Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autům na plyn se daří. Nechte jim daňové úlevy, tlačí na stát výrobci

Až do roku 2020 si mohou majitelé aut na stlačený zemní plyn užívat mizivou spotřební daň. I díky ní je o ekologicky šetrná vozidla mimořádný zájem. Automobilky i plynaři doufají, že daňové úlevy zůstanou i do budoucna. Státní rozpočet však kvůli zvýhodnění aut na plyn přichází o stále více peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i47r34o98s87l86a28v 28R98i75š90k33a 4429709459552

Jezdím na CNG už několik let, je to výhodné finančně, auto téměř stejně výkonné. Mám továrně upravené Volvo V70, jediná nevýhoda je, že to není kde v ČR servisovat. Nevím, kde v SM kraji najít odborníky. Tak někdy si auto postaví hlavu a jede jenom na benzín.

0/0
11.10.2014 6:53

P37e69t92r 20N12e29s42v47a18d26b78a 2194595556679

U LPG je  nejhorší a odpuzující smrad. Smrdí plynem i když nejede a za jízdy je to v autech na LPG úplná lahoda. Po dvou letech jsem měl tu "čest" svézt se autem na LPG. Systém v autě tři roky a měsíc po revizi, ze zápachu v autě se mi dělalo špatně. Stejné to bylo bohužel v každém autě s LPG.... :-/ LPG? Ne děkuji raději 3,0 V6 v benzínu:-P

0/0
9.10.2014 20:41

Z49d32e81n73ě30k 98H54a48n92z98l 1381246942594

to chce seridit,nic vic

0/0
10.10.2014 0:40

P93e72t91r 51N46e46s45v61a70d14b87a 2104255816189

Jasně proto bylo auto po revizi po servise sytému LPG. A samozřujmě byly všechny auta rozštelované ;-D. Mám to ale smůlu:-/

0/0
10.10.2014 14:18

J76a67n 72D40l36o68u51h68ý 7504469100879

Takze to vase supr trupr auto na LPG byl nejspis starej pekac, kterej mel derave parohy na motoru a pres topeni se to dostavalo do kabiny. To by se vam tacila hlava i v benzinaku ;-D Vsechny auta, ktere jsem kdy mel, jsem vzdy prestavel na LPG a zadny problem. Takze nejdriv si dejte do kupy motor a topeni a pak tu placejte neco o tom, ze LPG smrdi. Imho diesel to je smrad na entou. Jakmile jedu za dieselem, zapinam vnitrni cirkulaci.;-D

0/0
10.10.2014 15:09

P75e92t80r 86N34e82s53v45a33d37b72a 2234205156779

Asi jo. Teda pokud se v té době Infinity FX, Audi a 8 model 2007 a Jedničková Octavia RS dají brát za staré pekáče tak asi určitě..... Navíc jsem nikde neřekl že to byly moje auta. LPG ani Nafťák mi nesmí do baráku. Pokud někdo nemá na to aby jezdil autem má chodit pěšky nebo jezdit na kole. A ne to řešit něčím co do auta nepatří...

0/0
10.10.2014 22:14

I28v92o 73V14o26b45e71j34d36a 7963875360182

Máte pravdu, je to v některých ohledech složitější. Ale není lepší se trochu přizpůsobit a šetřit motor - z hoření plynu nejsou karbony, jezdit bezpečněji - dnešní tlakové láhve na CNG jsou kvalitní a při havárii nehrozí požár jako u benzinu? Výhledy na těžbu ropy jsou na nejbližších 30 let problematické..ale hlavně, nedovedu si moc představit, že bych ráno při cestě do práce, nemusel čuchat ten všudepřítomný výfukový smrad, což by při provozu aut, autobusů na zemní plyn nastalo? Možná by se naši vládcové měli zamyslet, jestli vydojit z lidí na x daních, co nejvíc peněz opravdu stojí za to. Nebo teď žijeme my a po nás potopa? ;-O

0/0
8.10.2014 10:12

Z35d32e54n50e58k 69C51v80r82č78e15k 4563794588801

Vzpominate na podporu vytapeni elektrinou?

