Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlíky Brno - Olomouc míří na 15 let bez soutěže pod České dráhy

Ministerstvo dopravy chce uzavřít bez soutěže smlouvu s Českými drahami na patnáct let na provoz rychlíků mezi Brnem, Břeclaví a Olomoucí. Jde o kontrakt za téměř dvě miliardy korun, který má uvolnit Českým drahám cestu k evropským dotacím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a88n 33J83e82m57e29l72k13a 1295330

N욝astné. Zrovna na trati, kde dotace nemají co dělat. Zajimavé. Jančura a Leo si mohou klidně koupit vlaky bez dotací a jezdit za naše ceny. ČD by měla dostávat dotace třeba 10 -20% z ceny soupravy na podporu českého výrobce (což dnes bohužel nejde). A dotace za vlaky v pozdních hodinách, případně za vlaky s mnoha zastávkami a nějakých třeba 5% za neefektivitu aby nezkrachovali... Ale toto zastaví vývoj na 15 let.. Na Ostrava Brno ČD právě ukazují, jak špatné jejich služby mohou být a jak se dá zabíjet vlaková doprava.

+1/−5
10.10.2014 12:11

R74a17d55e57k 16J47a58n10a60t13a 9435926534852

a) zdá se, že si pletete dvě rychlíkové linky. Brno-Břeclav-Olomouc a Brno-Olomouc-Ostrava.

b) zdá se, že nevíte, co je hlavní přičinou malé konkurencechopnosti a neefektivity linky Brno-Olomouc-Ostrava v úseku Brno-Olomouc. Je to především pomalá, jednokoljená tra, kvůli které je cestovní rychlost poloviční, než například na trati Praha-Ostrava.

+6/0
10.10.2014 12:48

P13e81t87r 86N56e43c97h36a55n26i53c34k78ý 7773626488320

Ad b) Žádný vlak nejezdí Brno - Olomouc - Ostrava, to by cestovní rychlost byla ještě horší. Myslíte Brno - Přerov - Ostrava a cestovní rychlost v úseku Brno - Přerov je podobná jako na většině jednokolejek v zemi, jen poptávka po využívání trati je mnohem vyšší než její kapacita (právě proto, že to je jednokolejka), k tomu navíc souběh s linkou Brno - Olomouc (- Šumperk/Jeseník) v úseku Brno - Nezamyslice (jednokolejně Blažovice - Nezamyslice). A mimochodem ČD nasadily na Brno - Ostrava nově vozy Bee a bývalé Beer, které jsou už kvalitou celkem solidní.

+5/0
10.10.2014 13:21

R76a95d31e74k 64J49a12n57a60t98a 9435376884342

Máte pravdu, teď jsem si ty linky popletl i já. Nicméně to o té jednokolejce platí. Není to prostě tra dostatečná pro spojení dvou krajských měst.

+1/0
10.10.2014 15:09

P13e30t12r 93N70e72c38h14a92n77i57c63k31ý 7783376838200

Hlavně druhého největšího města v zemi s druhou největší aglomerací země s nácestnými městy s desítky tisíci obyvatel. Příkladů horších spojení krajských měst bychom v zemi našli o dost víc a myslím si, že by měla být priorita všechna spojení krajských měst optimalizovat na rychlost vyšší než 120km/h a pak koukat výš. Namátkou: Liberec - HK/PCE/Praha/UNL, Jihlava - Praha/Brno/České Budějovice/Pardubice, Plzeň - Ústí nad Labem/České Budějovice/Karlovy Vary

+1/0
10.10.2014 15:27

Z76d82e16ň21k28a 88V45e10s34e37l87á 8229155187110

"jednokolejně Blažovice - Nezamyslice" - Bohužel až do Olomouce... A v Nezamyslicích ve směru do OL to často nabere zpoždění, protože se čeká, až přijede zpožděný osobák od Prostějova. :-/

0/0
10.10.2014 18:54

P51e95t50r 39N18e14c33h43a38n98i48c67k52ý 7853216288470

Myslím jednokolejný souběh Brno-Ova a Brno-OL a vzájemné ovlivňování se.

0/0
10.10.2014 19:02

P82e25t37r 26N70e45c66h30a77n66i81c60k33ý 7943916358600

Myslím jednokolejný souběh Brno-Ova a Brno-OL a vzájemné ovlivňování se.

