Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy zdraží jízdné nejvýše o inflaci, ztrátu chtějí stáhnout na polovinu

Žádné citelné zdražení cestující Českých drah s novým jízdním řádem nečeká. Tvrdí to generální ředitel dopravce Daniel Kurucz. Zároveň ale připustil, že navýšení ceny jízdného může nastat, ale maximálně do výše inflace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60i79ř87í 61M61a32c41e58k 3935685934181

Mimochodem, minulý měsíc ČD v tichosti zrušily 3% slevu za nákup v e-shopu. Takže na tento druh nákupu budu teď spíše kašlat.

+1/0
6.10.2014 9:26

A77l98e36n87a 53F76u66s76z67t28e59i43o44v36á 1349407279243

;-D mě náš slavný stát spočítal inflaci ve výši 0,4 % k důchodu. 

Kdysi slibovali valorizaci Rv a 4 % by byly lepší. 

0,4 % nepokryjí ani poplatek u lékaře, takové máme ministry financí matematiky !

Jak Kalousek, tak i Babiš Rv

Jinak se přidává a zvyšuje vesele dál, ale v jiných sazbách ;-D

0/0
6.10.2014 8:16

R45a54d15e11k 88J18a52n43a24t16a 9875436434432

"0,4 % nepokryjí ani poplatek u lékaře"

On se v posledních letech zvyšoval poplatek u lékaře? Mám dojem, že zrovna ten je stále stejný = 30 Kč.

0/0
6.10.2014 9:39

S16t96a72n25i77s74l81a18v 40S85r89b10a 4455534348374

Taky záleží, co pan ředitel myslí inflací-například nejmenovaná česká pojišťovna si spočítala, že ta její inflace je letos skoro 4% a šup, kliente naval o pár stokorunáček víc.

+1/0
6.10.2014 8:05

R90a23d43e57k 24J88a17n88a90t82a 9545396704782

Pro pojišťovnu není důležitá obecná inflace, ale inflace výše škod u konkrétního produktu. Takže pokud např. škody hrazené z povinného ručení průměrně vzrostou o 4%, je vhodné obdobně zvýšit i pojistné.

Podobné výpočty jsou základem pojišťovnictví (bez nich by pojišťovna zkrachovala), takže nevím, čemu se divíte.

0/0
6.10.2014 9:38

V43a33c84l53a45v 71H21a55j64e45k 3156149679

Nikdo Jančurovi ani Leošovi nabrání jezdit ani na této trase, Ale asi to pro ně není zajímavé.

+1/0
6.10.2014 0:00

R24a10d52i63m 28P16o32l91á53š84e28k 9536983189819

Když se má diskutovat tady o tom, tak podle mně je Jančura z Regiojetu vyž...ý ještě víc.

+2/0
5.10.2014 16:01

J41a33n 45F20r39o96l61í15k 6556980815224

A protože nám ČNB neustále vyhrožuje deflací budou muset dráhy zlevnit.;-D

+1/−2
5.10.2014 15:51

V80l35a76s38t53i56m74i16l 45M36e64d47ř16i77c34k57ý 8144404548370

Ano ! zdražte jízdné..... a dejte si pusinky ..... z Prahy do Berlína mi stál vlak 360 KČ....a z Berlína do Prahy 10 EURO ....cca 280 KČ

zase se napapáte páni poslanci......;-O

+1/−6
5.10.2014 14:59

A89l79a32n 28Ř35e75p16k15a 4195536

Kupoval jste z Prahy obyčejný lístek, nebo akční, včasný? I z Prahy si můžete rovnou koupit lístek u DB, třeba vyjde levněji než u ČD. ;-) A pak je na řadě kurz převodu měn, to pořád víc než půlka národa řve, že nechce euro, ale pak se nadává na rozdíly cen, poplatky za převod měn...

+5/−2
5.10.2014 15:07

R52a81d15e35k 95J24a25n40a71t78a 9915726544762

Pokud jste si je zcela nevymyslel (připadá mi to nějak málo), tak obě ceny, o kterých mluvíte, jsou ceny akční. O těch je známo, že se dost mění a každý den mohou být jiné.

Asi jako byste dělal nějaké závěry z toho, zda se vám podařilo u EasyJetu konkrétní den letět za 600 nebo za 900 Kč.

+3/0
5.10.2014 19:30

O85n39d41ř15e49j 57P73o11k71o90r42n58ý 7165512617472

A co kdyby tomu jatečnímu kousku snížili přísun do korýtka tak na polovinu ? To by pak nemuseli ani zdražovat .........

+4/−5
5.10.2014 14:50

J50o65s62e91f 53T58e22i19c63h19m26a41n 7606620638441

Sakra -ten ovárek.

+1/−2
5.10.2014 14:38

H12o45n88z92a 69B66o57b44u52l79a 9896729763889

O jakou inflaci? ČNB už více než rok tvrdí, že je tady deflace, nebo přinejmenším že hrozí. Takže snad zlevní, ne?:-P

+12/0
5.10.2014 14:31

J71o62s92e31f 23Š39e79m10e27l73í30k 7779941320257

Daniel Kuruc připustil, že navýšení ceny jízdného může nastat.....

