Diskuze

Jako stěhovaví ptáci. Čeští piloti odlétají na zimu za prací do ciziny

Z Česka odlétají na zimu za prací do ciziny stovky pilotů. Důvodem je slabá poptávka po létání, především chybějí cesty na dovolenou k moři. Travel Service a České aerolinie letos pošlou na zimu do ciziny více než sto letců, nejvíce ve své historii.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VPS

Odboráři Fialo - jděte se se svými názory vycpat! Za prací se musí chodit nebo jězdit. Jězdívali za ní naši stavaři do Kazachstánu, Ruska a na Ukrajinu, jězdívali za ní naši námořníci na námořních lodích, budete muset i Vy. Nebo o ni příjdete. A bude vymalováno!

0 0
možnosti
PP

P42e47t30r 33P88a71c93k10a

25. 10. 2014 22:17

Pan odborář: „Pak se už více vyplatí pracovat pro zahraničního dopravce. Například u Korean Air jsou piloti 16 dní v Koreji a pak mají 14 dní volno. A za úplně jiné peníze,“ Tak v čem je problém s propouštěním v ČSA? Šup piloti do Korean Air a letušky k Emirates - skoro na každém letu (a nejen Dubai Praha) je nějaká Češka.

4 0
možnosti
JD

je to o tom jestli to chcete dělat nebo ne. já osobně byl párkrát v zahraničí vyslaný firmou, někdě je to o přežití ( Japonsko ), někde si můžete i něco dopřát ( Francie ). Doma vám jde plat a venku na hotelu a s dietama většinou přežijete. Kdo je mladý tak si tam ve volných chvílích je schopen sehnat práci a zůstat tam, nám nad 50 se to asi už nevyplatí

0 0
možnosti
PN

Ten odborář je dobrej :-). Stávkovat by měli, ale za to aby je ti odboráři opravdu zastupovali a ne posílali do pekel.

Kdy už to konečně pochopí ...

1 1
možnosti
MZ

A jak na tom byli námořníci v době, kdy fungovala "námořní plavba" ... Tam byly pracovní turnusy cca 6 měsíců ....

V době, kdy se nalétávala východní Asie = Barma, Vietnam, s TU 104, tak se létalo 1 - 2 x týdně a letadlo se předávalo štafetově, než posádka doletěla do Hanoje, tak se 2 - 3 x vystřídala a než se vrátila domů, uplynulo třeba 14 dní ...

Tohle jsou "výhody" a nevýhody těchto profesí ...

2 0
možnosti
MM

kdyz CSA letala do Singapore, letalo se 1x tydne, tzn. kazda posadka zustavala v Singapore 1 tyden, nez nastoupila cestu domu. Spojeni trvalo kolem 18 hodin vcetne mezipristani v Athenach, Kahire a Bombaji. Od 1968 se letavalo s Il-62 (ktere soveti prevazne okopirovali z britskeho Vickers VC-10). CSA zacaly s timto letadlem letat v dubnu 1968, tehdy jako pronajem od Aeroflotu, ktery fungoval asi 18mesicu, nez CSA dostala vlastni Il-62.

Letadlo ovladala 5 clenna posadka, puvodne letala jedna ceska a jedna sovetska, dokud se Cesi zaletavali na novych letadlech pronajatych od Aeroflotu. To ale trvalo jeste nejake mesice po zaletani, bud ze soveti chteli, aby na palube letadla v livreji Aeroflotu byli neustale jejich lidi, nebo to melo neco spolecneho se situaci po srpnu 1968.

Ze se posadka menila 3x jeste neznamena, ze na palube byly 3 posadky. Proste se stridaly 2 posadky behem letu.

Ten odpocinkovy tyden v Singapore ale byl velmi prijemny, to mohu dosvedcit z vlastni zkusenosti. Jako cestujici s delsim cekanim na navazujici spojeni v Singapore (36hodin- tehdy ze Singapore neletaly prime lety do HongKongu kazdy den, natoz nekolikrat denne ) jsem stravil ve stejnem hotelu 2 noci a jeden den. Samozrejme, ze CSA neplatila posadkam ( a tudiz ani svym cestujicicm) jeden z luxusnich hotelu, ale levny hotel"moteloveho" stylu: nizsi budovy s jednoduse zarizenymi pokoji, z nich jedna byla s restauraci a krytou terasou, rozestavene kolem tropicke zahrady a plavecky bazen rozumne velikosti uprostred.

