Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Němci přesedají z vlaků do autobusů, první dopravce kvůli tomu končí

Uvolnění trhu s dálkovými autobusy způsobuje první velké potíže německým železničním dopravcům. Kvůli levnější konkurenci například přestane od prosince jezdit přímý vlak mezi Lipskem a Baltským mořem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26i67r76o77s16l31a61v 96Z48i27k98m12u85n34d 7519933164143

Kolik vlaků InterConnex  denně provozoval ? Jezdily alespoň ve dvouhodinovém taktu jako vlaky DB ? Nejezdily. S jedním párem vlaků se díra do světa neudělá ...

+1/0
15.10.2014 18:23

P29e28t50r 16N29o97v59o47t30n23y 3559932239102

"Podle InterConnexu od té doby počet cestujících ve vlacích klesá, navíc rostou poplatky za použití kolejí. Autobusy jsou v Německu osvobozené od mýta a jsou také levnější, než vlak"  Že i Němci takhle zblbnou.

+1/0
15.10.2014 14:20

P58e50t70r 70N79o79v63a77k 3100737569467

Vlak, který jede od vesnice k vesnici je nesmysl.  Vlaky jsou spíš konkuretem pro letadla někde mezi 500 a 1000 km a mezi velkými městy. A to má skoro každá rodina a pokud se vezou 3 lidy, tak to je ekologický docela dost. Bohužel by se politici měli probudit a přestat bránit autobusům, aby nahradili často pomalou a nespolehlivou dopravu.

0/−3
15.10.2014 14:19

P73e80t91r 25N65o97v95o46t12n44y 3429282189392

Každá rodina má letadlo? Nebo co to plácáte?

0/0
15.10.2014 14:22

P56e91t74r 66N83o48v68a57k 3410257539707

Mělo tam být auto

0/0
15.10.2014 14:22

P39e38t13r 55N71o14v41o47t15n44y 3809312269192

I tak  to nedavá smysl.

0/0
15.10.2014 14:24

R91a77d67e39k 42J40a23n87a14t96a 9925616154982

Tenhle clanek ale neni o vlacich "od vesnice k vesnici", ale o vlacich dalkovych. Ktere jsou diskriminovany tim, ze za koleje i zastaveni na nadrazi statu plati, zatimco autobusy za silnice ne.

0/0
16.10.2014 8:51

M14a58r37t30i84n 37K94u50b74í97k 9127939236723

Je vidět, že i v Německu vítězí pokřivená dopravní politika, která bezvýhradně straní autobusům a silničním lobistům. V Německu již načichli dopravní politikou z bývalých východních států jako je Polsko, Slovensko a částečně i Česko. Jak onehdy napsal básník Stankovič- mezi ďábly stávám, pomalu se ďablem stávám- Německou, kde byla dříve nejhustčí síť železnic na světě se bezskrupulózně zbavuje této ekologické a komfortní jistoty a to i z hlediska bezpečnosti. Jezdit dneska po dálnicích kdekoli v Evropě  je otázka života a smrti.

+5/−2
15.10.2014 13:32

J58a34n 75N65o73v15á80k 7385244108127

na větší vzdálenosti je cena jedné jízdenky od  DB srovnatelná s letenkou.

+2/0
15.10.2014 10:13

T65o65m42á45š 51T49a71t98í82č19e83k 5580522360758

Nojo, no. To víš, železnice počítají všechny náklady. Ale letiště se staví z veřejných peněz, aerolinky mají kerosin bez daní... To se to potom počítá.

+4/0
15.10.2014 14:09
Foto

T43o92m75a72s 26C69a81b87a21k 8485325864799

Ale bez ty brebto, odkdy se v Nemecku stavi letiste ze statnich penez ? A ze by aerolinky neplatily DPH z kerosinu ? O tom jsem taky neslysel. Nejaka overena fakta by nebyla ?

0/0
20.10.2014 6:16

R76a83d14e55k 70J64a52n91a52t10a 9125986294842

Letecké palivo je (celosvětově) osvobozeno od spotřební daně (tím aerolinky zvýhodněny jsou a tom není sporu, protože téměř všichni ostatní spotřební daně platí).

