Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jako stěhovaví ptáci. Čeští piloti odlétají na zimu za prací do ciziny

Z Česka odlétají na zimu za prací do ciziny stovky pilotů. Důvodem je slabá poptávka po létání, především chybějí cesty na dovolenou k moři. Travel Service a České aerolinie letos pošlou na zimu do ciziny více než sto letců, nejvíce ve své historii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V62o55j40t38e84c85h 62P25á18n33i18k 90S93r60. 5801231174847

Odboráři Fialo - jděte se se svými názory vycpat! Za prací se musí chodit nebo jězdit. Jězdívali za ní naši stavaři do Kazachstánu, Ruska a na Ukrajinu, jězdívali za ní naši námořníci na námořních lodích, budete muset i Vy. Nebo o ni příjdete. A bude vymalováno!

0/0
26.10.2014 23:18

P61e49t64r 72P21a98c49k40a 4469139315771

Pan odborář: „Pak se už více vyplatí pracovat pro zahraničního dopravce. Například u Korean Air jsou piloti 16 dní v Koreji a pak mají 14 dní volno. A za úplně jiné peníze,“ Tak v čem je problém s propouštěním v ČSA? Šup piloti do Korean Air a letušky k Emirates - skoro na každém letu (a nejen Dubai Praha) je nějaká Češka.

+4/0
25.10.2014 22:17

J59a58r40o37s53l74a16v 55D81r47o60b60n73ý 6246688787397

je to o tom jestli to chcete dělat nebo ne. já osobně byl párkrát v zahraničí vyslaný firmou, někdě je to o přežití ( Japonsko ), někde si můžete i něco dopřát ( Francie ). Doma vám jde plat a venku na hotelu a s dietama většinou přežijete. Kdo je mladý tak si tam ve volných chvílích je schopen sehnat práci a zůstat tam, nám nad 50 se to asi už nevyplatí

0/0
25.10.2014 21:54

P39a17v48e76l 89N43e22d12ě88l44a 5406870534481

Ten odborář je dobrej :-). Stávkovat by měli, ale za to aby je ti odboráři opravdu zastupovali a ne posílali do pekel.

Kdy už to konečně pochopí ...

+1/−1
25.10.2014 20:55

M58i92r40o73s58l59a65v 16Z16i17k60m13u24n88d 7139983954403

A jak na tom byli námořníci v době, kdy fungovala "námořní plavba" ... Tam byly pracovní turnusy cca 6 měsíců ....

V době, kdy se nalétávala východní Asie = Barma, Vietnam, s TU 104, tak se létalo 1 - 2 x týdně a letadlo se předávalo štafetově, než posádka doletěla do Hanoje, tak se 2 - 3 x vystřídala a než se vrátila domů, uplynulo třeba 14 dní ...

Tohle jsou "výhody" a nevýhody těchto profesí ...

+2/0
25.10.2014 19:50

M70i11c16h95a81l 11M68i25l28l35e64r 9396742679382

kdyz CSA letala do Singapore, letalo se 1x tydne, tzn. kazda posadka zustavala v Singapore 1 tyden, nez nastoupila cestu domu. Spojeni trvalo kolem 18 hodin vcetne mezipristani v Athenach, Kahire a Bombaji. Od 1968 se letavalo s Il-62 (ktere soveti prevazne okopirovali z britskeho Vickers VC-10). CSA zacaly s timto letadlem letat v dubnu 1968, tehdy jako pronajem od Aeroflotu, ktery fungoval asi 18mesicu, nez CSA dostala vlastni Il-62.

Letadlo ovladala 5 clenna posadka, puvodne letala jedna ceska a jedna sovetska, dokud se Cesi zaletavali na novych letadlech pronajatych od Aeroflotu. To ale trvalo jeste nejake mesice po zaletani, bud ze soveti chteli, aby na palube letadla v livreji Aeroflotu byli neustale jejich lidi, nebo to melo neco spolecneho se situaci po srpnu 1968.

