Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správci nestíhají opravovat zanedbané koleje, vlaky se musí ploužit

Špatný stav železničních tratí nutí České dráhy, aby jejich vlaky po kolejích jezdily leckde jen desetikilometrovou rychlostí. V některých úsecích už dopravce dokonce rezignoval a pro pasažéry raději posílá autobusy. Správa železniční dopravní cesty má problém udržovat nejen lokálky, ale i hojně využívané trasy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Z53b45y20n98ě79k 46M69e75l93i20c18h10a26r 9555917755489

dejte tu trať z Mělníka do MB do pořádku, jinak nebudu mít jak jezdit na vandry (na Kokořínsko)...

+1/0
29.9.2014 11:45

J35i61ř79í 60L31i22n44h13a40r52t 3845554611386

Koloťuky vyházeli, aby měli na své platy..

Vlak se stejně neuhne..

0/0
28.9.2014 22:25

V23l37a59d47i54m15í48r 69F64i32b38i70g83e46r 5484871351464

To je něco jiného ale lidi co tratě udržovali vyházeli a místo toho si najímají firmy, které to dělají o dost dráž než kdyby měli vlastní lidi a techniku. Je to prostě blbost. Kolejí je spousta, práce je dost ale najímají se firmy takže to je dražší než by bylo. Nemluvě o tom jak se chovají k materiálu(neskladují ho podle předpisů)

+1/0
29.9.2014 12:26

J38i70ř13í 81L69i89n90h65a59r76t 3675114661456

Vlak se neuhne, včas nezastaví a neřídím ho já - to je tak FŠE, co o vlacích vím ..

A proto v nich téměř necestuji .. a když už k mé jízdě vlakem někdy došlo, opletl jsem celou soupravu 1 km (800 m před a 200 za) dlouhou kevlaro-kubické zirkonium punčochou, abych se bezpečně dostal z bodu A do bodu B..

Koloťuky opravdu pamatuji, i čety dělníků potrati, ..

0/0
1.10.2014 13:30

J51a35n 62H48l87e41d63í26k 4119802558402

protože zaměstnávají stovky inženýrů a úředníků a makat nemá kdo, těch tucet cigánů to určitě nespasí---  vládo, probuď se a vládni==  vedena rozumem a ne kamarádičkováním,-- úředníci už nemají KDE HAČAT !!!!

+2/−2
28.9.2014 12:39

V89a65c89l16a42v 55H16a46j66e35k 3916849669

Jasně a veřejnou zakázkou, kterou na každou vetší akci musí SŽDC ze zákona vyhlašovat připraví pochůzkáři, řidiči drezín a kováři. Ani nemáte představu o tom  co vlastně ti úřednící dělají.

+3/−2
27.9.2014 20:40

P55e64t83r 25N56o14v15o54t70n68y 3269102959622

Tu musí vyhlašovat jen když ji chce někomu zadat. Kdyby tu práci dělali zaměstnanci SZDC, tak nic vyhlasovat nemusí.

+3/0
28.9.2014 10:22

V72a96c49l39a49v 65H68a19j45e34k 3686209769

Větší akce zaměstnanci traťových distancí nedělali ani za komančů. A drobnou údržbu dějí zaměstnanci SŽDC stejně jako dosud.

+1/0
29.9.2014 20:57

V94a34c88l44a88v 94H23a95j55e96k 3696459959

Všude ve světe je outsorsing takovýchto činností levnější ně v případě zaišťování činností vlastními zaměstnanci. To, že to v ČR takto nefunguje nemohl počátkem 90 let nikdo tušit.

0/0
29.9.2014 20:59

M40a82r84e60k 45H44r72u38b15y 6497142621938

Co myslite - muzou za tehle stav spis pochuzkari, nebo ti urednici? ;-):-P

0/0
28.9.2014 22:49

I45v36a15n 98P25o15k21o78r46n43ý 7929735918

Tak jako stát zanedbává silnice 2. a 3. tř, tak zanedbává na venkově i koleje a vše okolo (nádražní budovy ...). Nově se staví  a opravuje hlavně v Praze a okolí nebo u velkých měst.

