Diskuze

Němečtí strojvedoucí rozšířili stávku na osobní vlaky, ovlivní i Čechy

Největší německý železniční dopravce Deutsche Bahn rozšířil svou v pořadí čtvrtou stávku od konce srpna z nákladní dopravy i na osobní vlaky. Strojvedoucí stávkují za vyšší mzdy, dopady jejich protestu pocítí i čeští cestující, plánující vyrazit do Německa některým z dálkových spojů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zvýšení mezd je pochopitelné, kdo by nechtěl, ale co má znamenat 37h týdně? Kromě toho je v dnešní době spíš čeká rekvalifikace na řidiče dálkových autobusů:-)

1 3
možnosti

Co má znamenat 37 hodin týdně ? To, co má český strojvedoucí u ČD ...

Z hlediska DB je iracionální, že nechtějí navýšit plat, který není na německé poměry nic moc, ale vyžaduje práci v noci, soboty, neděle, svátky, "blbé" nástupy a konce na směnu (třeba ve 2,00), řízení lokomotivy (hnacího vozidla) za úplné mlhy rychlostí 250 km/h, někde i více, kdy jedete proti bílé zdi a máte plnou kriminální odpovědnost ... jako řidič silničního vozidla za takové mlhy neujedete ani metr ... Co DB udělají, až jim vstoupí do stávky všichni strojvůdci ... zrovna bylo na ČT, že stávkují piloti a jezdí se vlakem, takže se nebude jezdit vůbec ... leda autobusem, ale na náhradu vlaku pro 400 cestujících potřebujete 9 - 10 autobusů ....

0 0
možnosti

první stávka byla v srpnu, a teď je rychlost další překvapila? Dráhy jsou asi všude stejné

2 0
možnosti

K84a38r48e49l 64N89e50č22a55s

18. 10. 2014 17:34

Je to na principu solidarity a ajznbán je jedno s posledních odvětví,kde se v postindustriálu a globalizačním septiku může člověk práv dosíci. Rád odložím cesty,protože vlaky miluji a ale mašinfírer vinše ich Hasta la victoria siempreVR^R^R^

0 1
možnosti

Typický odborář "lidumil"si vezme jako rukojmí běžné cestující. Paradox doby.

2 7
možnosti

A to mají unést management a internovat na neznámém místě? Němci chápou stávku trochu jinak než věčně nadávající Češi.

10 3
možnosti

Kardinála Duku na ně, ten by jim vysvětlil co jsou zač nebo aspoň Kalouska. Proč si Merkelová neřekla o zápůjčku.8-o

0 1
možnosti

J33a74n 28H49o31r87a

18. 10. 2014 13:22

"Největší německý železniční dopravce Deutsche Bahn rozšířil svou v pořadí čtvrtou stávku od konce srpna z nákladní dopravy i na osobní vlaky"

To musel psát mistr Sůra.....;-D

1 0
možnosti

Nejsem žádný extra levičák, ale pořádné odbory ke kapitalismu, či lépe Sozialmarktwirtschaftu patří a dělají svoji práci. Život je boj, proč by kapitalista nebo i státní či polostátní podnik sám od sebe zvedal platy?  A i tam je inflace a utahují se opasky.

8 1
možnosti

Hm. Mají jen 80.000 měsíčně. Jak mohou přežít, chudinky? Paradoxem je, že by je nahradilo zařízení velikosti krabičky od sirek a to zadarmo. Dnes, když existují google auta, je jen otázkou času kdy budou existovat takové vlaky.

3 11
možnosti

No zit s tim treba v Mnichove neni zadna hitparada.

6 1
možnosti

I71v39a54n 67B33u74b40l53a

18. 10. 2014 12:10

Škoda že ti stávkující nečtou diskuze na idnesu. Poznali by jak se mají královsky dobře a jak svým jednáním ničí základy kapitalizmu kde solidarita je nežádoucí.

9 1
možnosti

P94a64v42e67l 88H86a38n13k45o

18. 10. 2014 11:38

Tato stavka nema nic spolecneho s blahem zamestnacu, je boj dvou odborarskych organisaci bojujicich o majoritu. Tedy je to sroste vydirani jak statu tak cestujicich. DB podala jiz nekolik navrhu, neuspesne protoze odborarum nejde v prvni linii o samotne strojvedouci.

2 4
možnosti