Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správa železnic přijme stovky nových lidí. Předtím léta propouštěla

Do konce příštího roku přijmou železničáři 470 nových kolegů. Půjde zejména o zaměstnance, kteří dráhu v minulých letech opustili. Naopak mizet budou postupně výpravčí, vlaky mají totiž v budoucnu řídit jen dvě dispečerská centra. Hromadné propouštění však správa železnic nechystá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i58l37e54n64a 35N84o61v65a17n38s61k36a 4742757189209

Výpravčí půjdou na správu železniční dopravní cesty podbíjet pražce.... Životy cestujících svěříme do rukou automatů.

0/0
20.10.2014 10:56

M76i57r54o39s35l19a70v 45Z16i81k92m29u54n41d 7239223244873

Byla zde vláda rozpočtové (ne)odpovědnosti, která potřebovala šetřit ... na úkor bezpečnost daňových poplatníků ...

0/−1
13.10.2014 20:39

J21i95n90d91ř76i25c51h 71Š14k18o47p78e31k 4215891380725

to to ale trvalo, než jim došlo, že bez lidí jaksi koleje udržovat a spravovat nejde

+1/0
13.10.2014 18:51

J57a62n 71Z93e80m79a98n 8346102744892

No jen aby to vydrželo ...

0/0
13.10.2014 18:58

V30i11k56t67o17r 30N43á94r97o62ž68n43ý 3429442278

Nechápu , proč se tomuto někdo diví.

Doba , kdy jednoduché mechanické a elektromechanické systémy střídají složitější , elektronické již nastala . Tato změna má za následek , že počty klasických dopravních zaměstnanců klesají , ale na druhou stranu je zcela logické , že se zvyšují počty elektromechaniků či elektroniků...

+2/−1
13.10.2014 13:03

V93l29a64s20t88i21m16i61l 91F11i33a59l48a 1482371294

Muzu vas uklidnit v zadnem pripade nezvysuji. ba naopak neustale klesaji

0/0
14.10.2014 0:03

M82i44l71e71n78a 17N71o88v11a19n43s70k65a 4372287769949

Elektromechanici a elektronici? Elektronika se doveze s Tchaiwanu a elektromechaniku zvládnou "kamarádi" tipu Lamtech, ELTODO,.....

0/0
20.10.2014 11:03

A28n20t65o91n65i57n 95K11u45l46h77a95n23e81k 5136960397194

Na otevirani nadrazi a prodej jizdenek by se mohli podilet nekteri invalidni duchodci. Myslim, ze by to mohlo byt adekvatni uplatneni. Fyzicky nenarocne zamestnani v teple. Samozrejme je to o lidech, pokud se tito lide vubec chteji zapojit do pracovniho procesu aktivne a nebo jim staci statni invalidni duchod a nedelat nic. :-/

+5/−1
13.10.2014 11:35

A93l16a96n 20Ř83e92p47k20a 4135446

A hlavně prodej jízdenek má na starosti dopravce, ne SŽDC takže záleží na drahách zda tam umístí pokladnu nebo automat :).. nebo nic. Ale jinak souhlasím s Vámi. :)

+2/0
13.10.2014 13:25

R72a89d90e89k 88J81a21n19a52t86a 9265606154862

To záleží, jak se to udělá. Jízdenky může klidně prodávat třetí strana, ne dopravce. Je to tak třeba u letenek, ale i u jízdenek na MHD (v různých trafikách) nebo autobusy (systém AMSBUS).

0/0
13.10.2014 20:22

A51l24a91n 10Ř73e96p91k69a 4235466

Ovšem pak by ještě někdo (dráhy) musel zaškolit obsluhu na ten svůj ne zrovna jednoduchý (pro občasného cestovatele) systém slev. V trafice si prostě koupím jízdenku dle délky cesty /někde to je na pásma, zóny/ a šmitec, ale u vlaku je to složitější.

0/0
13.10.2014 23:04

J73i97ř87í 11E70r96b59e59n 1853264516977

Pro občasného cestovatele existuje pouze zpáteční nebo skupinová sleva, smiř se s tím :-)

Komplikace do toho vnášejí různé krajské síťové jízdenky apod., ale to není vina ČD.

