Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příští rok bude na železnici rekordně výluk, autobusy nemusí stačit

V roce 2015 čeká cestující rekordní množství vlakových výluk. Na železnici totiž proběhne velká modernizace za desítky miliard korun. České dráhy se ale obávají, že nenajdou dostatek autobusů na náhradní dopravu. Pro autobusové dopravce je to jen krátkodobý byznys, navíc se potýkají s nedostatkem řidičů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i56r24o69s57l71a84v 28P23a22v14l92í97č85e80k 7343510895724

Spousta lidí na to peníze nemá!

0/0
22.10.2014 20:22
Foto

L52u68k79a95s 49Z14m15i54z32i93k 8382923600778

no tak to se tedy nepřipraví ... v dubnu až červnu s busem odjezdím 300 - 350 hodin měsičně, nestíháme nikdo a k tomu nepotřebujem ani výluky, před týdnem jsme jednu dlouhou výluku skončili, spali denně 3-4 hodiny, začínali ve tři ráno a končili v jedenáct večer... díky nechci, to si radši vezmu volno

0/0
20.10.2014 19:48

J71i59ř65í 11E79r66b45e85n 1763744936277

To, co popisuješ, je zralé na trestní oznámení - porušování zákoníku práce a veřejné ohrožení z nedbalosti. Nechtěl bych sedět v autobusu, který řídí takto přetížený řidič s průměrnou přepočtenou mzdou nějakých 72-75 Kč/h.

Jak mi známo třeba od BusLine, do placené pracovní doby započítávají jen čas strávený jízdou - a když ho například svou dispečerskou aktivitou donutí trčet tři hodiny na obratišti bez sociálního zařízení, zaplatí mu z toho po dlouhém handrkování půlhodinovou bezpečnostní přestávku a zbytek času tam je šofér nadarmo a zadarmo.

+1/0
21.10.2014 19:19

V49l89a15d83i66m58í43r 10F57i19b88i59g73e64r 5524261621344

Jestli vám to volno dají. V tomhle jsou velmi nekompromisní. Kamarád rozváží nákladním vozem a 3 měsíce čekal na dovolenou stále mu to posouvali. Kdybyste to alespoň měli dobře placené ale na to jakou máte s lidmi zodpovědnost mi to přijde dost podhodnocené. Navíc vám neumožňují povinné pauzy.

0/0
22.10.2014 6:58

M84i28r53o25s36l36a25v 33Z70i33k36m65u91n14d 7129323634243

A proč se mají o NAD starat ČD (jakýkoli dopravce) ... NAD by měl zajistit a zaplatit ten, v jehož zájmu se výluka koná, tedy provozovatel dráhy, jehož základním úkolem je zajištění PROVOZUSCHOPNOSTI DRÁHY. Když to objektivně nemůže zajistit, tak musí zajistit NAD a to na své náklady ...

Tady je díra v zákoně ...

+4/−3
20.10.2014 16:06

P49e47t37r 78N58o59v29o61t70n16y 3369252239282

Proc ty mínusy? Je to zcela logické.

0/0
20.10.2014 18:07

M32i52r89o74s73l34a62v 78Z68i43k87m19u73n90d 7279833564513

Zřejmě někdo od SŽDC komu bylo šlápnuto na "kuří oko" ...

Tak to chodí ...

0/0
20.10.2014 18:46
Foto

L10u37k76a24s 95Z15m68i92z94i74k 8642193950558

problematika je daleko složitější než že jenom někdo napíše tvrzení, že někde je díra v zákoně

0/0
20.10.2014 19:53

P20e17t42r 48N24o37v57o39t60n70y 3789932909492

vy jste autobusak. ne provozovatel dráhy. dopravce, objednatel ani nic takoveho. tak proc se k tomu vyjadřujete?

0/0
21.10.2014 0:45

M85i37r43o85s58l84a24v 84P51a18v55l83í15č79e38k 7873230595464

A proč by ne?

0/0
22.10.2014 20:11

H41o98n65z57a 78K69a29r92á70s75e16k 1445111232298

Stejně tak chybějí v seznamu tratě jako Boří les - Valtice, Znojmo - Hodonice, Zastávka u Brna - Třebíč, které také měly být předmětem tzv. revitalizace.

Také tam nějak nevidím trať Pardubice - Hradec Králové, která se od letošního roku v části své trasy zdvoukolejňuje. Že by se další práce už obešly bez výluk?

0/0
20.10.2014 12:03

H17o66n41z77a 59K21a41r34á65s34e92k 1395311772118

"Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát pod Radhoštěm - Kunčice pod Ondřejníkem" - chybné pořadí; Kunčice p. O. jsou MEZI Frýdlantem a Frenštátem.

"Ruda nad Moravou - Bludov (...) Bludov - Hanušovice"

Beroun-závodí - Hýskov (...) Beroun-závodí - Roztoky u Křivoklátu

Jílové u Prahy - Davle (...) Týnec nad Sázavou - Skochovice

Kájov - Křemže (...) Zlatá Koruna - Boršov nad Vltavou

Tím pádem jsou úseky Ruda nad Moravou - Hanušovice, jakož i Beroun-Závodí - Hýskov, jakož i Jílové u Prahy - Davle a stejně jako Křemže - Zlatá Koruna,napsané duplicitně (dvakrát).

