Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti: ČSA už nic nedostanou zadarmo. Peníze uvidí, jen když se změní

Mají se České aerolinie vypořádat s agónií samy, nebo jim má stát pomoci finanční injekcí? Odborníci nejsou zajedno. „Ať ukážou, co umí, i kdyby stávkovali týden,“ říká v anketě iDNES.cz například Radim Jančura ze Student Agency. Podle jiných to bez injekce nepůjde, ale bez bolestivých škrtů také ne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i11r95o28s54l60a93v 64L97i35k42e23š 8296862728230

Jančura je typický kapitalisticko-socialistický vykořisťovatel a blb. Personál nemá svetove platy,i když by je mit mel,neb letecka firma neusetri za palivo,za letadla,za vycvik, za dily, za udrzbu, za letenky,vsechny tyto ceny jsou svetove.Jedine na cem csa a mimochodem jeste vice travel service setri jsou platy zamestnancu.A presto csa prodelava.Piloti si vsude jinde platove polepsi,nekde - Asie, Middle East, Rusko velmi velmi vyrazne.To same letusky, mechanici,jen musi sami chtit. Ohanet se zivotnim standartem, kupni silou a pod je od Jancury velkohuba lez, neb ceny mame ve vsem srovnatelne(potraviny,služby,auta, jizdenky, bydleni) jako zapadni staty, leckde bohuzel vyšší- napr.auta, dovolene s cestovkou apod.A on si dovoli plkat neco o platech.Ze si ovsem češi nechaji sr.t na hlavu i v jeho firmě a makaji za almuznu,zatímco on a jemu podobni neslychane bohatnou je už jina otazka. Takze mili cechackove dal pracujte a makejte za almuznu a brzo se budete podobat cinanum

0/0
28.10.2014 17:17

J66a28n 78J70u94r53n87í37č72e14k 7857410554434

Co na to Jarda Tvrdík?

0/0
27.10.2014 19:23

T11o76m58á87š 42B81í81l72ý 2495160987

Nikdy se nezmění, pokud budou dostávat peníze;-)

+1/0
23.10.2014 12:00

L39u34k73á59š 37M98a61c93h14á58l43e27k 6284876495575

ČSA už zásadně nedotovat, ořezat náklady a ať si zaměstnanci stávkují. Firmy vznikají a zanikají. Nebudeme přeci ze svých daní poněkolikáté dotovat zrátové aerolinie!

+1/0
13.10.2014 12:33

V17l89a81d56i17s32l51a90v 41N46e70k97o40l40a 2849543394646

Velmi rád bych věděl,kolik stojí 1 letadlo,když stát prodal 1/2 ČSA za 59 mil.a to po Singrově "zvýhodnění"?To byl vskutku velmi obohacující výprodej,za 1 pusinku!!!!!!Ti

kteří onen prodej mají na svědomí patří do "klíčového průmyslu"a na dlouho.Co asi

upadlo do jejich kapes?Jak je vidět,tak jmění našeho státu je skutečně k neutahání.

0/0
11.10.2014 14:36

P95e24t63r 63H22l75a86v79á60č39e51k 7429404685536

Velký omyl že ČSA prodalo letadla.. Prodali pouze část ČSA, která  vlastnila práva na určité linky... Letadla jsou majetkem jiné části ČSA

0/0
13.10.2014 8:59

M42i34r65o58s34l51a31v 11L31i68k95e62š 8906952728280

Csa letadla nevlastni, už dávno, maji je na leasing.