0/0
14.10.2014 8:49

J67a91n 77S18a22l15o49m30o22n 4829960531325

Celej ten bordel začal tím, že se ČSD rozdělilo na ČD, ČD Cargo a SŽDC a každý si "opanoval" ten svůj kousek. Po sto let byla železnice prostě jedna velká státní firma a mnohdy i vydělávající. Dneska je to jeden velkej bodrel plnej černejch děr na peníze.

+12/0
13.10.2014 10:04

B67e42n 41P32a61v30k80a 1887263917951

Tak jestli si to pamatuji dobře, tak tenkrát se to zdálo jako naprosto logické, že se to rozdělí. Bohužel dneska se zdá, že sice to bylo logické, ale ti lidé prostě nemají na takové věci know-how. A vůbec... nevím, o čem se tady furt všichni baví. Železnice je prakticky bez konkurence a ti lidé jsou natolik stupidní, že ani v takovém ideálním prostředí nedokáží fungovat.

+3/−3
13.10.2014 10:22

J22a96n 71S78a87l37o58m44o88n 4909630151835

Mě se to zdálo nelogické už tenkrát. I když ono to jakési "vnitřní dělení" mělo, ale stejně třeba Nákladní doprava mohla půjčovat občas nouzově lokomotivy dopravě osobní a podobně. To, že to je černá díra na prachy je spíš způsobenou řadou jiných věcí a to neskutečně přebujelým managmentem, kdy jeden čas vycházelo na jednoho vydělávajícího "dělníka" u ČD 2,5 managera. ;-D To se dneska už možná změnilo, ale asi to stále nebude nijak slavný.

+4/0
13.10.2014 10:28

B31e97n 33P76a45v37k60a 1917483807571

No jako je to u té železnice opravdu na kokos.

Dalším takovým zázrakem je ČP. Nechápu, jak může vycházet, že je levnější balík dovést sám, než to poslat poštou. To je přeci nesmysl, ne? Pamatuji doby, kdy posílat PPLkem byl luxus. A dneska? Já si absolutně neumím představit, že bych denně třeba posílal doporučené dopisy. To je naprosté sci-fi za ty peníze. Bych si radši někoho na tu činnost najal jako kurýra.

0/−3
13.10.2014 10:33

J24a62n 15S62a57l19o65m44o39n 4569370331885

No, já nevím. Balíky posílám většinou na vzdálenosti nad 150 kilometrů a tam mi přijde pošta levnější. ;-D Ale firemně jsme běžně používali ČSAD jako kurýry a vyšlo to levněji. Prostě to mají nastavený blbě no.

0/0
13.10.2014 10:42

B56e33n 98P84a34v74k44a 1407823957431

Nad 150 km jsem již zřejmě za hranicemi. Což mně připomíná další zázrak v podobě toho, že cokoliv třeba posílat ČP do SRN je tak akorát o doktora Chocholouška. Když mně jednou řekla, kolik by to stálo, tak jsem si myslel, že vystřelujeme družici k Marsu.

+2/0
13.10.2014 10:52

J69a66n 74S14a94l92o72m44o60n 4449280941875

;-D To je dobrý. ;-D

0/0
13.10.2014 11:01

B77e86n 74P38a58v52k35a 1217423877471

Jako doručovatelka má nějakých 13 hrubého nebo kolik. Kolik doručí dopisů denně? Sto, dvěstě? I kdybych bral, že je to všechno jenom obyč za 13,-, tak je to za 1300,- denně minimálně. A ty peníze v té síti jsou jako kde?

0/−1
13.10.2014 10:56

J87a10n 36S13a91l57o57m38o38n 4409280271365

Většinou utopený v platech přebujelého managmentu.

+3/−1
13.10.2014 11:02

B69e11n 68P89a62v29k93a 1627603647341

No mně to není jasné. Já už mám i takový snad tik, když přebírám dopis, protože pošťačka se to chudák snaží předat za suché z nosu pomalu.