Není v tom posledním slově drobný překlep? Na klapkách je to hned vedle.

+3/0
5.10.2014 14:22

P22e47t17r 56N39e22c27h58a91n79i91c30k19ý 7213636858450

Za obyčejné jízdné pravidelný cestující stejně prakticky nejezdí. Důležité je jestli dráhy v tichosti nevyškrtají nějaké výrazné slevy, věrnostní programy, síťové a akční jízdenky atd. jako už mnohokrát udělaly, pak nešlo o zdražení v jednotkách procent, ale v desítkách, jen to v tabulce nebylo vidět.

+10/−1
5.10.2014 14:21
Foto

D29a90v55i33d 20S47c33h83n43e84b71e68r25g73e44r 9425318143723

Jízdné se zvyšuje takřka již pravidelně, ale já osobně na trase Ústí n/L <-> Praha nepozoruji za co stále platím víc, jelikož úroveň mi přijde stále stejná zpoždění už radši neřeším vůbec, upřimně lituji že tuto trasu nejezdí Regio Jet nebo Leo Expres, nemám problém si připlatit, ale rád bych nějakou úroveň.

+6/−3
5.10.2014 13:39

P43a42v63e71l 23K70r23á38l 5910299674468

Na téhle trase je problém kvalita tratě a koleje patří státu. Takže můžete Leu a RJ připlácet jak chcete, rychleji stejně nepojedou.

+4/0
5.10.2014 13:59

A41l38a10n 85Ř49e98p14k74a 4245336

Někomu stačí ke spokojenosti káva zdarma a dortík za 9,-Kč :))

+3/−4
5.10.2014 14:25

O22n54d49ř58e43j 27P45o59k98o15r48n30ý 7525802577772

Jde hlavně o čistotu a alespoň minimální úroveň. Kávičky a dortíky pak můžou být příjemným bonusem, aby se člověk mohl při cestování cítit jako lidská bytost a ne jako dobytek cestující na porážku.

+3/−1
5.10.2014 14:53

A84l19a81n 54Ř13e25p96k52a 4435676

Myslím, že vlaky se čistí dostatečně, pak je ale nutné si tzv.zamést i před vlastním prahem (mířeno na některé cestující, kteří udělají ve vlaku svinčík už ve výchozí stanici).

+2/−1
5.10.2014 14:55

O38n34d45ř38e55j 88P48o30k87o24r23n79ý 7535762787922

Zametat tam má někdo jiný, ne cestující. Vaše argumenty jsou typicky komunistické. Za to že něco nefunguje můžou podle vás uživatelé a ne podnik co to zajišťuje, to jsme tady slýchávali 40 let Rv

+3/−6
5.10.2014 15:00

A23l29a26n 87Ř56e52p18k64a 4885326

Já nikde nepsal, že uklízet mají cestující. A taky nebylo řečeno, že to nefunguje, ale že prostě by se měli i cestující jinak chovat, udržovat pořádek sami (nepíšu zametat, jen např. po sobě odnést před výstupem odpadky, nedávat nohy v botech na sedadlo atd.) ;-)

+6/−1
5.10.2014 15:04

O30n21d17ř25e11j 16P89o14k91o10r31n52ý 7265102987642

Špatnou funkci služby svádíte na uživatele, a to je principiálně špatně. Přesně takhle se hájili ti komunisti. Náš národ je realtivně hodně čistotný a přesto jsou u nás vlaky daleko špinavější než v zemích kde jsou lidé čistotní méně (třeba na jihu Evropy). Takže tímhle to neokecáte. Je to jen ta zmíněná komoušská výmluva.

+1/−6
5.10.2014 15:07

A66l43a97n 41Ř42e12p61k88a 4955806

No jestli je náš národ čistotný :D možná doma, ale na veřejnosti je to jiné ;-) Všude po chodnících nalepené a zašlapané žvýkačky, odpadky na zemi (nejen kolem ubytoven, kde si obyvatelstvo zvlášť oblíbilo házet věci z okna se slovy 'však on to někdo uklidí'), na záchodech (i v v obchodních centrech) taky není vždy čisto a to přitom v OC si tu čistotu hlídají a pravidelně uklízejí.

+4/0
5.10.2014 15:38

T64o85m24a29s 69N56o15v35o77t40n14y 3851186328749

já nevím, ale myslím že ten zadělaný záchod v Railjetu když jsem jel naposled do Vídně nebyl vizitkou ČD ale těch už na první pohled "sympatických" spolucestujících, protože nikdo jiný ho nepoužil než oni než jsem tam šel... zrovna u čistoty vlaků si dneska ČD dává hodně pozor...

+1/0
5.10.2014 23:33

P60a76v56e49l 96K29r26á32l 5890189204328

Takže chcete říci, že je normální, pokud cestující ani není schopen po sobě vyhodit bordel do koše atd.? Protože pan Řepka narážel na takovéto chování. Výše píšete, že se cestující nemá ve vlaku cítit jako dobytek. Jenže když dobytek nastoupí, dobytek se i veze.