Co vymyslet nějaké železniční "dálniční" známky nebo nějakou novou daňovou sazbu nebo mýtné pro koleje, samozřejmě přes zahraniční rádce, dodavatele, aby případný výnos mohl odtéci mimo ČR ...?

+1/−4
27.9.2014 19:25

J20i61ř73í 76K83v53ě82š 1523946332231

Poplatky za používaní kolejí dopravci platí už dneska. A nejsou to úplně zanedbatelné částky.

+11/0
27.9.2014 19:27

I14v51a82n 59P41o59k61o59r39n48ý 7909605118

ano, platí .. Protože vlaky (zvlášť nákladní, zvlášť osobní) provozuje jiná společnost, koleje zase jiná, ono těch organizací bude ještě víc ... hlavně aby to bylo co nejméně průhledné a všechny "na sobě nezávislé" organizace aby měli svůj managment.

Ale ještě by mohli extra platit cestující v těchto dopravních prostředcích ... "Jízdné" by se vztahovalo na vstup do vagonu, topení či klimu by  cestující platili zvlášť, kilometrovné taky extra, zastavení soupravy ve stanici taky extra (jinak: nestavíme, máme zpoždění), možná by se dalo zpoplatnit extra i sezení, a zvlášť ještě ve směru jízdy či proti směru jízdy ... zkrátka jak v oné reklamě na banku, kde platíte za pozdrav, za úsměv ...

+1/−4
28.9.2014 0:31

R20a69d63e45k 79J34a70n16a24t11a 9505976464932

Naopak. Zprůhlednění dosáhnete právě tím, že se činnost rozdělí mezi více organizací. Přelévat peníze v rámci firmy je o dost jednodušší než mezi více firmami. Navíc pokud mají v oboru působit i další firmy, tak je to v podstatě nezbytnost. Jak byste řešil třeba soukromé dopravce, nákladní i osobní, pokud by měli za použití kolejí platit nerozděleným ČD, tj. vlastně své konkurenci? Jak by byla určena spravedlivá vyše poplatku?

+4/−2
28.9.2014 0:51

J87a40n 84Š20p90e53c62i13á91n 2910170369629

V zastavce Praha Vysehrad se nekoplo od války. A je primo v centru.

+2/0
27.9.2014 21:08

P83e61t24r 40N59o31v34o85t33n51y 3719822409862

No ted tam měnili výhybku. :-)

0/0
28.9.2014 10:22

M42i78r79o76s45l40a18v 62Z23i44k60m59u74n90d 7299253114413

Ale ta budova nemá s kolejemi nic společného, tam sedí a dlouho už nebude leda výpravčí a na zhlavích jsou dva signalisté ...

Pokud jde o obnovení zastavování vlaků, tak se zdůvodňuje proč to nejde = ostrý oblouk, mimo rámec současných norem, který lze samozřejmě narovnat, ale takové řešení se nepřipouští, protože ono to NEJDE ...

0/0
28.9.2014 12:38

Ř87e41h63o78ř 60V27l88a83s15á43k 2654164981856

Zástavku snad udělat chtějí, ale až na Výtoni, kde je přirozený dopravní uzel se severojižními tramvajemi. Což je podle mého názoru rozumný přístup.

+1/0
29.9.2014 12:44

M48i80r79o71s14l59a38v 55Z85i47k31m15u76n46d 7869733354583

Na rozdíl od silnic, po nichž většina uživatelů jezdí zadarmo (proto jsou v bídném stavu), dopravci na kolejích platí poplatek za použití železniční dopravní cesty, včetně výkonů, které jsou na silnici osvobozeny od silniční daně (= silniční dopravci jsou zvýhodněni) ... To, že investice do obnovy desetiletí zanedbaných železničních tratí, jsou malé  je jiná věc ...

Na druhou stranu je to jako v pohádce o kohoutkovi a slepičce ...

SŽDC nechce investovat, protože není jistota, že kraje železniční dopravu objednají,  kraje zase nechtějí objednávat dopravu na "pomalých" tratích, do jejichž obnovy SŽDC nechce investovat ...

+3/−1
28.9.2014 12:34

M60i52r66o39s54l53a46v 26P96a83v22l29í78č17e10k 7933530745144

Správci nestíhají opravovat zanedbané koleje, vlaky se musí ploužit

No jo to by nesměli propouštět ty dole a zbytečně utrácet za nesmysly!!!

