Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Český autoland míří k rekordu. Vyrobí nejvíce aut v historii

Výroba osobních aut v Česku letos s největší pravděpodobností dosáhne nového rekordu a překoná hranici 1,2 milionu vozů. Další růst přitom může přijít ještě další rok. Automobilky věří, že stát podpoří další růst především zavedením eura a podporou technických škol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e39t43r 98V35i67n63t64r52l91í52k 3116634871

před pár lety jsem četl vizi Škody Auto,že se chtějí stát jednou z deseti nejvíce prodávanějších značek světa, zatím se zlepšují a mají dobré trhy, tak jim to přeji R^

0/0
24.10.2014 21:53

J84i72ř47í 40Z17á64h55o89r43a 5323725402189

Euro by bylo super! Křivka výroby aut mě nechává chladným, vždycky se dá vyrobit více a rekordy jsou od toho, aby se překonávali.

+1/0
24.10.2014 15:34

P97e73t56r 94V39i61n68t24r40l18í29k 3546244941

i když za první větu jsem chtěl dát mínus...

0/0
24.10.2014 21:54

L88u50k30á71š 13V51a95ň11u51r28a 1655754543603

Neverte jim, jsou to posluhovaci zahranicnim majitelum. Zavedeni eura by bylo pro cr znicujici. Ale to se normalni Cech nedozvi, protoze ceska media zadrzuji informace. A nadprumerne platy v automobilkach nejsou.

+3/−2
23.10.2014 14:54

V89á17c70l67a27v 68H89r18á57d61e89k 6412490575761

Pred 10 lety se vyrabelo za smenu cca 180 Octavii a dnes pres 400 vozu. Pan Jahn ma zkreslene pocty u mzdovych nakladu. Nemel by byt plat min. Dvojnasobny k prumernemu platu pred 10 lety? Kdo si mysli ze je to med na vyrobnich linkach muze to zkusit. Bohuzel , ale pres agenturu a ta ho jeste z penez odrbe.

+4/0
22.10.2014 15:19

M53a91r25t22i74n 14W69u70n28s31c44h 8165568551892

jenže jednou ten rekord začne klesat ?a co potom

+1/−1
22.10.2014 11:52

J28i84ř11í 77Z16á69h49o12r84a 5343855412889

vyropba zacne klesat, rekord zustane. i potom.

+1/0
24.10.2014 15:30

M40a40r63e93k 28H56r58u12b53y 6117492901298

Schvalne, jak dlouho lze podle prumerneho ekonoma kazdorocne zvysovat vyrobu? ;-):-P

+2/0
22.10.2014 9:03

J87i48ř33í 20Z22á43h27o38r75a 5873625422869

u aut se obvykle navysuje na ukor nekoho jineho, to znamena tak dloiho, dokud bude konkurence.

0/0
24.10.2014 15:31

P36e51t16r 90P35o43s25p38í40š64i36l 4258584976536

Lidi mají práci a to je dobře. Co mě znepokojuje, je obrovský nárůst množství aut na našich silnicích, přeplněná města, dopravní zácpy atd. Já vím, že snem každého výrobce je to, aby stát tento cirkus podporoval a bylo pokud možno 5 aut v každé rodině. Ale žádný strom neroste až do nebe.

0/0
22.10.2014 6:27

D46a27n45i20e58l 27T30o26m90e72k 8899675128226

Tak z těch 1,2 mil. zde vyrobených vozů se prodá v ČR minimum - jednotky procent (celkové prodeje Škoda 2013 v ČR jsou pod 50 tis. vozů, ostatní zde vyrobená auta budou určitě pod 20 tis.).

0/0
22.10.2014 10:20

J76a30r17o90s15l51a21v 27D66r33o61b87n33ý 6226188607237

TPCA do 1000 vozů za rok

0/0
24.10.2014 16:05

V89a80c21l40a77v 13W24a65n20d59e43r10e66r 8418126869622

Euro rozhodne NE!!! Mam plat v eurech a chtelo by to jeste 2x nebo 3x devalvaci od CNB, aby bylo pro me v CR jeste levneji ;-D;-D. Buresovsko Sobotkovska koalice zatne sekyru jeste hloubeji, takze k tomu stejne dojde. Nakonec.....jeste se nam s ani "pravicove korupcni" ci "levicove populistickou" politikou nepodarilo ani jedenkrat splnit kriteria pro prijeti eura, takze vsichni lide v CR muzou byt klidni, euro v CR nebude.... a ja nakonec taky;-D.

