Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express přišel kvůli letícímu kamenu o druhý vlak, ruší další spoje

Leo Express čelí dalším provozním problémů se svými jednotkami Stadler Flirt. Po zářijové srážce jedné soupravy s automobilem na přejezdu musí do soboty odstavit další jednotku kvůli prasklému sklu. Z pěti souprav tak jezdí jen tři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S17t66a36n96i59s95l52a43v 73T95e29s55a74ř 9757474142224

Ať hodí kamenem, kdo je bez viny. ;-D

+1/0
3.10.2014 16:16

A76n46d19r45e81j 37O18l65e58k23s89a 3525861517611

Neuvěřitelné, co je tady za sestavu skalních vlajkonošů Českých Drahých. České Drahé, jsou akciovkou státu, téhož státu, který se snaží přivést na koleje konkurenci dopravců. A co dělají České Drahé? Likvidují tu konkurenci za státní peníze, ačkoli zřizovatel - stát, si ji přeje zavést. Je snadné jezdit na trase, kde se objeví konkurence, třeba za korunu, když mám od státu miliardy na provoz celé sítě spojů, že ano? Tady stát v kontrole své akciovky zjevně selhává.Rv

+4/−6
2.10.2014 16:18

I27v31a84n 46P90o74k92o18r48n74ý 7609775958

Vážený,

uvědomte si, že soukromníci vyzobávají jen třešničky na dortu, tak jako v autobusové dopravě. ČD musí zajistit i všechny ty couráky s malou obsazeností.

Kdybychom nebyli blbí, tak k dálkovým, lukrativním tratím by soukromník musel vzít i nějaké regionální. Zrovna tak jako se nyní v TV mluví o poště - ta musí obsluhovat i zapadlý venkov, v Praze a velkých městech provozují lukrativní služby soukromníci, samozřejmě s nižšími náklady. To není žádné umění.

Pro informaci uvádím: u nás vyhrál na regionální trati soukromý německý přepravce.Vizuálně moderní vlaková souprava Siemens. Pokud nemají poruchu, tak jezdí na čas. Ale: v létě klimatizace nestíhá, fouká z ní teplejší vzduch, než je venku. Je zde velké zasklení, čili v horkých dnech skleníkový efekt. Okénka kromě nouzových jsou neotevíratelná. Navíc skla nejsou izolační, dvojitá, takže když je ta správná vlhkost, tak jsou skla orosená, vlhkost všude stéká, je to humus. V zimě vlak netopí. Nebo topí (klimatizuje) pouze půlka soupravy. Když si někde dovolíte zažádat o zlepšení stavu, tak vaše stížnost je neodůvodněná, ojedinělá atp. Tiše závidíme cestujícím ČD, které na ostatní tratě nasadili moderní vlaky, dokonce nyní byla anketa o internetu (pouze u vlaků ČD).

+4/−3
2.10.2014 19:42

I48v35a78n 61P20o29k48o62r77n76ý 7359395288

Ještě jsem opomenul, že i tento zmiňovaný soukromý dopravce pobírá dotace na dopravní obslužnost.

+3/0
2.10.2014 19:43

Č40e10s82l62a90v 85T53a66r37a52n89z11a 6228467824375

Zase bludy o třešničkách na dortu. Rv

+4/−3
3.10.2014 7:50

I69v69a30n 58P22o27k33o43r37n42ý 7679125978

žádné bludy o třešničkách, ale fakt! pro pravdu se lidi nejvíc zlobí, že ...

0/0
5.10.2014 10:09

M49a54r59t17i72n 43P91i35t85u83c73h34a 8382218813875

Mám intenzivní pocit, že borec co vjel na koleje a trefil vlak to bude mít dost drahé. Pronájem náhradních vlaků, ušlý zisk díky slevě na jízdném a plat asistentek se dá bez problémů hodit na jeho povinné ručení...

A taky mám intenzivní pocit, že si na svém pojištění radši zkontroluju limity plnění, protože takováhle řacha je může snadno překročit...

+2/−1
2.10.2014 10:27

V60i96k81t65o34r 17N17á14r79o16ž23n76ý 3489352578

Já se divím , že jim ČD pomáhají...

Vždyť by je na tom mohly nechat pěkně vyráchat....

Nebo se snad připravuje koupě firmy LEO ze strany Českých drah ?