0/0
8.10.2014 8:10

T14o54m62á35š 57Č50e57c93h 4453309649260

CNG a LPG ale poškozují motor, hlavně trysky, vstřikování a čerpadlo. Co je na tom pravda?

0/0
7.10.2014 22:55

J50a66n 83D98l97o74u27h23ý 7784869240529

Nic :-D konkretne LPG ma vlastni vstrikovace a pokud clovek jede na lpg, ty benzinove jsou mimo provoz. Problem muze byt akorat s ventily. Pokud se ale pouzije elektronicke primazavani na kazdy valec zvlast, motor funguje bez problemu. Pak udajne dochazi k vetsi namaze valcu, jenze to se projevi az treba po 700000km. To uz to auto bude davno shnile :-D. CNG jsou rovnou z vyroby stavene na CNG palivo, takze problem nema byt zadny

0/0
8.10.2014 6:55

T67o34m94á48š 87Č27e34c67h 4643669799730

Vy osobně máte takové auto?

0/0
8.10.2014 7:04

J71a39n 84D59l40o85u34h85ý 7414299840959

Ano momentalne 3 vozy a nejstarsimu je 16 let a nikdy zadny problem.

0/0
8.10.2014 11:14

I83v80o 40V38o66b78e92j88d11a 7933105620122

Dobrý den, před lety jsem chtěl provozovat plničku na plyn, tak jsem o to trochu zajímal. Je pravda, že při provozu na LPG dochází k narušování plastových a pryžových částí. Proto se např. musí vyměnit některé části motoru. U CNG to nehrozí. Je to plyn, ne zkapalněný plyn jako LPG. CNG šetří motor, protože nevznikají při spalování karbony a frekvence výměny oleje se min. zdvojnásobuje. Je ale pravda, že asi bude náchylnější k problémům výfukové potrubí, přece jen výfukovou splodinou je prakticky vodní pára. Tak asi ve zkratce. Pěkný den.

0/0
8.10.2014 10:30

J69a76n 21D62l98o58u69h91ý 7224689220249

Kapalny lpg se vstrikuje primo do motoru pouze u technologie LPi. To je nejdrazsi varianta prestavby a ma smysl pouze u motoru s primym vstrikovanim ( kvuli chlazeni palivove cesty). Napriklad TSI a FSI motory skoda. V ostatnich pripadech jde kapalny plyn pouze do splynovace (soucast lpg prestavby).

0/0
8.10.2014 11:19

P85e36t54r 11A81g33u82l37á21r 4667568870674

Že by něco odcházelo nevím. Vstřiky se nezanáší, protože dnešní systémy již mají plynulé přistříkavání benzinu do plynové směsi, dle nastavení. To zabraňuje průběžně tomu, aby se benzínové vstřiky zanášely při nepoužívání a zároveň se tím přimazává aditivy v benzínu. Sám jezdím na LPG dvěma auty jen pár let, asi 150tkm, ale žádné problémy se zatím neprojevily. Prý je potřeba čas od času měnit palivové filtry. Mám dojem, že to dělají při roční prohlídce. Ani o tom nevím.

0/0
8.10.2014 12:38

M87a70r77e78k 78J70a76n82e89č63k73a 1707856823591

Všichni co tady špačkují, že by plyn měl být daněn stejně jako benzín nebo nafta, si raději vemte do ruky kalkulačku a spočítejte si svůj roční nájezd km vůči cenám klasickým pohonných hmot a plynu. Pak možná pochopíte, co to je jezdit za tzv. kybel hrušek ;-) Na plyn, konkrétně LPG jezdím už v několikátém voze od roku 2004 a jiné palivo už bych nechtěl, tím spíše, když máte rádi obsahově větší motory. Tohle mi prostě připadá jako věčné téma banky vs. poplatky. Lidi budou furt brblat, jak jsou banky drahé, než aby zvedli zadek a banku změnili, stejně je to u auta, protože je to jenom spotřební věc, jako cokoliv jiného, která vám bude více nebo méně tahat peníze z kapes. Vše záleží od toho, jak kdo umí počítat. Navíc z auta na LPG nebo CNG neplatíte ani silniční daň ;-)

