Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

„Hašišbedny“ mohou vyjet na koleje. Papírově je z nich tramvaj

Společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) na poslední chvíli zažehnala hrozbu, že přijde o desítky milionů korun na nové vozy pro své úzkokolejky. Drážní úřad tento týden schválil provoz modernizovaných jednotek, které si zatím získaly přezdívky Nautilus či Hašišbedna. Přesto ještě vozy nevyjely do běžného provozu s cestujícími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P58a52v39e91l 95F71r98u39m75e42r79t 5157914647278

Tak to dopadá, když se do designu drážních vozidel pouští architekti, kteří asi nikdy vlakem nejeli. To kontroverzní tramvaj škoda 14T s designem porsche je proti tomu úplný majstrštyk.

No ale hlavně, že to není žádný "eurovlak", jak uvedl pan architekt ze studia mjölk. ;-D Což má pravdu, protože nikdo normální v Evropě by si nedovolil do nového (reko) motoráku nacpat sedačky ze starého trolejbusu. Nemluvě o jediných úzkých dveřích se schody, myslím, že kolaři, maminky s kočárky a invalidi nebo i staří lidi či lidi s těžkými zavazadly toto jistě ocení.  Rv To si radši měli koupit 4 regionovy od českých drah a přerozchodovat je. ;-D

+1/0
11.10.2014 11:23
Foto

K93a31r59e73l 61S87e83i19d98l 8189655670548

To je vošklivý...;-(

Tu úzkokolejku mám rád, (hlavně jižní větev), ale "staré" vlaky se tam hodí víc.

+1/0
10.10.2014 18:19

J18o97s84e89f 73Z14a40h66á22l94k80a 4973939358546

Proti tomu jsou ruské motorové drezíny ЭСУxxx učiněné krasavice. I když mají naástavby původ v traktorech.

+1/0
8.10.2014 22:11
Foto

S54t57a90n42i91s68l80a69v 51T73e82s74a96ř 9647544822964

větší hnus jsem na kolejích ještě neviděl. Z kterýho vrakoviště berou součástky?

+3/0
7.10.2014 10:52

L63u42k71á31š 34B81a29z11a89l22a 9629648462

No tak když můžou mít tramvaj/metro v praze tak proč by to nemohly mít v i v jižních čechách že?;-D;-D;-D

+2/−1
6.10.2014 12:28

J78o79s88e88f 82K54a63m18i76š 7216257397130

Ještě nikdy neměla firma JHMD tolik odpůrců jako za poslední 2 roky. Tento trend bude mít ovšem stále vzestupnou tendenci vzhledem k amaterským a neuváženým krokům současných pohlavárů v čele firmy. Insolvence, rušené jízdy parních vlaků, naprosto katastrofální a zcela nezvládnutá "rekonstrukce" motorových vozů na motorové tramvaje, nespokojenost zaměstnanců jimž firma stále dluží, když zrovna né na výplatách, tak na premiích, snaha o odprodej lokomotiv, investice do nesmyslných odvětví kavárenského pohostinství na hony vzdálenému provozování úzkokolejky. To je jen pár bodů, které se dříve za původního vedení firmy prokazatelně neděly. Všichni trochu jen zasvěceni tyto fakta vidí, vnímají a budí to dojem, že je snad i záměrem pozvolná a cílená devastace firmy, kdy alfou a omegou zůstává vysávání všemožných dotačních programů EU s pramalou návratností prostředků do firmy samotné.

+7/0
5.10.2014 13:59

J30i32ř39í 56Š91e25j40n36o25h96a 4712213824353

Komu se víc  líbí pára s dřevěnými vagonky ať  dá  +.

Nemohu si pomoci, ale  naši předci  se s  obdobným úkolem dokázali vypořádat po všech stánkách lépe.

Chápu že se těžko zajišťuje  "roztopení" parního kotle uhlím ráno 2 hodiny  před odjezdem vlaku. Taky nerad vstávám ve  dvě ráno. Ale  vždyť by mohl parní stroj pohánět zemní plyn.

+8/−1
5.10.2014 9:28

M65i59l71a66n 90L56a87š19ť46o95v26k75a 8642104523108

Když pára, tak jedině na uhlí! Ze Žitavy jezdí mazutka na Ojvín a není to ono!

+3/0
5.10.2014 9:33

D34a94v20i18d 51Š26a80f67r82á15n72e31k 5477534727903

Tak naši předkové na to měli jednak fabriky a pak nemuseli odvádět obrovské daně na zabezpečení důchodců a nepracujících. Dále v té době neměla železnice konkurenci.