+2/−3
2.10.2014 10:17

A28l51a67n 86Ř97e40p92k49a 4135896

Ale ČD jim rozhodně nepomáhají zadarmo, logické je, že si LEx musí zaplatit za ty náhradní soupravy (nebo možná jen připojené vagony k pravidelným vlakům ČD) musí zaplatit ;-)

+5/0
2.10.2014 12:08

R12a82d84k56o 34K82ř15i51v54á75n45e85k 7460733415460

Dotaz na iDnes: Jak je možné, že známý vymítač ČD Tomáš Novotný má pod mým příspěvkem dva mínusy? To má nějakou protekci? Já chci taky! Příště ho omínusuju, až zmodrá. Sorry, zežloutne.:-)

(1.10. v 15.58, ze čtyř mínusů dal 50% Tomáš Novotný)

+1/−1
2.10.2014 10:09

T54o36m66á30š 25N85o60v35o55t81n69ý 8339821

Co takhle shoda jmen? Hloupému napověz...

+2/−1
2.10.2014 14:40

V57i67k56y77r 74B31o34h31u57m55i32l 17S34t93r58a22n41s14k93y 9547618846659

Stačí šutr a je po konkurenci8-o;-D

+6/0
2.10.2014 7:26

A82l82a73n 26Ř32e58p10k51a 4225806

Ještě tři šutry a bude po konkurence úplně ;-D

+1/−1
2.10.2014 12:09

I68v96a18n 87P18o70k51o17r25n96ý 7809435228

To je to přetržené hospodářství, když všechno jede na doraz.

Co by se asi dělo, kdyby se takto na doraz chovali všichni - brzy by nebylo s čím cestovat.

Najednou jsou ČD dobré ...

+14/−5
1.10.2014 22:57

K90a91r11e23l 23O77g75o77u31n 7712111721941

dost pochybuju, že vlastníte náhradní auto, pro případ, že se Vám jedno pokazí

+7/−3
2.10.2014 7:14

T11o15m11á71š 56S13e20d35m65i95h49r33a33d42s51k46ý 7454879847499

Když se mi pokazí auto, půjdu pěšky, nebo využiju veřejnou dopravu. Pokud provozuju veřejnou dopravu, tak už je tak nějak problém, když si u mě lidi koupí lístky a nemám je jak odvézt.

+9/0
2.10.2014 7:45
Foto

S69t82a34n31i45s86l73a46v 13T46e34s17a25ř 9227694462164

ok a co takhle taxikář, když má nasmlouvaný jízdy a auto se mu rozbije. Taky má mít koupený dvě auta naráz?

0/−2
3.10.2014 16:19

O52t50t76o 33P85o35s94p60í88š89i44l 4334405847838

To je ovšem na obě nohy kulhající srovnání. Vlastník osobního auta pro své potřeby provozuje individuální dopravu a nikoliv službu lidem.

Bavil jsem se např. s několika taxikáři a ti (pokud mají svá auta a ne firemní) si "zálohy" řešit musí, jinak by riskovali, že ani ne svou vinou chcípnou hlady.;-)

+4/0
2.10.2014 7:47

V26l33a34d28i79m79í36r 69F39i73b32i28g70e42r 5184201711144

Některé rodiny vlastní více aut, ale i kdyby nevlastnily tak jsou autopůjčovny. Půjčit osobní automobil je nepoměrně snažší než vlakovou soupravu.

+1/−1
2.10.2014 8:50

A40l91a47n 17Ř26e83p56k38a 4695556

Aha, tak proto občas vidím auto polepené texty 'Náhradní vozidlo' :-) Nevlastní ho sice ten majitel nabouraného/porouchaného auta, ale to je jedno :)

+3/0
2.10.2014 12:10

I95v39a22n 71P61o50k89o90r87n51ý 7659365268

pochybujte, nejsme podnikavci, ale my máme 1 auto, syn taky, rodiče 2 auta, takže pro případ poruchy je kam sáhnout. U profesionála musí být samozřejmostí, že musí mít nějakou zálohu, jde o veřejnou službu, i když ne přímo dotovanou státem.

+1/0
2.10.2014 18:49
Foto

J80a47n 58S62t16a33v27ě80l 9795719287108

A není jednodušší a levnější, než si držet v depu 20-40% rezervních souprav, nasmlouvat si pro případ havárky náhradního dopravce z řad konkurence, pokud takového najdu? Jak to zřejmě měl i Leo, protože dost pochybuji, že se ČD nebohého LE jen tak zželelo a z přirozeného altruismu jim pomáhají...

Nemějte obavy, trh si obvykle dokáže poradit s lecčíms, a to výrazně efektivněji než když to reguluje stát...

