Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bude stávka, rozhodli strojvůdci Deutsche Bahn. Začnou v devět večer

Strojvůdci největšího německého železničního dopravce Deutsche Bahn vyhlásili stávku. Protestní akce potrvá od dnešních 21 do středečních šesti hodin rána, uvedl v tiskovém prohlášení odborový svaz GDL. Strojvůdci žádají zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i29c45h93a27l 49U46n67g59e78r 9906611633171

Vsadím se 100:1, že za nesprávnou faktickou informaci v úvodu článku nemůže ČTK uvedená jako zdroj, ale idiocie copy/pasterů z iDnes. Takže pro ty, kdo potřebují v pondělí cestovat do Německa: stávka nepotrvá do středy do 6 hodin ráno, jak je uvedeno, ale jen do pondělka do 4 ráno, jak iDnes správně píše na jiném místě: http://ekonomika.idnes.cz/stavka-strojvudcu-deutsche-bahn-do0-/eko-doprava.aspx?c=A141018_082310_eko-doprava_jw

Ono zas nedá tak moc práce si to ověřit (naštěstí): http://www.gdl.de/Aktuell/Startseite?from=Main.HomePage

0/0
6.11.2014 12:41

P63a63v51e16l 58K74u76c14h90t25a 4256941867424

Samozřejmě každý "boj" o růst mezd má své hranice, záleží hodně na zaměstnavateli, jak firmu řídí, zda může růst produktivita při zachování bezpečnosti, zda lze zdražovat. Je to mnoho často protichůdných vlivů, ale žasnu, kolik lidí u nás má péči, zda to zaměstnavatele nezahubí, aby si to osazenstvo ještě rozmyslelo atd. 

"Třídní boj" je veden tak, že chci + 5% a vím, že dají jen 2-3 a je to o.k.

0/0
7.10.2014 15:07

M39i53r95o89s23l90a75v 75Z68i77k73m87u89n24d 7749253844553

Na Německé poměry plat strojvedoucí zase nic tak moc, takže se nelze divit ...

0/0
7.10.2014 19:21

J52i57ř32í 39D10r59a65h56o11t13a 1300985409176

Čím to je, že tady v USA žádné stávky na železnicích ani jiné dopravě neznají. Že by tím, že tady nejsou státní dráhy  a komu se něco nelíbí, může kdykoliv odejít ?

0/0
7.10.2014 13:06

P59a37v16e82l 10K47u71c40h87t93a 4726421697844

A to dostanou přidáno z lásky zaměstnavatele nebo to žluťácké odbory vyřídí bez stávky? I v Americe je inflace, švagr vždy brečí kolik teťam stojí třeba sýry ...

0/0
7.10.2014 14:58

P75a39v69e52l 38K19u57c39h93t40a 4436221867554

oprava - teď tam

0/0
7.10.2014 14:59

P76e38t70r 23B59e82z41s73t76a22r24o64s63t59i 2959396733121

Metropol pojede jen DD-Praha s Ceskou posadkou a ostatni EN asi vubec, tudiz vyhoda pro zamestnance JLV, vyssi diety za den za carou navic... Na vsem zlem je neco dobre...

0/0
7.10.2014 10:49

V27i35k73t59o55r 11N97á12r97o21ž51n66ý 3359842848

No , nevím , ono to není tak jednoznačné...

Lůžkové vlaky bojují o přežití a podobné stávky budou mít za následek , že řada cestujících si příště cestu vlakem rozmyslí...tudíž vlak bude prázdnější a někoho může napadnout vlak zrušit a personál vyhodit.

0/0
7.10.2014 11:15

V20i65k12t28o20r 11N31á64r97o26ž54n86ý 3749592608

Jen jestli si tím neřežou sami pod sebou větev.

Kamionoví dopravci a soukromí železniční dopravci jen čekají...

+1/−1
7.10.2014 9:36

R98a30d37o26s85l23a94v 30K36l72a21u60d71a 5884178504372

Leoš se už na to třese.... Až opraví obě poškozené tramvaje, vydá se s nimi brázdit Německo:-P

+3/−1
7.10.2014 9:40

P39e53t97r 56U77l29l71m80a61n36n 2567158677362

Oni existují i jiní soukromí dopravci, než ti čeští, že?

0/0
7.10.2014 9:55

K48a50r98e90l 24V50y49s70k89o89č38i39l 3170588392428

A určitě mají všichni ti soukromníci i plno hotových strojvedoucích, že?

0/0
7.10.2014 10:16

V57i57k88t25o43r 76N12á82r79o57ž55n63ý 3599662888

Největším problémem národních železničních dopravců nejsou ani tak soukromí železniční dopravci , jako spíše kamionoví dopravci...

Tudíž firmy , kde se nestávkuje... A každá taková stávka má za následek přesun zboží do kamionů....