0/0
10.10.2014 19:02

Z22d91e69ň33k60a 75V47e82s67e53l74á 8139345817850

Jj, to jsem si pak taky uvědomila... :-)

0/0
10.10.2014 19:20

J53a71r84o88s47l65a83v 75S72t71e35j53s10k47a46l 9724867545609

Sysel je jen jeden ze 6. vozů soupravy. Zpravidla na dvou soupravách (ze 4) začal jezdit druhý klimatizovaný vůz (AB), ostatní staré, i když většinou přečalouněné. Někdy i ona zatracovaná koženka.

0/−3
10.10.2014 9:49

S25v87a66t70o44p42l68u71k 95N42o42v47á90k 4228200759438

pan Hašek dokončuje dílo zkázy, než zapadne do propadliště dějin Rv

0/−3
10.10.2014 8:15

M57a36r51t84i49n 29N44o79v59o37t11n20ý 3796986231864

A co s tím má společného Hašek?

+1/0
10.10.2014 13:37
Foto

P46a24v24e18l 39V25e27s50e32l50ý 2378804584244

Hašek je sice křivák, ale s tímhle zrovna nic společného nemá.

0/0
12.10.2014 11:51

O76l66d89ř20i31c12h 14J41a79n18e17č43e43k 8319886723811

není nějaké divné pasovat dodatečně dotace na něco, co už bylo závazně objednáno - a tedy by i mělo mít finanční krytí??

každopádně pokud dráhy dostanou smlouvu i EU dotaci, tak jim pak přeci stát musí zaplatit výrazně méně - nebude přeci dotovat totéž dvakrát.

a proč by tu dotaci nemohl dostat soukromník??

+1/−2
10.10.2014 7:43

J54i95n33d75ř14i80c59h 26Š16k13o10p57e67k 4695291120925

EU nedává dotace na provoz železniční trati, EU zadotuje max, výstavbu kolejí či nákupo vozidel

Soukromník by mohl dostat, ale musel by už asi teď mít smlouvu, díky níž doloží, že má se zadotovanými vlaky kde jezdit

0/0
10.10.2014 7:58

F47i89l87i77p 93N81e17s37p17o80r 6737177358532

to zase bude tunel...

+1/−2
10.10.2014 0:16

T68o77m54a13s 15N54o43v26o49t82n17y 3301536468719

No vzhledem k tomu, že do Olomouce jezdí podstatně pohodlnější autobus, zůstávám u něj i nadále, je rychlejší i levnější, tak je to asi celkem jedno že to dostanou dráhy na věčné časy a nikdy jinak. Ale je to samozřejmě prasárna, bez výběrka, jen tak další kamarádkšeft. Jenže on by soukromník nekoupil vlaky v Plzni u kamarádů tak se to prostě muselo nějak zajistit. Kapři si rybník sami nevypustí...

+3/−5
10.10.2014 0:11

R59a15d23e95k 53J43a21n78a10t47a 9675256944392

Rychlíková linka, o které je řeč v tomto článku, NENÍ určena ke spojení Brna a Olomouce a s velkou pravděpodobností ani žádný cestující touto linkou z Brna do Olomouce nejezdí.

+5/−1
10.10.2014 0:24

T73o34m71a47s 34N55o53v62o24t85n84y 3521636828679

Tak ono to dopadne naprosto stejně i s linkou přes Nezamyslice...

+1/−1
10.10.2014 0:25

H33o57n20z56a 32K92a84r30á73s24e74k 1675391862878

Ano; leč o to více zavádějící je nadpis celého článku. :-/

+2/0
10.10.2014 5:19

K19a25m68i91l 77D45o81l74e98z82e56l 6732306704422

to bude zrejme trestny cin. Ktery urednicek si pujde sednout a bude mu zabaven majetek ?

0/−2
9.10.2014 23:35

L69u74k86á31š 89H90l45o32u19c19a10l 6192960781944

v duchu jejich aktuální kampaně: ANO, prostě se lepší služby vys....

0/−2
9.10.2014 22:27
Foto

J68a65r52o98s27l91a74v 27S11k92o33p73a62l 5828117313519

A co na to česká obec aktivistická? Není to kmotrovina? Co na to Ištván?

