Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Betonová jízda na železnici. Stát chrání před hlukem i lesy a louky

Kolem železnic rostou v Česku další a další protihlukové stěny. Často vznikají i na místech, kde nemají logiku. Už jich je dvě stě kilometrů. Přitom cenu stavby železniční tratě prodražují až o jedenáct procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L52u97c95i79a29n 84P66a98p10a33z59i39a18n 5614107541435

I zvířátka chtějí mít klid. Mám z toho velkou radost! Jen by toho betonu mohlo být o trochu méně, abych měl výhled z okna.

0/0
4.11.2014 14:48

J14i47ř91í 62L96o14u69k77o23t65a 8580267751266

Před 30 lety toho jezdilo 10x tolik a žádný betony nebyly a nikomu to nevadilo,dnes toho jezdí pětina a musi se stavět takový nesmysly.a ještě tady pro jednoho pisatele-za prvý:ještě,ze máte tu železnici aby bylo co na koho svést a za druhé:auta u přejezdu nemusí spalovat phm,můžou vypnout motor a tak šetřit.jenže,co by začal u sebe,když je lepší to hodit na druhé.to je česká specialita.

0/0
19.10.2014 0:34

V24l41a43d51i58s14l51a31v 71N26e29k55o64l54a 2569373444226

Asi se v počítání km.vloudila chybička,jeďte na Č.Budějovice,koli to je km.A to není

trať osamocená.Ať ti kteří takovouto věc vymysleli,si zabetonují doma okna,paka!!!

A notabene,kdo to za jejich blbost má platit.

+1/0
16.10.2014 9:48

F39r17a30n19t71i61š88e11k 91N19á51v70a11r49a 4835576421242

Vsadím se, že jízda vlakem je míň ekologická než jednotlivé jízdy všech pasažérů autem.

Víte kolik taková souprava stojí? A víte kam ty peníze jdou? Komu a co si kdo za ně koupí? Víte kolik úředníků se kolem železnice živí a co si každý za to koupí? Víte jaké jsou dotace do železnice?

A víte, že se i elektřina musí vyrobit, i elektrárny? A co si za mzdu kopí jejich zaměstnanci a dodavatelé a zaměstnanci dodavatelů?

A víte že kvůli železnici spalují i auta, jejichž majitelé vlakem nejezdí na svěšených závorách phm?

0/−3
12.10.2014 1:26

R75a27d58e94k 39J62a25n30a46t77a 9575146324662

To byste byl asi první, co by něco takového ukázal. Totéž co tvrdíte (co "sežerou" zaměstanci železnice) se totiž dá říct o všech, co se motají kolem automobilové dopravy, od těžařů ropy, po zaměstnance automobilek, až po policii, automechaniky a zaměstnance šrotiště.

Ekologie železnice vyplývá ze tří výhod.

- nižší spotřeba energie na oskm

- vyšší životnost vozidel (jak časová, tak především ta kilometrická)

- sdílení vozidel (zatímco autem se svezete jen vy, takže dejme tomu průměrně 2 cesty denně, jedna sedačka ve vlaku za den sveze lidí desítky).

+3/0
12.10.2014 1:43

V37l24a13d46i19s93l31a71v 88N69e12k58o22l30a 2549283164806

Já bych těm všem skopovým hlavám kteří dokáží vymyslet takovou chujovinu,posta

vil 2.m.před okna jejich domečků také takovou betonovou zeď,ať čumí kam chtějí a ještě by si ji mohli zaplatit ze svého jako inovaci.Takto vyhazovat peníze,to dokáže

skutečně jen chorý mozek.to již mohli rovnou vést tratě úvozem,aby nebylo nic vidět!

0/−1
11.10.2014 15:08

P96e23t23r 67H93e79l21l90e56r 5563416514324

S tím omezováním hluku je to docela sranda. Bydlím asi 3 kilometry od Chuchle přes řeku, kde vede trať ze Smíchova. A rachot od vlaků je větší, než když jede auto po ulici :-)

0/−1
10.10.2014 21:20

R43a14d28e14k 72J35a79n21a33t30a 9545556694352

Tam ale neproběhla žádná rekonstrukce. Nové trati jsou kvůli modernějším kolejím tišší.

