Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemana v Číně nadchla jízda rychlovlakem, zkritizoval dusivý smog

Prezident Miloš Zeman v sobotu během své návštěvy Číny podpořil české investice do odstraňování znečištění ve vodách a v ovzduší. Navštívil pobočku společnosti Home Credit a setkal se s představiteli města Tchien-ťin. V podvečer místního času se rychlovlakem přesunul do Pekingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A57n23t73o47n 71M36o32l20n53á45r 4682264876812

Bohužel je to jen cz  figurka , v životě to co tam vidí a ještě snád i proto, co tam doposud viděl, ale nepřiznal, že  neviděl , je schopen zaprodat cely svůj národ i své voliče, ale především hrdost a úroveň českých lidí kteří ho nevolili. 😰.

+4/0
26.10.2014 22:36

A16n12t17o62n47i68n 86N58e29m55e19c 7828103291730

Pan Janata spravne napsal:

Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.

A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu.

Dodavam: Pokud nemame na opravu silnic ani na nove dalnice, nemame ani zeleznici. Nemame ani na platy ucitelu, na skolky a na zdravotnictvi.

Pokud trvame na rovne dani a OSVC bez dani, pripadne Svarcsystem a o 40% nizsi dane pro firmy, nez na pr v Nemecku, nebudeme mit nikdy.

Na pr, dan z auta privatni osoba neplati, na rozdil od Nemecka  kde plati i privat od 100 do 300 Euro rocne.

0/0
26.10.2014 14:06

M68i50c32h72a82l 10M74a68l26a84t 6441411788622

Zeman v Číně vidí, jak bychom se měli dobře, kdyby v r. 89 vyhráli komunisti;-D

+1/0
26.10.2014 13:21

M86i89l67a76n 61T96o13m14s62a 7720529507986

R^I když chudák obyčejný číňan, tak vtip výborný;-D

0/0
27.10.2014 15:38

M92i28l37a88n 35T13o45m84s93a 7460529147806

Až budu mít plat pana prezidenta, tak klidně vlakem jezdit budu. Ale jet vlakem na lince Most-Praha 2h10min za 210kč, nebo autobusem 1h20 za 80, tak volím rozhodně bus

+2/0
26.10.2014 12:37

R41a42d89e76k 12J36a17n94a42t65a 9515156484322

Ne 210, ale 130: https://www.cd.cz/eshop/sporotiket_cesko.aspx?from=5453399&to=5457076

0/0
26.10.2014 13:21

M70i63l87a58n 29T41o11m80s50a 7880949197386

I kdybych byl ochoten si nechat vystavit nějakou kartu a dávat další instituci své osobní údaje stále by bylo dvacetidenní dojíždění o 2000kč dražší (vlak 5200, bus 3200) a strávil bych o 33hod déle na cestách - to je skoro den a půl! A kdo by chtěl zbytečně ztratit jeden den měsíčně?

0/−1
26.10.2014 22:29

R43a77d91e52k 24J72a80n65a69t24a 9845696264422

a) pro cenu 130 nepotřebujete žádnou kartu (vyjma té platební)

b) pro denní dojíždění mají ČD jiné nabidky - především roční IN100 za 19990 Kč

c) zde má vlak nevýhodu že trať vede oklikou

d) až jednou bude VRT Praha-Ústí, bude Praha-Ústí-Most za 70 minut, i kdyby se na trati Most-Ustí nevylepšilo vůbec nic. A o tom vlastně je tento článek.

+1/0
26.10.2014 23:14

M13i60l61a84n 83T86o80m74s30a 7150869337716

a) psal jsem, že musím poskytnout své os. údaje. Ke koupi zlevněné jízdenky je zapotřebí Inkarta, nebo číslo osobního dokladu (OP, ŘP, PAS...)

b) Zaplatit 20k za IN100, je pro mne mnohem rizikovější, než tyto peníze vložit do kampeličky s vidinou 20% úroku.

c) Souhlas + ne všechny spoje jsou bez přestupu.

d) Pominu-li VRT, kde je zatím jen PŔEDPOKLÁDANÁ doba jízdy 70min. (což je jen o 10min méně než bus), tak nemohu pochopit, proč mám ve starém prosezeném vlaku ČD (Rychlík 2tř) platit na trase ÚL - Most platit za 1km 2x víc, než za spoj Praha-Ostrava (EC 151 Hukvaldy - bez nutnosti rezervace).