0/0
28.10.2014 17:07

V58a71c88l33a53v 42K52u36b69i79s 5301521899607

Ja bych jim dal penize az na zaklade nejakyho planu. Pokud chteji s novyma penezma pokracovat ve stare koleji tak to nema cenu. Pokud chteji zmenit letecky park. dostat se na nove linky tak proc ne. CSA by melo mit rozvrzene spektrum letu. Kratke lety po evrope (ty vcelku ma) stredni lety do Ruska na Blizky vychod, severni afrika a dalkove trate vychodni asie, Severni a Jizni amerika. Vzdyt Praha je uz dneska spis Lowcost hub takze i letisti by pomohlo kdyby se spektrum letu vice rozsirilo. Tomu by pak melo odpovidat i spektrum letadel. Vrtulaky a pak trida A319 - 340 rovnomerne rozdelena podle poctu letu. Proste trochu kopie toho co udelaly Swiss. I struktura letu by mela byt podobna a na kratke nebo na urcite lety si pronajimat i partnery (Treba i Travel Service)

0/0
11.10.2014 14:01
Foto

J88i13ř39í 38I86n96c60z88é80d39y 2534915621419

To tu ma nekdo poplantane v hlave. ;-D Kdyz budu ZIT z provize letenek molochu, kteremu nekdo dotuje hospodareni tak se mi to prece musi libit. Cim vetsi poradek v CSA bude tim mensi zisk z toho budu mit troubo. :-)

+1/0
10.10.2014 22:30

V52a78c34l88a64v 66K33u82b68i79s 5301871909227

Proc? Kazda aerolinka ma obchodn partnery a dava letenky za nisi cenu nebo za predem danou provizi. Zisk je dan podle smlouvy. Pokud CSA a Student Agency nebo kdokoliv jiny podepise smlouvu tak zisk je presne podle smlouvy. Dokonce i Jancura pouziva jine prodejni kanaly nez jen svuj Web a pobocky. Navic pokud se bude firme darit a bude investovat do sveho businesu (servisu na palube a letadel) tak bude po techto letech vetsi poptavka a tim padem vetsi zisk pro vsechny

0/0
11.10.2014 13:47

B32e64n 71P11a58v41k17a 1177583607671

Navrhuji je prodat za pytel brambor. Třeba mě! To by v tom byl čert, aby to nefungovalo.:-)

+2/0
10.10.2014 22:11

K85a30r97e82l 18S92t10r50ž89a93n26o11v95s63k34ý 1938655305

Málokteré národní aerolinky vydělávají a v historii vydělávaly. ČSA byla státem silně dotována už od dob svého vzniku. Prostě proto, že to byly národní aerolinie reprezentující národ.

0/0
10.10.2014 21:52

J70a57n 65J18u68r76n58í74č80e90k 7137100454714

Národ reprezentovala ČSSD a ČSA reprezentoval LuftJarda.

0/0
27.10.2014 19:24

R74a37d96e80k 12N84e85u71m36a87n50n 5312372488705

dotace do ČSA byly dotace ruským turistům - jinam ČSA snad už nelétá

Travel servis by to zvládnul za nižší peníze

Na ČSA je snad už nejdražší ta jejich značka OK

+1/0
10.10.2014 21:16

J15i94ř16í 23K51r38t89e19k 1299213389

Samozřejmě vše záleží na kritériích. Já když letím letadlem, prvním kritériem je bezpečnost. Zde mohu zodpovědně prohlásit, že posádky ČSA mají stále hodně vysoký standard v bezpečnosti,  určitě o několik úrovní vyšší než např. TVS. KLM nechci posuzovat, bude s ČSA srovnatelný. Já když letím kamkoliv, ČSA se  určitě nevyhýbám.

0/−3
10.10.2014 21:13

M15a59r28e28k 58V85e92s79e38l30ý 1357378220624

Bezpecnost? ;-D A odkud pochazite? Nekde z rovnikove Afriky? Kriteriem pro vyber spolecnosti je pro vetsinu lidi cena a kvalita sluzeb. Nekdo jde po tom prvnim a nekdo po tom druhem. Nekdy se povede mit oboji. Ovsem, ze by nekdo resil bezpecnost at uz leti s Wizzem nebo Emiratama slysim poprve.

