Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rejdaři mluví o konci vodní dopravy, lodí v Česku ubývá

Na počasí jsou rejdaři závislí jako zemědělci. Když zaprší, lodě po Labi projedou. Když ne, s nadsázkou řečeno drhnou o dno. Letos je to zlé, říkají. Lodě většinu času kotvily v přístavech a lidé v oboru mluví o konci vodní dopravy. Rejdaři potřebují stavbu stupně v Děčíně, stát ale místo toho investuje v Přelouči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L76u38b54o86m66í70r 16H37a14v54e28l50k79a 6529356436929

Ten kdo tu píše , že je lodni doprava neekonomická a neekologická o tom absolutně nic neví a rozhodně se u nejedná jen o pár nadšenců jak tu někteří polointeligentní přispěvatelé píší , než začnete argumentovat něco si o daném tématu přečtěte vy odborníci na všechno .

0/0
15.10.2014 14:07

M25i25l40o72s22l86a68v 72Č97e72r61n81ý 2826410633

K Vašemu článku „Rejdařimluví o konci vodní dopravy, lodí v Česku ubývá“ musím jako zástupcetřetího největšího rejdaře vlastnícího a provozujícího přes deset lodí a velkéhoinvestora do veřejných přístavů, firmy České přístavy, a. s. konstatovat, žeVaše tvrzení „Rejdaři potřebují stavbu v Děčíně, stát ale místo tohoinvestuje v Přelouči, rozhodně není přesné.Rejdaři potřebují zlepšitsplavnost „dolního Labe“ v regulovaném úseku od státní hranice až do Ústínad Labem a zároveň odstranit skandální překážku rozpojující v Přeloučidva úseky splavné labsko-vltavské cesty. Ta je až do Pardubic zařazenav TEN-T transevropsky významných vodních cest. Plavební stupeň Přelouč II.má dávno kladnou EIA a je připraven a v podstatě rozinvestován.Český stát má předevšímumožnit plavbu a využití přístavů na českém území, chránit před zbytečnýmpřevážením nadměrných těžkých celků svoje silniční komunikace a levnějšídopravou podpořit tuzemské exportéry z Čech a Moravy. Proto je nutné aekonomicky výhodné stavět i v Přelouči.Splavnění do Pardubicpodporují také Svaz dopravy, České plavební a vodocestné sdružení a dalšínestátní organizace.

 Ing. MiloslavČerný

předsedapředstavenstva České přístavy, a.s.

a viceprezidentSvazu dopravy ČR

+2/0
14.10.2014 9:15

Z87d96e34n61ě65k 31H11a98n62z15l 1941116562134

Lodni nakladni dopravu zrusit,at se ta reka konecne schopi

0/−1
13.10.2014 15:42

Z77d94e83n53ě34k 29H21a29n37z13l 1261666282924

Vyhozene penize

0/−1
13.10.2014 15:39

J72a43n 74Č32e71k85a86l 7919545114814

Jak může někdo srovnávat říční plavbu u nás s Rýnem nebo Dunajem?? Vždyť i s jezem u Děčína se bavíme pořád o horních tocích všech řek...

+1/−1
13.10.2014 15:35
Foto

M37i92l23a40n 20S16c91h66w25a93r94z 8662964385171

Vážení, když tady čtu ty reakce, tak je mi smutno. Byl někdo z vás na Rýnu a kanálech. ..... A odkud jste, .... já jsem z Děčína. Nechci se vyjadřovat, proč u nás jsme tam, kde jsme, ... ale vidím jasně, že plavba po Labi by měla být možná a to celý rok. Pokud se otevře pro celé Čechy alternativní cesta po Labi (samozřejmě až k Magdeburgu), tak se před námi otevřou jiné možnosti, které v současné době nevidíme. ... Jo a pro zelené  i lodní doprava hledá alternativní pohony, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. .... Vzpomeňte na Gabčíkovo a vaše zelené lidské štíty, které měli stavbě zabránit a výsledek - příroda si pomohla. Zeptejte se manažerů firem, které mají či měli sídla podél Labe. A potom suďte. My tady potřebujeme napojit na dopravní cesty, .... a pak se zase rozsvítí světlo v tunelu i pro Děčín.

+4/0
13.10.2014 11:34

J44a75n 76C95e57p48e64k 1824156890

Stále tu nevidím jediný důvod pro toto. Vlakem je to 10x rychlejší a ekologičtější a to nejsem žádnej zelenej mozek, ale vím co u nás u Nymburka ty vaše kocábky vypouštějí. Není pro toto jediný ekonomický argument krom zachování a zachránění pár nadšenců, co se baví plavit po vodě.