Tehdy automaticky platilo, ze pokud cestujici ma navazujici spojeni casove hodne oddelene a potrebuje prenocovani v miste, stara se o to spolecne priletajici a odletajici aerolinka, daji mu ubytovani a poukazky na stravu. (V mem pripade CSA a tehdejsi Malaysia Singapore Airlines, pozdeji rozdelena na Malaysia Airlines a Singapore Airlines.)

1 0
možnosti
RZ

R61e69n15é 26Z66a19c64h

25. 10. 2014 16:25

Odloučení pilotů od rodiny není tak hrozné, jak vypadá z tohoto článku. Pro pilota je rodinou posádka letadla s letuškami a málokterý pilot nemá v posádce svou letušku. Těm je jedno, jestli slouží u nás, v Kanadě anebo Karibiku, protože jsou tam přesunováni spolu, ale když na to přijde někde řeč, tak nejvíc křičí, jak jsou odloučeni od rodin.

2 3
možnosti
RP

Asi tak. Stejně většina dnešních vztahů je právě ze zaměstnání...

0 0
možnosti
MK

Vtip je v tom, ze se ven nevysilaji zdaleka jen mladi piloti. Chodi to takhle: Prijde firma a rekne "Pane pilot, rozlucte se s rodinou, za dva tydny pujdete na pul roku do Kanady. Nelibi? Pak vas vyhodime z firmy uplne."

No a tak pilot jde. Bydli na ubytovne, dostava svuj cesky plat, daleko od rodiny, v zemi, kde jsou ceny az desetkrat vyssi nez je nasinec zvykly.

Kanadska firma pochopitelne ale plati za zamestnance plnou kanadskou cenu. No a kdo shrabne ten rozdil? Prece CSA, resp. travel service. Pro firmu to je bez ironie terno, zbavit se nepotrebnych zamestnancu a dostat za ne zaplaceno nekolikanasobek jeho platu jako bonus. :)

4 3
možnosti
PV

To je normální všude na světě.

Když není práce na místě, pošlou Vás tam, kde práce je. Ale když to udělají, tak dostanete diety (dokonce na to pamatuje zákoník práce). Ubytování dostanete. Zvyknete si a ještě ve finále vyděláte.

No a že by byly v Kanadě 10x vyšší ceny než u nás? Nevím, nevím...

13 0
možnosti
Foto

Nádherná fotka letadla R^

2 0
možnosti
PV

Přesně tak. Nevím proč jsme si na to u nás ještě nezvykli.

U nás v práci (informační technologie) už docela funguje, že když není práce na místě, tak nás prostě firma půjčí tam, kde práce je. Já jsem takhle fungoval dobu v Německu, kolegyně zase v Dánsku (pořád za český plat - ale zajistili bydlení a ve výsledku to nebylo na peníze zlé). A na dojíždění si nakonec zvyknete.

Ale stejně to funguje obráceně. Když u nás prodají projekt na který nejsou lidi, tak se hledají lidi z Polska, z Litvy či z Indie. A už jsme si na to zvykli a funguje to.

Nechápu tady ten brekot ze všech vrstev (ať už ředitele, uklízečky, zdravotní sestry či doktora), že v Německu dostanou 5x tolik - a na druhé straně to zděšení, když je tam firma nakonec pošle.

Ale ať to funguje na obě strany (jako u nás v IT). Když je málo třeba doktorů - proč neumožnit těm zahraničním, kteří by chtěli pracovat u nás? Mě by nevadilo, kdyby letadlo pilotoval třeba Kanaďan, můj obvodní doktor byl třeba z Izraele, na chirurgii by mi operoval koleno někdo z Vietnamu a zdravotní sestřička by byla třeba z Bahrajnu. Když se s nimi budu schopný dorozumět, tak proč ne? Lepší než takový arogantní našinec, který pošle bez vyšetření domů člověka který skoro nemůže dýchat s tím "že mu nic není".

6 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
JL

J86a46n 26L73a69k78o10m31ý

25. 10. 2014 13:25

Předpokládám, že to dělají dobrovolně. Ten co si hraje na odboráře, by se měl podívat jak to funguje třeba u Ryanairu a za kolik tam lítají. A přitom lítají a drží pusu

2 2
možnosti