Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chybí tisíce řidičů kamionů. Přeprava zboží začíná mít zpoždění

V Česku chybí kolem pěti tisíc řidičů kamionů. Nedostatek začíná být podle sdružení autodopravců Česmad i dopravních firem vážným problémem. Začíná totiž způsobovat zpoždění dodávek zboží i surovin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P27a19v90e33l 81C79h33a65l77o56u15p56k11a 1463646421356

Jezdím už 25 let a to, kam až toto povolání nechal stát, potažmo vláda zajít je naprosto katastrofální! Tato práce není pro každého, to si musíte uvědomit. Musíte ji mít rád, jinak to nejde dělat pořádně. A pro peníze už vůbec ne. Současná situace je jenom důsledek (ne)jednání a naprostého nezájmu příslušných úřadů. Min. 90% dopr.firem vědomě a záměrně okrádá stát na daních a odvodech za zaměstnance, okrádá nehorázně samotné řidiče, když zahr.diety vydává za plat, jinak ofiko platí tak 10.-12. tisíc hrubého na "pásku" atd. Platí se uplně běžně podle ujetých kilometrů, podle odjetých fúr, atp. A toto všechno je podle vyhlášky EU a AETRu přísně zakázáno pod pohrůžkou vysokých pokut, či odebrání licence. A vidíte, že by se někdo bál? Každý to ví, včetně vlády, ministerstev a příslušných finančních úřadů ale nic se roky a roky neděje!!! Tak se nedivte, že kluci utíkají do zahraničí, kde platí o něco lépe a nebo se na tu práci prostě vybodnou a jdou dělat něco jiného. A řešit to řidiči z východní Evropy? Hahaha, tak na to se fakt moc těším. To pak bude teprve sadomaso. Vím, o čem mluvím. Zažil jsem pár takových "experimentů" a firma pak málem zkrachovala. No nic. Kolegům přeji šťastnou cestu a hlavně kolama na zemi! Čau.R^

+2/0
25.10.2014 14:23

J77a12n 77Z73b88o51ř21i34l 3449547139

Existuje ještě přepravy vlakem když chybí kapacita a jinak kdo z mladých kluků chce být dneska furt na cestách, nemít volný čas a ještě jako vstupní investici vysolit cca 50 tisíc ? Asi žádný ... a plat 45 tisíc - tomu se mi nechce ani věřit. A za tu ztrátu času to není moc peněz. Dostatečný příjem by to byl při 168 hodinách práce za měsíc , ale ne za 25 dnů mimo rodinu.

0/0
24.10.2014 11:20

Z47d97e97n85e74k 42S48u86r41i95k 2572238691386

45 tisic mesicne..haha to jsem se zasmal. Ceske firmy neplati ridice od hodiny ale od km nebo fakturace. Ja jezdil na MKD pro Ceskou firmu 7 let a doufam,ze uz nikdy nebudu. 

;-€

+2/0
23.10.2014 12:36

B15e45n 33P48a93v53k75a 1887543647241

Jsem se teda jako podíval na pracák, kolik je tam míst na řidiče kamionu. 1242!8-o

0/0
23.10.2014 11:23

J57a19r75o97s66l87a36v 76K84a67d79l70e40c 5231629592321

8-oPeníze vzhledem k času a odpovědnosti žádné, tak čemu se divit. Navíc co inzerát, tak firma chce s praxí a veškerými doklady i digitální kartou řidiče - pomalu nejlépe i s vlastním vozem... Je třeba se vrátit k osvědčenému modelu výchovy vlastních zaměstnanců. Nikdo se nerodí, jak se říká s lopatou v ruce.;-D

+3/0
23.10.2014 9:53

J46i76ř63í 42E48r68b53e27n 1713404906777

Jo, spoluviníkem je i fakt, že pomalu a jistě také odcházejí chlapi, kteří si řidičák udělali v rámci služby vlasti (rozuměj na vojně), přičemž důkladně poznali také technické zázemí a provedení auta.

Nováček z úspor není jen tak ochoten vypláznout pár desítek tisíc za to, že se naučí točit volantem a ani nebude vědět, jak vlastně vypadá motor...

+5/0
23.10.2014 8:33

M24a91r42t82i38n 65H66a50v30l53í68k 4800375117583

Že by se většina z nich vybodovala? ;-D

0/0
23.10.2014 8:09

P44a15v19e85l 43H30o38l21u89b 1319754884654

Zlatá Lupo!!!!8-o8-o8-o

 Na aktualne.cz byl článek o chybějících tisících řidičů již v sobotu. Článek u vás s křížkem po funuse.... 

idnes.cz dělá vše, aby svůj servr zhnusila co nejvíc čtenářům....