"Brno - Maloměřice"

Maloměřice jsou součástí Brna, tzn. nesmyslný údaj. Mělo by tam správně být něco jako Brno-Židenice - Brno-Maloměřice.

"autobusy nemusí stačit"

v množném čísle má být tvar "nemusejí"; nikoliv "nemusí".

0/0
20.10.2014 11:52

J72a57n 29Š56p59e49c29i79á64n 2260380909529

I na nejposlednejsi maticku vyrazit znacku,aby to zadna sberna nekoupila.

0/0
20.10.2014 9:04

J18i44r72k53a 69D84v71o70ř55á44k 4985350103748

To je sběrnám přece fuk, ne?

+1/0
20.10.2014 10:59

J98a33n 84Š39p96e24c69i12á58n 2240530639799

Hlavne ze udelat si ridicak na autobus, profesak, skoleni ridicu apod. stoji strasne moc penez a kdo to chce delat, tak ma papiry z vojny nebo minuleho rezimu, nebo si musi sehnat 50tisic.

0/0
20.10.2014 9:02

V86i86k76t61o31r 29N87á25r30o60ž48n68ý 3459152398

Na druhou stranu , kolik stojí stát výchova řemeslníka? Myslím , že méně to nebude..Někde v zahraničí existuje údajně učební obor- řidič , který když člověk absolvuje , má papíry na všechno...

0/0
20.10.2014 11:31

J27o22s30e31f 58D73r30á55s78a86l 2414755821

tohle u nás bylo(možná je) taky...střední škola dopravní

0/0
20.10.2014 13:34

P16e85t57r 98N16e15c83h83a78n82i77c15k21ý 7593776718460

Tohle vědí rok dopředu, existuje šance, že se na to připraví. Ale představte si až v "nejvyšší výlukové sezóně" někde skočí sebevrah, praskne kolej, pokřiví se výhybka, magneti něco urvou, vykolejí náklad atd..." kde seženou autobusy na zajištění těhle mimořádností? 8-o

+6/0
20.10.2014 9:01

P69a60v18e39l 84V45a93j32n14e15r 4660402964737

A že sa takovýhle věci budou dít mnohem častěji. Bagr strhne trolej na vedlejší koleji, či stavební stroj poškodí jedinou výhybku široko daleko, čehož jsme byli svědky v pátek ránov Úvalech.

+2/0
20.10.2014 9:46

P88e53t14r 19N44e12c48h62a40n31i54c47k39ý 7523256478240

Bude holt potřeba snížit kapacitu a kvalitu NAD a doufám, že krajští integrátoři s výlukami počítají a třeba vytvoří i nějakou autobusovou linku co by v době výluk mohla trochu ulevit NAD.

+2/0
20.10.2014 9:58

J51a83k42u27b 79V66r52b30a 4509634768111

proc autobusy, kdyz ma kazda rodina aspon jedno auto? 8-o

+1/−9
20.10.2014 8:56

R98a27d52o80s18l87a61v 16K50l43a68u96d16a 5304868844462

?8-o

+3/0
20.10.2014 8:58

J15a50k16u66b 90V24r56b64a 4569194858601

? 8-o

0/0
20.10.2014 13:47

M87i92r48o71s61l40a13v 12P66a30v64l62í40č73e17k 7243440205594

Každá?? Spousta rodin auto nemá.

0/0
22.10.2014 20:19

R78o67m82a44n 22P69o43l18á12č94e26k 5616789755

Protože pokud má kraj objednaný vlak, tak si nárokuje i náhradní dopravu za vlak. Jak prosté. ;-)

+3/0
20.10.2014 8:59

J54o61s50e30f 35J53ů88z83a 1818798833857

Odkud čerpáte Vaši mylnou informaci?

+5/0
20.10.2014 9:03

P52e36t26r 17N41e30c45h58a16n92i14c57k35ý 7113286318110

Při výluce obvolají okolní rodiny jestli by neodvezli cestující?

+4/0
20.10.2014 9:06

T16o50m68a84s 86N84o21v66o93t18n65y 3701946858139

Na většině těch tratí by ovšem ten rodinný kombík na výluku i stačil...

+1/−3
20.10.2014 9:57

P59e36t26r 16N91o94v62o94t26n29y 3689612569912

Zejména v raní špičce. ;-D

+3/0
20.10.2014 10:18

M93i34r35e66k 81Z75á39v25o11d65n51ý 7142497470228

I kdyby, tak co s tím?

0/0
20.10.2014 9:10

J78a87k21u16b 11V97r98b84a 4219394168521

dojedete s nim do prace, kdyz nepojede vlak? co jineho jste myslel?

0/0
20.10.2014 13:49

T54o52m65á27š 32S63e74d98m83i40h13r22a20d72s43k35ý 7604649867549

Má rodina třeba auto nemá.