Ze se posadka menila 3x jeste neznamena, ze na palube byly 3 posadky. Proste se stridaly 2 posadky behem letu.

Ten odpocinkovy tyden v Singapore ale byl velmi prijemny, to mohu dosvedcit z vlastni zkusenosti. Jako cestujici s delsim cekanim na navazujici spojeni v Singapore (36hodin- tehdy ze Singapore neletaly prime lety do HongKongu kazdy den, natoz nekolikrat denne ) jsem stravil ve stejnem hotelu 2 noci a jeden den. Samozrejme, ze CSA neplatila posadkam ( a tudiz ani svym cestujicicm) jeden z luxusnich hotelu, ale levny hotel"moteloveho" stylu: nizsi budovy s jednoduse zarizenymi pokoji, z nich jedna byla s restauraci a krytou terasou, rozestavene kolem tropicke zahrady a plavecky bazen rozumne velikosti uprostred.

Tehdy automaticky platilo, ze pokud cestujici ma navazujici spojeni casove hodne oddelene a potrebuje prenocovani v miste, stara se o to spolecne priletajici a odletajici aerolinka, daji mu ubytovani a poukazky na stravu. (V mem pripade CSA a tehdejsi Malaysia Singapore Airlines, pozdeji rozdelena na Malaysia Airlines a Singapore Airlines.)

+1/0
26.10.2014 5:38

M97i11c66h42a50l 19M28i72l33l10e41r 9256862299332

PS. tento let nepresunoval posadky stafetove, jako se to dela dnes, ale cela posadka pilotu a letusek letela z Prahy az do Singapore a o tyden pozdeji zpet.

0/0
26.10.2014 5:40

P98e88t47r 98H27l51a42v62á21č38e15k 7429414405506

Možná je Il-62 podobný VC 10 nicméně bych neřekl že byl z větší části okopírovaný. Ilyušin byl prodal mnohem více kusů než Vickers a to bych řekl mluví za vše :-)

0/0
26.10.2014 10:41

P75e41t92r 74M25a86r45e65č55e30k 1513371819948

Opravdu to mluví za vše  ?  Že ho vnucoval svým vazalským státům ? Nechte té ruské reklamy alespoň tady .. :-)

+1/−1
26.10.2014 12:01

M50i85c81h95a93l 35M74i91l74l49e85r 9656482559142

promin, ale tva logika znacne kulha. Ze soveti prodali mnohem vice kusu Il-62 nez bylo prodano Vickersu nicim nepopira skutecnost, ze IL-62 byl okopirovany. Dokonce mi to rekla tenkrat jedna z letusek. Videli jsme behem mezipristani VC-10 na plose kahirskeho letiste, jeden ze spolucestujicich na to poukazal a letuska to pozdeji potvrdila. Bylo jasne, ze to ma od posadky.

Vyssi prodej Il-62  pouze dokazuje, ze kdyz soveti neco vyrobili, muselo se to vyrabet ve vetsi serii aby se to vyplatilo ekonomicky a samozrejme, jak rekl uz kolega nahore, muselo se to take prodat vazalum v bratrskysh statech. To by bylo, aby si jejich aerolinky dovolily letat s necim nesovetskym!

Zrejme ani nevis, ze v dobe prazskeho jara 1968, kdy CSA mely volnejsi ruku ve vyberu pristich letadel, vedly velmi vazne obchodni hovory prave s Brity o koupi VC-10. Samozrejme, ze po okupaci s tim bylo utrum a Il-62 pro dalkove spoje zbyla pro CSA jako jedina moznost. Podobne tak soveti udelali obchodni natlak na dalsi komunisticke staty, ktere jednaly o koupi VC-10, Rumunsko a Cinu. Ve vsech 3 pripadech z koupe seslo a rusaci jim prodali svuj Il-62. Zrejme - zvlast Cinanum- nabidli lepsi financni podminky.