+2/−1
21.10.2014 15:25

P43a29v33e52l 56V42e29t59e21š58n69í93k 7185178395597

Tak nevím, které kritérium nesplnili? 3% deficit?

+1/0
21.10.2014 16:20

P98e86t90r 80V73i73n16t50r80l55í18k 3206594351

nápodobně, také mi devalvace měny vyhovuje R^

0/0
24.10.2014 21:55

J31i74ř35í 89V92i83n18k66l57e60r 1601297290429

Ale ten sešup bude pořádně bolet;-D

+4/−1
21.10.2014 14:43

V30i57k12t29o82r 10N79á49r30o23ž88n37ý 3779522958

Napadlo mne totéž..

+1/0
21.10.2014 15:50

D48a31n68i34e89l 83T44o14m25e33k 8319925518356

To záleží, jestli se čeká se založenýma rukama, nebo se o průmysl pečuje. Tím nemyslím jen stát, ale obecně veřejnost, zda si uvědomuje, že nás to živí.

0/0
22.10.2014 10:21

M40i61r53o40s84l91a77v 36B34r19o79z84i10k 7601469614247

Euro? V žádném případě.

Euro je sice dobrý sluha, když se daří, ale zlý pán, když se náhodou něco zvrtne..

+3/−6
21.10.2014 14:30

A41l21a28n 36Ř91e35p39k45a 4975266

USA mají taky společnou měnu a fungují. Proč by EU jí nemohla mít taky a ve všech státech? Je to jako slib v manželství, manželé při sobě mají stát v dobrém i zlém ;-)

+4/−1
21.10.2014 14:33

M42i78r96o89s58l53a19v 68B68r58o51z84i74k 7691239214877

Jenomže USA mají FED, a tiskárnu na peníze, jestli jste si náhodou nevšiml.

Euro je technická měna. Její kurz byl uměle stanoven v návaznosti na Německou Marku a absolutně neodpovídá 40 let zaostalým ekonomikám post-komunistických zemí.

Když se ČR dostane do problémů, například s deflací, ECB nám nikdy nepomůže. Zatímco ČNB může dočasně devalvovat Korunu (i když budou všichni kvičet) a předejít tak stagnaci ekonomiky.

Už to chápete?

+3/−1
21.10.2014 15:41

P48a88v32e97l 51V10e91t20e74š24n43í14k 7325188415687

EU má ECB.

Rozdíl je tu hlavně v přístupu, kdy EU zastává konzervativnější přístup a ECB má za úkol měnovou stabilitu, zatímco FED má za úkol stabilitu+zaměstnanost+hospodářský růst.

+1/0
21.10.2014 16:23

Z59d97e38n44ě59k 36D75u40f91e87k 2204384658

Tak se radujte zatím dokud to vše funguje. Jak jsem někde slyšel, že se nemá život věšet na jeden hřebík. A co budeme dělat až zlaté časy skončí a čínská konkurence začne vyrábět okopírované kvalitnější auta, která projdou evropskou homologací a budou za polovinu  ceny věhlasných značek.

+1/−2
21.10.2014 14:28

V50í14ť24a 13K85r49u22t10i74š 1410854865257

Když chcete vyrábět kvalitní auta, tak potřebujete kvalifikovanou pracovní sílu, moderní technologie a výrobní zařízení. A ty nejsou levné, ani v Číně. Takže když bude chtít Čína stavět auta na evropsko-japonsko-americkém standardu, tak většinu nákladů budou mít shodnou jako kdekoliv jinde.