+1/0
10.10.2014 22:26

R36a13d12e98k 91N59e51u33m34a52n24n 5552192658965

zaplaceno z dotací EU - takže nás to vlastně "nic" nestojí a dotace je nutné využít

0/−1
10.10.2014 21:04

M12a74r24t57i27n 79V24o17j11á49č54e79k 9112858888927

no vzhledem k tomu ,že dotace nejsou na 100% tak se vždycky něco musí zainnvestovat

+1/0
11.10.2014 16:01

J23a47n 20Z85e64m52a53n 8416592724912

Až se u nás začne rekonstruovat a ne čerpat dotace, tak se to možná změní.

+4/0
10.10.2014 17:43

R80i92c60h58a79r70d 54P36ů27ž78a 9410229170558

nelze to asi říci lépe, než citací"To se nám to hoduje, když nám druzí pučujou"...

0/−1
10.10.2014 16:47

J87a94r97o51s14l70a32v 48V63e30s42e70l55ý 2219478317706

Tak nějak už si začínám zvykat, že na špatně uzavřené kohoutky státního penězovodu můžeme pouze ukazovat a vztekat se u nich do běla, ale to je tak všechno...Rv[>-]

+3/0
10.10.2014 13:21

J25a66n 16F32r36o17l87í94k 6106400415624

Dotace do želeuniční dopravy a peníze únie dělají své.:-P

0/−3
10.10.2014 15:29

J74a43n 16D96l77o18u63h58ý 8436180673300

dobrý kšeft. Komu to jde do kapsy?

+2/−1
10.10.2014 13:19

Z58d54e96n38ě46k 98D97u25f79e56k 2704954498

Třeba si tam v okolí nějaký posranec koupil pozemek a bude si tam za poctivě odsezenou práci ve sněmovně stavět menší domeček 10+5 ;-)

+1/−1
10.10.2014 12:42

V48a65c68l89a63v 19M70e91d17e11k 5541972635585

evidentně je to pro někoho dobrý kšeft

+11/0
10.10.2014 12:21

V42á38c67l21a81v 58V48a11n76ě62k 2893663628401

Potřebují slyšet šumět bory.

0/0
10.10.2014 12:17

P46e94t85r 45N11o37v68o97t88n52y 3539582599662

Někteří by to potřebovali - ozdravný pobyt na Borech.

0/0
10.10.2014 22:28

S47t95a82n48i44s49l81a50v 88S58t24u90d10e63n90o37v72s51k17y 4601720634596

Je to smutne. Vlakem jsem jezdil rad prave proto, ze jsem mohl z okna pozorovat krasy zeme Ceske. Jizda betonovym korytem a s LCD obrazovkou pred xichtem me uz vubec nelaka. A jaky je pohled na takovou zed z krajiny, to si doufam kazdy dokaze predstavit sam. Je mi smutno.

+23/0
10.10.2014 12:15

R21a28d56k14o 68K68ř32i39v14á89n51e20k 7240933835240

Autor má bohužel pravdu.

Doporučuji si všimnout, že stačí pár centimenrů sněhu a vlak jede téměř neslyšně. Podobně tramvaj na zatravněném svršku.

!

Většina hluku vychází z pojezdu vozu a odráží se o železniční svršek. Nízké stěny s vysokou absorbcí hluku ve výši podvozků + zakrytí svršku absorbčním materiálem docílí většího útlumu a přitom levnějí a blízko u zdroje hluku. Musí to jít jen snadno odstranit při údržbě a nesmí to být zhodnotitelné ve sběrně či na zahrádce. Je to menší problém, než odstranitelnost betonových stěn při zásahu IZS.

Hlučnost vozidel (motory, ventilátory)...je řešitelná konstrukčně, u nových vozidel je obvykle nižší (až na výjimky:-()

Používání zvukových návěstí lze omezit lepším zabezpečením (zejména přejezdů).

Zatímco s hlukem z dálnice se toho moc dělat nedá, hluk na železnici je řešitelný.R^

+20/0
10.10.2014 11:36

F94r92a64n53t96i86š85e46k 68V43a97n24ě80k 1167514157737

Největší nebezpečí těchto stěn se skrývá v případném vykolejení vlaku a jeho rozmlácení o stěny místo. Navíc tyto stěny totálně omezjí přístup záchranářů k místu nehody a než přijede nějaká těžká technika na ostranění, tak by to trvalo desítky minut.