VC-10 byl vyroben predevsim pro pouziti na delsich spojich do zemi s horkym klimatem (Afrika, Asie), nebo vyse polozenymi letisti, tzv. "hot & high". VB a jeji aerolinka BOAC (dnes British Airways) mela techto linek hodne, vzhledem k mnozstvi a geograficke poloze statu byvaleho Britskeho Imperia. Nevyhodou, ktera nakonec ukoncila vyrobu VC-10, byla velka spotreba paliva, protoze po Yom kipurske valce v 1973 prisla svetova ropna krize a svet si zacal vic uvedomovat nutnost snizeni mnozstvi paliva pro ucely transportu.

0/0
26.10.2014 13:29

M44i75r86o42s82l34a10v 31Z22i13k45m62u32n91d 7789743234593

V Tu 104 bylo docela málo míst, takže tam prostor pro "odpočinek" další posádky nebyl. Součástí posádky byl i mechanik, protože v té době na sovětské letadlo nemohl nikdo dělat servis nebo prohlídku ...

Já si "jako dítě" pamatuji, jak jsme v roce 1962 !!!! na příbuzné čekali v Praze 3 dny, protože na letadle došlo "někde" v technické závadě a muselo tam odletět s náhradní součástkou a techniky další letadlo, aby to původní mohli opravit ..

Prostě taková byla doba ...

0/0
26.10.2014 18:13

R66e69n52é 32Z46a46c14h 9747830655537

Odloučení pilotů od rodiny není tak hrozné, jak vypadá z tohoto článku. Pro pilota je rodinou posádka letadla s letuškami a málokterý pilot nemá v posádce svou letušku. Těm je jedno, jestli slouží u nás, v Kanadě anebo Karibiku, protože jsou tam přesunováni spolu, ale když na to přijde někde řeč, tak nejvíc křičí, jak jsou odloučeni od rodin.

+2/−3
25.10.2014 16:25

R87o58m48a89n 61P20o53l64á94č98e70k 5506639685

Asi tak. Stejně většina dnešních vztahů je právě ze zaměstnání...

0/0
25.10.2014 16:29

J91a58r72o51s98l95a73v 71D16r80o84b60n21ý 6396498377177

jenže v článku je napsáno že bez českých letušek, tak si budou nuset nabrknout nějakou kanadskou. Ale z těma 22 t CZK měsíčně to asi nebude jednoduché, když ona ty prachy má za týden

+2/0
25.10.2014 17:39

M49i43r77o33s54l96a72v 70M80e34t20e28l59k95a 5291870634544

22? Nechybí Vám tam nula?

+1/0
25.10.2014 17:55

J87a41r32o83s68l78a25v 52D66r14o10b97n24ý 6256668917307

asi nechybí, někde dole pode mnou je to napsáno - nástupní plat pilota u TS je údajně 22000 CZK - takže asi hrubého :-)

+2/0
25.10.2014 17:59

M16i85r45o47s60l98a80v 28M70e63t53e55l84k65a 5721570844604

nesmíte zase věřit všemu co se píše.Nějak se nemluví o příplatcích,v podstatě to samé,jako když si učitelka stěžuje,že má 20 tis.Kč,ale už nedodá,že za 3 hodiny denně.Pardon,ještě má na každou hodinu placenou přípravu;-D,ona ji po X letech nutně potřebuje,snad jedině v dějepisu,tam se to mění pořád.8-o

+3/−2
25.10.2014 18:03

J94a83r65o73s98l17a12v 40D68r69o81b20n94ý 6606678747227

tak ten pilot to má taky jen pár minut. Stačí vzlétnout, pak autopilot a na konci zase přepnout na růčo. K tomu bydlení zadarmo a jestli TS platí diety tak asi 40 nebo 50 dolarů na den. A jestli se tomu věnuje celý den nebo jen těch pár minut na výši platu nehraje roli