Při mezinárodních letech (což je většina letů) se z letenek neplatí DPH. Tímto sice nejsou zvýhodněny aerolinky přímo (DPH nevyberou, ale ani státu neodevzdají), ale jsou zvýhodněny nepřímo, protože pro koncového spotřebitele je pak letenka levnější a aerolinky tudíž mají více cestujících, než pokud by se DPH z letenek normálně platila.

0/0
20.10.2014 18:39

T38o24m15á96š 98T31a80t39í18č21e54k 5270232530278

Co se týče letišť v rajchu, tak očividně jsi to ty, kdo o tom nic neví. Jeden z nejskandálnějších projektů, nový letiště v Berlíně, je samozřejmě investicí spolkové země Berlin-Brandenburg. DPH se možná platí, ale neplatí se ta ona spotřební daň, která je největší částí ceny benzínu. Asi jsem to četl ve Spieglu, ale víš co, zeptej se sám strýčka Gůgla, než budeš dál urážet.

0/0
27.10.2014 14:20

J19a57r70o72s87l93a36v 47K29a15d60l83e74c 5411939552871

Z ekologického hlediska by měla být neekologická doprava zdaněna zvláštní likvidační daní. V kapitalismu jsou ovšem přednější peníze.

+4/−5
15.10.2014 9:13

P87a54v76e89l 22K26u51r56a71l 5641384850420

Z ekologického hlediska by měla být především uvalena daň na to aby lidi vyřazovali stále pojízdné vozidlo z provozu...

dnešní trend kdy stát vám zaplatí za to že po 5 letech pošlete do šrotu auto a kopíte si nové s menšími emisemi... jenomže když to sečtete tak ekologická zátěž toho že se vytěží, dopraví, a zpracuje nový kov uškodí prostředí víc než kdyby to ř let staré auto s horší normou jezdilo dalších 10 let.

Myslím že by měla být zavedena speciální daň za vyřazení a nebo prodej auta staršího 15 let... to je cesta která by skutečně měla ekologické přínos.

+3/−1
15.10.2014 9:19

J27a46k43u43b 80F37e24i14f91a46r 7189189536239

To co píšete by nejspíše narazilo u soudu. To je důvod, proč nám tady pořád mohou smrdět trabanty. Auto v době pořízení splňovalo vše co mělo a tím je o dané. Nemůžete vydat retroaktivní zákon. Jediná cesta jak tyto auta dostat ze silnic je zavést nízkoemisní zóny a donutit STK aby opravdu dělali svoji práci.

0/0
15.10.2014 9:41

P34e89t85r 82N30o32v98a50k 3320417109677

Auto buď splňuje normy nebo nesplňuje. Nízkoemisní zóny jsou další korupční nástroj v rukouo zastupitelů.

0/0
15.10.2014 14:22

T98o17m58á18š 93T30a82t71í26č12e46k 5260892630508

... a automobilek. ;-)

0/0
15.10.2014 14:23

T79o46m32á76š 86T36a65t73í51č42e39k 5440192840468

Kdys viděl naposledy trabanta? Na srazu milovníků?

0/0
15.10.2014 14:22

J75a43k80u30b 65F94e96i25f35a46r 7379209866729

včera

0/0
15.10.2014 16:17

T94o29m78á52š 62T28a55t53í73č11e36k 5570742290728

A mělo celý město nasazený plynový masky?

0/0
17.10.2014 0:28

T84o44m46á94š 82T30a26t60í93č65e35k 5540982930658

Nejlepší bylo německé kackléřo Merkel, které ve jménu "pravičácké" strany začalo strašně bojovat o záchranu planety, ovšem když dolehla krize na něm. atuomob. průmysl, prosadilo šrotovné. No a protože se v Německu jenom tak zákon obejít nedá, šrotovaly se 11 let starý auta v perfektním stavu ostošest. Co na tom, že jeden maník dal do šrotu auto a chtěl si za příspěvek koupit elektrokolo, což mu bylo zamítnuto; přitom hodně Němců sledovalo, jak dopadne soudní tažení až do nebes, protože by to udělali stejně - a podpořili tak vznik pracovních míst při výrobě eko-elektrokol, kam by mohli jít ti dělňasi z Rüsselsheimu. Prostě jízda na čtyřech kolech - po silnici - ta bude za každou cenu!