+3/−1
9.10.2014 21:23
Foto

S59t97a37n52i77s48l50a64v 10M16í68č82e79k 3668865165436

Panteři se mi moc líbí. Při cestách na Moravu využívám i zmiňovanou linku, takže já osobně se těším. R^

+1/−2
9.10.2014 20:37

J39a56n 56L37a95k24o68m81ý 7621565365174

Panter je tak úžasnej vlak, že jezdí jen v ČR, to je jasný důkaz kvality... ;-D

+3/−4
9.10.2014 21:25
Foto

S43t10a67n58i11s80l53a10v 55M27í11č52e92k 3578195935606

Nepsal jsem, že je úžasný, ale že se mi líbí. A vím, že ani nejsem sám. Když jsem se bavil s jednou průvodčí (myslím v Pardubkách), tak i strojvůdci si vlak chválí, jízdní vlastnosti, spolehlivost atd.

0/0
9.10.2014 21:33

R24o86m89a43n 15P36o73l35á36č90e26k 5746959515

Např. "Sloni" prorazily i za hranice... Navíc plzenský závod taky není nafukovací ;-)

0/−1
9.10.2014 22:27

R40a17d63e41k 56J67a11n35a65t40a 9875426864632

Ono když se rozhlédnete po Evropě, tak dost často jezdí v Německu hlavně německé (Siemens) soupravy, ve Francii francouzské (Alstom), v Itálii italské (Fiat, pravda před časem ho koupil Alstom) atd.

+1/0
9.10.2014 23:00

M97a28t11ě63j 54P93l71u22h30a80ř 6695742404665

A další článek Jana Sůry s podivným podtextem. Dneska je teda plodnej... ;-ORv

0/−7
9.10.2014 20:23

R83o16m57a58n 24P20o46l20á45č89e17k 5686939825

Do vánoc jsou 2 měsíce. Na dárky musí být ;-D

+4/0
9.10.2014 20:24

M97a56t56ě51j 37P55l33u72h45a31ř 6125822304585

Však jasné, já mám zejtra taky brigádu. :-P

0/0
9.10.2014 20:35

T46o87m11a89s 82N94o76v16o26t77n95y 3751276188209

Zajímavé je, že ten divnej podtext tam vidí pořád jedni a ti samí neschopní připustit, že je něco špatně i na jejich oblíbené straně.

0/−1
10.10.2014 0:12

P41e69t71r 94D24v64o78ř53á24k 9504667302610

Já bych víc uvítal, kdyby se přidala druhá kolej. Cesta trvá na můj vkus příliš dlouho. Jenže dodnes je zrychlení úseku Brno-Přerov stále ve fázi úvah.

+5/−2
9.10.2014 19:23

Z14d73e38n64e72k 57H18r55d16i22n90a 9860669303600

Tady se píše o trati Brno - Břeclav - Olomouc, kde jsou všude dvě koleje

+5/−1
9.10.2014 19:27

R80o33m29a44n 90P12o73l35á86č28e50k 5156329465

Není ta Břeclav trochu závlek? ;-D

+1/−1
9.10.2014 19:31
Foto

S43t68a30n90i13s77l60a14v 47M66í71č11e96k 3498815145746

Může se zdát, ale tam jde spíše o takové "místní" relace. Které kupodivu vedou i přes tu Břeclav.

+2/0
9.10.2014 20:30

R62a83d55e33k 78J59a64n56a36t26a 9555866584492

Je, ale to nevadí, protože ti cestující v rychllících nejezdí celou trasu, ale jede z/do některé stanice po cestě.

Prostě to berte jako linky Brno-Břeclav a Břeclav-Olomouc, které jsou propojené proto, že to hezky navazuje a proč by měl vlak vBřeclavi skončit a hned jiná sourpava odtamtud pokračovala na Olomouc. Plus se to hodi třeba pro cestu Brno-Hodonín, které se pak obejde bez přestupu.

+5/0
9.10.2014 21:38

N20i73k86o85l31a87j 19M15a25l23í23k 5614273470501

I třeba Brno<->Otrokovice (Zlín) :) Jezdím tak každý týden a jestli to bude znamenat, že dráhy tam ty pantery nasadí, tak to zlepšení určitě bude.