+4/0
10.10.2014 21:33

R45a84d85e39k 30N28e54u30m35a20n85n 5182932318305

přesně

bezpečnost v EU? tady jsou aerolinky bezpečné všechny

v Africe to je argument

+2/0
10.10.2014 21:35

M46i47r87o60s89l55a79v 22L18i69k90e45š 8446672418830

Kdyby jste o tom neco vedel, tak by jste neplkal,jiste,naoko jsou bezpecne vsechny, ale pretezovane posadky, odflakla udrzba atd.je i v Evropě - a i v CR bezna.Jen se o tom moc nevi

0/0
28.10.2014 17:21

P68a77v10e87l 92S14o32b89o90t20k60a 5380914

Lety Praha-Korea jsou téměř všechny obsazené (viz korejské investice v ČR - létají manageři, jejich manželky a děti a příbuzní a specialisté...), takže je třeba ČSA zlikvidovat a Korean Air jejich letya převezme.

Proto také tak nízká kupní cena - kdyby došlo k arbitráži kvůli poškození ČSA, aby příliš netratili.

0/0
10.10.2014 21:10

V17a72c77l98a58v 18W82a87n49d60e72r88e15r 8738316609372

A zase nam nekdo ublizuje, co? Do Koreje jsem letel mozna 30x. Moje zena a dcera taky...a nemuzu si stezovat na Koreanair. Jsou lepsi jak CSA. Alespon podle meho subjektivniho nazoru. Nevim, proc se nepodivat pravde do oci. Zvolili jsme si stranu, ktera odstrelila generalniho reditele firmy, ktera prosperovala, nasadili tam politickeho trafikanta ktery firmu ani nevytuneloval, protoze na to je hodne blby, on ji svou hlouposti dostal ke dnu a ted to budete svadet na Koreanair? Jak typicky ceske.Rv

+1/0
11.10.2014 6:45

V19a84c67l78a11v 48K25u30b42i53s 5421641709987

Problem je spis v tom ze Koran Air neudelal nic aby to zvratil. Vsichni vi ze za to muze LuftJarda

0/0
11.10.2014 13:50

A45l28e82š 25J61a27v66ů45r19e33k 2112809380490

a co by poradil expert luftJarda ... ?

0/0
10.10.2014 20:41

L25u13d98ě58k 68M40u81s51e53l33í38k 3716389

Na Tvrdíka tvrdě doplatily.

+7/0
10.10.2014 20:13

P82a37v75e39l 55K84u89c72h53t86a 4896151977194

Četl jsem vyjádření, že sice "firma" Tvrdík a spol. dost věcí "podělala", ale svádět vše jen na Luftjardu je nesprávné. Prostor pro změny byl po jeho pádu, přišla krize 2009, v orgánech byli takoví "levičáci" jako Kočárník, starostka Chomutova apod.

+1/0
10.10.2014 19:47

J51a49n 58P55r10i67c85h80y26s49t42a15l 8121678623

Proc ty uvozovky u soudruha Kocarnika?

+1/0
10.10.2014 20:23

V75l39a90d33i55m37í61r 80H57o70l35ý 8534581516597

Jestli mají ČSA zkrachovat, ať zkrachují. Nejsou nijak důležité pro přepravu z Ruzyně na letiště, odkud se dá letět dál do světa.

+3/0
10.10.2014 19:40

J22a68n 62D41o72b10r13o74v82o71l70n96ý 1560583882226

Kolik tam teda mesicne vydelaji pilot a stevard cisteho?

0/0
10.10.2014 19:32

M78a87r14e89k 20K60a23l73i63n23a 3879774965388

Stevard cca 20 plus diety a pilot cca 90- 110 netto...

0/0
10.10.2014 19:42

J41o42s31e74f 89H29o46n48e35š 7891752360263

Injekce "Osinku" je prožrána?V tom případě zlikvidovat

+1/0
10.10.2014 19:16

J50a83n66a 63B33u98r80j22á73n70k46o68v12á 9171490677190

Všichni by si měli uvědomit, že celkem šlapající firmu potopila ČSSD, která celkově vyměnila celé vedení ČSA a dosadila do jejího vedení člověka trafikanta, totálního diletanta - pardon, jak říkali Paroubek, Sobotka a Zemana, člověka ze strany, která je takových odborníků plná. Není to proto tak velká vinas Luftjardy, ale strany a lidí, co ho tam dosadila a lidi, co to celkem uměli, poslala pryč. ČSA je typická ukázka levicové politiky a výsledku levicové politiky.