Dnes musí ty mašiny udržovat v chodu parta nadšenců s flexou a svářečkou.

+2/0
5.10.2014 22:22

V20l42a79s81t20i60m53i71l 22T73e43n29c20e94r 4970630707240

A to si představujete asi jak? Připojíte 10kg propan-butan bombu na trubku v mašince jak na zahradní gril a jedéém?

0/0
6.10.2014 7:11

J54a71n 86S86a25l57o18m54o85n 4329720811465

Se tam udělá hořák na plyn. I plynové párovky se navrhovali. To samé by bylo i v případě tekutých paliv jako je mazut a nafta, nebo líh. Prostě jde jen o to udělat správný hořák tak, aby dostatečně ohříval kotel a to se umí.

0/0
8.10.2014 7:50

M24i57l72o12š 73P89r19á29z51n84ý 5584639790138

Už to přehání, nejlépe tam bylo, když jezdila parní mašinka s původními vagonky.

Na tuto trasu asi moderní vláček s kulatými okny nepatří.

+9/0
5.10.2014 9:20

P16a33v62e93l 76M33a83r81e57š 2469473552

Moderní proč ne. Ale vlak, ne ponorka

+2/0
5.10.2014 14:28

I91v66a61n 52M97a85r88e10k 6614828952

!!Možná by se dalo napravit tím zrekonstruovat to na motorový vůz typu "kabriolet" pouze pro letní turistický provoz,tá příšerná skříň by tím pádem zmizela  ? ! ? !  8-o;-D!!

+4/0
5.10.2014 9:09

I47v34a61n 96M34a45r52e44k 6124668922

oprava  . .. . ta příšerná . . . .R^

+1/0
5.10.2014 9:09
Foto

J38i50ř78í 98B20a86b69i90n73s89k53ý 7367519628361

jak by na světě bylo krásně  nebýt úředníků

+3/−1
5.10.2014 1:22

J84i32ř15í 64E92r24b16e71n 1793974386977

Jo, to by bylo krásně. Žádné emisní limity pro motorová vozidla, žádné omezující podmínky pro průmyslové podniky, žádné bezpečnostní předpisy, krásná čoudová poklička dennodenně nad každou větší obcí, jednoduchá nebo žádná izolace elektrických vedení i spotřebičů, nad dennodenními nehodami by se nikdo nevzrušoval, přežili by jen ti nejsilnější...

+3/−1
5.10.2014 12:35

M31a84r32t10i93n 21R89u10z67i24c57k16a 1892888736227

Mno, da se souhlasit a nesouhlasit, ... ne vsechno musi byt svazano predpisy, je na nas samotnych jake prostredi kolem sebe vytvorime.

Bud budeme hazet odpadky do krovi u rek jako za komunistu nebo krovi vyklestime, upravime a nebudeme tam hazet odpadky. Nepotrebujete na to predpisy a drahe uredniky.

Otazkou je, jakou spolecnosti chceme byt a jak ohleduplni chceme byt k ostatnim.

Samozrejme predpisy s ohledem na bezpecnost byt musi, a stejne tak i nekteri urednici co jejich dodrzovani kontroluji, atp.

Rekl bych, ze u nas (a i v evrope) je tech predpisu a narizeni az presprilis.

+3/0
5.10.2014 14:21

T15o73m44á18š 69K82u81c26h59a79ř 3607381448361

Ta "tamvaj" mi připomíná známý vtip ze sociálismu (tehdy ještě míněný na Š120 vystavovanou na zápaďáckém autosalonu):

"Nádhera, moc pěkné, a to jste dělal sám, nebo vám s tím někdo pomáhal?..":-P

+14/0
5.10.2014 0:55

J71i36ř40í 88E40r92b51e15n 1303364566517

A to ještě kdyby autor vtipu věděl, že karosérii pro Š105/120 navrhlo studio Ital Design neboli věhlasný Giorgetto Giugiaro! ;-)

+3/0
5.10.2014 12:36

T46o84m63á90š 17K85u33c26h96a66ř 3927641638221

Návrh je jedna věc a provedení druhá. I na této "tramvaji" dost provokují ty pokřivené plechy, které působí, že to někdo vyklepal v garáži.