+3/0
7.10.2014 20:39

J91a83n 24D68l26o51u39h34ý 7914179760219

Mam x te auto na LPG. V podstate vsechny auta co jsem kdy vlastnil jsem vzdy prestaval na plyn. Ono to ma smysl i u mensiho objemu. Treba takova 1.4 od Fordu dokaze jezdit za 6l LPG / 100km. Levnejsi jak diesel :-D a na dojizdeni do prace to staci ;-)

0/0
8.10.2014 7:01
Foto

J71a51k45u23b 87L53n74ě38n80i89č22k50a 1905382347321

osobně mám Feldu na LPG (přestavba stará 1,5 roku) a jsem maximálně spokojený. Náklady na přestavbu jsou téměř doma. Mám klasický systém se vstřikováním do sání a spotřebu mám v dlouhodobém průměru 7l/100km nebo 1,35 Kč/km.

+2/0
8.10.2014 12:32

P62a82v25e98l 72O89d53r95a96z40i45l 6374629787690

Jako ne, že by mi do toho něco bylo, ale ono se vyplatí dávat plyn do min. dvanáctiletýho vraku?

0/0
10.10.2014 13:28

J11a67n 97D35l47o75u74h30ý 7954579120699

Do toho vraku ten plyn stoji nekde okolo 15 000kc. Takze ano vyplati. Za rok to clovek nalita zpatky a konkretne Felda, pokud nema rezave nosne casti karoserie dokaze slouzit jeste dlouho. Motor je sice linej ale oproti dnesnim skoda motorum nesmrtelnej, ten motor umre jedine, kdyz tam nedate olej ;-D A servisni naklady u feldy? V radech 100 korun R^

0/0
10.10.2014 15:13

P78e42t32r 39M90i29c75h50a76l 2180144301282

Samozřejmě že poroste zdanění CNG, současně s tím, jak bude přibývat aut s tímto pohonem. Stát se přece nepřipraví o peníze.

A jen tak mimochodem, z benzínu nejde státu na dani 13 Kč, ale skoro 20. Autor článku zapomněl na DPH, která se platí paradoxně i ze spotřební daně (což je, miomochodem, hnus, velebnosti).

0/−1
7.10.2014 15:54

J54a47n 81L51a25k21o59m20ý 7871545525654

Ale neporoste, EU přikáže a hotovo... :-)

+1/0
7.10.2014 16:55

T90o57m56á41š 86H66o95r13a 2209205738675

Poroste, stejně jako cigarety a podobně, i EU bude mít problémy s výpadkem příjmu rozpočtu jakmile poroste počet vozů na CNG.

0/−1
7.10.2014 19:52

Z48d26e61n22ě11k 61H96a47n79z80l 1101926322144

At zvysej spotrebni dan u benzinu a nafty a plyn at nechaji napokoji,setrime zivotni prostredi !

0/0
7.10.2014 13:33

M84a97r90t80i34n 89K66u47d43r71n44a 3639196219100

Jenomže ta spotřební daň není jen kvůli životnímu prostředí.

+1/0
7.10.2014 13:54

T19o17m80á79š 43B35e63n97d57a 4580899160717

Přesně tak, jde to i na důchody.

0/0
10.10.2014 19:40

A84l90e63š 34V36o11n68d15r32á85k 9300176295

Pokud by se stát chtěl zahojit na spotřební dani, stačilo by zvýšit spotřební daň u nafty na úroveň daně z benzínu. Těch pár miliónů z CNG opravdu stát nespasí…

+3/0
7.10.2014 12:12

M15a53r27t57i90n 49K96u37d72r98n30a 3599966509850

S růstem počtu aut na CNG vzroste i těch pár milionů ne spotřební dani z CNG.