+2/0
13.10.2014 12:42

J71a29n 77C84e27p90e13k 1384526510

Mohl by mi někdo objasnit, proč se má investovat několik miliard pro znečišťovatele řek, kterých je jak prstů na ruce? Jediné co mám v podvědomí z lodí, potažmo tlačných remorkérů na Labi u nás na chatě je smrad a olejové skvrny.

+2/−1
13.10.2014 10:10

M90a27r15e95k 92S19l73a60b76i78h47o18u34d42e77k 7518251772143

Kdyby se postavila u Hřenska hráz vysoká 150 m, byla by splavná většina české kotliny.

+1/0
13.10.2014 9:41

J34a87n 38P40r34i30c44h72y87s40t75a14l 8621678853

To je zase skvost. Jak muzete napsat " Počet nákladních lodí, které po Labi jezdí, kvůli špatné splavnosti loni klesl na historické minimum"? To je nesmysl.

Po Labi zadne lodi nejezdi ani nikdy nejezdily. Jediny pripad, kdy lod jezdi je kdyz ji spousteji na vodu. Kdyz uz je na vode, tak nejezdi, ale pluje. Maximalne se muze potopit, ale jezdit ne.

Opravte si to.

+2/−1
13.10.2014 9:35

M64a52r57t70i98n 63N39e89r31m38u21t 9337217538529

nic si z toho nedělejte, slovákům zase běhají auta

0/0
13.10.2014 9:43

P48a48v86e60l 47K27u13n88c 9742709728748

Zdá se, že peníze "na Přelouč" už jsou jisté, tak hurá na Děčín!

0/0
13.10.2014 9:26

L11i71b46o12r 43M54o65u55č22k98a 1668167145692

53 lodi sezere nekolik miliard? ma to logiku?

0/0
13.10.2014 8:15

D58a48n18i95e19l 20M60a44c87á37k 2649744176481

Má ;-)

0/0
13.10.2014 9:42

J47a48n 68F95i37a90l64a 7884587905199

Když vidím, jak se loď neekonomicky rve proti proudu a na vodě jsou naftové skvrny, jsem rád, že to skončí.

0/−3
13.10.2014 7:02

M88a65r86t95i35n 49D29y53t43r57y54c50h 7654744628631

Jsem rád, že lidi, kteří vůbec nevědí o čem mluví, naštěstí o ničem nerozhodují.

+6/−1
13.10.2014 8:27

D49a37n58i73e78l 78M58a17c74á59k 2979194756771

R^;-D

0/−1
13.10.2014 9:41

J92a58n 59F15i10a30l94a 7574907125259

Jste si jistý, že o ničem nerozhoduji? Jste si jistý, že neznám spotřebu energie lodi proti proudu v porovnání se spotřebou na železnici? A naftovou skvrnu poznám.

+1/0
13.10.2014 14:13

K55a62r14e88l 93S28t40r62ž38a10n48o31v42s44k20ý 1858385875

A je to nějaká tragédie, že po Labi nebudou jezdit nákladní lodě? A musí stát investovat do vodních staveb, aby pár firem mohlo podnikat?

+1/0
13.10.2014 6:31

M59a89r31e44k 66H79r60u90b15y 6697622421548

Jestipak to nesouvisi s tim, jak se na sprave vodni cesty krade:-P8-o

0/−1
12.10.2014 23:47

M79a67r71e63k 33H94r12u84b65y 6787782221498

Dekuji za prispevek ze spravy vodni cesty ;-):-P

0/0
13.10.2014 8:49

J92a20n 38K72o64s 6208183293127

Takhle má vypadat přeprava zboží.

http://www.youtube.com/watch?v=N9j3NhK3nlQ

0/0
12.10.2014 23:21

J51o34s33e28f 47T19r42ö37g34l 8929742676936

Na těch dvou grafech je hezky vidět, že počet splavných a nesplavných dní za pokles lodní opravy zjevně nemůže. Není mezinimi žádná souvislost. Lodní dopravu ničí hlavně železniční a trochu i silniční konkurence, která je rychlejší a flexibilnější, byť trochu dražší.

Plavební stupeň Děčín, kromě too že je z hlediska dopadu na ŽP v podstatě nepřijatelný, splavnosti také moc nepomůže, protože podobná situace je i dále okolo Drážďan a Němci s ní zatím nehodlají nic dělat.

Splavnosti by možná pomohla intenzivnější podpora z Vltavské kaskády vdobě sucha.

+3/−1
12.10.2014 23:14

D50a74n72i56e61l 42M85a73c34á51k 2659534406671

A neudělají dokud s tím něco neuděláme my!