+4/0
5.10.2014 14:32

H24e49d27v77i61k19a 48O39c79h30t44á62b58c84o80v22á 5314389860

Bezva, další atrakce na této sympatické dráze. Už se těším až se tam zase podívám. :-)

+1/−1
4.10.2014 23:58

R43o36s40t79i73s25l69a30v 57S13i55k39s73t95a 4758389386901

Tak tenhle vláček mi připomíná jiný článek na Idnesu, a to o podomácku posvařovaných kurdských tancích "jako z Šíleného Maxe" ;-D

http://xman.idnes.cz/kurdske-tanky-0dy-/xman-styl.aspx?c=A141001_101234_xman-styl_fro

+5/−1
4.10.2014 22:51

M79i18r77o89s36l45a34v 21S85i51n69d67e22l84a80r 2425347354802

Kolejova Multipla...

+14/0
4.10.2014 22:38

I23v86a97n 86M92a78r18e31k 6274888332

R^

0/0
5.10.2014 9:10
Foto

K84a87r15e82l 91S47e16i34d57l 8509525380908

Multipla je hezčí. :-)

+2/0
10.10.2014 18:27

J57i44ř16í 42E86n26g88l25i43š 1145139195661

Design nových vlaků mi připadá jako provokace kontroverzního mistra Davida Černého ;-(

+9/0
4.10.2014 22:30

T31o79m12á42š 65K25u89c68h62a45ř 3817331788961

Zřejmě si v tomto případě návrháři mysleli, že u designu je důležitější šokovat, než vytvořit funkční a praktický návrh.

+6/0
5.10.2014 1:05

V86l28a55d65i45m55í58r 12H30o73l24ý 8834111176957

Proč myslíte, že se tomu říká hašišbedna? Návrh vznikl po vyhulení bedny haše. ;-)

+2/0
5.10.2014 13:06

J72i70ř78í 87V37o49l13e77k 6471194713749

Zřejmě vítězný návrh soutěže o co nejohyzdnější obludu.

0/0
13.10.2014 12:52

K74r52y95š14t91o19f 27V91i26d84r63m11e84r34t 1538399443514

Ten vlak je hnusnej a až bude brát výletníky v Kaprounu, tak budou velmi překvapeni, co to pro ně přijelo.

+13/0
4.10.2014 21:48

J74i83ř61í 38K85o60c18u28r61e58k 6775514875968

Tramvaje se mohou potkat s nákladním vlakem například v Brně, na ulici Křenové. V Olomouci hned na třech místech (tam už to je dráha, ne vlečka jako v Brně) a v Ostravě na jednom místě. Ostrava je specifický případ, velká část travajových tratí vede po bývalých průmyslovývh železnicích.

Holt si budou JHMD muset zajisti, aby se jim nedostaly protijedoucí vlaky na tutéž kolej. Na "velké" železnici se to stalo mnohokrát a nic nepomohlo, že vozidla byla pevná... Stéblová. :-/

+3/0
4.10.2014 20:01

P45a85v37e62l 97M70a86r95e25š 2859553782

na té Křenové v Brně jel poslední vlak v minulým tisíciletí.

Se divím, že ty koleje přes silnici dávno nevytrhali.

Jinde v Brně křížení vlak tram není.

0/0
4.10.2014 21:08

J61a12n 73B48a28r52t93u79š37k32a 7926901901673

ehm, ehm, co koleje na výstaviště? Mraky fotek drážních "šotoušů" snímají vlaky na tramvajových kolejích....

+4/0
4.10.2014 21:11

P27a41v11e97l 40M66a17r21e23š 2869873672

Vidíte na tuhle atrakci jsem zapomněl,

taky jsem to minulý rok potkal.Jedu si takhle do práce a na Poříčí proti nám na křižovatce na zelenou čeká Albatros se Zemanem a jeho suitou. Sem myslel, že jsem ještě nevystřízlivěl po včerejší párty ;-D . .

Padne zelená mašinka si pískne, odfoukne a v oblaku kouře prosviští křižovatku.8-o

+3/0
4.10.2014 21:19

J12a81n 53Z13e95m64a23n 8106142394652

V minulém tisíciletí? To jste krapet zaspal dobu ;-D

0/0
4.10.2014 21:16

P59a84v39e33l 44M13a65r58e14š 2689173782

tak možná jsem to trošku přehnal, ale ta vlečka je léta nepoužívaná.

0/0
4.10.2014 21:20

J29a77n 82Z84e56m48a94n 8946622344412

Posvitavský areál se tedy obsluhuje letecky, jo? ;-D

+3/0
4.10.2014 21:22

P64a36v76e54l 78M89a93r36e54š 2279363712

tak ted se přiznám jste mně dostal. já měl zato, že ta vlečka už je dlouho nepoužívaná  i její stav tomu nasvědčoval, konečně u RomaSparu v Zábrdovicích jí část chybí.

nějak jsem měl tuhle vlečku spojenou s areálem bývalé Vlněny na Křenové a Šmerala ti už ji nepoužívají.Posvitavský areál, to jsou ty haly podél Mastné?  je fakt, če tam je stojí vagóny Linde , či jak se ta firma jmenuje, moc do těch míst nepřijdu.