+10/−1
10.10.2014 11:36

R42a33d36k26o 91K77ř81i29v35á83n85e20k 7220793225770

Rozmlácení vlaku o stěny nehrozí. Rozmláceny budou stěny vlakem. Jako svodidlo to moc nefunguje.

+5/0
10.10.2014 11:41

F67r92a64n79t98i15š24e40k 70V66a10n35ě33k 1247334827107

Pořád je to nějaká překážka. Pořád je lepší, když vozidlo zastaví mimo trať v poli, než narážet do betonu.

+1/−1
10.10.2014 11:54

K15a50r61e59l 86M78a11t85o71u76š60e12k 7608572300276

Nevyšlo by levněji postavit zeď kolem vesnice?

+14/0
10.10.2014 11:32

F11i12l48i57p 49M93a43t28u22s85k31a 6201808931127

Jo. Takové cestovaní ve starém vozovém parku v betonovém korytu stojí za všechny prachy.

+1/−1
10.10.2014 11:19

J68i62ř37í 21S74a71p26o17u16š85e77k 2228428473786

kdyby raději nadělali okolo silnic a železnic ploty aby zvěř nevbíhala pod auta.

+2/0
10.10.2014 10:31

O67n16d51ř14e15j 23Š30r44u52b64a56ř 1285411735926

supr, to bude krajina krasne zadratovana. Uz ted je problem nektere silnice prejit

0/0
10.10.2014 11:41

E79d74u90a82r58d 42B96l30a19z52e38k 1853400505625

takze omezit migraci zvere???8-o ...Rv;-€

0/0
10.10.2014 13:06

J25a30n 84D74l16o62u14h38ý 8886950553420

a co omezit přímo tu zvěř? ;-D

0/0
10.10.2014 13:21

M91a68r19t25i97n 74K41a92r97á46s51e63k 9308353188318

No aspon na dalnicich to smysl docela dava....

+1/0
10.10.2014 13:38

P94e62t83r 43N13o11v11o40t96n55y 3989852279702

A existuje hluková norma pro cestující ve vlaku? Když si stáhnete okýnko ve 120+ v takovém "tunelu", tak jste klidně někde i na hranici bolesti - 120dB.

+2/0
10.10.2014 10:27

B61o93h62u85s64l37a49v 42K23r86á64l19í69k 2271830439206

Nové moderní vagóny jsou dobytčáky s neotvíratelnými a tmavými skly. To už pak začíná být jedno, jestli za nimi je nějaká krajina. Řádný cestující má koukat před sebe na reklamy. Éra pohodlných vlaků s kupé, koženkovými sedadly, otvíracími okny a krásným výhledem do krajiny končí.

+14/−3
10.10.2014 10:40

P85e36t95r 17N92o42v70o97t88n67y 3179842119282

"Na konkrétním příkladu u obce Klabava, kdy obec je vzdálená zhruba 550 metrů, bylo akustickou studií prokázáno, že bez instalované stěny by nebyly dodrženy limity pro noční dobu,“"  A skutečně tomu zabrání pouze ta třímetrová betonová zeď, nebo by to šlo i jinak?

+5/−1
10.10.2014 10:23

H41a16n80a 75B89í69z66o48v52á 1922556302704

Srnky chrání před hlukem přirozená bariéra v podobě stromů... Mně nejde do hlavy, že, když už, se staví z hnusného masivního betonu, který časem bude ještě hnusnější. Úplně nejlepší je v takovém betonovém koridoru otevřít okno, rámus je neposlouchatelný:-(

+4/0
10.10.2014 10:22

O56n47d91ř41e23j 22Š22r88u10b89a74ř 1535101295256

A v Majlonte stale nejsou :-P

0/0
10.10.2014 10:22

V66a48c81l34a38v 85P45e76r62o46u18t53k49a 6288877524231

světový unikát a stát platí a krajináři mlčí. Někdo vymyslel způsob jak vydělat miliardy a já myslel,že už to skončilo a jede se dál.Dle studie stačí výška do 1 metru přesto se staví do výšky tří metrů , jizda vlakem, kde se dřívě patřila mezi to nej. dnes je putováním po betonovém bunkru se slepeckou holí.