+5/0
5.10.2014 16:49

J56a29n67a 31P21i44n45t29r75o83v32á 5526250272480

Ale p.Řepka má pravdu-někteří cestující sotva vlezou do vagonu-ještě ani pořádně nesedí a už slyšíte:Máňo-kam jsi dala to pivo-ksakru,kde jsou ty řízky....a za chvíli slyšíte divný zvuk-to se prázdná láhev kutálí po zemi, dobaští se řízeček s chlebem-ubrousek se hodí pod sedačku (přestože odpadkový koš je prázdný) ...pak si to líný prase pořádně odříhne a začne debužírovat znova! Hlava rodiny se mezi žvýkáním podívá z okna-hele Máňo,už jsme tady...fofrem sbalit zavazadla a ten bninec po zemi klidně překročí (pokud po něm ještě neuklouznou)-to je již vlak ve stanici a rodinka kráčí k východu! Nedoporučuji něco říci -kudličku má okamžitě v  ruce ....nejlépe si jít sednou hned v nástupní stanici rovnou  do jiného vagonu.;-(  Vlak dále pokračuje směrem Chomutov - Cheb!

+2/0
5.10.2014 21:43

T68o93m77a58s 21N33o79v64o55t22n90y 3761636418949

Lepší než káva za 70,- a dortík žádnej

0/−1
5.10.2014 23:30

J15a19n46a 98P84i67n55t28r69o49v87á 5566890382330

Ale právě tato trať byla budována jako jedna z prvních na rychlovlaky. Vlastně se zde testovalo Pendolino. Také mi nepřipadá zrovna správné-že vlaky směrem na Ostravsko se předhánějí ve slevách ...ale na trati Praha-Ústí n/L je běžná jízdenka za 135 Kč (96 km)-což je zcela neúměrné k Praha -Ostrava! ;-(

0/0
5.10.2014 21:33

R41a31d58e59k 31J53a41n96a86t52a 9905736554392

Žádná "trať na rychlovlaky" se u nás ještě nestavěla. Trať Praha-Ustí byla pouze poměrně konzervativně opravena (téměř bez narovnání trasy) v rámci tzv. tranzitním koridorů, které nám Evropa přikázala opravit, a to spíše kvůli tranzitní nákladní dopravě než kvůli osobní. Takže je tam pár kousků na 160 km/h, kde zrovna byl kus kolejí rovně.

Pokud jde o cenu, 135 Kč je to u pokladny. V e-shopu je cena 100 až 130 Kč. ( https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5457076&to=5453179 ). Zda je to moc nebo málo? Za podobnou vzdálenost na ostravské trati (Praha-Pardubice) se platí přesně stejně, taky 100 až 130 Kč: https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5457076&to=5453613

+1/0
5.10.2014 22:17

A44l79a14n 33Ř69e74p84k52a 4395596

Ano, jízdné se zvyšuje, ale většinou jde o vnější vlivy, které dopravce NEMÁ šanci ovlivnit - DPH, inflace a ceny zvyšují VŠICHNI dopravci. 

A z Prahy do Ústí jezdí, kromě humanizovaných rychlíků i vlaky IC/EC, které jsou na tom s kvalitou dobře, ne? ;-)

+4/−1
5.10.2014 14:15

H91o49n34z37a 69B64o42b50u40l23a 9896429263429

Na trase Pha - UL nejsou jen tyto dvě zastávky.

Jinak to, co tvrdíte o vnějších vlivech, není zdaleka pravda. Jízdné na trase Pha - Lovosice za poslední 4 roky stouplo o cca 30%.

+2/−1
5.10.2014 14:34

R86a63d18e32k 93J18a21n21a26t83a 9895456644852

Praha - Lovosice je 84 km. Obyčejné jízdné na tuto vzdálenost je dnes 120 Kč. V roce 2010 bylo 111 Kč. Tj. zdražení o cca 8%.

Jedinou skupinou, které se jízdné zdražilo více, jsou důchodci. Přišli totiž o slevu ze zákona. Ovšem to není rozhodnutí ČD, ale Ministerstva financí. Rozhodlo se plošně zrušit zákonnou slevu pro důchodce poté, co se zkomercionalizoval provoz na lince Praha-Ostrava a hrozilo tak, že stát bude na kompenzacích doplácet přiliš mnoho.

+1/0
5.10.2014 19:43

J25a53n79a 11P71i66n19t96r26o71v41á 5536110602590

Ano- vlaky IC/EC...ale ty mívají často zpoždění a pokud jedu do Ústí_tak se snažím volit ten vlak, který začíná v Praze a staví až právě v Ústí.

0/−1
5.10.2014 21:49

A64l96a27n 46Ř26e69p60k51a 4905446

No rychlíky sice nejsou poslední výkřik železniční módy (holt co si objednatel zaplatil, to tam jezdí), ale jsou humanizované, čisté, topí když mají (nebo alespoň já měl loni štěstí na takovýto vlak do Ústí) a dokonce tam projel i minibar od JLV, jen obsluha nijak extra aktivně nic nenabízela (jak to safra ten Jančura dělá, že toho jídla prodá tolik?) :)

+1/0
5.10.2014 23:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.