0/0
13.10.2014 11:13

J89a56n 48S51a14l19o67m41o17n 4319770821605

Mě taky není jasné, jak může mít nějaká instituce tak přebujelý managment a úřednický aparát, ale holt to tak je.

0/0
13.10.2014 11:17

B83e96n 72P43a90v91k95a 1307383467101

Ale jako ve chvíli, kdy tam přijde konkurence, ať dráhy nebo pošta, tak to lehne. Tak to prostě je. Jedině, že by řadoví pracovníci dělali za minimál a jejich děti chodily bosky.

A žádné takové, že se to dosype z rozpočtu ČR. To je zakázaná podpora. Už teď jsou dráhy, letadla, pošta,... zralé na Soudní dvůr EU.

0/−2
13.10.2014 11:27

J27a33n 18S84a71l85o77m96o46n 4179190381955

Tak ta letadla asi ano, protože armáda má vlastní, ale co se týká drah a pošty (spojů), to jsou tak zvané "strategické instituce" a ty si musí prostě stát držet. Jen by se v nich měla udělat restrukturalizace aby to fungovalo lépe.

0/0
13.10.2014 12:10

J92i14ř48í 82E79r75b31e59n 1433374826407

V ČD i ČP se restrukturalizace už dvacet let dělá tak, že se ořezávají výkonné pozice spjaté přímo s provozem, a naopak kyne centrála tvořící každého čtvrt rokunovou obchodní strategii včetně grafů, prezentací a upomínkových a propagačních předmětů :-/

0/0
13.10.2014 15:11

J50a21n 11S75a66l60o55m64o56n 4549830791315

Toho jsem si všiml taky, ale to není restrukturalizace k vyšší výkonnosti. A může to tak fungovat jen a jen proto, že z funkce GŘ ČD se udělala politická a ne managerská funkce.

0/0
13.10.2014 17:30

J41i88ř96í 69E97r87b96e28n 1743954836817

Ale prdlajs.

Česká pošta dosud nedostala ze státního rozpočtu ani korunu, anopak tam desítky miliard poslala na DPPO, DPH a zejména spotřební dani.

České dráhy dostávají platbu z veřejných rozpočtů za dopravu, kterou vykonávají na základě objednávky od krajů a MDČR - a to je právě ten byrokraticky náročný systém, který nás EU donutila převzít od nich...

+1/0
13.10.2014 15:09

B66e33n 45P42a61v44k53a 1417623227521

Co mám informace, tak zaměstnanci SŽDC vesměs dělají prdlajs. Teď naberou další stovky lidí, co budou dělat prdlajs. Zdá se mně to, a nebo je to u těch drah vážně dysfunkční?

+1/−4
13.10.2014 9:35

M50a24r16t66i97n 36H29o35r52ň92á28k 7331301472

já je několikrát do roka vidím "pracovat" v terénu, vypadá to asi tím stylem, že přijede plná drezína, vyskočí ven, 2 dělaj, 5-7 jich kouká, cígo je samozřejmě nezbytnost, ale na druhou stranu, asi to nebude tak super placené

0/0
13.10.2014 11:03

J78i22ř95í 92E42r79b23e22n 1783474846587

Jenomže těchto kopáčů a hrabáčů má SŽDC maximálně pár stovek, ale mnohem víc lidí pracuje v týlu - elektrikáři, mechanici, montéři, řízení provozu, řízení napájecích soustav...

+1/0
13.10.2014 15:13

M80a73r86t59i44n 88N78o54v53o37t44n75ý 3546776601894

Zdá se vám to.

0/0
13.10.2014 11:31

V27i83k40t13o19r 88N68á25r30o21ž24n42ý 3409542318

Je logické , že pokud ve staničních zabezpečovacích zařízení začíná hrát hlavní roli elektronika , že bude třeba více lidí , specialistů na elektroniku....

+1/0
13.10.2014 12:50

K73a85t84e24ř50i87n66a 43K47o59z42á87k43o33v26á 2478881525778

Čím si budou ČD zlepšovat hospodaření až všechno prodají? Zřejmě prodají i vlaky a budou dostávat státní dotace na plat managementu.

