Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tykač těží z konkurence. Uhlí do Chvaletic odveze s velkou slevou Cargo

Nákladní dopravce ČD Cargo získal opět po roce důležitou zakázku na dodávky uhlí z mosteckých dolů do elektrárny Chvaletice. Největší radost může mít šestý nejbohatší Čech Pavel Tykač a jeho kolegové Jan Dienstl a Tomáš Fohler. Doprava uhlí totiž zlevní o 40 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i86n89d94ř22i89c34h 96H38a80n21z92a13l36í28k 9603926516536

Na zeleznici "drava konkurence", ale silnici plny kamionu! Proc nemuze vozit zeleznice to co kamionova doprava?

0/0
7.10.2014 7:03

V74i85k78t88o15r 56N84á61r43o27ž28n15ý 3729292698

Protože za prvé není tak operativní a flexibilní. A za druhé je dražší....

0/0
7.10.2014 7:48

D94a56v18i97d 80P72e18c98a 1255194281976

Ne vždy to jde, v reálu. Kamiony dnes dodávají zboží skutečně na minuty. Ale část zboží skutečně může přejít na železnici. U nás je firma která zpracovává svitky plechu pro automobilku. Svitky putují ze západoevropských železáren a z Košic. Zajímavé je, že 50% chodí vlakem a druhá půlka kamiony. Myslím, že nechtějí být závislý na jedné dopravě, aby měli lepší pozici pro vyjednávání o ceně.   Jinak je velká škoda, že o úspěchu drážního carga neinformuje IHNED, nebo Hospodářské....Copak v tom asi bude?;-D

0/0
7.10.2014 11:30

R93a97d53e69k 81J86a61n90a88t45a 9215146254322

Na některé druhy zboží se vlaky nehodí. Další problém je nízká kapacita tratí. V ČR máme jedinou krátkou trojkolejku, čtyřkolejnou trať žádnou. Vše ucpané osobní dopravou. Chybí i překladiště a vlečky. A v neposlední řadě, kamiony platí státu za silnice směšné mýto v porovnání s tím co platí státu železniční dopravci.

0/0
7.10.2014 17:40

D84a76v22i76d 47P92e74c97a 1635984901976

Dobrý den, jde o přepravu, která je pro ČD Cargo důležitá v tom, aby firma udržela zaměstnanost. Není na to potřeba mnoho lidí, jedna lokomotiva to veze z bodu A do bodu B, občas na trase vypomůže přídavná lokomotiva. Awatar to vozil s dieslovými lokomotivami, jiné neměli a měli zřejmě od SŽDC vyšší poplatek za užití dopravní cesty. Možnosti tu jsou a ČD Cargo nyní chce tak trochu Awatara nechat vykrvácet,ač samo krvácí.

+1/0
7.10.2014 6:57

M93a44r76t14i16n 80M16u41s74i42l 4450321303611

Pokusí se někdo jen tak od očka spočítat co může přeprava tuny uhlí z dolu do elektrárny stát? Vzdálenost, cena za cestu, odpisy, energie loko, mzdy... Naprosto nemám tušení jak draze to může vyjít. Ale pokud nabídl Bakala jen o maličko vyšší cenu než Cargo, asi to jde odvozit. 8-o

0/0
6.10.2014 17:01

M12a46r81t43i65n 28H62r68o68u92d75n40ý 6418157302566

Podle mě na té zakázce nemůžou udělat při takové ceně zisk. Je to, jak bych to řekl, taková "kmenová zakázka" - zkrátka potřebují nahnat přepravní objemy, vytěžit stávající vlaky a vagony (které by jinak stály ladem), zaměstnat lidi (které nelze z měsíce na měsíc bez dodatečných nákladů propustit). Takové "kmenové zakázky" mají všichni, kdo má více různých odběratelů.

+1/0
6.10.2014 20:40

R14a77d71e27k 87J69a91n93a10t44a 9985186514772

Také to na mě dělá takový dojem. Pokud už ty vagóny na uhlí a lidi mám, pak je lepší jít s nimi do mírně ztrátového obchodu, než nedělat nic a prodělat ještě více. Třeba ve stavebnictví v posledních hubených letech častá věc ...