A třeba cena práce roste v Číně dle oboru a oblasti o 15-50% (!!!) ročně, přičemž už nyní je ekonomický růst Číny bržděn mj. tím, že "nemají" lidi.  apokud ještě před pár lety platilo, že Číňan bere v přepočtu 3.000 kč/měs., tak nyní jsou oblasti, kde je průměr na úrovni Prahy.

+1/0
21.10.2014 15:59

V43l19a15d46a 59S26i81m35o75n40i78k 3619613723575

Přesně tak. Fluktuace na některých odborných místech je tak tragická, že už se řízení některých projektů  i projekty samotné přesunují zpátky do Evropy a Ameriky. Když máte třetího logistika a čtvrtého customer inženýra za půl roku, tak to moc na kvalitu není.

0/0
25.10.2014 21:24

J39o20s40e71f 35B68á69r10t40a 8277816955410

Mohl by ten kecopán vysvětlit v čem je tak výhodné zavedení EURa ? Ve většině států kde zavedli EUR to přineslo víc škody než užitku, proč si ten pán myslí, že by tomu bylo u nás jinak ? Samozřejmě dementní politika čnb tomu trochu nahrává, ale jinak buďme rádi za CZK.

+3/−3
21.10.2014 14:26

V93l28a21d51a 29S26i27m70o93n42i70k 3379133893205

Rádi za co? Za to, že pět osvícených rozhodne o znehodnocení měny?

Jasně, mně osobně se to hodí, jelikož mám příjmy v Eurech, takže bych měl říkat - ano, za korunu slabou a ještě slabší. Ale jinak jenom strašíte ... jedna měna by se stala měnou jinou, přičemž by zmizelo riziko změny kurzu a hodně transakčních nákladů, což by nejvíc obrečely banky.

0/0
25.10.2014 21:28

F35r62a51n23t90i82š89e43k 69V60r28á54n43a 5789862633631

Jj, chudáci Češi - makají jak šrouby na pásech, aby lidi na Západě mohli jezdit v nových autech, a sami jezdí ve vracích z bazarů, protože na koupi aut, jejichž výrobou si nechají zplundrovat zemi, jim jejich páni nedají vydělat. To už ten Ford aspoň těm svým ovečkám ty auta masově prodával ;-D

+7/−6
21.10.2014 13:40

V88í59t 45N44o12v63á96k 5484135681459

aha, to jsem nevěděl že všichni zákazníci v českých autosalonech jsou cizinci;-D

+3/−1
21.10.2014 13:51

S58v44a47t87o14p89l23u50k 60S57i60l33n73ý 4812476829398

Ale prd. Já např. jezdím v ojetém autě (nikoliv z bazaru), ale ne z toho důvodu, že na nové nemám, ale proto, že koupě nového auta mi přijde jako ekonomický nesmysl.

+14/0
21.10.2014 13:51

B35e30n 75P27a17v20k37a 1847503397101

Socko;-D

+2/−2
21.10.2014 13:56

S24v68a20t94o89p82l72u50k 43S37i58l13n65ý 4842626959298

To víš, investuji do úplně jiných věcí, než do spotřební záležitosti, jako je auto ;-)

+1/−1
21.10.2014 14:10

B33e28n 62P63a72v20k37a 1687303807921

Já taky.

0/0
21.10.2014 14:36

M62a37r98t30i57n 45N63ě63m86e57c 1108658378511

No oni zaměstnanci automobilek taky mají na nová auta slevy pokud vím takže nechápu o čem je ten komentář????

+1/−1
21.10.2014 14:50

M21a46r32t64i89n 63K21a90r13á65s87e75k 9378143418508

Mate pocit ze clovek se mzdou pres 30k (delnicky prumer v automobilkach) si nemuze dovolik koupit nove auto?

0/−1
21.10.2014 15:32

M73a19r88t20i22n 44V16a11j66d11a 8314743480281

mam strach, ze za 10 let si nikdo na boom nevzpomene a polovina lidi navazana na automobilovy prumysl bude bez prace

+4/−1
21.10.2014 13:36

V66í89ť21a 51K36r86u71t78i65š 1690124595707

A se jako potřeba přemisťovat bude řešit jinak než automobily?