+3/−1
25.10.2014 18:15

R12o27b17e36r42t 51F64ü96r24s71t 9954805484372

hezká představa... Nechtěl bych, abych s vámi někdy letěl....:-(

+1/0
25.10.2014 21:12

J49a39r63o70s17l63a42v 86D37r44o30b40n20ý 6456608687917

to byla nadsázka, ale ke srovnání s učitelkou mě nic jiného nenapadlo. A na výši platu to opravdu nemá vliv, protože to berou měsíčně a ne od hodiny

0/0
25.10.2014 21:41

A87l19e52x70a39n77d33r 62K42o10s75t83k45a 8152588296424

To je sice fajn, že ta učitelka UČÍ 3 hodiny, ale nějak vedle toho žádný vedlejšák nestihne. Nebo je pak kvalita výuky podle toho.. Takže je nutné jí zaplatit pracovní dobu celou.. A krom toho opokud není jen účea, ale opravdu se tomu trochu věnuje, tak to rozhodně neznamená, že pracuje 3*45 minut a konec.

+2/0
25.10.2014 19:50

R41o79m40a88n 59P20o79l24á89č71e16k 5116409295

Většina to má opravdu 3x45 minut... Pokud to děláte pár let, tak pořád děláte to samé... Nejvíc asi čeština, dějepis. Tam je to nejvýraznější.

0/−2
25.10.2014 19:54

M46i55c78h18a70l 94M66i20l60l39e18r 9746632659122

vis o tom houbelecRv

+1/0
26.10.2014 5:43

R90o38b71e20r76t 14F79ü37r13s37t 9974715554492

no - přál bych vám to za ty peníze.... Nicméně furt platí poučka - kde nejsou peníze, berou práci nezkušení, ti zkušení se s tím snaží něco udělat a proto se jich firmy zbavují...:-( Aby jste se pak při cestě na dovolenou nedivil, kdo to s vámi fláknul o runway, nebo raději letěl jinam, než kam jste chtěl...:-(

0/0
25.10.2014 20:55

M15i27r61o11s80l39a37v 65M96e86t33e75l31k28a 5111800844564

Pane jo a ještě hrubého.Hmmmmmmmmm.;-D

0/0
25.10.2014 18:04

R24o21b98e42r44t 89F62ü24r65s27t 9754795714332

bohužel nechybí..:-(

0/0
25.10.2014 20:51

M20a70r55t21i55n 72K81u35l73i34š 4406836856116

Vtip je v tom, ze se ven nevysilaji zdaleka jen mladi piloti. Chodi to takhle: Prijde firma a rekne "Pane pilot, rozlucte se s rodinou, za dva tydny pujdete na pul roku do Kanady. Nelibi? Pak vas vyhodime z firmy uplne."

No a tak pilot jde. Bydli na ubytovne, dostava svuj cesky plat, daleko od rodiny, v zemi, kde jsou ceny az desetkrat vyssi nez je nasinec zvykly.

Kanadska firma pochopitelne ale plati za zamestnance plnou kanadskou cenu. No a kdo shrabne ten rozdil? Prece CSA, resp. travel service. Pro firmu to je bez ironie terno, zbavit se nepotrebnych zamestnancu a dostat za ne zaplaceno nekolikanasobek jeho platu jako bonus. :)

+4/−3
25.10.2014 13:59

P81a61v36e32l 51V51e57t43e49š72n82í70k 7475658735207

To je normální všude na světě.

Když není práce na místě, pošlou Vás tam, kde práce je. Ale když to udělají, tak dostanete diety (dokonce na to pamatuje zákoník práce). Ubytování dostanete. Zvyknete si a ještě ve finále vyděláte.

No a že by byly v Kanadě 10x vyšší ceny než u nás? Nevím, nevím...

