Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rada ČT bude řešit drážní konkurenci, odboráři si stěžují na Hydepark

Spory o otevírání železničního trhu a postupné soutěžení rychlíkových linek bude muset řešit i jedna z institucí, od které by to nikdo příliš nečekal - Rada České televize. Na ni se totiž obrátilo Odborové sdružení železničářů (OSŽ). Nelíbil se jim diskuzní pořad Hydepark o konkurenci na železnici, kde podle nich chyběl zástupce Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15i67ř38í 60Č67e81r54m60á73k 9770387709684

Ja bych v tom poradu ani zastupce CD nechtel. Nepotrebuji slyset, ze neco nejde atd...

0/−2
6.10.2014 15:05

V18a82c84l82a13v 95H23a14j18e54k 3166709739

V zásadě jde všechno, jenom malé děti se musí nosit. Otázkou je co to komu přinese. A co to přinese cestujícím?? Soutěž je o ceně pro stát ne pro cestujícího a to co se děje na trati Praha-Ostrava jinde nehrozí, Možná by stálo za to si např. přečíst tarif a přepravní podmínky RJ na Slovensku. Abyste věděl k čemu se hlásíte...

+1/0
7.10.2014 8:07

B63o67r78i26s 47Z82a57k81o89u17ř68i37l 1659836651279

Zlevnění služeb a vyšší komfort, to je to, co si odboráři nepřejí. Znamená to pro ně více práce za méně peněz. ČD jsou státem vlastněná firma, takže zástupce ministerstva bohatě stačí.

0/−2
6.10.2014 8:58

V11a19c28l56a38v 30H21a82j31e58k 3966689529

Jsou zastoupeni v dozorčí radě, takže proč ne??

0/0
5.10.2014 23:51

R91a62d30i15m 61Š21o79l95c 1165985225324

Michalík nebo Michalčík, lupo? Napovím, Ondřej Michalčík...

+1/0
5.10.2014 23:05

J85a59n 10H94l74e43d68í56k 4309522368142

odboráři by měli žít pouze a jenom z příspěvků svých členů--- a rozhodně ne z rozpočtu ministerstva vnitra.-- Tak si stát platí své úhlavní nepřátele, t.j. své katy.  To směšné, bezhlavé kritizování, nehorázný tlak na zvyšování platů bez závislosti na produktivitu, laické opomíjení modernizace a robotizace, je v podstatě protilidovou politikou, která na konec dopadne na hlavu dělníka, kterého si zaměstnavatel nebude moct dovolit, a odstěhuje se kamkoli, kde budou výhodnější podmínky k podnikání

+1/−1
5.10.2014 22:29

P60e54t17r 38N57o15v64o60t97n84y 3309642769732

Jakože si seberou koleje a půjdou do Číny? :-D Ale jinak souhlas.

0/−1
5.10.2014 22:36

P45e77t14r 16N30o22v22o56t26n97y 3359322319632

A co tam ti dva plácali? Kolik už na dráze vydělali?

+3/0
5.10.2014 20:36

T31o35m83a45s 41N76o77v56o59t34n87y 3771516168669

Podle toho, jak řvou modrogumní odboráři, asi plácali k věci.

+2/−1
5.10.2014 23:15

P34e60t24r 73N20o66v93o21t52n48y 3309822479422

K věci je co? Jeden s tramvajema bez zalohy a druhej s ojetejma persingma z Itálie. Kdyby jim ti hnusni odborari sem tam nepomohli, tak už možná dopodnikali.

+3/0
5.10.2014 23:37

T60o21m59a79s 42N39o44v62o94t79n40y 3421676988569

To jsi měl říct rovnou, že kopeš za modrou odborářskou. Chápu, ČD jsou nejlepší, soukromník je fuj, protože si dovolí to dělat jinak. Však můžeš být rád že Leo nemá zálohy, aspoň si modří vydělají a můžou cestující z Lea přetáhnout na svou stranu, když nabízí o tolik lepší služby a pomáhají.