0/0
7.10.2014 11:08

R61a10d34o69s61l80a73v 66K11l66a48u63d68a 5274698694422

Ale houby. Jednak vlaků je hodně a není tolik kamionů které by je nahradily. Za další řidič po určitém počtu hodin za volantem musí mít odpočinek..... Prostě kamiony železnici nahradit nemůžou.

0/0
7.10.2014 11:22

V48i13k78t67o89r 34N58á45r67o28ž42n67ý 3859892148

Jednotlivé zásilky jsou nahraditelné poměrně snadno...Apropo stejně se v celé Evropě vede diskuse o tom , zda je nezrušit. To není jenom o ČR. A celoevropsky se počty kamionů zvyšují a výkony železničním dopravcům klesají. To je dlouhodobý trend.

Byly doby , kdy se vyplatilo zboží na nádraží překládat , kdy bylo možné kamionu konkurovat i sólo vagónem. Dnes již drážní dopravci přicházejí o ucelené vlaky....  A i když řidič musí mít bezpečnostní přestávku , stejně ten kamion je rychlejší než sólo železniční zásilka.

0/0
7.10.2014 11:29

R10a37d37o15s46l96a57v 67K90l56a32u75d78a 5174848224202

no fakt nejde o kusové zásilky které se vejdou i do Trabantu.

0/0
7.10.2014 11:32

V24i17k59t80o98r 98N37á50r87o12ž42n47ý 3159802218

Měl jsem na mysli , jednotlivé vozové zásilky , kdy jedna zásilka= jeden vagón...nikoliv kusovky ;-)

0/0
7.10.2014 11:35

M61i48r36o41s22l33a71v 83Z79i22k31m44u23n54d 7519603544183

Ale strojvedoucí DB nákladní vlaky nevozí ... v Německu je nákladní a osobní doprava lokomotivně oddělena ... A pokud by strojvedoucí Railionu byl členem stávkují odborové organizace, tak počet nákladních vlaků je zlomkem toho, kolik je osobní dopravy a jde sehnat strojvedoucího, který stávkovat nebude ... Ono jde také o to, zda bude stávkovat Fernverkehr nebo DB Regio ...

V zásadě ČD mouho zajistit vozbu EC z/do Dresden, kam pravidelně jezdí, souprava ČD ... Pokud vlak na území DB pojede, udělá se v DD přestup ...

Osobní vlaky Rumburk - Bad Schandau - Děčín vozí personálně ČD,  tyhle pojedou bez omezení ...

+1/0
7.10.2014 19:19

R27a59d35o19s15l11a10v 85K26l44a64u20d61a 5194448694372

Proberte se ze sna. Německo je typický příklad země, kde to právě nevyšlo a z většiny soukromých dopravců se staly dceřiné společnosti DB.

0/0
7.10.2014 10:16

P52e75t72r 88U47l40l37m47a58n63n 2847818987372

Vlakem se nevozí jen lidé a nákladních soukromých dopravců je v Evropě dost.

0/0
7.10.2014 10:38

R56a33d30o54s55l12a56v 47K35l54a94u88d17a 5734278124862

I nákladní přepravci spolupracují. Vagóny cestují po Evropě, ale lokomotivy ne. Jsou jiné systémy, jiné provozní předpisy, jiné zabezpečení....

0/0
7.10.2014 10:50

A73l85e12x74a87n65d70r 86K32o86s60t51k25a 8282858886864

Ano, toto se prostě budou muset naučit i naše podniky. Že je lepší spolupráce a mít ze zakázky s milionovým ziskem jen půl milionu, než nemít nic.

0/0
7.10.2014 11:02

R40a88d17o63s42l23a89v 26K31l76a98u39d65a 5194448704882

Co se budou muset naučit? Vždyť tohle je normální i u nás..8-o

0/0
7.10.2014 11:12

V98i78k34t49o89r 62N42á32r67o51ž14n31ý 3179672158

Lokomotivy také cestují po Evropě..Apropo , pro kolik zemí je schválen takový Taurus ? Doba , kdy se všude na hranicích musely mašiny přepřahat je již dávná minulost...

0/0
7.10.2014 11:12

R11a76d83o20s47l53a60v 95K84l53a20u66d40a 5304228524882

Kolik společností má Taurusy? 5? A to jen ty národní. Pro většinu dopravců nemá význam kupovat podobné stroje.

0/0
7.10.2014 11:17

V61i26k48t61o49r 96N77á56r83o95ž90n18ý 3679192628

Podobných třísystémových mašin je více...Podívejte se na vozidlový park takové společnosti Metransrail. Na jednu stranu s ním dojedou do Rotterdamu , na druhou stranu do Budapesti..

Ale jasně. Jestli dopravní firma funguje na bázi , že vozí vlaky výhradně po Čechách , k čemu mít špičkový vozidlový park... ?