+1/0
12.10.2014 23:35

M80i76l96a97n 32P46r60o64u30z38a 6102754648757

My jako stát, nebo rejdaři, kteří by měli obnovit strojový park tj. lodě s nízkým ponorem.

0/0
13.10.2014 5:46

J32a51r53o29m73í35r 26K86r97á91l 4620559854269

A kdo půjde to takového prodělečného podniku ?

0/0
13.10.2014 5:49

M76i10l80a62n 92P78r73o55u56z95a 6762444578897

Ano, velmi málo prakticky nikdo, ovšem zde by ten stát mohl pomoci určitým obolusem. Ale zachová se ekologie a myslím že to příde vhod i rejdařům. Prostě zvolit skutečný rozumný kompromis. Ale pravdou je, že to šlo dříve s takovými loděmi. Na druhé straně je faktum, že nebyl takový kvapík.

+1/0
13.10.2014 7:24

D19a52n27i61e65l 30M97a11c10á21k 2349654426641

My jako stát! Lodě s nízkým ponorem už mají prošoupaná dna a jestli by měli stavět vory, tak to se fakt vyplatí víc přeprava vlakem!

+1/0
13.10.2014 9:48

M89i98l15a68n 89P73r48o52u37z28a 6232714968577

Ano jsou staré, vlastně již nejsou, ale právě obnovení parku by byla schůdná cesta. Jo a take čištění dna. Dříve si pamatuji, jak jezdil takový stroj a ten vybagroval nanesený písek a hned ho nakládal na menší loď.

Nevím jak je to nyní s touto prací a má li za to zodpovídat Povodí Labe, ale asi ano.

+1/0
13.10.2014 13:44

D94a95n32i96e89l 67M95a87c49á44k 2939294946771

Bagrování dna má tehdy smysl když je trať regulována, tzn vodní stupeň (kanál).

V dané lokalitě prohloubení dna nic neřeší. Klesne dno klesne hladina. Nakreslete si to na papír a bude vám to jasné.

0/0
13.10.2014 14:10

J98a80n 51F67i22a41l90a 7664967705759

Ale kdo chce místo řeky kanál? Já ne.

+1/0
13.10.2014 14:17

D66a26n70i98e89l 42M52a57c11á52k 2149254126671

Vy jste jaksi nepochopil, že ten kanál v závorce znamenal je to, kde má smysl bagrovat . O tom že chci kanál jsem nikde nenapsal ani čárku! Jsem za postavení vodních děl na Labi a pro rozvoj vodní dopravy a dalšího obchodu s tím spjatého.

0/0
13.10.2014 14:51

R51o95b93e20r65t 33Š94i54m52e73č38e46k 6715141838258

když už se toho na Labi tolik vybudovalo, tak by byla škoda to pustit k vodě.. český průmysl Labe potřebuje, protože tím dopravuje do Hamburgu velké nadrozměry, které by se prostě jinak než po vodě dopravit nedaly...

0/0
12.10.2014 22:39

J13a39n 34H35l24e11d79í27k 4509542608752

nejde o Labe, jde o biliony na Moravu--Odru, kde není 280 dnů v roce voda a kdo bude zboží 3x překládat, když v cíli nebude ani potůček bublavý ??

0/0
12.10.2014 22:57

T47o76m55á76š 35Š64t53e88c 4948710865157

Zrušiť a už dávno. Na hranici do Nemecka je kapacitná železničná trať, ktorá nie je vyťažená. Od Děčína ďalej do vnútrozemia naviac rozdelená na dve dvojkoľajné trate (072 na Lysou nad Labem a Kolín a 090 na Prahu) – tranzit nielen po Pardubice, ale aj na Brno (SR/A), Plzeň, České Budějovice (A), Ostravu (SR/PL) a hromadu ďalších miest, ktoré sú pripojené na železničnú sieť. A nielen rýchlosťou pomalého cyklistu (~15 km/h) , ale poctivými 80–100 km/h.

Pravda, doprava na 090 sa pred Prahou dosť zahusťuje, ale 072 je pre nákladnú dopravu „voľná“, len keby do nej konečne išli poriadne investície, inak sa nám rozpadne pred očami.

+4/−3
12.10.2014 22:15

D51a70n70i27e34l 61M95a80c53á26k 2379104846761

Už vidím jak tím svým vlakem přepravujete velkoobjemové náklady! Tyhle výkřiky "zrušit už dávno " mluví za vše.

0/0
12.10.2014 23:41

J42a37r94o23m91í25r 77K44r77á15l 4950829684459

Níže byly zmiňované turbiny.  Ale jak je z Plzňě po vodě dostanete ?  A kolik takových nákladů se ročně přepraví ?