+3/0
27.9.2014 16:29

J79a44n 30K68o82h81l 4343327741784

Nektere mensi trate klidne opustit, postavit par vysokorychlostnich trati, fajn - ale hlavne je potreba sit prizpusobit 21. stoleti, hlavne v prihranici..

+5/0
27.9.2014 13:04

B67e78n 38P96a78v42k73a 1377873387231

Ono kdyby nejezdila lokálka v každé Hordní Dolní, tak není problém. Nevím, jestli jsme světová rarita, ale vypadá to tak.

+6/−2
27.9.2014 13:03

P42a58v16e90l 39K87u62c18h84t97a 4386851787814

Jsem "stará struktura" a i sociální typ, ale v tomto souhlasím.

0/0
27.9.2014 18:38

J82o55s72e32f 19H85u69m64m90e73l 9195436612100

no tak lidem z Horní Dolní zrušte daně, ze kterých se přispívá na vybavenost velkých měst (nádraží, veřejné budovy, silnice) a pak se můžeme znovu o tom pobavit, milý Pavko

+2/−1
28.9.2014 8:53
Foto

J78i13ř25í 20B11a75b90i15n17s36k33ý 7747439928851

holt v čechách  prokazatelně chybí karabáč  a diktatura ,řezat hlava nehlava od vyhybkáře až po ministra a potom to funguje , v případě války jste bez kolejí  vyřízení za pár dnů ,v případě jakékoliv globální katastrofy jste bez kolejí vyřízení za pár dnů ,to co zvládne přepravit železnice NIKDY nezvládne silnice

+2/−2
27.9.2014 13:00

P25a58v92e39l 67K91u62c90h54t42a 4646891327724

Dnešní války by vypadala asi jinak, možná Vám chybí i obrněný vlák - viz filmy ze Slovenského národního povstání.

+1/0
27.9.2014 14:39

L45u36b47o24m53í74r 33V97r58t82a62l 6700817781811

Nojo, ono se není čemu divit. Propustili spoustu lidí a v současnosti se stát tuneluje tím způsobem, že místo kmenových zaměstnanců pracují pro SŽDC externí soukromé firmy, samozřejmě že ne za tu cenu za kterou by to udělali ti propuštění zaměstnanci. Tohle je cílený tunel který začíná na ministerstvu dopravy a je mohutně poslanci podporován. Tak ono by se stačilo podívat které firmy pracují na opravách kolejí a kdo sedí v jejich dozorčích radách...

+8/0
27.9.2014 12:37

A26n12t58o46n88i57n 79N33e27m12e16c 7498443321570

Pan Slany napsal:

jeďte se podívat do Německa,nebo třeba do Rakouska...to vůbec nejde srovnávat,ani tratě,ani silnice,ani příkopy...asi ty peníze z daní do toho tam dojdou a ne jak unás,kde po cestě zmizí !

Ja dodavam:

V Nemecku je progresivni dan, plati se az 45% z prijmu plus zdravotni a na duchod.

OSVC v Nemecku neznaji pausal, naklady se musi dolozit. Svarcsystem je zakazany.

Prace na cerno se tresta. Z auta se plati dan, i privatni osoby na pr. mazda 6 - 300 Euro/1 rok.

Tedy - stovky kilometru nove zeleznice na 250 Km rychlost , nove dalnice

 (celkem 13.000 km) nespadly ani v Rakousku z nebe , ale z dani obyvatel.

Navic - zeleznice do Prahy je od Franze Josefa, rychliky z Hamburku do Vidne nejedou pres Cesko, protoze rychla trat chybi. V Brne chteji vyhodit 30 miliard za nove nadrazi, tim se ovsem cesta do Prahy nezkrati.

 Pokud cesky volic je s timto stavem spokojeny bude volit strany, ktere nemini vybirat dane, bude se muset smirit se stavem infrastruktury, ktera muze byt i horsi.

+17/−2
27.9.2014 12:15

J19a31n 57K50o26h13l 4593397171554

tak nejak, jenze pak prijde zas nejakej pseudobabis s tim jak kalousek odira bezny obcany, a pulka CR mu to sezere i s navnadou.. ;-(:-/

+2/0
27.9.2014 13:02

B70e71n 83P69a41v19k19a 1987293717631

Tady je zdanění také dostatečné. Ale není jedno a to samé vybrat daně od Němce a od Čecha.