+13/0
25.10.2014 14:12

R89o27m24a10n 64P60o72l88á34č21e73k 5876469735

Jenže piloti jsou jako kamionáci... Když se dám na dráhu profipilota tak musím počítat, že můžu být pořád pryč a prostě někdy nevyjdou jenom koupáky na Mallrocu, kde udělám dvě kolečka a jdu domu...

+2/0
25.10.2014 16:26

R11o59b14e61r42t 14F90ü52r37s30t 9754765304812

a chtěl byste mít při nákladech na takovouhle pilotní licenci (cca 20x dražší než na kamion) plat nižší, než kamioňák? :-(

0/−1
25.10.2014 21:17

K38a84r35e26l 61F63a43j23t 5688852451313

No tak s tím několikanásobkem platu bych byl opatrnej ...

+1/0
25.10.2014 16:27

P87e47t96r 40R76o68h95á75n70e32k 1663859337696

čsa 100 000 lufthansa 400 000 kanada nevim, ale asi to bude podobný jako v německu ne-li vyšší. takže 4x už je několikanásobek :)

0/0
25.10.2014 16:38

R28o47m88a93n 34P87o39l90á59č49e85k 5576369815

Ale tak ono stačí porovnat průměrnou mzdu v ČR a SRN. Pak ten poměr bude cca sedět.;-)

+1/0
25.10.2014 16:40

P39e86t90r 27B25o20c25e53k 7556962530173

Až 350 tis u ČSA !!!!!! https://www.youtube.com/watch?v=bAqcomb_aN0

+1/0
25.10.2014 21:19

P79e54t20r 15R27o48h91á90n45e95k 1343739607576

včera bylo srovnání ve zprávách na čt a tam to bylo jak jsem napsal já, tak nevim.

0/0
25.10.2014 21:57

J90a95r86o56s53l28a41v 23D45r83o41b48n69ý 6226538747907

s 5000 USD měsíčně se ve Státech dá žít nádherně

0/0
25.10.2014 22:11

J90i50ř26í 18K84o79c54u31r46e65k 6455464435628

To jo, běžné auto pořídíte za 4 výplaty a nebude to Fabie, ale VW Jetta a ješte vám zbyte. Nebo si přihodíte 1000 USD z 5. výplaty na Passata.

0/0
26.10.2014 20:23

J26a66k67u29b 28Š65a97f52a34n75d65a 7185367721781

Když za Tvrdíka a spol zvedali pilotům platy, psalo se že mají více než v německu. 100t není průměrný plat. Teda pokud se už nepovedlo vedení ty platy snížit.

+1/0
25.10.2014 22:20

M77i78r46o69s15l42a33v 44M49e15t26e41l35k17a 5621940764114

Pan Kuliš je zřejmě pilot,když nám tu tak zasvěceně mudruje,nebo pracuje v JZD,kde mu předseda řekne,Martine,zítra jdeš pomoct statku co je 30 km vedle a jelikož ti traktor jezdí pomalu,zůstaneš tam bydlet.I za tento případ dostane Karel českou dietu,nemluvím už o dietě kanadské,nebo státu,kam piloti létají.Takže asi trošku mimo mísu.

+1/−1
25.10.2014 17:59

M30a24r81t12i92n 34H18o91d48í26k 2505515758527

No tak v Kanadě jsou ceny průměrně tak 1,5 násobek toho, co tady. Dost věcí je tam spíše levnější, ale ubytování je dražší. jestliže ale bydlí na ubytovně (kterou mu zajištuje zaměstnavatel), tak ho to moc trápit nemusí. Běžný český plat, trochu směšné - pokud vím, piloti mají kolem 100tis. Kam se na to hrabou třeba doktoři se svými průměrnými 40-45tis. To jsou české poměry. Na západě je to alespoň fifty fifty nebo o něco lépe ve prospěch doktorů, ale tobychom nesměli žít v českém socialismu. Jinak souhlas s tím odloučením od rodiny, to je dost mizérie.