0/0
22.10.2014 21:59

V57í35t35e95k 57V62e92č34e95r41e73k 7568219393775

Nepřehánějte. Slovo "zhnusila" je na místě? 8-o Asi to není úplně nový problém, který vznikl včera, nemyslím, že by byl tak urgentní.

0/0
23.10.2014 10:24

D77a95v36i41d 88V33a47c17e85k 1959697484124

No, já osobně slezl z kamionu před asi 4-mi lety, po najetých asi 2 milionech km. Důvod byly právě peníze neodpovídající času.

Je pravda, že celkový příjmy se pohybovaly v té době kolem cca 40 tisíc, ale má to pár háčků:

- mzda jako taková činila u mě 13 tisíc hrubého. Sice jsem nemarodil, ale kdyby ano, tak si to spočítejte, kolik bych mohl dostat.

-zbytek byly diety, což znamená, že pokud jsem trávil čas v zahraničí, kde je cca 35 až 45 EUR na 24 hodin a nechal tam povolené dva víkendy, tak to šlo. Pokud se mi mezi to dostalo víc ježdění po CZ, tak dieta v CZ je kolem 200,- Kč na 24 hodin, takže to pak šlo s platem rapidně dolů.

- dále se pochopitelně bral ohled na spotřebu, tedy 32 litrů na 100 s DAF XF 420. V českém provozu ji lze udržet velmi obtížně, stačí se nechat párkrát zpomalit a nebo kolona. Za nadspotřebu se krátily diety, někdy kolem 6000 měsíčně.

Pracovní doba většinou znamenala odjezd z domu k autu v neděli večer a návrat domů v pátek další týden, pak volno včetně pondělí,pak krátkej tejden od úterý do soboty a tak dál .

Tyto podmínky ještě zdaleka nejsou špatné, kluci na vnitru jezdili s podobnou časovou náročností, ale tak za 20 tisíc měsíčně. Sem tam se možná dostali v týdnu na noc domů, ale to spíš náhodou. Existuje i jiný systém odměňování, poměrně často se praktikuje nějaká částka za ujetý km, plus základ. Není to sice legální, ale dělá se to, hlavně u firem kde se to vyplatí, protože se hodně nakládá a čeká a legální diety by vyšly draho na prodané km.

Problém řidičů MKD není nebezpečí na silnici, to je pověra, ani práce jako taková, je to celkem jednoduchá záležitost. Problém je nedostatek času na rodinu, koníčky a podobně. A hlavně naprosto nevyhovující poměr času stráveného v práci a výsledného příjmu. Dělali jsme si srandu, že kdyby uklízečku nechali v práci tak dlouho jako kamioňáka, přinese si domů víc peněz než on - řidič MKD se dostane domů tak na dva celé víkendy v měsíci, zřídka na tři, zbytek je mimo bydliště.

+17/0
22.10.2014 20:11

M12a20r17t48i98n 19I24r93e56i20n 5270442750622

Naprosto trefné.

0/0
22.10.2014 20:58

J12i40ř62í 73D14v51o60ř24á63k 5898853648270

Řidíčský průkaz C+ E , plus profesní průkaz minimálně 50 000 kč.Pak může 18 .ti letý kluk  může sednout za volant.Í

+1/0
22.10.2014 19:55

P49e48t39r 35P19o59s89p23í87š92i73l 4478964446306

Řidič je pořád jednou nohou v krimu, hrozí mu pokuty a oficiálně přes pásku dostává 10 hrubého. Pak dostane něco načerno z diet, které si na ně píše zaměstnavatel. Takže většinou pracuje za 15 čistého a jeho pracovní doba není 8 hodin denně. Ani se nedivím, že to nikdo nechce dělat. Ti co jezdí do zahraničí mají o něco více, ale zato nejsou třeba tejden doma. Prostě práce snů.

+1/0
22.10.2014 19:32

M67a78r90e64k 36G31a17j54d22a 4903274876872

Tak to vozte vlakem, no. Každá fabrika má vlečku. A hned bude stačit polovina kamionů na potraviny. :-/

0/0
22.10.2014 19:24

P47a30v31e83l 81H68o75l64u31b 1119674534614

Právě že už nemá, vlečky mají jen staré fabriky. A kolik že jich zbylo? jestli napíšu 5%, tak silně přeháním. Ale je pravda, že se za komoušů vše vozilo vlakama, a až v okresním městě rozváželo do fabrik a obchodů. Ať už železo, cement, dřevo, uhlí či mouka a maso.:-/:-/

+2/0
22.10.2014 22:03

V73a19c65l25a75v 68W31a92n45d71e35r59e42r 8208946369472

to jsou vjecy ;-D;-D;-D Tak oni ti lini Cesi nechteji delat za desitku? Oni utikaji do Nemecka? TO SE NESMI!! Zavrit hranice;-D;-D

+3/0
22.10.2014 18:12

M17a30r70e52k 92H66r18u91b77y 6317792981658

Nejsou kapacity? Tak co treba (podle zakonu trhu) zvysit ceny? ;-):-P

+1/0
22.10.2014 18:09

A21l47e13x61a22n50d38r 45K31o95s94t52k74a 8932718516714

Přijde pšonek, který vůbec neřeší takové "zbytečnosti" jako třeba technická.. A podstřelí vás v ceně o 2 kč/km.