0/0
6.11.2014 0:24

J91a46n 18H17o50r70a 6517191796

for js

-ten poslední odstavec mistře, to už bude posedlost......:-)

+5/−1
1.10.2014 21:51

J72a10n 60S60ů66r30a 4515263323302

jsem rád, že to říkáte vy, posedlý láskou ke konkurenci a soukromým dopravcům.

0/−9
1.10.2014 23:13

T48o13m75a66s 69A66u30g50u15s51t73y26n 6667926701680

Bylo to jako pochvala CD, ze delaji osvetu nepremyslivym lidem, ne?

0/0
2.10.2014 6:47

J14a81n 83H46o80r24a 6267451176

...opět plácáte blbiny,jak je vašim dobrým zvykem......:-)

+1/−1
2.10.2014 10:16

M47a97r12t49i12n 75K63o56p50ř79i95v26a 2794480490308

Náhodou pro ČD je to skvělej kšeft, když se ukáže, udělá si reklamu za Leošovi peníze (co jsem koukal budou se vozit i v Pendolínu), navíc pokud jsem dobře pochopil článek ze Železničáře, tak cestující se stávají zákazníky ČD, takže Leoš snad doplácí jízdenky a ještě vrací 50%, co víc si přát jako ČD? :D

+7/0
1.10.2014 20:31

P30e45t67r 15F56o42l67t89y96s 7265691420848

Teď se mu ještě ty levné jízdenky do Pendolina hodí, kdyby musel za každého svého cestujícícho, kterého posadí do Pendolina toli, co si sám kdovíjak vypočítal, tak by se mu teprv protočily panenky. ;-D

+4/0
1.10.2014 23:02

J49a33n 85M39u58ž31í68k 4272114122759

Já jsem rád, že na železnici vstoupily nové firmy, jelikož kvalita cestování šla rapidně nahoru. A ceny jízdenek dolů. Co víc si zákazník může přát.

+2/−2
1.10.2014 20:10

K20r68i25s22t73i52á34n 43M43a26r60č77í58k 3403595153393

Něják u vašeho příspěvku postrádám souvislost s článkem ;-D

+4/0
1.10.2014 20:24

P21e51t85r 15F31o70l11t55y20s 7855301260808

A ubylo okrajových spojů R^

0/0
1.10.2014 23:03

M12a28r43t90i94n 86N26o54v25o54t90n36ý 3976686871544

Železničář je čtrnáctideník s hodně zajímavým obsahem. Dá se předplatit (300,- Kč za rok) na: http://zeleznicar.cd.cz/

+2/0
1.10.2014 19:43
Foto

P37e98t97r 26P38a15v58l25í69č87e96k 5239653635650

Dík za reklamu na časopis Železničář. Úplně jsem ho opomněl, byl to za bolševika i po něm můj nejoblíbenější časák, tehdy za 2 Kč. Už jsem si ho uložil do Záložek . . . .

0/0
2.10.2014 7:26

V13l26a61s23t41i44m66i44l 72S87v83o95b95o93d78a 7323128235114

Tak to by mě zajímalo, na kolik by se ČD zmohlo záloh, kdyby jezdilo bez dotací jako LE ;-).

0/−16
1.10.2014 19:07

K81r86y31š10t51o95f 68L27a30n17í88k 1129870615885

A za 99,- CZK

+1/0
1.10.2014 19:09

M87i19r45o54s56l19a69v 64Z35i37k54m19u62n30d 7909643944103

Za "bolševika" byla předpisem D21 stanovena 20% záloha osobních vozů - počítáno z turnusové potřeby, u lokomotiv byla leckdy ta záloha 50% ... třeba lok E 499.2 - vyrobeno 27 kusů, turnusová potřeba 18 ... reálně byla každý den jedna na plánované údržbě, zpravidla dvě byly v dílnách na vyšším stupni údržby, v průměru jedna na nějaké neplánované opravě ... takže asi tak ... dneska jsou kilometrické proběhy do jednotlivých stupňů údržby delší, takže počet lokomotiv záloze je nižší, protože se zvýšil počet vlaků...

+3/0
1.10.2014 19:31

R64o80m78a81n 26P20o26l71á27č46e36k 5826859945

S "dotacemi" i když se jim říká jinak jezdí i Leo ;-)

+6/−1
1.10.2014 19:38

L43u17k16á68š 85S56l65á90n22s32k94ý 4711963867166

ČD mohou hospodařit s (téměř) libovolným schodkem, vzhledem k tomu, že jediným akcionářem je stát, tak také stát (=my všichni) ztrátu dorovnáme. To se u soukromých dopravců stát nemůže, tam jde o podnikatelské riziko.