0/0
7.10.2014 11:32

R70a96d62o81s98l95a27v 38K13l93a79u39d33a 5314218194242

Kolik mají těch lokomotiv. Dvě? A kolik jim jich patří? Jasněže i jiní dopravci mají několikasystémové lokomotivy. Rozhodně ale nejde o pravidlo.

0/0
7.10.2014 11:39

V62i52k15t68o15r 65N14á97r37o35ž50n62ý 3519372758

Jak říkám. Důležité je , k jakému účelu dopravce svůj park potřebuje. A je jasné , že na zaplacení moderní mašiny v ceně 120 mega musí mít trochu jinou práci , než na zaplacení 30-40 roků staré motorové mašiny české výroby , kterou tamhle někde koupí za cenu šrotu...

0/0
7.10.2014 11:49

V89i48k68t76o48r 22N56á71r33o22ž54n80ý 3199722558

Třeba v Německu má licenci k provozování drážní dopravy nějakých 300 subjektů a troufnu si říci , že většina z nich nemá s DB nic společného...

0/0
7.10.2014 10:59

A44l73e81x38a65n61d50r 57K15o91s63t53k72a 8542638866744

Dokonce bych si troufl říct, že jich polovina nevlastní jedinou lokomotivu :)

0/0
7.10.2014 11:36

V28i89k90t63o53r 72N96á67r89o28ž91n23ý 3339552408

Nemusí vlastnit. Moderní formy podnikání nemusí být založeny na vlastnictví něčeho...

0/0
7.10.2014 11:46

P52a91v61e68l 34H84o74r34á41k 8431753235942

Strojvůdci v západní Evropě zapomněli, že socialismus na východě skončil a nyní se už s nimi nikdo párat nebude.

0/−2
7.10.2014 9:25

V49i11k17t46o47r 36N90á28r19o11ž71n76ý 3249472478

U železničních národních dopravců na západě Evropy funguje dnes takový socialismus , kterého soudruzi v ČSSR nikdy nedosáhli..

+2/0
7.10.2014 10:12

P68e36t33r 58M60o21t60y21č84k39a 1114981923574

Nerozumím tomu, proč nespokojení prostě nedají výpověď a nejdou pracovat jinam, kde budou mít zajímavější podmínky...

Už aby přišla doba, kdy odbory ztratí možnost takto škodit a vydírat.

+6/−8
7.10.2014 9:06

P56a86v40e77l 56H65o82r81á54k 8861423375312

A Vy si myslíte, že děti tu nepracují dvanáct hodin denně jen proto, že hodní kapitalisté v 19. století s nimi pocítili soucit?

+8/0
7.10.2014 9:27

M50i30r83e54k 85Z47á16v97o18d83n24ý 7112437370258

Proč by to měli dělat? Pokud to zaměstnavatele až tak trápí, může je vyhodit. Ale nedělá to asi z nějakých pro něj výhodných důvodů. Je to jen standardní vyjednávání. Naštěstí již nežijeme ve feudalismu.

+2/0
7.10.2014 9:31

R76o44m47a42n 42P71o32l70á93č29e57k 5636649245

Zkuste vyhodit člověka v odborech a máte tahanice po soudech na 10 let;-D

0/0
7.10.2014 10:30

J64a97n 79S36a63l95o31m81o90n 4599270621845

Chybí vám tam vloženo: bez zákonných důvodů... Pokud dotyčný odborář poruší zákon a nebo je jeho místo zrušeno a podbně, tak propustit lze. :-)

0/0
7.10.2014 10:39

M12i11c83h33a80l 54S48t92e98b59l41o 5599101184577

Komedianti drzý;-€;-ORv!!

+2/−4
7.10.2014 8:57

K28a17r93e88l 65V40y88s13k71o44č30i81l 3110448312198

Zkuste to znovu a bez té hrubky. Komediante drzý.

0/0
7.10.2014 10:20

P86a96v41e27l 64K81u64c60h15t17a 4656481487764

Kapitalismus je boj, nikdo nedá nic zadarmo - ale dostanou polovic a hodinu mínus a bude spokojenost.

+1/0
7.10.2014 8:48

P63a87v73e62l 83K64u38c96h53t51a 4976381497124

U nás silové složky a hasiči také dostanou 5%, asi se inspirovali v Čechách.

0/0
7.10.2014 8:50

R98o53m13a70n 89P72o43l28á81č52e75k 5626559875

Ale tak jim to bylo před pár lety sebráno ;-)

+2/0
7.10.2014 9:03

V98i91k50y36r 18B56o56h28u27m78i92l 21S42t55r42a88n25s78k65y 9177128456759

Jistě se tak hasiči v ČR přiblíží roční mzdě německých strojvůdců vEUR, že;-D?

+2/0
7.10.2014 9:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.