0/0
15.10.2014 14:20

A98l62e69x53a72n88d75r 26K62o41s71t73k17a 8332548466324

Z ekologického hlediska by bylo rozumné v první řadě zdanit či omezit zbytečné cesování.

0/−3
15.10.2014 10:25

M22i79c87h50a54l 89M70i22l11l63e52r 9976622339892

jo, v tom vynikali komousove - take delali vsechno, aby zamezili cestovaniRvRvRv

+2/−1
15.10.2014 13:28

J53i20n41d81ř84i84c52h 56M32i13t73t31e74r 6961700243713

A funguje to skvěle, že ? Každá doprava je neekologická, kromě chůze, kola atp.

0/0
15.10.2014 11:41

P52e55t65r 58M49e75j38z50l67í89k 8298904221910

Pokud při chůzi ovšem nezašlápnete nějakého broučka

0/0
15.10.2014 12:07

A71l86e61x41a34n48d68r 92K75o89s75t24k28a 8782918986974

Já měl spíš na mysli takové to (co se poslední dobou rozmáhá), že lidé třeba na víkend zaletí do Paříže či Istanbulu.. Nezakazoval bych to, ale ať ke každé letence zaplatí vysazení stromu, který po nich z atmosféry odfiltruje to ropné svinstvo.

0/−1
15.10.2014 12:54

J39i20n96d41ř14i82c24h 24M69i73t91t64e93r 6401630593263

Při spalování uhlovodíků jde do atmosféry CO2 a H2O. Ropné svinstvo se spálí v motoru. A lidi si to zaplatí, tak o co jde ?

+1/0
15.10.2014 12:58

M21i89c49h57a12l 31M94i62l78l50e39r 9706822399512

kritizovat nekoho, ze si dovolil udelat vikendovy vylet do Parize ci Istanbulu je na stejne urovni, jako kritizovani nejake totalitni domovni duvernice, ze Novakovi jeli dva roky za sebou do Chorvatska.

Zavani to zavisti.

+1/−1
15.10.2014 13:27

R79a31d58o17s19l57a71v 90K67l42a82u74d61a 5224398594122

O víkendu jsem jel po dlouhé době vlakem. Překvapilo mě, jak krásně vypadá rychlík z Prahy do Plzně.... Bohužel když jsem jel zpátky, malá v kočárku spala. Takže logicky jsme nemohli do kupé, ale museli jsme zůstat v prostoru pro kočárky (kola), kde si není kam sednout... Navíc zvuky které vydává bzučák u dveří jsou nesnesitelné. A to vždy dvojmo. Když se dveře můžou otevřít a když se zavírají. Toho vola který to tam namontoval bych nechal pověsit.

+2/−1
15.10.2014 8:28

R38a38d44e95k 76J43a56n28a89t74a 9225406844272

Myslím, že jste u kol stát nemuseli.

Ve voze Bbdgmee, kterým jste jeli, by se sem vedle stolu kočárek vešel.

www.vagonweb.cz

Jsou to místa vyhrazená pro cestující s dětmi, takže pokud tam bylo plno, dá se říct ostatním cestujícím, aby odešli.

Případně jste mohli jít do kupé pro vozíčkáře, které v tom voze taky je a kde je část sedadel sklopná.

www.vagonweb.cz

Sice bývá nekdy uzamčeno, ale průvodčí by vám ho otevřel.

+3/0
15.10.2014 9:37

R44a22d42o45s32l53a11v 53K30l31a17u73d37a 5684828324292

Pak je ale chyba v zaměstnancích ČD, konkrétně v průvodčí, že na takovou možnost neupozorní. Nehledě na to že ten vlak byl narvanej.