+4/0
27.9.2014 13:05

P82a73v30e24l 98K46u88c43h29t56a 4306901197484

Kdyby měli Němci stejný počet obyvatel jako ČR, tak mají v rozpočtu cca 3x více peněz. A i když se "přikrádá a švindluje" všude, tak tam určitě méně, nehledě na to, co se za ty prachy postaví, opraví.

+3/0
27.9.2014 18:34

A39n23t71o56n33i74n 84N54e85m58e50c 7348613541280

Ani Nemecko neni spokojeno. V dnesnim Süddeutsche je clanek:

Nadpis: 20 roku se zaspalo.

Deutschlad se hrouti, Nemecko bylo donedavna  zname jeho vybornou infrastrukturou.. V minulosti se sice stavelo - dalnice, objezy mest, tri pruhy na dalnici, rychlostni koleje pro ICE. Politici se nechali oslavovat, kdyz pro jejich kraj neco ziskali.

Myslenka, ze vse, co se postavi se musi i udrzovat, byla zapomenuta.

Nemecko ma sice 13.000 km dalnic, take 35.000 km zelznice.

Vse ztraci denne na hodnote. Podle zjisteni dopravnich investic je 20 %

dalnic v kritickem stavu, stejne jako 41 % dulezitych silnic. Dalnicni mosty jsou ve 46 % marod - nutna oprava. Tech 600 milionu €,  ktere chce ziskat ministr Dobrindt z dalnicnich znamek, sotva pomohou. Vladni komise dospela k zaveru, ze jenom pro udrzbu cest, ktre patri statu, zemim a mestum, se musi rocne vydat 4,55 miliar Euro vice, nez doposud.

Nove cesty a rozsireni v tom nejsou, na to je potreba 40 miliard €uro.

+1/0
27.9.2014 22:56

A45n17t35o23n57i88n 58N93e67m52e82c 7458403691660

Jeste bych dodal - toho pisalka z novin by melo nemecke ministestvo dopravy pozvat do Ceske republiky, aby se projel po D1, pripadne navstivil nektere zeleznicni stanice a byl by klid.

+1/0
27.9.2014 22:59

J37a51r36o49s49l98a69v 68K16a10d16l58e97c 5451689232861

Tak ono daně v ČR při dělnických platech - to by mohli ty daně zrušit úplně a nic se neděje...;-D

0/0
28.9.2014 9:55

T48o19m67a11s 11N55o11v23o26t64n82y 3971396178429

A co navrhuješ? Zvyšovat vysoké daně?

+1/0
28.9.2014 13:20

J71a49n 28H80o67r33á12č90e95k 9671357528876

myslím že zrovna tato trat má podporu ze strany obcí jelikož je na její záchranu už i petice sepsána  http://www.petice24.com/kokorinska_draha_076

+1/0
27.9.2014 11:44

T81o58m87a18s 53N46o75v26o81t28n28y 3831346478939

Na druhou stranu, pokud někde dlouhodobě jezdí minimum lidí a není tam nákladní doprava, tak co s tím, to nemá cenu udržovat, pokud tam existuje rychlejší varianta po silnici. Navíc je to podstatně levnější varianta, takže může jet více spojů než u vlaku. Navíc ty autobusy si klidně můžou provozovat samy ČD jako je to obvyklé jinde a můžou tam mít svůj tarif a návaznost na vlaky na důležitějších tratích. Že budou šotouši řvát, bych nepovažoval vůbec za důležité. Ti řvou pořád a bezdůvodně.

ČD (SŽDC) ať soustředí svou pozornost tam, kde to má smysl. Na dálkovou dopravu a regionální dopravu v okolí velkých měst, kde vlak může být velmi rychlým a pohodlným prostředkem i vůči autům.

+3/−4
27.9.2014 10:38

J96i56ř52í 51E26r18b29e89n 1123964726687

Otázkou je, co je příčina a co následek. Všude, kde se zmodernizovala trať i vozidla, se výrazně zvýšil počet cestujících.