+1/0
22.10.2014 18:57

V73á49c26l23a79v 95P11o67u17s10t73k47a 3540881312

Jo? A jak to ten pšonk dělá? A co brání čecháčkovi neřešit tato zbytečnosti stejně jako ten pšonk?

0/0
22.10.2014 20:13

A36l34e34x31a96n29d68r 65K89o25s20t35k28a 8762978946664

Pšonek to řeší třeba tím, že nemá brzdy, protože oprava je drahá. Nebo gumy tak sjeté, že z nich koukají dráty. S tím opravdu civilizovaný člověk nevyjede.

0/0
22.10.2014 20:23

J30a13r81o63s85l85a24v 46K44a54d21l76e90c 5891429742671

Tak ono je to u spousty firem stejné.

0/0
23.10.2014 9:56

V28í50t71e73k 31V12e17č58e10r12e54k 7768339683215

;-D To je fakt tak drsný nebo si děláte srandu?

0/0
23.10.2014 10:25

M43i52r43o72s34l45a50v 19Z87i86k52m17u90n74d 7989823454663

Spousta přeprav "nezkazitelného zboží" se dá převést na koleje ... například uhlí, dřevo  ... kancelářský papír ... stavební materiál ...

+1/−1
22.10.2014 18:03

V10á36c35l30a45v 27P94o32u62s82t40k47a 3220741422

Vy mě dovezete stavební materiál na stavbu vlakem?

+1/−1
22.10.2014 18:06

M77a34r56e27k 17G38a27j19d61a 4843314236212

Dříve to tak bylo. Stačilo by jen chtít.

0/0
22.10.2014 19:26

V42á59c27l65a87v 76P95o42u89s97t35k47a 3500711612

Vlečku ke každému rodinnému domku.....;-D;-D;-D;-D

+1/−1
22.10.2014 20:11

J19i70ř75í 21E19r39b66e27n 1813744176487

Kolik kamionů běžně jezdí k těm rodinným domkům? Nepletete si náhodou distribuci od výrobce do prodejny a drobný rozvoz od prodejny ke stavebníkům?

+5/0
22.10.2014 20:34

V89í73t50e98k 31V15e62č72e45r26e52k 7708259423525

No z místního skladu už dodávkou, ale do toho skladu tisíc km od výrobce by to vlakem mohlo.

0/0
23.10.2014 10:26

F79r97a18n76t45i75š18e47k 85M72o22s82s 8532243779519

No stačí zvednout platy a je po problému :-)

Jo a ty částky uvedené v článku jsou tak leda dohromady s dietama.

+6/0
22.10.2014 17:30

V58á48c85l32a91v 90P75o29u84s76t35k45a 3660101592

V superhrubém.

+1/0
22.10.2014 17:51

M78a66r58t67i18n 14P38o40s40p52í87š76i85l 8485601476947

vždyť to tam píšou, že je to včetně

jejichž platy se včetně příplatků pohybují od 30 tisíc do 45 tisíc korun měsíčně

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-chybi-pet-tisic-ridicu-kamionu-dxl-/eko-doprava.aspx?c=A141022_111834_eko-doprava_fih#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ekonomikah&utm_content=main

0/0
22.10.2014 17:56

A92l67e13x83a92n49d60r 14K78o33s98t20k40a 8502468366934

Tak leda ve vlhkých snech. možná při najetých 300 hodinách těch 30.. 45 nikdy.

+2/0
22.10.2014 19:26

F55r34a85n15t72i22š28e18k 42L43o24s 2140373672466

A bude to čím dál horší' pokud si politici taky "podnikatelé" myslí, že lidé budou dělat za minimální mzdu tak to prostě skončí, začali to řidiči MKD a bude to pokračovat dalšími profesemi až po prodavačky v supermarketech. S platem 100 tis. Kč a spaním v parlamentu se to mudruje o ničem' ale zkuste si sednout za volant a jet na otočku Hamburk nebo si jít "sednout" na 10 hodin do kasy a mít hmotnou zodpovědnost bez možnosti si odskočit na WC. 

