Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rekordní pokuta 25 milionů pro České dráhy za nákup railjetů platí

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil rekordní pokutu za zakázky pro České dráhy. Státní firma má zaplatit 25 milionů korun za nezákonný nákup vlaků Railjet bez otevřeného výběrového řízení. Další pokutu dostaly dráhy za pronájem lokomotiv Taurus, které railjety tahají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43e80t95r 96N16o70v46o66t28n76y 3979292839592

No co, tak to zaplatí. A trochu si zvednou náhrady za provoz dálkových vlaků.

+1/−2
24.10.2014 21:30

M75a62r50i67e 89Z38e16l26e47n90á 2344211659131

Teda nic proti ničemu, ale poslouchala jsem na ČT 24 vyjádření předsedy ÚOHS Petra Rafaje k oné pokutě. Možná jen neměl "svůj den", ale verbální projev asi nebude jeho nejsilnější stránkou...:-P

+1/0
24.10.2014 15:29

J60i59ř55í 33P64r12a36ž15á95k 9850392501102

Zaplatí pokutu osobně bývalé vedení (Žalud a spol.), které je zodpovědné za "obchod", nebo na to dostanou dotaci ze státního rozpočtu?

+2/−3
24.10.2014 15:17

R34a53d22e21k 36J92a55n53a93t21a 9925386274432

Ani jedno.

0/0
24.10.2014 17:36

J26a42n 14L71a93k14o42m16ý 7681305735644

A z čeho to teda firma co posledních x let jen prodělává zaplatí? Z prodeje nádraží (=skryté a na hraně legální státní podpory)

+1/0
31.10.2014 3:36

J81a33r70e66k 63K37a48l37i80v72o34d79a 7976273201596

Vzhledem k tomu, že dostali hotové schválené soupravy, je to dobrý krok ČD. Kdyby to bylo od Škodovky, čekaly by dráhy na schválení roky, jak je tomu v případě 109e.

+7/−1
24.10.2014 13:29

J65o48s62e94f 46H67o19n71e90š 7231442460673

To snad není pravda.Jaké jiné soupravy ČD mohla vysoutěžit?Homologace od sousedů není jednoduché dostat a má-li vlak být začleněn do dopravy třeba do Berlína,tak tamní mají své požadavky a Rakušané mají také podmínky-a jak  to vyřešit?Nejlepší bylo využít opce rakouských drah,která garantuje nižší cenu než by byla v případě malého počtu kusů.Škoda,že takovému šikanu úřadů nemusí čelit Jančura.Nic ve zlém,ale všem by mělo být měřeno stejně

+20/0
24.10.2014 11:47

A28l84e90x47a70n21d32r 82K37o56s64t88k88a 8612538186344

Máte pravdu, bylo by fér nechat jančuru též líznout smetany z dopravy po bohatě dotovaných trasách. Když stejně tak stejně.

0/−7
24.10.2014 11:49

R73a75d93k81o 50K30ř67i78v28á23n23e98k 7740493915120

Znáte nějakou takovou "trasu"? Uveďte příklad. Dík.

+3/0
24.10.2014 12:52

J69o62s87e42f 41H36o16n86e76š 7371902960153

Jančura si líže z dotací na trase Bratislava-Komárno a ne zrovna málo.Nic proti Jančurovi,ale chvástat se že bude jezdit bez dotací za exkluzivitu mi připadají směšné

+5/0
24.10.2014 14:03

M56i16r65o63s65l49a67v 51Z84i77k63m33u67n52d 7969183824623

Jenže do Berlína jezdit nebude, jednak pro malou kapacitu soupravu jednak proto, že ke komfortnímu vlaku rovnocennému standardu ICE (první série z roku 1991) má RailJet tak daleko asi jako doživotně odsouzený k čistému trestnímu rejstříku ....

