Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obří zakázka pro vysokomýtské Iveco. Pro DB vyrobí až 710 autobusů

Vysokomýtský výrobce autobusů Iveco Czech Republic získal největší zakázku ve své historii. Pro německé dráhy Deutsche Bahn dodá až 710 nových autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V57í31t49ě84z54s50l93a73v 55K86l67o54z78í27k 3101579894217

Gratulace největší, vlastním 4 ks akcií, tak doufám že by mohli příští rok vyplácet nějaké ty dividendy.....[>-]:-)

0/0
2.10.2014 12:48

J55a67n 94S25m89e71j58k36a86l 6264688472

Jiste to se to IVECU podnika kdyby nebylo pana Sodomky mozna tady zadna vyroba autobusu nebyla..

+1/0
29.9.2014 0:57

J32a48n 23M55a41l97e29n82k23a 6433445413

Úspěchy zahraničních firem mě nikdy nijak zvlášť nezajímaly. Každopádně souhlasím s kritiky SORu. Autobusy SOR mi připadají vyloženě nebezpečné a doslova se jimi bojím jezdit. Neumím posoudit podvozek, ale minimálně kastle mi přijde jako kdyby vůbec nepoužili kov.

0/−1
28.9.2014 17:44

D53a16v40i24d 38Š58a81f75r89á37n58e46k 5897414417773

Úspěchy zahraničních firem by vás zajímat měly, protože jejich úspěch u nás ovlivňuje délku fronty na pracáku, kam každý měsíc musíte naklapat. Poděkujte jim, že jejich zásluhou ta fronta není extrémě dlouhá.

+3/−1
28.9.2014 19:38

J35a28n 63M76a15l18e63n29k41a 6333855113

Neviděl bych to tak fatálně. Přece to nestojí tak, že kdyby nebyly zahraniční firmy, tak by nebylo NIC.

0/0
28.9.2014 22:33

D37a16v97i22d 33Š62a70f82r40á44n96e37k 5447914567933

V podstatě bohužel ano - srovnejte ČKD, Liaz, Tatra, Zetor, Vagónka Studénka a spousta dalších. Jasně, ani za komunistů nic z toho nebyla světová třída, ale za tu cenu si to spousta lidí koupila.

A teď to srovnejte s jedinou úspěšnou porevoluční fabrikou, kterou je Škoda Auto. Ta světová třída je, ale jen díky zahraniční účasti a německým výrobním postupům.

+1/0
29.9.2014 19:17

M88i76r65o98s66l51a57v 93Z78i66k36m44u52n21d 7819153724793

Čmeláky z Lokomotivky ČKD byly bytelné, jednoduché, spolehlivé, proto jich SSSR odebral kolem 8 tisíc, podobně tramvaje, Vagonka Studénka nestíhala pro ČSD, natož na vývoz ... pak udala motorové vozy do Finska ...

0/0
20.10.2014 19:42

M48i82r39o46s22l36a70v 57Z46i90k30m36u42n22d 7609683394643

Kdyby SOR nesplňoval technické předpisy EU, tak by ho nikdo neschválil ... letadla taky nejsou celé z kovu a musí toho vydržet víc než autobus ...

0/0
20.10.2014 19:38

J66i85ř44í 84J58o13z42a 3658353350391

Ze SORů nejsou nadšení ani v Praze, ani v Mostě. V Liberci také ne, tam už je přestali nakupovat. Tam už opět nakupují IVECA...

0/0
28.9.2014 10:49

J29i61ř90í 64J64o53z73a 3648523630391

POřád lepší IVECO než SOR!

+1/0
28.9.2014 10:46

P38e18t15r 65B73e52z34s23t83a82r80o27s48t85i 2449626343361

Uprimne ty Nemce lituju, jak ridice, tak cestujici, mohu porovnat Crossway x Intouro, v ramci Icomu o Crosswayi nikdo nechce ani slyset, je to strep...

0/−1
27.9.2014 14:26
Foto

V13l56a10s44t28a 26C38o38u70f76a67l 7867149869115

Dejte podrobnosti. Můžete to porovnat jako cestující, řidič, konstruktér, obchodník nebo odborník z oboru?