Koneckonců ty koleje bývalé Tišnovky jsou v tak zanedbaném stavu že mně vůbec nenapadlo, že ještě fungují, ačkoli moc často to nebude, po křence jezdím denně a vláček jsem tam ještě nepotkal. jestli teda kvůli provozu nejezdí v noci

+1/0
5.10.2014 14:39

P42e79t81r 76F87o78l82t32y18s 7965221460338

Tak v Brně to je samozřejmě ošetřené předpisy a ten vlak tam nejede 120 ani 100 ani 80,... Kdo ví jestli vůbec 50, bych to tak někde viděl možná jen 20 - 40 maximálně.

Ostatní popisované případy nejsou souběžným vedením drah (společné koleje ani splítka), ale kolejové křížení doplněné navíc o přejezdové zabezpečovací zařízení. A koneckonců tramvaj má zase přizpůsobené předpisy a vlak tam nemá nějak vysokou rychlost...

0/0
4.10.2014 22:23

J76a86k39u24b 57Š89a70f63a32n14d90a 7795757871131

A kolik jezdí JHMD?

0/0
5.10.2014 8:34

P35a78v22e52l 73M59a56r23e23š 2679233282

Ono na těch zmiňovaných kříženích je také frekvence provozu po kolejích výrazně menší. V případě vlečka na BVV jednou za rok na strojírenský veletrh a možná občas něco objemnějšího.

ve splítce u JHMD je normální provoz ČD, vlak min jednou za hodinu, spíš častěji

0/0
5.10.2014 14:43

J73a55n 57F41r27o78l41í42k 6656260495254

Prý vysokorychlostní tramvaj. Tak třicítkou?;-D

0/0
6.10.2014 14:11
Foto

K12a77r80e71l 26S59e71i95d98l 8169445150718

V lese vyskočíš, natrháš hřiby a naskočíš zpátky.:-)

0/0
10.10.2014 18:32

I43v33o 79H13a36b82e11r43l32a57n45d 9574589439479

Humus, filcky, tetovaný myši.

+1/0
4.10.2014 19:59
Foto

M84a23r22t41i11n 44Š57u23b80r11t 1235621604575

A nebylo by lepší, kdyby do všech čtyř těch "Hašišbeden" odstavených samozřejmě bez cestujících na nějaké zadní koleji "omylem" nějaký plně naložený nákladní vlak narazil? ;-)

+9/0
4.10.2014 19:10

J43i78ř30í 38K76o53c78u14r68e90k 6815934885788

33.000.000 Kč v sakroch. To je fakt výhra...

+1/0
4.10.2014 19:39

P11e91t50r 45M12a72r84š37o80u89n 5265558436836

Musite dobre pojistit :)

+1/0
4.10.2014 21:37

M38i68l60a41n 24M95a91j71e78r37č76í78k 1180690434376

Mne by spíš zajímalo, jestli opravdu normy "mluví"/nařizují určitou minimální tuhost vlastní karosérie železničního vozu či "jen" tuhost vozu pro čelní střet = rámu podvozku (potažmo podlahy) a před něj předsazených narážecích prvků/narážedel, které na fotkách v článku ani u starých/původních vozidel JHMD nevidím a prostě dle platných norem by asi jako železniční vozidlo také neprošly!

= Takže nebylo by nejvhodnější pro bezpečnost provozu (proti navrženému - respektive požadovanému "ohýbání"/upravování provozních předpisů) doplnit konstrukci nově schvalovaného vozidla (na stará již schválená se vztahují určitě "původní" povolení dle platných norem v době jejich vzniku) o narážedla, která by zajistila dostatečnou bezpečnost při čelní srážce i s nákladními vagóny?

Jinak tleskám zjištění, že i současné normy povolují TRAM (či metro) motorové trakce = reálně i hybridní (po městě/pod ním v tunelech pojede na elektřinu z troleje či 3. koleje, ale za městem může legálně přejít na motorový agregát a vykonávat příměstskou přepravu cestujících).

0/0
4.10.2014 21:55

B42o52h74u29m91i32l22a 69M19a21j32e69r93o92v56á 4857361334

Dnes je prvního dubna??? To je snad nejošklivější vlak na světě!!!!!!

+28/−2
4.10.2014 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.