+3/−1
6.10.2014 0:53

P55e95t33r 43N15o20v40o10t70n16y 3889212679892

Nekopu. Ale takové ty představy, jak to někdo bude dělat uplne jinak a nakonec se spoleha na pomoc někoho, kdo to dela tak, jak se to delat ma, me vzdycky rozesmějou.

+2/0
6.10.2014 1:41

V34a87c38l57a73v 21H90a37j65e90k 3356349939

Pořad jsme neviděl, ale asi by bylo dobré se ptát co to přinese zákazníkovi, tedy cestujícímu. Budou se vzájemně uznávat jízdenky? Předmětem soutěže je nejnišší cena pro stát, ale jaká bude cena pro zákazníka, bude to MD v zakázce nějak pomiňovat. Budou nějaká jednotná pravidla pro reklamce?? To ce je na Ostravě určitě nebude u vlaků v závazku. Jančura má na Slovensku návrtaky se srážkou 20%, tal aby se pak mnozí nedivili :-P. U uznávání jízdenek je pak zásaní problém podílování mezi dopravce. Řekl k tom u úředník z MD něco bližšího?? Protože pokud toto nebude, tak z toho zase kouká paskvil..;-(

0/0
6.10.2014 10:11

K26a60r78e39l 35D60v52o53ř91á74k 3867247977

ČT zprivatizovat. Zbytečně na ní platíme a stejně není veřejnoprávní.!!

+5/−3
5.10.2014 17:08

M55i11c29h78a70l 32K54o51l36o88v16r53a39t 5507823435142

ČD zprivatizovat a stát by si měl nechat jen SŽDC s kolejema ... kraje si vysoutěží nejlepší nabídky a konkurence přibude.

+6/−3
5.10.2014 16:05

J95i77n23d83ř15i15c54h 55Š20k80o42p38e80k 4435461810855

má to jeden háček. Může se stát, že vysoutěží jen pár hlavních tratí a o ostatní nebude zájem......

+3/0
5.10.2014 16:52

J96i92ř80í 63P71l55a62v71s70k19ý 9510496281169

no a ? z jakeho duvodu se domnivate, ze by vam nekdo mel sponzorovat levnejsi dopravu ?

+1/−2
5.10.2014 18:18

R23a12d18e41k 82J27a30n41a27t23a 9735266764432

Prospívá to ekonomice. Všechny druhy dopravy jsou nějakým způsobem dotované.

+2/0
5.10.2014 19:23

E69d93u60a35r20d 92Ř68e95z45n20í24k 7239515370526

hlavně automobilová, speciální daní na benzín, známkou, ... ;-D

+1/0
5.10.2014 22:13

R43a82d45e67k 40J23a31n67a40t37a 9505126794712

Pokud myslíte spotřební daň, tak tu platí každý spotřebitel. I naftová lokomotiva. Dokonce i elektrická, protože spotřební daň s elektřiny existuje také. Plus poplatek za solární elektrárny. Platí se i z alkoholu a cigaret a jejím primárním účelem není vracet se zpět do oboru (např. stavět pivovary či pěstovat za to tabák), ale omezit spotřebu (od toho název) a plnit státní rozpočet, jako u každé daně.

Dálniční známka je směšná záležitost. Za částku, za kterou byste např. ve Francii ujeli po dálnici 300-400 km, můžete jezdit celý rok. A na drtivé většině silnic ji ani nepotřebuejte. Silniční daň většina vozidel neplatí, protože soukromá vozidla jsou od této daně odvobozena, narozdíl např. od Německa (ovšem za koleje musí státu za koleje zaplatit každý vlak, i osobní, i za tu nejmenší lokálku, a to v řádu desítek až stovek Kč/km).