+2/0
20.10.2014 9:14

T25o82m46á41š 57S54e55d93m94i49h24r37a75d32s84k72ý 7444479287499

Abych předešel zbytečným invektivám, ne nejsem a nikdy jsem nebyl režijkář.

+3/−1
20.10.2014 9:14

J73a47k37u48b 83V97r95b37a 4639734338551

tak si ho kupte, jinak se do prace nedostanete, az nebudou jezdit vlaky

0/0
20.10.2014 13:48

J52o60s37e71f 15S34c69h76m18i80d14t 5443257753462

Jakože si ho maj s sebou brát do vlaku, aby pak při výluce nebyl problém? ;)

+2/0
20.10.2014 10:45

J86a87k70u89b 22V46r46b80a 4769544968561

jestli to odpovida jejich inteligenci tak ano. ostatni s nim dojedou, kam potrebuji ;-)

0/0
20.10.2014 14:02
Foto

B59r58o27n39i30s25l67a84v 25G94a22b66r20y77š 2502419921

...které bude každý den několik hodin stát v koloně? Děkuji, nechci. Doprava v Praze už bohužel dosáhla takového stavu, že automobilismus omezuje sám sebe.

+1/0
25.10.2014 0:23
Foto

M43i92l32o18s61l18a49v 91Z83í21t19k15a 8790594267180

Máte kalkulaci která dokáže tvrzení že bus je levnější? Se započtením krajských peněz na letní i zimní údržbu silnic po kterých bus jede, údržbu silnic v majetku obci apod?

+1/0
20.10.2014 8:56

R19a28d90o50s82l28a57v 90K30l91a74u13d78a 5444948154862

Po těch silnicích nejezdí pouze autobusy. Náklady se dělí mezi jednotlivé účastníky silničního provozu. A využívají ji i pěší, nebo cyklisté. Železnice má tu smůlu, že na koleje sní pouze vlak.

+1/−1
20.10.2014 8:59

L43u60k74á47š 97Š49m77a47h46e13l 2587784452444

No, ono se to málo ví, ale opotřebení silnice roste se 3.-4. mocninou hmotnosti. Jestliže jede po silnici autobus o 14 tunách, pak je opotřebení stejné jako cca 5.000 aut o hmotnosti 1,4 tuny. Takže na různých okreskách s minimem dopravy je dost možná pár traktorů, autobusy a sem tam nákladní auto se dřevem hlavním faktorem opotřebení dopravní cesty. S tím rozdílem, že nákladné rekonstrukce se platí z jiné kapsy.

+6/0
20.10.2014 9:02

R95a58d42o67s32l50a51v 59K73l74a27u40d26a 5734878144762

Tak vzhledem k tomu že povrch na mnohých silnicích II a III tříd pamatuje ještě bolševika (tedy toho předrevolučního), tak to s tím poškozením a hlavně opravami nebude tak horké.

0/0
20.10.2014 9:08

J23i10r91k25a 65D42v39o21ř78á23k 4135450253978

Naopak. Když na takový povrch najednou pošlete autobus, hned se rozpadne.

+1/0
20.10.2014 10:55

J21i83ř57í 78E54r45b75e72n 1633454836857

Rozpadne se povrch, nebo autobus? Nebo obojí? ;-)

0/0
20.10.2014 17:14

R98o30m66a33n 13P58o42l36á45č78e53k 5286409255

Silnici musí stejně udržovat tak jako tak.;-)

0/−1
20.10.2014 8:59

J13i55n53d37ř47i23c58h 75Š15k56o67p94e43k 4675101490455

ale menší provoz, menší opotřebení, takže úspora

+1/0
20.10.2014 10:27

R55o41m78a42n 19P54o54l19á54č13e87k 5626429405

ty 4 autobusy tam zpět to opravdu zničí...

0/0
20.10.2014 12:13

T38o48m38á42š 29S29e36d96m69i37h33r24a20d64s18k24ý 7734359947429

Ale cestující náklady na opravu silnice nepozná v jízdném. A o tom to je.

+2/0
20.10.2014 9:17

T96o86m60a81s 92N11o97v27o92t20n69y 3231726258399

Vlak zdraží, když se vylepší koleje nebo nádraží?

0/−1
20.10.2014 9:59

T55o15m34á80š 30S18e58d71m51i19h93r44a89d11s40k38ý 7624669987429

Vlak zdraží když SŽDC zvýší poplatky za využití dopravní cesty, ze kterých (mimo jiné) se ta údržba platí. On je rozdíl, když motorák platí někomu 6 korun za km dopravní cesty a autobus neplatí nic. Pokud najede za den každý z nich 250 km, máte rozdíl 1500:0. Teď si to vynásobte 365. Někde to být znát musí.

+3/−1
20.10.2014 10:44

J51o86s55e49f 28B30a19l14o58u66n 4190516935351

Co to placate clovece?? A co silnicni dan, myto,financni jistina slozena na kazdou sedacku atd atd.. co musi bus platit??? To nic neni? To je daleko vic nez 6kc na kilak tak nemelte hlouposti!

0/−2
20.10.2014 11:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.