+5/0
21.10.2014 13:40

P21e53t30r 41B31a22u22e47r 9200555247169

Když vezmu v úvahu Vaše obavy - já si to dokážu představit jedině tak, že by se do deseti let všichni výrobci se svými závody odstěhovali mimo Evropu. Nemyslím si, že k tomu dojde. Tu polovinu lidí by mohla ¨vyšachovat¨ automatizace, kdyby to šlo tak rychle (což se tak úplně nestává, nový Superb má například na svařovně více ručních pracovišť než Oktáva III, přitom technollgie pro Oktávu se budovala už skoro o tři roky dříve než ta pro Superba), ale jsou pořád ještě procesy, které se bez lidské síly neobejdou. A jezdit autem se nepřestane.

0/0
21.10.2014 13:56

J15i45ř65í 62H67r88a71d71e46c 2754762341106

Jak může říci, že mzdové náklady nejsou výhodou? Český dělník je rád, když má 1100 EUR, ve Španělsku bere dělník v automobilce kolem 2000 EUR a v Německu je to ještě mnohem více. Nižší mzdové náklady jsou udávány jako jeden z důvodů, proč se SUV Seat bude montovat v ČR. Když je schopný vypustit z úst takovou hloupost, těžko brát vážně jeho další názory.

+15/−2
21.10.2014 13:33

D27a68v71i18d 48R86y60c51h32e61t79s34k78ý 9196621100180

A co na tu Rumun nebo Bulhar. Nebo Turek, Albánec, Maročan..?

0/0
21.10.2014 14:03

Z20d74e14n46ě90k 30D19u20f76e96k 2394234948

co teprve číňan a vietnamec? Za hrst rýže smontuje auto.

0/0
21.10.2014 14:29

A44l29a29n 24Ř62e49p14k97a 4325946

Co by, agentury je sem přivezou jako levnou pracovní sílu ;-D

+1/0
21.10.2014 14:31

V72i82k52t64o40r 82N58á35r71o63ž35n10ý 3719862198

Španělsko jde do kytek i díky nekonkurenceschopným mzdám.

Německo to řeší trochu jinak... outsourcingem různých činností mimo firmu , kde i ten dělník u externí firmy dostane cca 50% co dostane kmenový dělník v automobilce...

Navíc mzdové náklady v ČR jsou třeba vyšší než v Polsku či Maďarsku a srovnatelné se Slovenskem. A mnohem vyšší než v Turecku (Renault,Hyundai) , Rumunsku či Bulharsku. Pan Jáhn má pravdu.

0/0
21.10.2014 15:55

B95e59n 61P40a51v57k46a 1557873427601

To jsme rádi, to jsme rádi, že akcionář VW bude mít penízky;-D

+3/−1
21.10.2014 13:27

T20o26m69á57š 11F84i24r12b30a93c35h89e35r 9610500354750

Akcionáři jsou majitelé akcií u kterých hodnota klesá nebo stoupá podle vývoje na kapitálových trzích, ;-)

+2/−1
21.10.2014 13:37

B86e94n 71P41a20v27k12a 1867723567741

A rozdělení zisku vám nic neříká?

+1/0
21.10.2014 13:42

S57v26a94t19o13p30l66u88k 77S69i77l20n97ý 4512926829158

Vyplácení divident není automatické ;-)

0/0
21.10.2014 13:52

B34e10n 88P26a80v59k60a 1267103507911

Domnívám se, že Německý stát je automatický.

Nebo se pletu a VW nevlastní SRN?

+1/−1
21.10.2014 13:57

S23v81a83t54o20p66l84u35k 83S31i69l68n72ý 4722646979768

Ne. Asi 20 % akcií vlastní země Dolní Sasko, 17 % Quatar Holding a přes 50 % Porsche Automobil Holding SE (což není to samé jako Porsche AG vyrábějící auta Porsche, kterou naopak ze 100 % vlastní VW). 

Navíc o výplatě divident pokud vím rozhoduje představenstvo, ne vlastník akcií.

+4/−1
21.10.2014 14:07

B96e30n 48P36a22v77k86a 1837393927971

Díky za osvěžení paměti.

0/0
21.10.2014 17:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.