+1/−4
1.10.2014 20:18

R39a51d93e11k 33J79a20n15a92t35a 9385836914322

Akcionáři nedorovnávají ztrátu společnosti, jejíž vlastní akcie, jak jste na to přišel? Pokud si v RM-Systému koupíte akcie dejme tomu Pražské Plynáreské, a tato bude míst ztrátu, platíte snad něco?

A pokud se týká státu, taková podpora je dokonce zakázána nařízením EU.

ČD hospodaří pouze se svým majetkem. Pokud vznikne ztráta, hradí se prodejem majetku, úvěrem, ze zisku předchozího období, nebo taky vůbec, to pokud se jedná o ztrátu čistě účetní.

+7/0
1.10.2014 21:22

L37u52k51á58š 74S55l24á32n78s47k43ý 4731673557856

Akcionář samozřejmě nepobírá jen dividendy, když je firma v zisku, ale nese i riziko jako vlastník, tj. pokud je společnost ve ztrátě, potom jdou akcie k nule (tj. akcionář zaplatil předem) nebo investuje do své společnosti, aby nezkrachovala a nemusela nastat první varianta. Jak vidět, v ekonomice se moc neorientujete.

0/0
2.10.2014 9:23

M53a22r39t64i30n 17K84a88r83á71s63e95k 9108743608288

Nicmene hlaska ze "ztratu dorovname my vsichni" je mimo.....

+2/0
2.10.2014 10:14

R81a98d88e93k 52J30a48n21a60t81a 9165726554672

To obecně jo, jenže v tomto případě neplatí ani jedno. Akcie ČD nemohou "jít k nule", protože se s nima vůbec neobchoduje. "Investovat" stát také nemůže, protože takovou státní podporu zapovídá EU.

Může si akorát objednat u ČD službu, zakázku. Ale dneska už není vůbec lehké zadat tuto zakázku předraženou. Stačí se podívat na rychlíkovou linku Plzeň-Most. Arriva sice nevyhrála, ale už její paraelní nabídka způsobila pokles ceny, že se rozhdoně o nějaký "sponzorský kanál" k ČD nejedná.

0/0
2.10.2014 19:38

J59i21n63d29ř49i23c97h 28Š70k25o51p63e67k 4855211580235

a na tuhle blbost jsi přišel jak ?

0/0
2.10.2014 7:03

V56l28a29s61t73i78m61i42l 33S72v28o14b48o10d22a 7423258215514

Á, tak to povídej, s jakými dotacemi jezdí LE, to mě zajímá.

0/−3
1.10.2014 20:39

T42o80m35a46s 30N62o37v72o52t88n61y 3611986118689

Je to marný, už mu to bylo vysvětleno tolikrát a stejně nedá pokoj (samozřejmě myslí ne dotaci, ale doplatek za slevy, které musí dopravce povinně poskytnout)

0/0
1.10.2014 21:06

P58e54t35r 15F84o42l12t85y25s 7495791240328

Na oné hlavní trase jezdí komerčně stejně jako LE, jinak většinou v závazku veřejné služby. Jste zastáncem možnosti raději se nedostat nikam než mít alespoň nějakou možnost, jak docestovat (pokud tedy nemáte auto - ikdyž ono s tím autem to taky někdy nemusí být výhra).

+2/0
1.10.2014 21:15

Z25d39e30n51ě73k 69H25a42n31z80l 1981986462154

to snad bylo jasné od začátku,na železnici se prostě vydělavat nedá.Měli strátu 50 milionů a ted budou mít 100 mega.Když budou lidi vozit za stovku,nevydělaj nikdy

+7/−2
1.10.2014 17:38

P19a53v70e21l 28K12u79b50e66l16k20a 1369187407933

Kdyby nejezdily ČD pod náklady tak se vydělat dá.

+5/−17
1.10.2014 18:15

K19r96y49š47t15o57f 22L67a20n86í39k 1859350365725

A pod temi naklady zacal jezdit kdo? Pamatujete si cenu jizdenky Praha - Ostrava pred prichodem konkurence?

+9/−1
1.10.2014 19:13

K36a15r48e36l 92O42g53o38u60n 7212511741711

Když otevíráte nový obchod, službu, pak také rovněž rpvních pár dní nabízíte slevy, abyste alespoň vešel do podvědomí.

+1/−1
1.10.2014 19:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.