Nejlepším řešením bylo zakoupit za 2,7 miliardy 100 rakouských ojetin Ampz, Bmpz, Bmz (poskytujících řádově lepší komfort než RJ), které můžete kombinovat do různě silných souprav (libovolně posilovat) a v nejhorším případě tahat i lok řady 141 (Ex E 499.1) nebo dokonce lok 749.264, když už nic kdysi nic jiného nebylo .... v případě RJ to udělat nemůžete, tam musíte mít lok 1116 / 1216 schválenou pro provoz na tratích SŽDC ... nelze použít ani lok řady 380 ČD, protože si s RJ nerozumí a výrobce se přizpůsobit nechtěl ... odpovědný šéf ČD by mu takovou soupravu hodil na hlavu ...

+1/0
25.10.2014 19:36

J16o71s85e29f 98H65o74n92e46š 7691162150223

Já bych raději vyzval právníky,aby se neutápěli ve svých gulášových zákonech a spíš řešili jak věc vyřešit a ne komplikovat

380 datově nekomunikuje se soupravou,protože Siemens nechce spolupracovat.Staré Taurusy se nevyrábějí,takže tady by měla zasáhnout EU

0/0
26.10.2014 6:39

M38i70l73a70n 17L57a44š19ť10o33v60k83a 8832334193728

Kyperská Schade z Plzně by musela Siemensu zaplatit ta Know-How (software) a to se jí zjevně nechce. Je přece lepší to okopírova (rozuměj ukrást) jako to udělala Bombardieru.

0/0
27.10.2014 5:08

R82a19d78e92k 74K83u34s28á36k 3170983878729

to tady asi nepatří? ale nevím , kudy kam...neznáte je !!!!!!!!!!!!!

0/0
24.10.2014 11:45

P12a97v45e79l 65O34d61r93a81z88i59l 6474529167480

Nechcete se uklidnit?

0/0
24.10.2014 11:49

R35a44d24e41k 64K29u62s60á36k 3220463548469

železnice?dost..

0/−2
24.10.2014 11:44

R55a43d10e57k 56K45u96s35á24k 3140283978569

Kdo je z Ostravy,tak ať si skusí najet na profil moravskosleského hejtmana!! budete zírat :-)

+1/0
24.10.2014 11:42

R78a11d29e28k 54K31u76s85á91k 3910923678329

jako vždy!!!!kufa , co si o sobě myslíte,až,už se do čech vráti češi,už nebudou zlodějští nováci!!!!!

[>-]

0/0
24.10.2014 11:38

J53a48n 47Z18b67o28ř79i25l 3489477889

Ta rychlost na české železnici je beznadějná.... nad 200 Km/ hodinu se u nás bude jezdit nejdřívě za 50 let. Hrůza

0/0
24.10.2014 11:10

P11a90v17e18l 22O21d39r94a43z18i49l 6614409187660

Vzhledem k velikosti republiky to zase taková hrůza není. A stačí mít na klíčových místech lidi, kteří jsou schopni a ochotni dodržovat zákony a není problém.

+2/−1
24.10.2014 11:16

R24a76d59e62k 51K16u89s33á91k 3570863158469

To nemyslíte vážně,v této republice !!

0/0
24.10.2014 11:39

R10a28d41e39k 63J39a26n62a24t68a 9725796614962

VRT Praha-Brno by zkrátila skoro jakoukoliv cestu ze západu na východ ČR o 1-2 hodiny. Stejně tak by zkrátila tranzit - přibyly by vlaky do zahraničí. Navíc by se na dnešní trati uvolnilo více prostoru pro nákladní dopravu. To vám nepřijde jako přínos?

+3/0
24.10.2014 12:30

P34a24v13e86l 16O10d10r13a12z64i84l 6954829217660

To jo, otázka je "kolik za to" a "co za to."

0/0
24.10.2014 13:05

J25a60r34e15k 91K94a24l75i19v96o11d90a 7136103181866

Při velikosti naší republiky o 1-2 hodiny těžko....

0/−2
24.10.2014 13:25

R81a88d19e65k 18J87a69n80a15t46a 9955256754532

Velice snadno. Dnes trvá jízda Praha-Brno 2h40m. Po VRT by trvala cca hodinu. Dnes jede vlak Praha-Brno každou hodinu. Po VRT by jel každou půhodinu, v časech vysoké poptávky i častěji (což mimochodem v některých relacích znamená zkrácení i více než o 2 hodiny).