+1/0
6.10.2014 21:03

A45l47e43x11a69n54d45r 61K61o18s63t38k26a 8232448466864

Nemluvě o maličkosti: soukromá společnost musí SŽDC doopravdy platit za využití kolejí. ČD cargo je státní, takže tam se to jen přelije z jedné kapsy do druhé.

0/−1
7.10.2014 8:23

R39a10d43e37k 24J75a25n82a39t28a 9935726724342

To snad nemyslíte vážně. ČD Cargo je akciovka a SŽDC s.o. Prostě už pěkně dlouho zcela něco jiného. Oddělené vedení, zaměstnanci, účetnictví, prostě všechno.

A je to právě proto, aby mohli existovat soukromí dopravci. Pokud by byla někde jen minimální indicie o "přelévání", pak bby byly souklromí nákladní dopravci (je jich několik desítek) ti první, co by na něco takového upozorňovali.

+1/0
7.10.2014 16:48

V62i34k68t83o34r 61N94á67r86o54ž43n32ý 3359652368

Překvapuje mne , že tato cenu se to ještě může vyplatit.

Kamion by to vezl tak za cca 3-4 násobek.

0/0
6.10.2014 16:12

P61e38t65r 83N31e64c71h63a48n45i13c16k86ý 7933386628320

Ty koruny za tunu jsou za celou trasu nebo za kilometr nebo jak se to počítá?

0/0
6.10.2014 15:08

J42a24n 90J64í91c60h20a 8760130158481

Kc/t

0/0
6.10.2014 15:54

J48a68n 37J30í81c60h13a 8620660208441

za celou trasu ;)

0/0
6.10.2014 15:55

P67e78t12r 14N22e69c22h59a64n80i67c49k92ý 7723426928470

To není moc, ale zas těch tun musí být víc no 8-o

0/0
6.10.2014 16:01

A46l11e91x70a53n93d60r 43K96o64s46t58k72a 8562118286794

Říkají že je to ročně nějakých 2.5-3 miliony tun.. Krát 160.. Poměrně solidní zakázka.

0/0
7.10.2014 8:22

D56a79v29i33d 80P17e71c89a 1445354871146

tedy krát 93, ne?Aby byla levnější elektřina.

0/0
8.10.2014 9:38

J55a61n 42C66e39p29e73k 1714966650

Je zvláštní, že takový moloch jako je ČD Cargo řekne o ceně 160 kč že je podnákladová a najednou nabídne 93 Kč. Něco mi na tom smrdí. :-)

+4/0
6.10.2014 14:27

D85a41v60i27d 18P78e62c98a 1435184751466

Zkuste si představit, že ČD Cargo prostě začalo hospodařit. Jste schopen to strávit?:-)

0/0
8.10.2014 9:40

P70e24t23r 90D65v80o67ř88á45k 9324697972700

"Došlo k velkému množství pochybení a ČD Cargo na to doplácí dodnes," uvedl Vodička. Cargo prý například poskytovalo nekoncepční slevy největšímu zákazníkovi nebo prodalo 500 uhelných vagonů firmě Čechofracht a následně si je pronajalo zpět. "Pokud by si firma vozy nechala, ušetřila by 326 milionů korun," řekl Vodička. Chyby se staly například i při prodeji vagonů do šrotu. Některé takto prodané vozy zřejmě nyní jezdí pro konkurenci Carga.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/104032-pod-bazalovym-vedenim-tratilo-cd-cargo-miliardy-ukazal-audit/

+4/0
6.10.2014 14:26

V75i42k13t20o24r 44N87á59r81o17ž32n66ý 3949752218

Vodička. To myslíte toho manažera , kterého si tam dosadil Žaluda , dal mu mzdu 0,5 mega měsíčně a který s tím radši sám po několika měsících praštil , protože totálně nevěděl , která bije ?

0/−1
6.10.2014 16:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.