0/0
7.10.2014 13:55

J49a41n 89D27l27o80u56h78ý 7474179610499

Na trhu je LPG desitky let a furt je to mizive procento. CNG dopadne stejne a stat na tom zadna dan nespasi ;-)

0/0
8.10.2014 7:03

P15a77v33e85l 73O59d38r81a46z50i65l 6184929787980

No ano, aut s LPG i CNG je mizivé procento.

0/0
10.10.2014 13:35

J84i70ř14í 36D85v24o28ř73á41k 5678133358710

Zvýšít spotřební daň na naftě , znamená zdražit zboží a služby.

0/0
7.10.2014 18:41

K35a15r19e94l 50F44a28j14t 5858352691313

Že by se konečně "přiznávalo" že běžné pohoné hmoty mají de facto stejnou cenu jako "alterativa"? Jen s tím, že u elektřiny nebo plynu cenu nedusí spotřebka? Kdyby bylo dejme tomu 80 - 90% aut na elektřinu nebo plyn, kolik si myslíte, že by jedno i druhé stálo? Stát na svůj přebujelý provoz někde peníze sehnat musí. Z tohohle pohledu není nezajímavá pohled: čím méně aut bude na elektřinu tím lépe, protože elektřina pro provoz nejde oddělit od elektřiny ostatní a pak by nás rozsvícení si na záchodě přišlo pěkně draho ...

+4/0
7.10.2014 12:04

J24a14n 45S83a32l95o48m27o94n 4849740201305

Jde, samostatným elektroměrem a samostatnou typyzovanou nabíjecí zásuvkou :-). Respektive spíš než zásuvkou, tak nabíjecím stojanem. Ono to v té normě také tak nějak je.

0/0
7.10.2014 12:15

M47a31r41t45i65n 82P47e86c12i75n36a 4541243

A vrátíme se o cca 100 let zpět. Tam se také jinou sazbou počítal proud na svícení (levnější) a jinou na zásuvky. Pak se rozšířily takzvané "zlodějky", tedy zásuvkové adaptéry do objímky.

+2/0
7.10.2014 12:23

J73a73n 73S23a59l11o82m22o80n 4789440501445

Akorát s tím rozdílem, že tahle nabíjecí "zlodějka" bude muset umět kódovaně komunikovat s nabíječkou v autě, jinak si baterii nenabijete. Ta norma prostě vyžaduje aby mezi nabíječem baterie a stojanem probíhala komunikace.

No a dneska u nás také funguje dvousazbová elektřina a dokonce se na nižší tarif přepíná dálkově z centrálního velína pomocí signálu pro HDS. :-)

0/0
7.10.2014 12:29

M28a84r39t86i60n 93P87e57c29i12n82a 4481123

Jenže tuto elektřinu nikdo nekrade, protože je mu na nic. Nikdy přesně neví, kdy ji zapnou a kdy vypnou, proto se hodí tak maximálně na ohřev vody, akumulační kamna nebo nějakou jinou činnost, která se plánuje na delší dobu. Na noční nabíjení auta se samozřejmě dá také použít, ale auto potřebujete dobíjet i jindy než v noci. No a pokud jde o "zlodějky" tak pokud se je vyplatí vyrobit, budou velmi brzy k dostání za pár šušňů z Číny.

0/0
7.10.2014 12:38

J86a81n 28S48a77l90o68m58o32n 4749140451835

Hm, ona se nekrade, ale docela dost se používá. Není neobvyklé, že z HDS je vyvedený kontakt na relé které spíná kontrolku na skříni a člověk tak ví kdy je zapnutý levný proud třeba pro pračku a myčku :-). Zbytek je jen o technickém řešení. Jinak si myslím, že právě to je problém který brzdí rozšíření elektromobilů :-).

0/0
7.10.2014 12:55

M91a97r49t67i85n 90P11e46c97i18n10a 4511803

Je snad jedno, jestli ji příjemce HDO v tu chvíli použije na nabití auta nebo na ohřev vody v bojleru. Jistič má stejně jen jeden, tak nemůže mít připojených víc věcí najednou. Problém rozšíření elektromobilů je hlavně v drahých a těžkých bateriích, s příjmem HDO to stejně nemá co dělat.

