Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prachař jde proti vládě. Opět zpozdí soutěže na rychlíky

Nekonečný seriál s názvem Otevíráme železnici konkurenci v podání Ministerstva dopravy pokračuje. Jen tři týdny po schválení vládou a slibu startu soutěží na rychlíkové trasy ministr dopravy Antonín Prachař záhadně otočil svůj názor na liberalizaci železniční dopravy v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S58t59a42n53i22s83l24a36v 90S37r11b29a 4255974918734

čekal bych, že ministr který nastoupil před půl rokem půjde spíš na ruku privátu než státním firmám. proto si myslím, že článek vyrobila idnes na objednávku jančury a jemu podobných zlatokopů.

+1/−2
10.10.2014 7:54

M87a94t62ě81j 69P80l93u33h31a97ř 6685602904505

Ano, to by mě vůbec nepřekvapilo. RvRv

0/0
12.10.2014 0:09

J61i58ř21í 11L30i55n14h15a39r20t 3785754801746

Kdo to je Prachař?

Nekandiduje někam?

Nebyl to on, kdo prosil : zvolte mne do senátu, abych měl silnější mandát ve vládě?

Možná se pletu .. , ale jména vládních neumětelů mi splývají..

0/−1
10.10.2014 1:04

P94e15t62r 98N11o12v10á74k 8695659340

1) NEZNÁM jediný efektivní státní podnik  :o

2) NEZNÁM jediný státní podnik který by přežil v max liberalizovaném konkurenčním prostředí (při stejné startovní čáře)  :o

3) NEZNÁM jediný více regulovaný business který by stál méně než neregulovaný (naopak vždy stojí spotřebitele a daňového poplatníka více!)

    

KDYŽ dotace

tak pouze jako odčitatelnou položku z daní sociálně slabším!!!

(ALE PROTI TOMU JE ZÁSADNĚ MAFIE a asi nemalá část politiků! ;-€  proč asi? 8-o ... ;-€ ;-€ ;-€

BTW: hádejte proč asi Český Telekomunikační Úřad sliboval asi 14 let brzký vstup 4. mobilního operátora  

a už to asi ani neslibuje .... 8-o ;-€ bo MAFIE ;-€

+2/−3
10.10.2014 0:52

S34t37a43n83i60s92l72a73v 41S26r10b98a 4695924868434

já nevím, jestli zrovna tobě má cenu ještě něco odpovídat, ale koupil jsem si okna a ještě v záruční době výrobce zkrachoval, postavili mi dům a než jsem stihl reklamovat střechu, stavař zkrachoval, zaplatil jsem zájezd k moři a než jsem odjel, cestovka zkrachovala. všichni byli privátní, žádný nebyl státní. tak co vlastně obhajuješ? naučené fráze?

+3/0
10.10.2014 7:59

V76a26c86l10a93v 85W88a70n32d96e66r59e25r 8798956349862

To asi musite byt padly na hlavu, ze delate takoveto smlouvy. Ja jsem si u souhromnika vzdy domluvil cenu a platbu podle odvedene prace. Poslednich 10% platby az po prevzeti, pokryl jsem si vsechny rizika. Podle me, pro nektere lidi nema kapitalismus cenu. Jsou jako male deti bez rozumu a tak u nas muzou vzkvetat ruzni smejdi a duchodci se zenou a nepomuze nic, ani svetova kampan proti zmejdum.

0/−2
10.10.2014 9:33

M72a85r70t52i21n 65N46o46v59o80t75n34ý 3216756651334

No to je zase novinařina Jane Sůro ... 

Nemohl byste si ty svoje srandovní úvahy o vlivu na voliče - odboráře nechat do nějakého komentáře? To snad do, jinak dobrého, článku vůbec nepatří. Pak se nedivte, že působíte na čtenáře spíše jako vyvítečí aktivista, než novinář.

+5/−5
9.10.2014 17:09

J85a23n 73S75ů78r45a 4635153453272

Nemohl. Toto není komentář, ale konstatování faktů. Ale spíše bych čekal, že budete diskutovat o myšlenkovém veletoči pana ministra. Ale chápu, jednodušší je psát srandovní úvahy:-)

+4/−2
9.10.2014 18:44

V10a76c92l77a17v 38H36a22j98e50k 3746769409

Otázkou je zda skutečně lze vyhlásit zakázku v jejíchž podmínkách má být vzájemné uznávání jízdenek, případně akceptace smlouvy o uznávání, když nejsou jasně vydefinována pravidla. To může být následně předmětem různých výkladů končících až soudními spory. A to že, to není v takovém stavu aby se stihly původně zamýšlené termíny asi není úplně chyba a odpovědnost ministra, který je na svém postup z tohoto pohledu krátce. Je to teď podle Vás k věci ???