0/0
25.10.2014 22:42

P80e52t67r 85M97a75r38e29č92e31k 1273231129348

Nezapomínáte na diety ? :-) A co odlučné ?

0/0
26.10.2014 12:04

M72a45r70t79i88n17a 15M57o96u75d84r21á 7600223936179

Nádherná fotka letadla R^

+2/0
25.10.2014 13:45

H92a96n38a 72K59r81i48v75a96n10e72k 2111315592843

globalizace.

0/0
25.10.2014 13:40

P79a32v83e29l 13V54e70t62e68š47n32í55k 7915118855247

Přesně tak. Nevím proč jsme si na to u nás ještě nezvykli.

U nás v práci (informační technologie) už docela funguje, že když není práce na místě, tak nás prostě firma půjčí tam, kde práce je. Já jsem takhle fungoval dobu v Německu, kolegyně zase v Dánsku (pořád za český plat - ale zajistili bydlení a ve výsledku to nebylo na peníze zlé). A na dojíždění si nakonec zvyknete.

Ale stejně to funguje obráceně. Když u nás prodají projekt na který nejsou lidi, tak se hledají lidi z Polska, z Litvy či z Indie. A už jsme si na to zvykli a funguje to.

Nechápu tady ten brekot ze všech vrstev (ať už ředitele, uklízečky, zdravotní sestry či doktora), že v Německu dostanou 5x tolik - a na druhé straně to zděšení, když je tam firma nakonec pošle.

Ale ať to funguje na obě strany (jako u nás v IT). Když je málo třeba doktorů - proč neumožnit těm zahraničním, kteří by chtěli pracovat u nás? Mě by nevadilo, kdyby letadlo pilotoval třeba Kanaďan, můj obvodní doktor byl třeba z Izraele, na chirurgii by mi operoval koleno někdo z Vietnamu a zdravotní sestřička by byla třeba z Bahrajnu. Když se s nimi budu schopný dorozumět, tak proč ne? Lepší než takový arogantní našinec, který pošle bez vyšetření domů člověka který skoro nemůže dýchat s tím "že mu nic není".

+6/0
25.10.2014 14:07

H25a35n84a 38K30r83i39v73a89n95e94k 2821875432143

vsak jo. ja jsem take IT (nyni v penzi), take jsem jezdila po Evrope, kolegove v USA, Kanade...

+1/0
25.10.2014 14:20

I36v46a 90K15r88i76s92t89o62f31o44v69á 7355363362552

A je to dobře nebo špatně? Vždyť jsou Češi neustále peskováni (hlavně v diskusích;-)), že se jim nechce za prací stěhovat a dojíždět. :-P

0/0
25.10.2014 13:23

J74a20n 84L56a75k46o30m63ý 7941925205384

Předpokládám, že to dělají dobrovolně. Ten co si hraje na odboráře, by se měl podívat jak to funguje třeba u Ryanairu a za kolik tam lítají. A přitom lítají a drží pusu

+2/−2
25.10.2014 13:25

M16a58r87t73i35n 42K95u18l11i94š 4966476326446

Nedelaji to dobrovolne, predpokladate spatne.

0/−2
25.10.2014 13:59

M32a17r84t24i13n 46V62a49n30ě71k 9134857382893

Nikdy jsem si nevšiml ani se ke mně nedostala informace o tom, že by v kokpitu strojů Ryanairu byli piloti drženi násilím s pistolí u hlavy. Mám pocit, pane odboráři, že lžete.

+4/−2
25.10.2014 14:27

J26i36ř19í 95K66o63c83u13r43e69k 6435914405288

Jo, oboráři mají často poředstavu o tom, že kapitalista poslal do domu ozbrojence, ti vyháli chlapa, předali mu papír: podepiš. Načež ho v práci obehnali plotem a hlídka se samopalem mu nedovolila odejít domů. Moment, to vlastně popisuju pracovní tábor zřízený těmi veskrze lidulmilnými socialisty...

+1/0
26.10.2014 20:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.