Prostě dohromady to ani náhodou nepokryje náklady, který stát se silniční dopravou má. Což je skrytá dotace. Nesmite totiž zapomenou taky na policii, či na vysokou nehodovost, která znamená náklady na léčení a ztracené náklady státu na výchovu člověka, když se tento zabije na silnici a nestačí ani začít platit daně (u mladých lidí je dopravní nehoda nečastější příčinou smrti).

+5/−1
5.10.2014 22:36

T49o46m57a81s 46N93o36v48o57t88n92y 3951306438219

Jako vtip je to dobré. To už nejsou ani hrušky a jabka...

0/−3
5.10.2014 23:20

R94a71d13e16k 88J88a70n39a43t40a 9745386794382

Raději napište konkrétně, co z řečeného podle vás není pravda. Reagoval jsem na pana Řezníka, který si zjevně myslí, že silniční doprava není dotována.

+2/0
5.10.2014 23:28

T66o78m64a27s 93N65o48v74o76t92n54y 3151486558969

Konkrétně např. splácat veškeré spotřební daně dohromady v debatě o dopravě, to chce hodně odvahy. S dálniční známkou podobně, Francie je hezký argument, ale samozřejmě jsou i opačné příklady, kdy se za dálnice platí méně než u nás nebo vůbec a to se ještě nebavíme o stavu a délce dálniční sítě nebo kupní síle. Pak rázem těch našich na první pohled směšných 1500 Kč už tak nízká částka není. Netvrdím že silniční doprava není dotovaná, ale vaše vysvětlení je poměrně tendenční a průhledné, aby železnice byla za tu správnou.

0/−1
6.10.2014 0:57

P20e51t30r 34N47o96v25o54t40n76y 3659592569862

Tak co se ti konkretne nezdá?

0/0
5.10.2014 23:40

P51e13t62r 60N19o77v59o35t27n64y 3259272399332

Spotřební daň z PHM platim i když si koupím benzin do sekačky nebo naftu do el. agregatu. Proc si myslite, že to je prispevek automobilistu na infrastrukturu?

+1/0
5.10.2014 23:44

T37o39m95a44s 64N90o86v43o64t86n59y 3131296818489

Protože těch pár promile celkové spotřeby PHM, co udělá nějaká sekačka nebo agregáty, je úplně nepodstatné v debatě o tom, kolik zaplatí motoristi (kteří navíc ještě dotují tu veřejnou dopravu ačkoliv ji ani nevyužívají). Naopak ten kdo nemá auto, mě prakticky nijak nedotuje, protože infrastruktura se musí udržovat tak jako tak, třeba pro ten autobus, že?

0/−1
6.10.2014 1:00

P71e63t87r 81N24o29v16o13t12n84y 3939862429902

Bud je spotřebka z PHM prispevek na infrastrukturu a nebo neni. A protože ji plati vsichni, tak asi neni. Takze si to ze sveho daňového zatizeni odečtete. A čim teda ještě přispivate? 1500 za rok známkou?

+1/0
6.10.2014 2:07

M93i17r81o80s97l25a16v 48Z35i63k22m32u60n25d 7299953324283

A osvobození od silniční daně připravuje silniční infrastrukturu minimálně o 20 miliard ročně - takže ať se nikdo nediví, že silnice jsou v bídném stavu.

Kalousek velkohubě prohlašoval že odstraní daňové výjimky, což by se muselo týkat i daně silniční, jenže to neudělal a tak svojí nečinností připravil SFDI minimálně o 100 miliard korun, možná až o 200 miliard ...

+1/0
6.10.2014 18:15

T55o16m45a26s 52N63o50v50o22t19n88y 3401616158929

Jak prospívá těžce prodělečná lokálka ekonomice? Ekonomice by spíše prospělo nahradit lokálku minibusem nebo autobusem. Za stejné peníze toho může odjezdit 2-3x tolik a většinou i výrazně rychleji.