+1/−2
9.10.2014 19:14

J78a37n 29S27ů61r76a 4935653723792

Pan ministr je tam od února letošního roku, tj 8 měsíců. Co za tu dobu udělal? Proč vykřikuje 15. září, že soutěž bude na podzim, aby to o tři týdny později zrušil? Zakázku zjevně vyhlásit lze, viz Liberecký kraj.

+2/−2
9.10.2014 19:16

V46a50c13l26a88v 33H66a49j52e51k 3446729679

Ano ale bez vzájemného uznávání dokladů dopravci.

+3/−1
9.10.2014 19:20

J38a30n 54S62ů35r70a 4115883923162

Které nijak významně nesnižuje komfort cestování.

+1/−2
9.10.2014 19:25

M85a54t57ě27j 67P68l49u72h47a63ř 6365882604285

Ježiš ale cesta vlakem neni pouze o komfortu ale i o síťovosti. Já možná chápu, že asi nevíte, pane Sůro, co to slovo v tomto kontextu znamená, pak ale místo "novinařiny" jděte krmit holuby.

+2/−3
9.10.2014 21:22

J15a68n 72S55ů97r40a 4135713503162

Ano, třeba na 089 to byla za dob ČD skvělá síťovost. Jedna jízdenka, jen tím nikdo nejezdil.

+1/−3
9.10.2014 21:24

J73a64n 35L16a92k76o79m72ý 7601945545984

Síťovost aktuálně narušují jen ČD, pokud místo ČD pojede vlak třeba Arrivy ve stejnou dobu a vlak ČD tak nahradí, síťovost to očividně nezboří. A mimo ČD jsou všichni schopni podepsat se pod původní návrh o uznávání a prodeji jízdenek - aktuálně tedy Arriva, Leo Express, National Express i RegioJet. ČD to využívají jen jako zdržovací taktiku jak vše oddalovat a oddalovat, brát miliardy a přesto prodělávat. Skvělá to firma. Na které je mimochodem vidět, jak dobře jí její majitel, tedy stát dovede řídit, když ani uznávání jízdenek není schopen zařídit...

+4/−2
9.10.2014 21:35

J30a63n 27L76a15k87o17m82ý 7171205245844

Nebo myslíš tu síťovost, kdy chceš jet třeba z Prahy do Prostějova, koupíš si jednu akční jízdenku Praha-Olomouc a druhou jízdenku Olomouc - Prostějov (protož se ti nechce za stejnou cestu ve stejným vlaku platit o 200 víc s pocitem, že jím jedou i lidé co neplatí vůbec) a tam pak budeš tvrdnout 50 minut než ti něco síťově pojede místo toho, aby sis koupil jízdenku do Olomouce k jinému dopravci, pak si koupil stejně tu druhou jízdenku na zbytek trasy co v prvním případě a měl pohodových 15 minut na přestup, kde tedy nebudeš mít půl hodiny navíc na to vzpomínat jak se ČD vehementně "snažily", když si dojížděl před příchodem jakékoliv konkurence? Tak to pak jo (Nebo ti jde o síťovost, kde stačí ukázat režijku a nemusíš platit?)

+2/−2
9.10.2014 21:48

P89e79t71r 69N84e30c65h78a79n92i90c60k75ý 7713926738120

Ale když si koupím Praha - Olomouc můžu jet čímkoli ČD a OL-Prostějov taky čímkoli ČD. Kdyby do Prostějova jeli dva dopravci a vy měl jízdenku jen na jednoho co vám kvůli zpoždění ujede, tak radost mít nebudete. Takhle máte jen dva papírky, ale sitovost je zachována.

+1/0
10.10.2014 19:00

P40e44t60r 96N51e51c94h50a20n32i30c64k39ý 7903886748550

Ale když si koupím Praha - Olomouc můžu jet čímkoli ČD a OL-Prostějov taky čímkoli ČD. Kdyby do Prostějova jeli dva dopravci a vy měl jízdenku jen na jednoho co vám kvůli zpoždění ujede, tak radost mít nebudete. Takhle máte jen dva papírky, ale sitovost je zachována.

0/−1
10.10.2014 19:00

M44a32r91t58i16n 80N24o61v18o69t87n55ý 3836406851754

No, to rozhodně není "konstatování faktů". To si člověk potom říká, co další ještě vydáváte za fakta.

+1/−2
9.10.2014 19:37

J48a55n 23S72ů43r93a 4385603463632

To je Váš názor. Hezký večer.