+1/0
27.9.2014 14:55

J37a57n 36S78m91e38j89k41a21l 6514568482

Tak hlavně ze ridici Icomu jezdi vsichni 50 - 60 pomalu a nebezpecne jen aby dodrzeli spotrebu.. Jinak bud plati flastry nebo dolevaji naftu kterou sami koupi..

0/0
29.9.2014 0:55

M44i52l78a29n 90K49r37á49l 8173388931891

Koukám většina čtenářů jsou samí uplakánci, firma dostala obří zakázku a pro uplakánky je to špatně, kdyby jí nedostala tak je to taky špatně, teď chci se zeptat co má Iveco udělat aby jste byly spokojení?

+12/0
27.9.2014 13:21
Foto

V87l37a44s81t56a 55C96o78u92f26a21l 7377189829415

Naprosto souhlasím. Vždy, když se píše o nějakém úspěchu, tak se najde řada lidí, kteří by byli nejraději, kdyby bylo co nejhůř. Jejich věc, že se jim líbí životem se profňukat.

+8/0
27.9.2014 13:27

M96i22r24o88s91l71a77v 93V85o90s56t76r47ý 5757470927972

Jasně, Deutsche Bahn  nakoupí kvalitní autobusy z Vysokého Mýta a Pražský dopravní podnik nakupuje krámy SOR. Kolik asi skončilo v kapsách Pražských zastupitelů ???

+5/−2
26.9.2014 21:14

J63i45n90d64ř92i18c84h 65Š53k76o54p27e40k 4515211170175

SOR jsou špatné ?

+7/0
26.9.2014 21:39

M39i36r91o49s11l28a19v 42V58o89s98t77r59ý 5127550327222

Dle názoru , který je slyšet z úst automechaniků DP Hlavního města Prahy , nesporně. Třeba přední náprava lisovaná z plechu na Pražských silnicích vydrží opravdu hodně Km.

+2/−2
26.9.2014 21:52

J72i71n91d75ř14i14c39h 32Š48k93o33p75e54k 4485451680395

nevýhoda SORků jsou menší kola, takže více trpí na nekvalitních silnicích. Jsou to autobusy dělané do civilizace, ne na ruské silnice.

Iveca, pokud to nejsou meziměstské modely, zase měla poměrně slabé motory, zvlášť když byl autobus trochu naložený, tak vyškrabat se na kopec byla doba

0/0
29.9.2014 8:07

J46a20n 11L58a62k27o80m32ý 7441275845874

Iveco se určitě umí daleko líp vypořádat s nízkopodlažností. Protože tolik přechodů, stupínků, schodů a "krabic" co má SOR, to se jen tak nevidí. A bez ohledu na to, v městech, kde se pořídily ve stejnou dobu jak SORky, tak Iveca a jezdí se s tím +- stejné linky, najede to +- stejně je na tom SOR daleko hůř. A snad v jednom podniku bude i ta údržba tak nějak stejná.

Ještě bych dodal, že pokud jedu 100 v Praze na letiště ze Zličína, tak takovej rachot jsem nikde jinde ještě neslyšel. Je to jen SkORoautobus

+2/0
26.9.2014 23:49

H93o74n97z94a 28K77a49p25l41a35n 6316614262623

Otázkou je cena-SOR je prosté levnější tím je to dané...

+1/0
29.9.2014 19:22
Foto

R33o85m66a13n 51K63o18z30e65l 4447306623204

co znám šoféry, tak opravdu někteří tvrdí, že SORka není autobus. Ale Crosswaye také nejsou extra, mají slabší motor a tuhé řazení. Naopak nikdo z řidičů nedá dopustit na poslední Karosu C954E.