+7/0
10.10.2014 18:41

J85a24n96a 84B42u38r64j34á82n98k91o42v49á 9771980447340

Pokud tedy čeští voliči budou mít rozum, nenechají Sobotku a ČSSD, aby zase vyměňoval vedení fungujících státních společností lidem - trafikantům politikům ze strany ČSSD

+3/0
10.10.2014 18:43

M96a33r78e56k 33K53a97l56i29n67a 3609384305278

Voliči té strany nejsou intelektuálně schopni takové věci postihnout..

+6/0
10.10.2014 19:13

A38l98e67š 80J88a21v28ů65r51e37k 2982989250810

typický volič KSČSSD v životě letadlem neletěl ...

+3/0
10.10.2014 20:42

V29a40c31l67a68v 67K82u51b43i39s 5391901539857

Tvrdik tam byl dosazen v souladu s politickou dohodou Paroubek-Bem. Sobotku bych z toho moc nevinil ikdyz jako ministr Financi urcite ma nejaky maslo na hlave.

+1/0
11.10.2014 13:52

M84a19r95e73k 54K77a73l14i49n20a 3289544225778

A nejhorší je, že kdyby půlku tohoto udělali lidi z ODS, tak se jim preference propadnou na půlku... Voličům Sobotky je to jedno...;-(;-(;-(;-(

+12/0
10.10.2014 18:35

J67a37n28a 33B54u82r74j98á36n39k69o60v59á 9541560337500

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+6/0
10.10.2014 18:41

M59a30r74e78k 65K28a12l35i69n13a 3549364805578

Toto je jedna z nej nespravedlností současné politiky...

+1/0
10.10.2014 19:12

M50a22r69e72k 75K12a20l66i98n13a 3199194695438

Když dají 1,5 mio. Kůlovi měsíčně + pravomoci, půjde do toho... Výsledek se mnohokrát vyplatí...

+1/0
10.10.2014 18:34

M83i27r24o59s92l85a76v 93L91i13k87e70š 8106302288220

Nepujde, definitivne ne

0/0
28.10.2014 17:23

P71e53t10r 57B22o20c46e83k 7836572480493

Nemohlo by se místo Luftjarda říkat LUFTIDIOT ???:-/:-/:-/

+5/0
10.10.2014 18:23

V63l75a74d55i18m42í90r 84H84o40l76ý 8874701726287

to je synonymum.

+3/0
10.10.2014 19:36

M77a69r86e40k 19J45a79n 2893472644682

Pan ing. Kůla má neuvěřitelnou pravdu. Pro všechny zde na webu. Otázka jak se nastupuje do ATR? Sobotka s Tvrdíkem by měli jít na 20 let do vězení, za to co provedli s ČSA.

+7/0
10.10.2014 17:52

J85a71n 16V76á74ň19a 7385371541380

Zcela souhlasím se svým jmenovcem - fúze se společností Travel Service by mohla zachránit značku a zároveň svět zbavit reliktu doby minulé - podle mě ČR není stát, která by nezbytně musela mít státního leteckého dopravce.