+2/0
9.10.2014 22:45

T30o68m60a33s 43N94o80v53o86t78n22y 3931736568899

Tak pokud rád trávíte o hodinu víc na cestě, pak to asi zlepšení bude. Normální člověk jede nejrychlejší cestou.

0/−2
10.10.2014 0:13
Foto

S11t64a37n91i83s24l75a61v 72M98í59č49e69k 3938165415186

Každý, kdo to nedělá jako ty, není tedy normální?

+1/0
10.10.2014 0:22

T43o86m74a92s 21N91o76v95o32t94n74y 3911566418299

Přijde mi divné, že někdo tráví dobrovolně na cestě o skoro polovinu více času. Ale když chce... já tu hodinu raději věnuji rodině.

0/−1
10.10.2014 0:23
Foto

S14t60a85n31i76s13l70a88v 57M69í11č82e72k 3118745225786

Třeba má Nikolaj jiný důvod proč zvolit vlak i když je pomalejší. Může to být student (cena), nebo se třebas bojí po dálnici, nebo jen nesnáší autobusy jako já. :-)

+1/0
10.10.2014 0:30

R44a34d28e80k 44J96a33n67a14t96a 9195326294292

Však z Brna do Otrokovic je to nejrychlejší právě přes tu Břeclav.

+2/0
10.10.2014 0:26

T52o93m97a63s 48N27o13v69o28t85n26y 3731196488909

Vlakem možná. Naštěstí není třeba jezdit jen vlakem. Autem za necelou hodinku, expresním busem 1:30 až do Zlína, pomalejším busem o pár minut déle.

0/−1
10.10.2014 0:36

O12l83d52ř59i49c72h 74J95a31n80e91č80e33k 8669796513681

sice není třeba jezdit vlakem, ale je řada lidí, kteří vlak preferují.

já na VŠ taky jednu dobu jezdil takřka výlučně vlakem, ačkoliv to bylo suveréně nejpomalejší - jenže tehdy ještě nebylo žákovské jízdné, zato byl junior pas, takže to bylo suveréně nejlevnější a oproti busu rozhodně pohodlnější - auto jsem tehdy neměl

+1/0
10.10.2014 7:49

Z14d75e12ň29k34a 83V71e51s60e57l18á 8549715957160

Časově i finančně to vyjde v podstatě stejně. Navíc jsem toho názoru, že ve vlaku se případně i líp stojí v uličce, než v buse. ;-) Nemluvě o tom, že cesta přes Buchlovské kopce je často místem nehod a to se tam autobus kolikrát sekne i na víc než půl hodiny. Naopak u vlaku Brno-Břeclav-Otrokovice jsem snad ještě zpoždění nad 10 minut nezažila (s tím, že autobusy na sebe obvykle nečekají, zatímco u pozdnějších osobáků Otrokovice-Zlín kolikrát pozdrží odjezd a na zpožděný vlak počkají).

0/0
10.10.2014 19:04

T31o83m60a46s 69N58o53v33o31t23n15y 3811246598329

A kde skončí ty vagony co mají dráhy "navíc" místo Railjetů? To bylo keců že na rychlících. A najednou potřebují zase nové soupravy? A světe div se, zase od Škodovky? Kapříci musí plout, nic jiného v tom není.

+1/−1
10.10.2014 0:20

R28a58d81e49k 71J88a23n17a39t41a 9915116404282

Když máte takový přehled, tak jistě prozradíte, který konkrétní model kterého výrobce měl dle v soutěži RegioPanter porazit a s jakou cenou.

O vagonech nahrazených Railjety se mluví v souvislosti s R Plzeň-Praha-Cheb, kde se opravdu postupně objevují.

+1/0
10.10.2014 0:28

T13o10m24a58s 18N30o86v96o31t96n45y 3811616958469

Že by se po letech prázdných slibů Plzeňáci konečně dočkali?

0/0
10.10.2014 0:37

P19a33v49e33l 12M75o67r81a81v81e98c 3902519682458

Takto se řídí firma, jak nám ANO slibuje (ministr dopravy Prachař je z ANO)? Vážně???

+3/−1
9.10.2014 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.