0/0
26.9.2014 23:46

J53o20s52e68f 86C54í44s53a29ř 7347802360690

C954 jsem docela dost viděl i ve Frantíkově R^

+1/0
27.9.2014 14:50

N95i53c96o20l87e 48O42l10e93j93n65i41k75o31v78a 6736198627730

gut :-)EUR^

0/0
26.9.2014 21:03

I64v67a94n 14M87a66r44e17k 6814188142

Držím palce ať to vyjde ! ! ! R^ [>-]

+6/0
26.9.2014 20:58
Foto

J61i85ř76í 80P66o64l32o54c56h 80M30l20. 6595259864373

Jsem hrdy, ze ziju v zemi, ktera si dokaze vyrobit kvalitni a konkurenceschopny auta, vlaky, tramvaje, autobusy a treba i letadla.

+14/−1
26.9.2014 20:34

J21a32r65o79s20l70a16v 70D12r11o48b18n53ý 6536418597907

hrdý být můžete. a čím přispíváte vy?

0/−14
26.9.2014 23:54

V88á42c78l64a93v 63V24a50n63ě16k 2913443578441

Cimpak prispivate vy pane Drobný krome zapskleho příspěvku?

+9/0
27.9.2014 1:07
Foto

V88l10a39s32t84a 26C38o93u89f78a15l 7777659259235

Odchod zpět na Novinky!!!

+2/0
27.9.2014 13:33

J10a12n 49M69a28l70e81n17k72a 6263675503

Hrdý na co? jsme v podstatě kolonie a cizí firmy si zde levno nechávají montovat vozidla... na to jste hrdý? To už není Karosa, chápate roudíl?

0/−2
28.9.2014 17:47

D38a55v64i23d 36Š53a65f59r18á24n30e56k 5437614947523

Berte to tak, že Češi nikdy nic jiného, než ty plechy kolem neuměli. Tohle fungovalo ještě tak v době Karos, ale jak nastoupily Neoplany, tak byl prostě konec. Naše nejslavnější tramvaje jsou americká licence, dokonce i Avia si musela koupit vyřazené plány od Francouzů,

Tenhle bus je nízkopdlažní, navíc s hybridním pohonem. Nic z toho dnes u nás nikdo neumí. Celá věda.

0/0
28.9.2014 19:36

J10i58ř25í 97E97r37b62e14n 1523734386737

Plivat do vlastního hnízda umíš dobře, ale:

1) nejrozšířenější tramvaj na světě je Tatra T3 v různých modifikacích a ta je ryze československé konstrukce, s původní T1 (která skutečně vycházela přímo z té koncepce PCC - a podotýkám z koncepce, nikoliv z licence, protože motory, instalaci, kabinu, převody atd jsme si museli vypočítat a zkonstruovat sami!) má společného akorát výrobce

2) ty "vyřazené" plány od Francouzů byly ve skutečnosti čerstvě zkonstruované Saviemy SG, které Renault vyráběl v letech 1965-82 a my s tím začali v roce 1968, takže to byly úplně nové automobily

3) Češi uměli vždycky kompletní řetězec od motoru po kola včetně celé kastle, elektroinstalace apod. Jenomže jakmile Karosu koupili Francouzi, tak neměli důvod pokračovat v odběru motorů z LIAZu, když ve svém koncernu měli spoustu jiných výrobků. To fakt nevíš, že RVI nadirigovalo Karose model motoru Renault, jenže ten byl tak slabý a nepružný, že si museli si nechat zkonstruovat namíru osmistupňovou převodovku v Pragovce, protože jinak to ty Renaulty na rozdíl od LIAZů neměly šanci utáhnout do kopce?

4) Hybridní nízkopodlažní bus postavila Škoda Ostrov nad Ohří už před 20 lety, tuším typ 22TrACI.

0/−1
29.9.2014 12:01

M16a91r66t15i26n 74Č10a47p35e64k 6770341107654

Tak T3 je s vozy PCC příbuznější více než si myslíte, její nejdůležitější část - zrychlovač - je pořád kompletní licenční kopie, stejně jako podvozky. Tedy to na co se licence získaly. A to díky tomu, že v meziválečné době měla ČKD dohodu s Westinghousem o bezplatné výměně licencí. A její vysoké počty jsou dané tím, že se  vyráběla přes 20 let - skoro nic jiného nebylo. V 60. letech to byla top tramvaj, ale vývoj na ní ustrnul. Nebyla motivace ani kapacita vyvíjet a vyrábět něco jiného než hromady T3 pro SSSR.