+2/0
13.10.2014 9:18

P46a34v69e34l 67D63o88s56t55á35l 7983207391321

Paní Kozáková.tohle je článek o SŽDC ne o ČD :-)

+4/0
13.10.2014 9:52

J26a29n 42S23a33l39o26m40o98n 4259620301315

Ale on mluví o prodeji nádraží, která teď ještě stále patří ČD. :-)

0/0
13.10.2014 9:59

J34i77ř70í 77E36r97b17e38n 1833834426167

Však už tady nedávno proběhl článek, že vedení ČD řeší, z čeho bude žít po rozprodeji majetku ;-(

http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-a-konec-prodeje-nemovitosti-fcv-/eko-doprava.aspx?c=A140902_211147_ekonomika_ert

0/0
13.10.2014 15:16

V76l26a28s42t75i82m69i84l 41F18i33a15l18a 1652361574

U nas chceme kvalitu jak sikanzen,ale aby to nic nestalo

+4/0
13.10.2014 9:09

F13r20a45n94t51i32š88e40k 92V14a76n85ě60k 1617474927437

Nečekal bych, že by u nevyužívaných budov, kde nebude ani personál dopravce někdo otevíral čekárny, pakliže to nebude zajišťovat obec ve prospěch občanů.

+3/0
13.10.2014 9:02

J16o94s54e41f 97Z91a48h45á12l88k57a 4933109918946

Čekárny? Na to zapomeňte. U neobsluhovaných stanic (bez ohledu na velikost budovy) se staví přístřešky typu zastávka MHD. Kromě velkých uzlových stanic to znamená konec čekáren a pokladen.

+5/0
13.10.2014 9:28

Ř89e82h32o74ř 28V16l58a72s15á81k 2474344601806

Pan Vaněk nastínil jednu z možností: Postará se o to obec.

+1/0
13.10.2014 9:34

J54a47r13d55a 29B56r13a87b64e69n14e50c 1490194349956

Dráha je samé zlepšení. Za komunistů jezdil osobní vlak ze Skalice nad Svitavou do Chornic, zde bylo možno po přestupu pokračovat jedním směrem do Prostějova, druhým směrem do Moravské a následně České Třebové. Nyní spoj končí ve Velkých Optaovicích, tak říkajíc v polích, nikam nenavazuje. Jistou možnost poskytuje autobus, to je ale jiná povídka

+3/0
13.10.2014 9:02

J91i57ř11í 87E37r65b61e54n 1963524326717

Jak si to váš kraj objednal...

+3/0
13.10.2014 14:43

I78v22a 90K43r74i39s30t50o33f43o29v47á 7575863372132

Istóóó, propusťte průvodčí... jojo... a za 4-5 let zjistěte, že jsou potřeba a budete je zase brát.. ;-D A tak hlavně, že se jim teď vyplatí odstupné. ;-D

+4/0
13.10.2014 8:59

L28a25d27i93s13l11a40v 97S24o36k83o61l 1880112665902

ehm....Odříhnout.....

0/0
13.10.2014 9:08

I90v51a 42K66r26i80s78t69o96f42o62v27á 7275803472132

Zkuste to, třeba na tom pak budete líp.

0/0
13.10.2014 10:07

L32a42d17i49s65l94a68v 60S96o72k49o70l 1380892525192

Já jenom že snad znáte metan.....

0/0
13.10.2014 11:13

J16a44r85d67a 84B69r21a36b73e84n37e86c 1300614379276

"Zaměstnanci stojí správu železnic šest miliard ročně"

Je třeba řádně zredukovat platy Žaludům, s valnou částí těchto lidí je třeba se rozloučit. Dráhy potřebují lidi práce, ne žvanily

+5/0
13.10.2014 8:55

F93r31a44n71t30i29š87e68k 18V35a26n59ě84k 1197184987687

Žaluda u není generálním ředitelem od 30. července 2013.

+3/0
13.10.2014 8:59

J22a55r87d89a 94B93r25a96b31e81n79e35c 1570344339876

no možná, bezpochyby tam ale visí jiný žalud, opravdu není podstatné jak se onen parazit jmenuje.

+5/−1
13.10.2014 9:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.