+1/−1
9.10.2014 19:38

M65a36r87t90i27n 44N26o52v78o44t66n30ý 3256816521374

Zeptal jsem se své chytré ženy a ta říkala, že takovýto komentářový prvek v článku není nic proti ničemu. Ale musí být  podložený. Takže nezbývá než věřit, že to podložené opravdu máte. :-) Hezký večer

0/−1
9.10.2014 19:51

J63a94n 20S20ů34r55a 4815183263282

Tak pozdravujte svoji chytrou ženu a nechte ji navštívit stránky osz.org, kde najde spousty podložených textů o tom, jak se odboráři k otvírání trhu staví.

+2/−1
9.10.2014 19:53

M55a79r26t82i85n 37N91o79v92o33t43n72ý 3526446751494

Jaký k otvírání trhu mají vztah samozřejmě vím, ale nezdá se mi váš vývod, že tu otočku Prachař dělá kvůli senátním volbám.

+1/−1
9.10.2014 19:57

J72a64n 60S65ů12r85a 4195473823282

Já tam pouze spekuluji, že může. Bohužel ji nebyl schopen vysvětlit. Netvrdím, že to je stoprocentní důvod.

0/−1
9.10.2014 19:58

M36a89r81t57i20n 69N45o46v28o43t66n50ý 3516866361914

Ok, necháme toho. Já bych tam tu úvahu (být na vašem místě) nedal, protože bych měl pocit, že tím čtenářům podsouvám něco, co nakonec nemusí být vůbec pravda. Ale článek jste psal vy, takže nemá smysl se v tom dál vrtat. :-)

+1/−1
9.10.2014 20:03

J47a79n 83S28ů29r70a 4475683943252

Úplně poslední: ve chvíli, kdy ministr svůj obrat nevysvětlí, je třeba čtenářovi naznačit alespoň možné důvody. Toto je nejen podle mého názoru jeden z nich.

+3/−1
9.10.2014 20:05

R15a39d18e18k 95J97a56n94a55t43a 9695336874962

Ano, je před volbama, takže všechno souvisí s volbama. I tu ebolu sem někdo zavlek, aby uškodil (nebo pomohl?) ministru zdravotnictví před senátními volbami, kde nekandiduje.

Novináři mají tendenci zveličovat význam politiky. Většina lidí na ni ovšem kašle a prostě nevědí za jakou stranu je ten který ministr. Takže ovlivnění voleb, WTF ?

+3/0
10.10.2014 0:41

M54a19r77t34i96n 85N37o68v27o32t11n89ý 3276226801664

A jinak - žena železnici nerozumí vůbec. Ptal jsem si na novinářskou stránku věci.

+1/0
9.10.2014 19:59

M94a65t51ě79j 60P37l50u29h86a71ř 6945182264135

Tak to pozor, pane Sůro. Vy tady nepřímo ovlivňujete volby těmi články (resp. tímto), co jste napsal. Paradoxně volím jinou stranu bez ohledu na novinářské žblepty, ale tohle je už vážně moc. Já chápu, že zbožňujete Regiojet, ale zkuste si své choutky nechat na doma. R^[>-]

0/0
9.10.2014 20:26

J13a50n 35S74ů50r93a 4735603413362

Myslím, že volby ovlivňují politici svými činy. Jak jste si jistě všiml, v textu jsou citováni tři další dopravci.

0/0
9.10.2014 20:36

M96a82t37ě28j 89P83l26u88h98a89ř 6905892724605

Ano, z čehož Jančura brečí a povídá nesmysly kudy chodí. Novotný chce aby jízdenka v Sc stála 1 050,- ale sám jezdí za 99,- a jedině názor Arrivy beru jakš takš vážně.

+2/0
9.10.2014 21:23

J55a34n 31S16ů39r88a 4685343643762

Máte tam také National Express. Tak proč prudíte jen kvůli Jančurovi, když je 1/4 kritiky?

0/−1
9.10.2014 21:24

J95a35n 49L33a47k29o35m67ý 7671685515414

Protože o Paroubkovi říct, že je pako, to si skoro nikdo ani z železničního prostředí jen tak nedovolí. Ale i ten co povídá ty žblepty má na rozdíl od zdejších diskutujících vlaky v měřítku 1:1 a odbornost, která mu zajišťuje licenci pro RegioJet. Takže jeho názor, i když může být hodně vedle, je pořád názor někoho, kdo k tomu má o hodně blíž jak zdejší diskutující. Ti by se svými zkušenostmi konečně mohli ČD napovědět, jak to udělat, aby i s miliardama od státu a krajů skončily alespoň na černé nule a pak by nám mohly vysvětlit, jak může zaměstnavatel co je rok co rok ve ztrátě dávat zaměstnancům takové benefity jako jsou režijky. A ten čas co tráví v diskuzích věnovat favorizovanému dopravci a pořádně vyčistit ty muzejní vláčky, co se stále prohání po kolejích. To by pak ten obraz ČD byl úplně někde jinde a pak těch co budou tleskat tomu co teď udělal Prachař určitě přibude.