Ten "hybridní" vůz z Ostrova byl 21TrACI (vozů 22Tr bylo vyrobeno i s prototypy necelých dvacet) a naftový motor byl původně určen jen pro manipulaci s vozem a mimořádnosti, jeho výkon by měl být 45kW. Podobné problémy měla i čistě autobusová varianta 21Ab, slabý motor s tendencí se přehřívat.

Ale abych jen neplival, tak musím vyzdvihnout úspěchy našich trolejbusů a tramvají v USA. Trolejbusy 14TrE v Daytoně (57  ks) a 14/15TrSF  v San Francisku (239/33 ks) a tramvaje Škoda Astra a Inekon Trio v Tacomě, Portlandu, Washingtonu a Seattlu.

+1/−1
29.9.2014 17:37

D15a85v80i92d 35Š65a74f39r17á23n10e69k 5527104917593

Jeje jeje, tady se někomu stouplo na kuří oko.

1) Jak již předřečník napsal, můžete se dočíst zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_T3 Jedná se o americkou licenci z roku 1936. Že vám to soudruzi nesdělili, neznamená, že si Tatra tu licenci nekoupila a že to podle ní nestavěla

2) Zas tak čerstvé ty plány nebyly, co? Nicméně jakási předzvěst montovny tady byla už tehdy. Prostě co kdo na západě vymyslel, my jsme dokázali ještě léta relativně levně vyrábět.

3) Souhlas, Češi vždy uměli relativně levnou montovnu s nulovou vlastní invencí. Když už někdo s invenví přišel, tak to bohužel prodražila neschopnost zakoupit licenci na osmistupňové převodovky, nebo koupit rovnou licenci na silnější motor.

4) Maximálně se jednalo o prototyp trolejbusu s jedním asynchronním trakčním motorem. V hybridech ČR nikdy nic neznamenala a ani nebude.

Mějte se a nebuďte tak ješitný [>-]R^

0/0
29.9.2014 18:51

J70i62ř24í 90P53u25d57i24l 8390688613568

Je to samozřejmě dobře pro lidi ve fabrice,ale jak tady už někdo naznačil, špatné je, že největší část zisku skončí v zahraničí. Bohužel , v této republice schází peníze. Peníze které mohou být investovýny tady, pomáhají vytvářet pracovní příležitosti bohužel jinde !!Další kdo z toho profituje jsou banky ! A ty jsou také v cizích rukou ....!! Bohužel, rozprodali jsme v republice co se dalo a toto je výsledek. Cizí firma tady investuje jen to, co musí ,sem přišla jen pro zisk a tomu podřídí vše. I když se všude píše, jak se ekonomika zvedá, hlubší pohled udává, že se stáváme jen banánovou republikou ,levnou pracovní silou, které nezbývá než klonit hlavu pod tlakem cizích firem a bank, protože tu nejsou TY penízky českých firem..........

+3/−12
26.9.2014 20:11

L27u44k80á90š 96B42r31a76n32d58e47j71s 2973755841521

Plácáte nesmysly... Pokud se ty autobusy vyrobí ve Vysokém Mýtě, tak pojmově vytvoří pracovní místa tady. Kde jinde?!? Tzn. tady se taky zaplatí odvody a daně za zaměstnance. Možná část zisku z příjmu samotné firmy se vyvede do zahraničí. Možná, možná taky ne - Iveco zatím do Karosy spíš investovalo.

+14/−1
26.9.2014 20:16

J15i56ř31í 98P55u74d93i25l 8190188213898

Rád bych vám dal za pravdu, ale takto to bohužel  tady u drtivé většiny cizích malích i velkých firem nefunguje.I když se tady ty pracovní místa vytvoří a odvedou se všechny patřičné odvody státu.

0/−6
26.9.2014 20:58

J38i65ř62í 66P14u28d22i71l 8410198713198

Rád bych vám dal za pravdu, ale takto to bohužel  tady u drtivé většiny cizích malých i velkých firem nefunguje.I když se tady ty pracovní místa vytvoří a odvedou se všechny patřičné odvody státu.