+17/0
10.10.2014 10:16

V46á22c10l50a50v 75J75e70b87a16v52ý 8150899113456

Když je trať na 2m náspu, tak ten 1 m zdi asi stačit nebude. :-P

+1/0
11.10.2014 12:17

B68e46n 33P85a54v73k94a 1427703117241

Tak to je super, že chrání srnky a listí před hlukem. Ale možná by bylo pro obyvatelstvo prospěšnější to stavět ve městech. Protože co si budeme říkat. Hromadě lidí jezdí kamiony pod okny.

+1/0
10.10.2014 10:15

F78r76a14n68t48i81š12e31k 40N62á17v24a25r96a 4165586661962

To je dobře, že ty betonové ploty na železnici staví.

Jednak, když jdu s dětma na louku, tak chci mít klid.

Opravdu nevím proč mám poslouchat, že nějaké socky jezdí vlakem a chtějí čumět z okýnka.

Stejně chce mít klid i lesní zvěř.

Navíc tyto zábrany fungují i jako bezpečnostní. Vlaky jezdí čímdál tím rychlejší a srážka s lesní zvěří může být i tragická.

+3/−23
10.10.2014 9:58

F39r33a56n55t17i17š79e80k 63N66á68v72a26r67a 4795486601962

samozřejmě ...někde kde je lokálka co jede 50km/h, tak je to romantika.

Koukat na soupravu co se řítí 100km a rychleji moc romantické není.

0/−9
10.10.2014 10:00
Foto

J93a82n 46V13a33l87a78l15í16k 6396189690576

to samé na dálnicích a sinicích ty socko  srážka s lesní zvěří může být i tragická ;-D

+5/0
10.10.2014 10:04

Z67d46e74n72ě71k 90J31o31n96á60š 9681119476640

Pán Návara je zřejmě chudý duchem...

+9/−1
10.10.2014 10:06

J70i89ř90í 56S44t57e54j61s71k23a91l 8292339668373

Spíš ne.

0/−2
10.10.2014 10:22

V12á73c51l55a95v 21Z15e78l91i17n76k68a 2742720853852

To skutečně jste takový primitiv anebo to jen děláte? Proč mluvíte o lidech, co jezdí vlakem jako o sockách? Vlaky a autobusy využívá například drtivá většina VŠ studentů. Jsou to podle Vás také socky a lůza?

A pokud jde o bezpečnostní aspekt, tak tam je to právě naopak. Je jen otázka času, než tyhle betonové koridory budou mít na svědomí zvýšený počet obětí. Za určitých okolností se totiž o ně mohou krásně rozpárat a rozmačka vagony, které by jinak skončili jen převržené. Lidi unitř budou mít v takovém případě smůlu. Jako pomyslnou třešničku na dort si při všech typech havárií připočtěme prodlení než se do takového betonového koryta dostanou záchranáři a případně i nějaká technika.

Co se A se té lesní zvěře týče, tak slony nebo nosorožce tu nemáme a dinosauři už dávno vyhynuli. Pokud jste si nevšiml. Divočák dokáže pěkně zdevastovat auto, to ano, ale proti desítky tun těžké lokomotivě je to nic. Je to podobné, jak když autem přejedete dejme tomu ježka.

+12/−1
10.10.2014 10:11

B44e31n 49P24a43v26k47a 1607353987221

Srážka se zvěří není tragická. Se tak maximálně pustí stěrače. Jestli teda za lesní zvěř nepovažujete slony.

+4/0
10.10.2014 10:16

P84e13t58r 78N70o96v63o68t57n94y 3599912689592

Pro zvěř je témeř vždy tragická. ;-D

+1/0
10.10.2014 10:17
Foto

M83a22r64t36i79n 85Š85u97b37r16t 1845111264235

A proto mají ty zdi vždy po pár set metrech prostupy, aby ta zvěř na trať mohla, že? ;-)

+4/0
10.10.2014 10:22

F68r57a13n93t69i21š92e93k 87V58a97n97ě77k 1197274377497

Já bych zase mohl považovat za socku toho, který si vozí "zadní bradu" v autu a zplodinami zbytečně zamořuje životní prostředí. A díky těmto zplodinám tam taky tu louku nemusíte jednou mít po které běháte.

+5/0
10.10.2014 11:33

J71i57ř55í 82P41š34e95n97i28č36k97a 6144317722849

To nebyl moc dobrej trolling. Ale věřim, že se tu už najde dost lidí, co to naletí :-P

+4/0
10.10.2014 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.