0/−1
5.10.2014 23:16

R55a32d95e64k 95J46a10n50a56t56a 9495556604172

Někde by se to vyplatilo, někde ne. Zvlášť pokud uvážíte, že na mnoha silničkách je právě autobus tím nejtěžším vozidlem a ničí ji především on, ale dopravce za ni neplatí nic, takže to pak vypadá, že je levnější. Rovněž argument o rychlosti není univerzálně platný. Místní autobusové linky mívají kvůli stavu a trasování místních silniček průměrnou cestovní rychlost velmi nízkou, že i 810 po rozbité trati zvítězí. Podívejte se dejme tomu na Litomyšl-Vysoké Mýto (příkald trati, která není zrovna v nejlepším stavu). Některé autobusy to jedou rychleji než ten motoráček. To jsou ale jen ty, co se "drží" hlavní silnice. Jakmile začne vymetat ty vesnice, je rázem pomalejší.

Ale především, takto otázka nezněla. Odpovídal jsem na obecný kinderliberalistický žvást "z jakeho duvodu se domnivate, ze by vam nekdo mel sponzorovat levnejsi dopravu?", který naznačuje, že tazatel vy nejraději nedotoval veřejnou dopravu vůbec.

+3/0
5.10.2014 23:39

T82o51m86a65s 97N64o23v44o87t70n65y 3371446738659

Dotovaná doprava není problém, ale musí být dotována tak, aby to mělo smysl. Čili vlaky tam tam, kde to má smysl buď z hlediska rychlosti nebo z hlediska kapacity. Pokud tam roky jsou počty cestujících stejně nízké nebo klesající, nákladní vlaky tam nejezdí, tak co s tím... aspoň zbyde víc na údržbu důležitějších tratí. Autobus tam, kde vlak není konkurenceschopný nebo vozí "vzduch". Někde by možná vyšlo levněji provozovat něco jako obecní taxík....

0/−1
6.10.2014 0:51

K35a26r73e80l 70D54v32o72ř72á35k 3627597697

A pak se vytrhá většina kolejí a zbydou jenom tratě mezi krajskými městy a koridory. A přitom takové USA o které se tvrdí, že tam vlajky nejezdí má 250 000 km kolejí což je víc než celá Evropa !!

+5/0
5.10.2014 17:10

T44o74m95a16s 11N93o61v12o16t87n74y 3491946908189

;-D a čím to bude, že je tam víc kolejí?

0/−1
5.10.2014 23:17

A60n76d34r79e72j 15O82l90e23k39s86a 3355221967641

Indiáni už nejsou co byli...

0/0
6.10.2014 19:55

J91a34n 38F60r84o28l35í89k 6416370715704

Nevím v čem je problém. Hydepark nemá za povinnost zvát všechny zainteresované. Není to volební pořad. Mě se pořad s dvěma soukromými provozovateli a zástupcem státu docela líbil. Rozhodně víc než nicneříkající pořady Jílkové, kde jsou desítky mluvících hlav.

+1/−5
5.10.2014 16:00

K73a23r66e92l 94D15v37o81ř64á74k 3857347887

Pořad Jílkové je jen bezbřehá štěkanice o ničem.!!

+4/−1
5.10.2014 17:11

M71i68r22e24k 87V63o73d76i92c90k19a 9567699610575

Všem vyžraným vepřům z domu odborů, jděte do hajzlu, když už jste k ničemu, aspoň držte huby..

+6/−5
5.10.2014 15:00

K75a58r97e88l 40D77v21o30ř49á25k 3297417267

Vy je neplatíte, ale platíte Českou televizi.;-D

+4/−2
5.10.2014 17:12

M90a37r20e69k 63M73a59r38t63i31n 8299234836160

Ačkoliv nemám odboráře moc v lásce, tak zde si myslím, že dělají dobře. Každý tu nadává na Kurucze, že odmítl. Ale je to skutečně tak? To, že má v rámci hiearchie uvnitř přednost OVM Hyde Parkem, přeci není vůbec problém drah! Pokud Hyde Park nevěděl, že Kurucz už slíbil vystoupení v OVM, tak mohli pozvat náměstka či někoho z ředitelů. Místo toho to pak moderátor házel na ministerského ouřadu, který tam ovšem byl za MD, nikoliv za ČD, jak se nám snažila televize vnucovat. Rv

+12/−1
5.10.2014 13:31

J98i46ř73í 11K85o58c66u29r16e98k 6375354985408

MD a ČD sídlí na téže adrese...