Po výstavbě VRT Brno-Ostrava (která je rovněž v plánu) by se i do Ostravy začalo jezdit přes Brno. Prostě téměř kterákoliv cesta ze západu na východ vy vedla po této trati a proto se zkrátila.

+1/0
24.10.2014 17:40

J66o56s15e94f 98K17u47b74e68š 9125195479924

Na Rakouské straně z Břeclavi do Vídně je 100 km/h, takže v tomto to máme ještě dobré :)

+1/0
24.10.2014 12:31

P89a15v19e95l 13O93d77r13a17z72i54l 6584369897530

Je naprosto logické, že vypíše-li se výběrové řízení, tak se soutěží o vypsanou dodávku. Pokud vítěz změní plnění, tak porušuje zákon. ČD dostaly pokutu zcela správně a na místě by samozřejmě bylo odpovědné pracovníky vyhodit a zavřít.

+2/−3
24.10.2014 11:05

J10o55s97e98f 10K65o40p53e84c17k11y 9104482175

To jsou hned 2 nesmysly v jednom prispevku. Za 1/ predstava, ze po vysoutezeni je jakakoliv zakazka nemenna je z rise absurdit. Napriklad stavebni zakazky by se takto nemohly soutezit vubec. Za 2/ CD zadnou zakazku na Railjety ani nevypsaly, ani nesoutezily, takze vyhozeni a zavirani muze byt sice vas oblibeny sport. V tomto pripade je ale nesmyslny ;-)

+5/0
24.10.2014 11:21

P29a16v56e70l 94O79d74r94a49z92i31l 6964509597820

Asi se vám nepodařilo pochopit, že od toho se dělají VŘ a VZ, aby každý dal nabídku na to, co se bude dělat. Vám asi připadá v pořádku udělat VŘ na kozí chlívek a pak nechat postavit mrakodrap, ale slušní lidé to vidí jinak.

Vyhození a zavření je zcela logické za způsobenou škodu 25 000 000 Kč.

0/−2
24.10.2014 11:24

J60o46s71e27f 92K73o23p14e19c46k37y 9584602335

Zakazky se po vysoutezeni samozrejme upravuji podle aktualni situace, jinak by neslo stavet silnice, provadet rekonstrukce budov, namesti atd. Nikdy nemuze vedet ani zadavatel ani vykonavatel, co je dopredu ceka. vy spojujete danou skodu za nejake zmeny plneni vyberoveho rizeni, coz je zjevny nesmysl ;-)

+1/0
24.10.2014 11:30

P87a11v92e39l 94O86d66r97a86z41i19l 6784149157140

Ano, při pozemních stavbách může dojít ke změně podmínek, takže jsou úpravy nutné.

Jenomže my se bavíme o objednávání vagonů, jaké podmínky se změnily tady? Nečekaně jiný rozchod? Jiné oblouky? Jiný průjezdný profil? A pardon, tady se nezměnilo nic, že?

Vaše úporná snaha obhajovat lemply je směšná.

0/−2
24.10.2014 11:43

J76o13s24e79f 70K34o70p38e82c54k43y 9154112465

My se ale bavime o objednani vagonu, ktere si neobjednaly CD ale OBB. CD pouze vyuzila volne opce a tudiz neni vazana zadnym poctem ;-)

+1/0
24.10.2014 11:49

P33a66v31e23l 71O61d90r38a67z54i71l 6254629587400

Samozřejmě je - vůči zákonu. To nevíte? Pak se nedivte, že dostáváte pokuty.

0/−1
24.10.2014 11:53

J17o24s68e18f 98K42o43p23e77c89k98y 9274722205

samozrejme ze neni. zadny zakon nenarizuje odebrat nakonec nasmlouvany pocet kusu a uz vubec to nenarizuje firme, ktera puvodni kontrakt ani neuzavrela ;-)

+2/0
24.10.2014 11:55

P83a61v80e64l 60O63d73r87a64z42i53l 6224489457680

Ale je, proto jste dostali pokutu a proto ji zaplatíte i s chlupama, protože jste naprosto neschponí.