0/−1
26.9.2014 21:00

M78i25l37a21n 24K51r92á76l 8403148191821

B je správně ale jen pravopisně

0/0
27.9.2014 13:13

L46u61k10á52š 50B64r80a88n30d41e47j66s 2943805671781

Bavíme se o Karose, ne? Tam naopak zatím Iveco chtělo dokonce investovat ještě víc, viz. plány na zkušební polygon atd. Tohle konkrétně nevyšlo jen kvůli líbivé politice místních zastupitelů.  Ostatně nebýt mezinárodních kontatků a servisní sítě Iveca, tak tuto zakázku vysokomýtská fabrika nedostala. Na tohle kdysi dojel LIAZ - nová auta nebyla špatná, ale neměli servisní síť v EU. Na Východě ano, ale Ti zase neměli peníze. Neprodal se, zanikl... Karosa přišla o název, což mne taky mrzí, ale jede. Co je pro ČR lepší?

+9/0
27.9.2014 6:52

J63o22s20e94f 83C22í30s39a47ř 7817112660250

to je dobře, to je moc dobře R^

+9/−1
26.9.2014 19:27

J44a59n 34K55v79a29p52i27l 7681311763

Nechci videt co se stane az pujde automobilovy prumysl dolu pri pristi svetove krizi. Ted jsme hrdi, potom nebude co jist. CR by nemela sazet na jednu kartu.

+2/−5
26.9.2014 19:25

R37a81d87o46s77l69a26v 42K83l23a22u27d92a 5244978344402

Při krizi naopak zájem o autobusy (veřejnou dopravu) roste. Klesá o osobní auta a částečně nákladní. Tam to ale není tak dramatické.

+4/0
26.9.2014 19:54

K70a14t68e63ř23i73n85a 81K23o20z25á61k24o61v93á 2898431665118

Končně jednou dobrá zpráva. Gratuluji.

+8/0
26.9.2014 19:16

P33a82v61e76l 65S67l82a12d31o41v40n41í80k 6937213567646

Lidé budou mít práci, ale zisk půjde do zahraničí.:-/

+2/−17
26.9.2014 19:15

J62a22r23o18s12l64a63v 59F10r80a68n61t27i36š58e56k 95B11r56ü19m37m12e94r 1401716633490

Většina peněz je stejně na platy, tak nekvič.

+2/−2
26.9.2014 20:06

J81i78ř43í 66E13r14b39e37n 1313524926307

Jaroušku, kde jste na takovou hloupost přišel?

Fakt si myslíte, že z tržeb 13,3 miliardy Kč jde většina na mzdy pro 1960 zaměstnanců?

+1/0
27.9.2014 11:22

M28a96r27t64i86n 23R50u13z14i81c83k84a 1922638466367

Nejsou takhle nahodou v trzbach zapocteny veskere naklady, tj. provozni naklady, energie, material atp....? Tak to opravdu na mzdy nepujde 13.3mld., dodavatele ji asi zadarmo nedodavaji...

0/0
27.9.2014 11:30

J59i26ř82í 46E47r24b80e79n 1663234656567

O to mi jde - JFB to napsal tak, jako že většina z toho, co se v IČR vydělá, jde rovnou na platy. Proto jsem ho popíchnul - naprostá většina tržeb se totiž ihned utopí v nákladech na materiál (díly od subdodavatelů) a na energie. Mzdy dělávají u těchto firem tak 10-15 % všech nákladů. Ale nechce se mi teď dohledávat celou výroční zprávu od Iveca, abych mohl operovat přesnějšími údaji...

0/0
27.9.2014 11:48

J86i97ř36í 13E13r79b38e21n 1203474186267

A hele, mají to tam a nebyl jsem daleko od pravdy: tržby 11.276 milionů, náklady na materiál a energie 7.655 milionů, mzdové náklady 750 milionů Kč.

A zisk před zdaněním 1.278 milionů Kč - kolik že je letošní sazba DPPO?

0/0
27.9.2014 11:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.