0/0
13.10.2014 6:50

M48a39r36e18k 66H47r29u71b39y 6187982251928

Docela zajimave mnozstvi zakazek se vubec nerealizuje prave kvuli tomu, ze neni mozna doprava. Treba lodenice v Melnice by mohla vypravet:-/

+1/0
13.10.2014 8:50

D64a94n93i60e28l 75M50a86c21á61k 2109574936891

Tak to není určitě jen o turbínách z Plzně, ale i tam by to mělo své řešení. Otázka je, kam tu turbínu potřebujete dostat?

0/0
13.10.2014 9:55

A73l36e92x22a37n78d36r 45K14o85s10t91k28a 8392228646644

Stačilo by škody fakturovat ekofašos. A byl by hned klid.

+3/−4
12.10.2014 21:17

I15v92o 98B84o79u82š20e 5452637928

Za co fakturovat? Za to, že zařídili aby nepršelo?;-D

0/0
12.10.2014 21:21

A93l61e28x73a17n18d52r 39K97o12s25t85k86a 8242378586884

Za to, že už před asi 10 lety mělo stát zdymadlo. Které blokují nesmyslnými stížnostmi a průtahy.

+3/−1
12.10.2014 21:28

J73o27s83e31f 57T98r95ö44g52l 8119902876566

Ekologové protestují celkem oprávněně, dolní Labe pod Střekovem je u nás jedinečný ekosystém jakž takž původního rychle tekoucího dolního toku řeky. A protože doby, kdy všechny chemičky na Labi (a že jich tam je) vypouštěly odpadní vody přímo do Labe u jsou dávno pryč, je voda čistá a žije tu mnoho jinde vzácných popř. i kriticky ohrožených druhů. I proto bylo první hodnocení vlivu na životní prostředí nesouhlasné.

Kromě toho je stavba ekonomický nesmysl, investice kolem 10 miliard má návratnost někde kolem 100 let.

+6/0
12.10.2014 23:19

M20i11l91a24n 43P50r51o67u36z84a 6192854828667

Pane Kostko, dříve se splavovalo běžně a žádné zdymadlo tam nebylo. Prostě byly lodě s nízkým ponorem a řeka se čistila. Ovšem výměnu lodí by museli platit sami. Ovšem postavit zdymadlo by musel zacálovat stát ze svých peněz tj. z Vašich daní a přínos by byl jen velmi malý, jedině tak betonová lobby.

+2/0
13.10.2014 5:43

A62l89e16x21a69n51d33r 30K70o46s18t72k14a 8282778716644

Nikoliv "řeka se čistila", správně to je" Dno se bagrovalo" A to se kvůli "zeleným" také nesmí.

+1/0
13.10.2014 7:03

D51a47n19i55e15l 83M94a10c93á18k 2469164906981

A proč zemědělci můžou fakturovat za to že neprší a nebo zase prší moc?

+1/0
12.10.2014 23:44

K22a70r26e38l 81J62a93n78í27k 9148852805304

jinými slovy, kvůli padesáti lodím má stát nenávratně vyhodit kolik miliard? Pět? Padesát?

0/0
12.10.2014 20:03

D76a34n77i47e49l 57M22a53c43á44k 2569164846311

To ale není jen kvůli 50 lodím. Uvědomte si, že to co k nám  (od nás) připravovaly firmy po vodě, tak to sem teď vozí kamiony a vlaky. Silnici do které stát nalije také miliardy, nevydrží ani jedno volební období. O proti platebnímu stupni, který běžně má životnost padesát i více let, bez nějakých zásadních oprav! K tomu si ještě připočtěte elektrárnu a není o čem diskutovat. Jsme jediná země ve střední Evropě, která má takhle zanedbání vodní cestu. A to jsme měli největší rejdařství v Evropě!

+3/0
12.10.2014 21:34

A26l69e57x25a82n64d55r 19K60o42s12t48k89a 8122568686904

Plynulejší průtok a výše hladiny je výhodou pro všechny elektrárny podél řeky. A že jich tam je. Ps: jen z Neratovic se vozily tisíce tun hnojiv do německa lodí. A vozily by se opět, kdyby to šlo.

+1/0
12.10.2014 21:46
Foto

M51i28r13o73s32l68a39v 97S65t42e86i67n36e81r 6818744773725

Taková investice, jako zdymadlo u Děčína, není jenom na pár roků. Ta tam bude ještě za tisíc roků. Jistě už modernizovaná, ale braná jako samozřejmost.

Vodní cesty budou i v budoucnu nejekonomičtější dopravou objemného a těžkého zboží. Nafta bude v budoucnu stále dražší, na vodě se jí spotřebuje daleko méně, než na silnici.

+2/0
12.10.2014 22:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.