0/−2
24.10.2014 11:58

J18o54s70e21f 96K74o40p73e96c11k14y 9884532525

neni a nastudujte si za co CD dostaly pokutu ;-)

+2/0
24.10.2014 12:00

P32a71v43e27l 27O82d92r89a60z11i94l 6654289587360

Za nezákonný nákup, mimo jiné také kvůli změněnému počtu odebraných kusů. Zaplatíte to i s chlupama a je to dobře, protože tak se na experty jako vy musí.

0/−2
24.10.2014 12:02

J63o85s92e97f 53K69o45p37e16c74k44y 9534872835

ano, za nezakonny nakup. To je v poradku, nakup byl nezakonny i presto ze byl levnejsi nez by byl ten zakonny ;-)

+2/0
24.10.2014 12:05

P62a56v73e30l 45O41d69r19a93z30i61l 6754279927690

To bohužel nemáte šanci prokázat. Proto jste také dostali pokutu jak mrak a třeba vás i vyhodí z místa. Pro neschopnost.

0/−2
24.10.2014 12:08

J26o41s55e80f 47K43o25p20e90c10k82y 9864442375

To prokazat je velice jednoduche. Staci mit pristup k podobnym smlouvam. nakup vice jednotek je vzdy vyhodneji nez mene jednotek ;-)

+2/0
24.10.2014 12:09

P52a82v39e14l 16O96d54r30a45z82i26l 6654549917710

A proto jich ČD objednaly polovinu, HA, HA, HA.

Porovnávat "podobné smlouvy" může napadnout opravdu jen někoho, jako jste vy.

0/−2
24.10.2014 12:11

J45o77s51e51f 67K89o43p87e71c50k49y 9474452825

porovnavat podobne smlouvy napadne kazdeho kdo ma logicke mysleni. neb se to vzdy opakuje stejne ;-) ceho objednaly CD polovinu?

+2/0
24.10.2014 12:14

P30a62v54e35l 80O51d47r32a70z20i95l 6254949947720

Porovnávat můžete, ale zákonný postup je jiný.

0/−2
24.10.2014 12:24

J63o80s87e33f 47K54o32p40e44c75k47y 9184932665

ano, je jiny a drazsi ;-)

+2/0
24.10.2014 12:35

P63a65v58e18l 47O25d29r71a40z72i49l 6344239167400

Kdyby ČD neměnily svévolně obsah dodávky, tak by měly nízkou cenu i zákonný postup.

0/−2
24.10.2014 13:19

J55o52s93e48f 24K18o69p61e24c97k37y 9964322195

Menily ho dle svych potreb, coz je mozna z jejich strany vyraz neprofesionailty ale nikoliv nic nelogickeho. dela to tak obcas kazdy treba OBB ;-)

+2/0
24.10.2014 13:21

M58a43r43t52i64n 16K53y46p16r 2572785524914

A proto platí co už jsem vám napsal níže - u výběrového řízení platí jediné kritérium - cena, protože cokoliv jiného se nedá prokázat  a následně hrozí zadavateli pokuta jak mrak.;-D

0/0
24.10.2014 12:11

P49a25v82e23l 41O25d98r88a33z53i68l 6794579937140

Pokud jste zcela neschopný, tak je to tak, jak píšete.

0/−1
24.10.2014 12:13

M44a20r20t27i96n 61K81y39p15r 2802575984864

Absurdní srovnání. Jestli je mezi Railjetem pro OBB a Railjetem pro ČD rozdíl tak asi jako mezi čtyřicetipatrovým mrakodrapem a čtyřicetipatrovým mrakodrapem. Maximálně v 25.patře byly dodány jiné dveře.

+4/0
24.10.2014 11:38

P18a45v46e68l 70O26d29r45a40z83i94l 6814339297350

Změna počtu dodaných souprav vám asi unikla, že.

0/−3
24.10.2014 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.