o to, jak se k ní dostanu.

+2/0
26.9.2014 10:27

P79e33t38r 86N47o68v63o50t57n97y 3289392229852

Třeba se stará a byli s Bakalou prosit na MD. :-)

0/0
26.9.2014 10:43

J33a13n 62S65ů46r47a 4305773913412

Tak jsem tuto péči zrovna nemyslel:-)

+1/0
26.9.2014 10:47

P10e42t88r 89N40o86v87o92t78n31y 3859902699932

Já vím. :-) Ale nevíme, jakou má fosva smlouvu s AWT, třeba při nesplnění dodávek ze strany dopravce může klidně zastavit výrobu a přežít na penále od AWT, než se najde jiný dopravce.

0/0
26.9.2014 10:52

J55a25n 69S75ů71r87a 4885423153132

To netuším a jistě zveřejněna nebude.

0/0
26.9.2014 10:53

P42e63t34r 10V26l44a61d47i43m47í55r 59Č79e70r70m36á22k 8373697275394

to Petr Novotný:  Prostě si za bezpečnou dopravu připlatí.

0/0
26.9.2014 10:39

V17á42c86l93a58v 57K86r72a88j98č45a 5186879729954

Já bych se nedivil, kdyby si zákazník za onu bezpečnou dopravu připlácel, i přesto, že ji dopravce neposkytuje...

0/0
26.9.2014 10:44

B34e50d58r41i75c35h 20Z97i33t28k13o 1416150538575

Jednomu by se chtelo zvolat : "Dekuji za dobry  tip,vase Al -kejda........"

+2/0
26.9.2014 9:17

R14a10d80i49m 11D74u86d55a 3798259383700

Nebojte se nikdo. Za chvíli koupí AWT polské Cargo a Bakala se bude smát a bude mu všechno jedno.

+1/0
26.9.2014 9:17

J60i45ř59í 18P21r14ů66š26a 7105812865929

Ať to vozí auty po silnici. Na černo o tom nikdo nebude vědět dokud nedojde k průseru.

+2/0
26.9.2014 9:12

P68a26v25e44l 59M45a77t98o45u68š81e40k 5580807568304

Zrovna panu velkopodnikateli by se něco takového dovolovat nemělo. Nebo naopak mělo, aby hýčkanému miliardáři nikdo nestál v cestě a nezkřivil mu vlásek? Na takové "úspěšné" lidi naše země určitě musí být pyšná. Ale na druhou stranu, železniční vozidlo není auto, kde se dá co se týče technického stavu uplatit cokoli. U vagónů si to, aspoň doufám, nikdo nedovolí (i když v případě pana Bakaly a jemu podobných těžko říci). Další věc je, že nákladních vozů s vyměnitelnými podvozky pro široký rozchod asi není mnoho na výběr. Další věc: předpokládám, že ty vozy dříve patřily ČD, jezdily možná v podobné trase s podobným nákladem a nikomu nevadily. Závěr: domnívám se, že jde o klasický novinářský slint založený na polopravdách a vykonstruovaných scénářích, co by bylo, kdyby... On se ten průšvih jako na potvoru často stane někde úplně jinde, kde ho nikdo neočekává, a třeba i větší. To, že takové nebo podobné vozy vykolejily v roce 2007 na Ukrajině, může být úplná náhoda, samozřejmě možná trochu podpořená stavem některých tamních (bohužel i dost důležitých) tratí. Ale na druhou stranu, nákladní vlak s nebezpečnými náklady vykolejí čas od času i v USA a je to pěkný mazec. A tam jistě nepoužívají staré sovětské vozy.

+7/0
26.9.2014 8:50

P86e67t92r 38N98i26v27n17i72c43k85ý 3442834115527

Ber to z pohledu zákona. Požádal o výjimku - a dostal ji. Svůj hněv obracíš na nesprávného. Stěžuj si na ministra který to mohl zakázat, ale namísto toho to podpisem odsouhlasil. No a ten ministr vzešel z voleb...

+3/0
26.9.2014 9:14

P86a84v46e88l 64M96a87t19o21u43š96e22k 5790887398314

Z voleb. Volby vyhraje ten, kdo lépe oblbne většinu. A na to oblbování jsou vynakládány obrovské prostředky. Sice volí volič, ale ten je ve skutečnosti pod tak obrovskými tlaky, že jen málokterý je schopen nezávislého úsudku. Takže to celé stejně ovládá pár jedinců a Bakala možná bude jedním z nich.

+1/0
26.9.2014 9:47

K52r20y38š26t82o63f 78L29a34n39í79k 1609580925895

jaky tlaky? proste se vezme listek a hodi do krabice. abyste se z toho nezhroutil.

+1/0
26.9.2014 10:12

P24a98v78e26l 43M70a71t44o85u88š55e23k 5490697948734

Jasně, a za tím vaším lístkem jsou schovány tisíce hodin předvolebních kampaní, planých keců a mazání medu kolem huby. Ale nic, žijte si ve svých iluzích, jak je tu vše skvělé (hlavně že nemáme komunismus, vše ostatní je povoleno). Nicméně já psal především o vagónech, do politického tématu můj příspěvek usměrnil až diskutující.

0/0
26.9.2014 11:21

K95a44r26e13l 80J14o80n27a57k 4145843402704

Bakalar byl nejvetsi konkurent Mrazka v znamostech na vlade. Ta vyjimka nikoho nemuze prekvapit. Za trojku a odvolavani se, ze jinak se fabrika zavre a lidi nebudou mit praci.

+1/0
26.9.2014 8:48

J16a73n 19Č42e26k63a50l 7179535524414

Trochu rozpor, ne? Vozy musí vyhovovat RIDu, ale český právní řád RID nezakomponoval, takže se na něj nemůže odvolávat? Tím pádem tu neplatí RID jako takový, ne?

Btw když dojde k vykolejení a proražení cisterny, tak se prostě náklad dostane na vzduch z jakéhokoliv obalu, pokud to nechcete vozit v krychlích železobetonu s metr tlustými stěnami...

+4/0
26.9.2014 8:43

I96g95n88á56c 87M88r81k84v18i35č98k55a 2778752419195

Když tím mohli mírumilovní západní spojenci krmit Drážďany, tak nevidím v téhe dopravě problém.

+1/−5
26.9.2014 8:34

P24a48v54e36l 96Ř61a11p68e35k 7152156949265

Bakala s Babišem jsou fakticky jedinými skutečnými vládci v této zemi. Rv

0/0
26.9.2014 8:29

J62í76ř10í 54N68o25v90o31t94n18ý 2312145384619

Bych Bakalovi tento kseft zakazal do te doby nez koupi poradne vagony. A hned by se videlojak na to je pan podnikatel.

0/0
26.9.2014 8:22

J94i74ř63í 94P93r71ů36š52a 7545512825169

AWT z toho takový vejvar nemá, problém spíš bude mít Fosva Břeclav, protože se nejspíš jiný dopravce který jí fosfor doveze ten kousek z Polska do Břeclavi nenajde. A vozy s vyměnitelnými podvozky vhodné pro přepravu fosforu jaksi nejsou a za týden se nevyrobí.

+5/0
26.9.2014 8:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.