+4/0
9.10.2014 21:56

J46a65n 12S96ů71r14a 4265353403522

připravte se na hodně mínusů:)))

0/0
9.10.2014 22:06

M93a11t52ě44j 64P84l91u16h70a30ř 6855122784665

Zatím má pán dva plusy koukám. Holt, pane Sůro, už všichni nejsou vzrušení z konkurence na železnici, která prfostě nefunguje.

0/0
9.10.2014 22:31

J46a96n 63S40ů31r32a 4475403233892

ještě nepřišel pan jurečka a spol:)

0/0
9.10.2014 22:31

V31a34c43l34a72v 42H93a21j81e94k 3816149689

Tu odbornost mám také. Otatně i ty vláčky a nejen 1:1, ale i  a TT :-D

A o má jako být.

0/0
10.10.2014 15:29

V62a37c28l96a46v 82H49a62j79e29k 3156439409

Jančura tam píše že provozvání soukromými doptavci bude pro stát levnější než nyní Čd, ale otázka zní co to přinese cestujícímu ???

+1/−2
9.10.2014 15:55

J82a93n 87S98ů39r14a 4785283103392

a to vám nevadí? to je spravedlivé?

0/−1
9.10.2014 16:25

V21a58c22l58a47v 90H29a73j97e82k 3686449439

Všichni se na tom dohodli, a jízdenky prodávají všichni. In-100 jen ČD, tra´tovky a další zatím jen ČD

0/0
9.10.2014 16:35

J83a48n 97S77ů42r70a 4255893133512

pardon, to mělo být k tomu jinému příspěvku, co jste mi psal...k libnetu

0/0
9.10.2014 16:26

J78a54n 93S81ů77r25a 4635143383502

viz liberecký kraj. nové vlaky, lepší služby. i ze strany Českých drah.

+2/−1
9.10.2014 16:26

V78a15c47l97a91v 30H87a81j46e45k 3986959979

A jízdenkový chaos v úseku Liberec Žitava.

+2/0
9.10.2014 16:29

J54a88n 31S95ů43r62a 4385953863422

Jasně, pro režijkáře bezesporu. Proto tam přibylo cestujících oproti dobám s ČD a 810.

+2/−1
9.10.2014 16:34

T13o28m 76J69u74r65e68č68k41a 6895382955845

A přibylo jich tolik, kolik doopravdy mohlo, kdyby tam ten chaos nebyl?

0/0
9.10.2014 18:34

J56a77n 88S59ů34r78a 4895163533332

první rok +80%. Ano, jistě, dva režijkáři, co si chtěli jet udělat výlet a neměli 35 korun na jízdenku, nejeli. Skandál.

+3/−1
9.10.2014 18:45

V65a72c85l44a61v 34H17a51j17e74k 3866709389

To nic nemění na tom, že se tam vzájemně neuznávají jízdenky a občas cestující nastoupí do vlaku s jízdenkou jiného dopravce. Důvod nárůstu spočívá spíše v zavedení IDS a ne v tom, že na 089 nejezdí ČD.

0/0
9.10.2014 19:06

J26a64n 29S23ů14r55a 4695103223972

Důvod nárůstu spočívá v tom, že tam jezdí modernější soupravy a pro zaměstnance Trilexu nejsou zákazníci obtížným hmyzem. Jsem z Liberce, takže znám dost lidí, co tam jezdí. IDS je určitě jeden z důvodů, ale rozhodně ne ten hlavní.

+1/−1
9.10.2014 19:09

V21a41c45l18a83v 47H89a43j19e47k 3556899359

V české kotlince, kde je cena až na prvním místě, bych sio  vlivu soukromého dopravce a nasazení Desir, dovolil s úspěchem pochybovat. A věrohodné údaje nemáme ani jeden.

0/0
9.10.2014 19:19

J22a40n 60S27ů33r24a 4515353563392

Korid ta čísla zveřejnil, já o nich kdysi také psal a viděl jsem je. Cena se příliš neliší, s IN25 jsou dráhy na této trase s těmi spěšňáky, co skončí v prosinci, levnější. Nepodceňujte lidi. Jen chtějí cestovat jako lidi, ne jako ovce. A ČD na této trase odváděly před soutěží ultramizerný servis.

0/−1
9.10.2014 19:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.