+1/0
10.10.2014 17:50

T36o22m24a90s 87N37a36v85r23a33t69i50l 8460289163235

Je to bohuzel kombinace mnoha faktoru, hodne zapocatych u LuftJardy. Napriklad skladba a obmena letoveho parku a souvisejici udrzby, dalepak nesmyslny rozvoj linek, kde si nechali utect business linky s vysokou marzi a do toho silne odbory a preplaceny personal. CSA si musi uvedomit, jakou pozici na trhu maji. Davno nemaji pozici tzv. legacy, narodni aerolinky jako treba BA / Lufthansa / KLM apod. a cenou, produkty a linkami nemuzi konkurovat nizkonakladovkam. Je nutne se etablovat do pozice regionalniho dopravce, zaujmout vysoko-marzni linky v Evrope a v ropnem regionu a pak to vzit dale - Gdansk, Hamburk, Baku, Brusel a podobne. Kazdopadne Jarda podelal co mohl a CSA se z toho bude jeste dlouho vzpamatovavat, pokud vubec.

+2/0
10.10.2014 17:17

R69o18m39a27n 95Š84t18e53p73a14n 1238783639122

ČSA létají takové destinace kam se člověk dostane z Prahy autem za 4 hodiny. Ale opustili destinace kde jsme kdysi stavěli podniky (Abu Dhabi elektrárna,Indie obráběcí stroje,elektrárny).Za zlého komanče se tam létalo a nikdo nebyl v krachu,určitě by komanč tyto linky nedotoval. Létalo se běžně do Singapore, Jakarty. A dnes? Skoro nikam. Jen UAE nasazují třetího dopravce ve směru do Prahy a zpět. ČSA zrušili linku do Abu Dhabi a chlapci v černých hábitech s ó kroužky na hlavě po tom ochotně skočili. Jak tedy ekonomicky myslí vedení ČSA? Proč opouští lukrativní linky? Vždyť do této destinace navíc po zrušení vízové povinnosti, pojede mnoho Čechů. 

Dotace určitě ne, musí se snažit sami. Piloti mají určitě větší přehled než vedení, tak ať jim řeknou co je nejlepší.

+1/−6
10.10.2014 17:09

J42a45n 72H48e42l73l25e27r 9578515636

vy toho víte ... komanč dotoval všechno. i rohlík v krámě byl dotovaný.

na náklady se hledělo jen někde.

jaké máte informace o tehdejší výdělečnosti letů do Singapuru? žádné, že ... to jsou zase úvahy, bóže. Rv

Piloti mají jasný přehled, že chtějí svých 200kkč měsíčně, i kdyby se nelétalo nikam. asi tak.

+7/−1
10.10.2014 17:18

J51o45s25e30f 69H57o67n94e67š 7291242200403

Komanči nic přímo nedotovali.Vše se dělo skrytě cenami,nízkými platy

+1/0
10.10.2014 19:21

J37a16n 47S23e32m23i17k 4584317902179

Vite kolik stala s CSA letenka do takove Jakarty ,Singapuru nebo Newyorku za komancu?(kdyz vas tedy pustili)?

Zhruba ekvivalent 8-10 mesicniho platu.

No pokud by si tolik mohli uctovat i ted a meli monopol, to by urcite i dnes  litali az na Havaj;-D

+4/0
10.10.2014 17:22

Š11á54r67k80a 94S92t21a69ň54k30o57v12á 9373885919199

Proč dotovat něco co bude mít nataženou ruku  zase!

+7/0
10.10.2014 16:52

M15i43l83o74š 25K58o37l12m45a19n 6796433287492

Pomoc od státu jsou peníze daňových poplatníků, tedy nás všech. Když budeme hledat viníka, tak všichni ukáží na Jaroslava Tvrdíka, který nadělal dluhy, ze kterých se ČSA  už nedostala.  Kdo ale odvolal vedení ČSA a dal moc na nimi do rukou diletantovi ?  Takové věci se děly v době nástupu komunistů, odborníky vyházeli a dosadili politické kádry, jak dopadlo naše hospodářství je známo. A nyní je to opět levice, pod hlavičkou ČSSD. Odborníky odvolá a dá tam neschopnou politickou loutku. Takže zastánci ČSSD a podobných levicových stran, až budete chtít něco od státu a nebudou na to peníze, tak si osvěžte paměť abyste věděli, kdo vás o ty peníze připravil.

+16/0
10.10.2014 16:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.