+14/−1
27.9.2014 10:48

P67a50v43e98l 20M58o43r86a72v75e10c 3482509982888

Jenže ony jsou problémy i na dálkových tratích, třeba Kolín-Havl.Brod:-/.

+1/0
27.9.2014 12:03

M34a72r11t97i49n 15R28u65z57i73c38k95a 1452408416797

Ono by nekde stacilo lokalky propojit a hned to zvysi atraktivitu trati... kdyby obce, ktere maji zel. zast. blizko se domluvili a postavili k zastavkam cestu pro pesi a cyklisty, nejakou tu cekarnu ala MHD, tam kde to jde a neni to uplne daleko, zmenili trochu uzemni plan na stavebni pozemky, mozna i obchod (pokud se vyplati), ... kdyby drahy na lokalky nasadili moderni bezbarierove vozy a szdc opravila trat a zastavky...

proste mam pocit, ze u nas se jen a jen na vse nadava, ale nikdo nic nenavrhne, i ti lide v obcich proste sednou do auta a jedou do mesta nakoupit a nadavaji na drahy benzin...

V nemecku jsem se bavil s jednim chlapkem co sekal travu u trati a ptal jsem se zda to jeste patri jemu, kdyz plot ma tak 10m od trati a rekl mi jen, ze nechce mit za plotem vysokou travu, ze to nevypada hezky,... (tim jen narazim na to, ze nikdo z nas neudela nic jen tak)

+6/0
27.9.2014 21:17

J88o62s44e78f 53T23r60ö76g49l 8359372446636

Máte pravdu, že některé tratě byly stavěné např. jako řepné dráhy pro dopravu řepy z pole k cukrovaru nebo podobným účelům a k moderní dopravě se i po modernizaci nehodí. Ale vycházet ze současného tristního stavu pro rozhodnutí o zrušení je krátkozraké, je třeba to posoudit komplexně a ne od zeleného stolu.

Článek je ale o tom, že SŽDC dostává od státu peníze na udržení provozuschopného stavu tratí (zcela adresně na konkrétní tratě), ale na řadě z nich se neutáhl šroub, nevyměnil pražec, neodblátil štěrk atd. a to už řadu let.

+4/0
27.9.2014 23:11

J69i79ř74í 26S68v77i90t23á71k 6986663687117

Kam tekly ty miliardy ? Asi do kapes Řebíčkům, Chládkům, Tiňtěrům a všem co se podílejí na opravaách kolejí a svršků.

+3/−1
27.9.2014 10:29
Foto

L38u79b53o10m68í57r 76J40a68n16o70t20a 5356894936575

No tak když má generální ředitel se vším všudy plat bezmála 500 000,-Kč tak ono na nějaké zanedbané koleje nezbydou prostředky, že :-(Rv

+5/−9
27.9.2014 9:44

J83a88n 37Z77e39m30a38n 8746352644652

Kterého generálního ředitele?

+4/−1
27.9.2014 9:49

J25a20n 20Š71p30e17c53i56á90n 2750210559839

ŽALUDA bral

0/0
27.9.2014 21:22

J43a93n 21Z13e43m57a62n 8166802874812

Žaluda ale nebyl generálním ředitelem SŽDC.

+5/0
28.9.2014 6:42

V83a22c10l11a23v 79H39a81j50e74k 3126909609

ale hlavně stát do infarstruktury od roku 1989 do vzniku SŽDC v roce 2003 nedal ani korunu.

0/0
29.9.2014 21:04

R98a62d68e85k 14J37a96n61a66t83a 9465936804232

Obávám se, že jste si

a) popletl dvě organizace a dva ředitele

b) nemáte představu kolik stojí údržba tratí

Pokud některé firmě či organizaci chybí peníze nebo je neefektivní, tak to téměř nikdy není tím, že má ředitel vysoký plat, ale tím, že nedělá to co má, popř. krade.

+9/0
27.9.2014 12:32

D61a32n66i56e14l 89Ř42e35h47á47č16e62k 5207533691637

Furt lepší 10 km/h a sedět ve vlaku, než cca 5 km/h pěšky a za sebou táhnout vozík s kufry...;-D

+2/−1
27.9.2014 9:02

J23a79n 33K14ř94í71ž 6365603655888

Rv

0/0
27.9.2014 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.