+1/−2
15.10.2014 9:53

P48e10t41r 48F42o74l93t32y13s 7675421950268

A vy jste se na to ptal? Uznejte, že nelze dělat všechno. Kdyby jste se zeptal určitě vám poradí. To je jako kdyby vám měl sám od sebe říkat i kde jsou WC, přestože jsou dost označeny a vám by se nemuselo chtít.

Jel jste multifunkčním vozem, který byl v soupravě jen jeden, tak se stačilo podívat po voze nebo se průvodčího aspoň zeptat jestli není k dispozici vhodnější místo.

0/0
15.10.2014 23:01

P85e73t32r 30N50e38c39h67a38n15i81c16k31ý 7693686178600

Bzučák je prostě povinnost pro nová vozidla, aby byli nevidomí informování. Výrobce si to nevymyslel.

+2/−1
15.10.2014 9:42

R33a97d51e73k 80J91a51n51a50t88a 9385766884572

To je pravda, ale ta norma udává tak možná hlasitost. Tón by jistě mohl být příjemnější a zároveň té normě vyhovovat.

+2/0
15.10.2014 9:47

R83a67d55o98s86l33a97v 39K24l93a24u65d92a 5204778724672

A taky pro hluchý, ne?

+3/0
15.10.2014 9:54

Z97d15e25n67ě25k 34D43u31f80e40k 2214614498

Myslím si, že pro většinu lidí je dnes rozhodující cena a to i v Německu a dálkové autobusy jsou čím dál tím více pohodlnější. Pokud člověk nejede na čas, tak si myslím, že autobus je pro něj lepší volba.

+1/−3
15.10.2014 8:16

J20a53n 47J35e17m43e46l70k77a 1455380

S jejich cenami vlaků za km se není čemu divit. Otázka, jestli by to u nás nedopadlo stejně s plánovanou VRT Praha - Brno. Pokud by nebyla těžce dotovaná. Sice rychlá, ale místo 800 Kč za lístek za hodinu by většina jela za 200 Kč, 2 hodiny Jančurou. A to u nás jsou autobusy sardinky. Kdyby někdo zavedl opravdu luxusní autobusy jako v Asii se sezením 2+1..  www.youtube.com A kdyby nebyly autobusy drženy na zastaralých 100km/h.

0/−3
15.10.2014 8:11

R34a22d77e45k 89J86a47n63a84t45a 9145166254612

Skočil jste na oblíbený blud. VRT vykazuje větší efektivitu provozu než klasická trať, tj. neí to žádný "luxus". Takže pokud "máme na to" jezdit Praha-Brno klasickým "pomalým" vlakem EC, pak máme i na provoz VRT.

A maximální rychlost autobusu opravdu nesouvisí s tím, kolik je vevnitř sedaček. Je omezena proto, že skříň autobusu, zejména střecha, je slaboučká, vzhledem k tomu, jakou ten krám má kinetickou energii.

+3/0
15.10.2014 9:42

P89e70t30r 42N63e10c89h32a80n59i70c60k75ý 7533526798450

Akorát údržba VRT je někde jinde, cena za stavbu taky a z toho se bude odpočítávat i cena za dopravní cestu, kterou dopravce patřičně zohlední v jízdném. Pak jízdenka na VRT stojí co stojí v zemích, kde VRT je.

+1/−2
15.10.2014 9:44

R34a42d28e66k 51J44a58n17a30t42a 9375896344422

Údržba VRT je levnější. Je to totiž v podstatně normální dvojkolejná trať, akorát jednodušší - méně stanic, méně výhybek, semafory dále od sebe. Co je tam navíc, jsou leda ty ploty. Ale ty zase brání zlodějům :)

Co se týká stavby, v zásadě se v Evropě náklady na stavbu do poplatků nerozpouští - ani u silnic a dálnic, ani i klasických tratí, nevím proč by tomu mělo být u VRT. Smysluplnost stavby se posuzuje nějakou studií zohledňující celoekonomické přínosy, ne tím, že by se náklady na stavbu musely v poplatcích vybrat zpět.

+7/0
15.10.2014 9:52

A29l60a90n 17Ř95e21p67k64a 4775546

Méně stanic.. No u nás se zasekne stavba VRT už na tom, kde ty stanice budou ;-D Každý starosta bude chtít zastávku i v té své obci:-P Obdobně jako přetahovaná u toho, kde by mělo stát Pendolino, nejnověji ho chce Karviná.