0/−6
5.10.2014 13:50

P90a10v93e47l 47K54r44á76l 5100819454108

Pokud žijete v bytovce, bydlí na stejné adrese více lidí. Můžu někoho z nich pozvat, aby se vyjádřili místo vás?

+14/0
5.10.2014 14:04

L97u83k25á29š 44S67l21á63n37s23k49ý 4781553407406

Vlastníkem ČD je stát prostřednictvím MD. Ano, zástupce ministerstva může za ČD mluvit.

+3/−7
5.10.2014 14:42

N41i69c89o62l64e 45O34l38e33j39n28i28k45o67v54a 6116958117130

mas to pomotane, ten pan z MD zastupoval objednavatele dopravy, ti dva zbyli naopak dopravce, jak by za ne mohl muvit? Jinak at mi nikdo netvrdi, ze na CD nemaji jineho cloveka, ktereho by bylo mozne do HP vyslat :-)EUR^

+7/0
5.10.2014 14:59

P22e65t31r 32F82o17l90t41y28s 7365721800978

Takže až bude problém, ke kterému budeme chtít vaše vyjádření a vy nebudete k sehnání, pozveme si vašeho domovníka nebo domovnici, žijete-li v té bytovce. Domovník/ice bude jistě vědět jak to u vás chodí. :-)

+5/−1
5.10.2014 15:01

L68u97k14á45š 67S22l55á47n42s47k90ý 4901213387926

Vlastník firmy může jménem firmy mluvit. Zaměstnanec nebo odborář může mluvit jen sám za sebe, ne za firmu.

+1/−2
5.10.2014 15:28

P45a90v54e94l 77K58r39á37l 5290139674398

Ale akcionář není vlastníkem společnosti. Tady bude asi problém hned na začátku ve vašem vzdělání.

+4/0
5.10.2014 16:55

M80a37r42e96k 14M12a54r47t47i98n 8569964606430

Pan Slánský si zřejmě nevšiml, že ČD je právnickou formou a.s. No a jako takoví za ně může mluvit jen ten, co je v představenstvu, dozorčce popřípadě v říďáku. Popřípadě někdo pověřený z těchto orgánů.

0/0
6.10.2014 12:27

M89a66r28e87k 84M91a26r78t12i34n 8909814356130

Ze základní definice státu jste stát, jakožto občan, i vy. Máte právo za ně tedy mluvit?

0/0
6.10.2014 12:29

L89u48d74m18i48l18a 86Š17i61n19d57e92l16á36ř48o97v53á 7542486792971

Většina lidí v Českých drahách je lehce nahraditelných, ale přesto si chtějí udržovat svoje neodůvodněné výhody. Už jenom to, že železničáři jezdí zadarmo a k tomu celá jejich rodina - a to i do zahraničí, je absurdní. Dobře, mohli by mít nějaký bonus, ale toto je neodůvodněné. Nebo snad prodavačky a jejich rodiny si mohou vzít ročně zdarma zboží za 50.000 Kč?

+5/−9
5.10.2014 13:28

P95e46t61r 84F78o54l88t20y62s 7935781200718

Je vidět, že režijky jsou moc na očích, ale asi nevíte, že i u takového Tesca mají i prodavačky slevy na zboží, na některé dražší dokonce výraznější slevy. Tak nezáviďte a jděte pracovat do některé takové firmy. Ideálně k ČD, kde je dle vás spousta lidí nahraditelných. Mimochodem, dáte-li na mou radu, napište rád se přijdu podívat, jak to zvládáte. ;-)

+4/−2
5.10.2014 14:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.