Tady nepomůže ani "Kurzarbeit" vážení politici a "podnikatelé"

+1/0
22.10.2014 17:28

J81o41s77e62f 25H65e38n15d54r88i84c15h 8280984886151

Dovezeme Ukrajince, Poláky, Slováky a co já vím kdo další se tady domáhá práce - klidně za pár šupů. Ty vyhnat a pak se páni podnikatelé budou snažit zaplatit. Je to tady všechno nějak pochroumané.

+1/0
22.10.2014 20:36

P61e82t40r 23F74i42a31l80a 6486940503580

nejsou řidiči, nejsou technici, nejsou učitelé... hlavně, že je dost ekonomů, právníků, úředníků a politiků R^

+4/0
22.10.2014 17:13
Foto

J35a56n 76B20r86a26u77n 1628878313695

sociologů, ekologů a historiků...

0/0
23.10.2014 4:20

J64a49n 78N95o30v67o93t28n28ý 7376813413723

a politologů.........

0/0
23.10.2014 9:20

V23í91t14e59k 60V38e67č74e17r13e57k 7768779973875

Všechno by měl regulovat trh, tak by mělo být zakázáno říkat, že je něčeho málo. Pokud někdo nesežene kamion a potřebuje něco převézt, ať připlatí a sežene.

Akorát na úředníky a politiky trh nemůže. Právníků je málo i podle mě, soudy nestíhají a pokud advokáti berou 500/hod, tak jich je málo.

+1/0
23.10.2014 10:30

P49e46t11r 83F91i27a89l43a 6786220633850

řešení je jednoduché: zvýšit daně a poslat dopravcům dotace ;-D

0/0
22.10.2014 17:11

V29á75c23l76a92v 82P63o27u81s66t27k33a 3290561612

Dotace kamion neuřídí. Nejsou lidi.

+1/0
22.10.2014 17:15

P61e90t12r 27F31i78a53l81a 6276530883240

Třeba za takových 100 000 měsíčně bych řídil kamion i já

+2/0
22.10.2014 17:21

A81n78t23o91n95i73n 18K90a60d39l19c74e23k 9592259311326

Tak prijdte do US, tady to dostanete ;)

+3/0
22.10.2014 17:58

P22a80v37e39l 65K97r41e60u89z83i42g47e58r 7684860780109

Já doufám, že to pan Fiala myslel jako vtip.

0/0
22.10.2014 17:38

V84á14c89l69a52v 25P38o94u32s51t26k87a 3660161572

Myslel. Má tam rozchechtaného smajlíka.

+1/0
22.10.2014 17:51

P30e69t45r 26F59i57a83l46a 6626120213410

je to tak :-)

0/0
22.10.2014 21:12

J70a41r90o51s39l73a38v 55D34r60o79b96n51ý 6416168237817

35 až 45 centů za míli pro řidiče po odečtení nájmu kamionu je v USA normální taxa.

+1/0
23.10.2014 0:03

P53a92v82e35l 21K76r22e52u37z30i26g47e51r 7874580200539

Upřímný vzkaz veřejnosti na jednom britském kamionu, jehož fotka teď koluje internetem: "Don't like trucks? Stop buying shit. Problem sloved." (Nemáte rádi kamiony? Přestaňte kupovat šmejdy. Problém vyřešen.) Jinak já bych kamioňáka nemohl dělat ani za dvojnásobek těch částek. Kamioňáci žijou jak psi - žerou z konzervy a čůrají na patníky. A pak hlavně ta byrokracie, policejní buzerace a nově taky sledování pomocí GPS. Nemožnost zastavit na parkovišti supermarketu, aby si mohl koupit nějaké slušnější jídlo než bagetu na pumpě. Kamioňáci jsou pro mě hrdinové, já bych jejich práci fakt dělat nemohl.

+4/0
22.10.2014 16:54

A95n13t79o21n51i58n 21K80a96d50l72c92e83k 9522449121916

Ne smejdy, ale spise tak poulicne jako "veci".

0/0
22.10.2014 17:27

P68a28v84e30l 93K29r47e24u19z57i89g14e46r 7114680520559

No já jsem měl na mysli šmejdy jako nepotřebné, ne nutně nefunkční věci. Ale souhlasím, dá se to česky vyjádřit i líp. Jinak jsem si všiml překlepu, má tam být "solved".

0/0
22.10.2014 17:41

A38n35t11o39n93i81n 11K38a69d14l29c68e83k 9852249551816

Ono se klidne take pouziva oznaceni pro potrebne veci jako "shit". Proto si myslim, ze to ten kamionak myslel jako, ze vse co je vlastne privezeno do obchodu musi prijet na nakladaku.

0/0
22.10.2014 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.