+1/0
15.10.2014 12:08

R67a32d22e50k 81J34a60n27a46t28a 9575866104442

No zatím je to spíš naopak. Starostové se mohou přetrhnout aby to kolem nevedlo. 19. století se opakuje.

+1/0
15.10.2014 12:32

A85l12a93n 14Ř77e81p30k79a 4955126

No, takže to vyjde nastejno ve výsledku :D Obojí blokuje stavbu.

+1/0
15.10.2014 13:48

J87a22n 90J43e85m43e96l58k64a 1135780

Tak u silnic se nejspíš zaplatí ze spotřební daně a dph, ne.. Možná i 2krát:-)

0/−1
15.10.2014 22:12

J84a94n 94J61e66m53e61l41k98a 1815610

Já jsem neříkal, že max. rychlost autobusu souvisí s uspořádáním sedaček. Jen, že dnešní autobusy by se 110 Km/h neměly problém. Crash vlastnosti autobusu nejsou dobré, to je pravda, ale co už.. Říkal jsem, že jsou země, kde se nejezdí jako v sardinkárně. Lidi si tam rádi připlatí za uspořádání v autobusu 2+1, místo na nohy a bezproblémové sklopení sedadel a pohodlí.  A že to není scifi, ale opravdu to funguje. A defakto je tam 2+1 spíše standard.  2+2 okrajový lowcost. Ps: Bus tam jel i 125 :-). O levnosti VRT mě nepřesvědčíte. Myslím, že je nejjednodušší kalkulačka. Náklady 200mld. Životnost cca 50 let.. 30 spojů denně.. a něco nehezkého vyjde. Navíc náklady na údržbu na 1km/rok VRT jsou taky dle některých zdrojů velké. Navíc se tam tuším se chce oddělit nákladní doprava, takže celé to musí zaplatit osobní doprava.

0/−1
15.10.2014 21:33

R55a90d18e68k 49J81a47n21a37t40a 9305716624522

Bodejť by vám nevycházela VRT špatně, když máte špatná čísla. 50 let je málo. Současné tratě slouží 150 let, proč by měla VRT vydržet méně? 30 spojů je také málo, předpodkládá se vyšší vytížení, třeba výjezd z Prahy směrem na Brno by využívaly expresy na Brno a dál (2-4 za hodinu), Budějovice (1 za hodinu), expresy odbočující někde na Vysočině (1 za hodinu) a příměstské spěšňáky do Benešova (2 za hodinu).

To při plném provozu 18 hodin denně a dvou směrech dává 125 párů spojů. Ostatně po trati 010 dnes z Prahy vyjíždí 87 párů dálkových spojů ... z Paříže směr Lyon vyjíždí TGV jednou za cca 10 minut ...

Máte pravdu, že nákladní doprava po VRT jezdit nemá. Ale uvolní se jí tím část kapacity tratí klasických. Nákladních vlaků tak bude moci přibýt a vybere se tak více. Dneska se spousta přeprav neuskuteční prostě proto, že ty vlaky po přetížené síti nelze protalčit.

0/0
15.10.2014 23:03

J31a66n 30J19e91m74e22l77k38a 1605510

Tak předpokládám, že po 50 letech to bude chtít nějaké značné opravy.

0/0
16.10.2014 8:08

J38a64n 78J15e42m12e22l41k31a 1815730

Současné tratě se taky určitě několikrát značně renovovaly za těch 150 let. A možná i dřív než co 50 let. A to co jste napsal, většina velmi rychle někam odbočuje.. Takže to není zrovna velké využití. Mě šlo jen ilustračně něco napočítat - cenu na osobu v jízdence. To když tam pomněníte "čísla" tak se nejsem si jist, že z vysoké ceny to udělá přijatelnou cenu.

0/0
16.10.2014 8:26

A45l60a59n 47Ř37e71p57k26a 4315516

Ty autobusy vypadají jako ty od www.noblessline.cz ;-)

0/0
15.10.2014 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.