0/0
7.10.2014 13:04

J47a95n 93S71a90l35o20m71o28n 4639720131875

Hlavně ono to HDO je tak trochu naše specialita. V zahraničí jsem se s ničím podobným nesetkal. ;-D Ale jde o ten princip.

Co se týká baterií, to je jiný problém, který se ovšem velice rychle řeší. Momentálně jsou na špici výzkumu akumulátorů ku podivu číňané.

0/0
7.10.2014 13:10

P74a91v22e53l 79O92d12r68a95z48i89l 6434219817110

Která firma?

0/0
10.10.2014 13:30

J14a78n 80S76a67l39o93m74o86n 4409480921725

To není jen jedna firma. Výzkum baterií je prostě teď v číně celkově na špici. Ono to taky plyne z toho, že se v číně těch baterií vyrábí nejvíc. :-)

0/0
10.10.2014 13:50

M64a37r35t45i79n 20K98u87d92r27n24a 3979816849970

Vypínání HDO je jasně dané, stačí se podívat např. na stránky ČEZu, třeba já vím tedy přesně, kdy jede HDO.

0/0
7.10.2014 13:57

S16t60a59n19i34s16l92a46v 86S15v72o93b10o14d80a 1153863306468

Pak je potřeba aplikovat patřičný patch na odblokování ;-)

0/0
7.10.2014 12:39

J41a69n 12S20a32l21o92m18o85n 4639820931825

Záleží na tom jak je ta komunikace udělaná. Průmyslové systémy se nehackují zrovna moc snadno, protože se v nich málokdo dostatečně vyzná. ;-D

0/0
7.10.2014 12:56

M41a86r23t36i31n 24N85e79r27m49u30t 9727857208939

dopadlo by to asi jako s PIN u telefonu

0/0
8.10.2014 19:49

J17i87ř40í 93D60v50o24ř94á95k 5388473258260

A jistě se nenejde nikdo , kdo to dokáže obejít. Plná parkoviště před paneláky protkaná nab.stojany , které přesně určí , kdo z nich v noci nabíjí elektřinou vyrobenou kolem poledne z FV ?

0/0
7.10.2014 18:48
Foto

S30t38a63n92i32s41l16a85v 77T59e89s11a49ř 9287904492394

Já vám řeknu co bude poté: ZDANĚNÍ POROSTE, STEJNĚ JAKO ROSTE UŽ NYNÍ. Stačí se podívat DO PLATNÉHO ZÁKONA na sazby plynu pro pohon motorů:

2008-2011 sazba 0 Kč//MWh :-)

2012-2014 sazba 34,20 Kč//MWh :-)

2015-2017 sazba 68,40 Kč//MWh :-/

2018-2019 sazba 136,80 Kč//MWh :-(

od ledna 2020 sazba 264,80 Kč//MWh ;-€

pochybuje snad někdo, že to nebude pokračovat v raketovém růstu?

ještě si budeme gratulovat, pokud sazby zůstanou do roku 2020 takhle "nízké" !!

+7/0
7.10.2014 11:04

M33a21r27t85i29n 55P69e31c53i68n45a 4901843

To záleží na tom, koho si zvolíme.

+1/0
7.10.2014 11:08
Foto

S87t15a96n65i50s63l56a96v 41T78e34s26a56ř 9967394532424

tak socdem a komáři to budou chtít zvednout hned jak to bude možný, protože potřebujou prachy na dávky a jejich voliči si stejně nové auto na CNG už nikdy nekoupí, takže platit budou Mládkovi "paraziti" a voliči jiných stran.

+6/0
7.10.2014 11:16

M58a73r65t71i26n 30P39e95c74i67n42a 4481633

Když jejich voliče tolik baví platit vysoké daně, to je potom těžké...

0/−1
7.10.2014 11:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.