Ale to už je spíše na ekonomickou debatu a o práci dosazených výborných managerů na ředitelství ČD. A s tím i sebelepší "vyjádření" pana Zemana nic nesvedou.

0/0
27.10.2014 11:50

R79a59d91e10k 80J92a97n73a27t49a 9225376414672

a) ah tak. nevěděl jsem, že mám tu čest s paranoikem. nuže, tzv. "včasnou jízdnenku" si můžete koupit i u pokladny a vaše cenné jméno nemusíte nikomu prozrazovat.

b) ČD mají na rozdíl od kampeličky mezinárodní rating, pokud se obáváte, že by během roku zkrachovaly

d) předpokládal jsem že by trať Ústí-Most zůstala nezměněna. Tedy 30 minut Praha-Ústí a 40 minut Ústí-Most. Náklady na oskm klesají s rostoucím počtem cestujících ve vlaku. A klesají také s vyšší rychlostí vlaku (dopravce nepotřebuje tolik souprav a personálu). Obojí hovoří ve prospěch ostravské trati.

0/0
27.10.2014 13:03

M66i11l48a13n 88T13o98m97s29a 7870139217316

a) Paranoidní nejsem, v tom Vás zklamu. Jen mám pokrk nevyžádané pošty jak e-mailové, tak té papírové. Ale v jednom máte pravdu. Zajímá mne kdo zpracovává osobní údaje. Nač firma, která dle OR má předmět podnikání Hostinskou činnost, pekařství a cukrářství a prodej lihu potřebuje vědět kde a kdy jsem se narodil atd. Nebo jak můžou poskytovat ČD mé os. údaje, která již neexistuje?

b) Chtěl jsem jen říci, že nemám 100% jistotu v tom, že celou částku projedu. V dnešní době bohužel těch jistot není mnoho.

d) S tím by se dalo polemizovat. Minulý týden jsem je 3x MO-UL a zpět. Různé cesty v časech od 8:00h do 16:00h. Vlak byl pokaždé ze 70-80% obsazen. Ve dvou případech šlo skoro o 100% obsazenost. Personál ve vlaku byl jeden průvodčí a asi jeden strojvedoucí (to nevím jistě - do lokomotivy jsem se nedostal) - a kolik je personálu např v Pendolínu?. Méně personálu by šlo zařídit jen dálkovým ovládáním a turnikety. A to jsem ještě nezmínil kvalitu kupé ve 2.tř - péra ze sedadla mám ještě dnes obtisklá na svém pozadí. Vyjímku tvoří osobní vlaky RegioJet. Tam dostává pohodlíR^, ale zase ta rychlost a cena.

Ale to už jsme se dostali úplně k jinému tématu. Mé zamyšlení v příspěvku bylo, že když se teď rozhodnu někam jet, tak je pro mě výhodnější jít na autobus. V čem je pro mě lepší vlak jsem se však od vás stále nedozvěděl. Ani v jednom ze tří vašich příspěvků. Napište mi prosím v čem je vlak lepší rychlost-cena-pohodlí?

0/0
27.10.2014 15:13

R57a68d56e85k 65J90a10n10a15t76a 9235136764282

a) vazbu internetové jízdenky na osobu je z dobrého důvodu, abyste si hjízdneku envytsiknul několikrát a neobdaroval kamarády. a není to jen u ČD, ale je to standard u všech evropských železnic, dokonce i ten 3D kód na jízdence je mezinárodního standardu

b) Nojo, ale podkrušnohorské rychlíky mají méně míst, než vlaky na ostravské trati - teď mimo sezónu dokonce jen 2,5 vozu druhé třídy. V pendolínu moc persoálu navíc není, tzv. vlakušky už nejsou, je tam osádka jídelního vozu - kuchař a číšník.

Do Mostu vlak dnes prohrává, což je jasné už při pohledu na mapu (vyplatí se jen pokud máte IN100, vezete kolo či velkou skupinu lidí). Ale tento článek je o Zemanovi a jeho vízích jak by to mohlo vypadat, pokud bychom měli dopravní politiku jako Čína.

0/0
27.10.2014 18:58

M68i85l21a49n 57T51o29m24s73a 7810129977296

a) A je i mezinárodní standard předávat osobní údaje hospodským, pekařům a neexistujícím společnostem? Vybral jsem náhodou dvě společnosti kterým ČD předávají data a nestačil se divit. Mám už i strach prověřit si ostatní společnosti, abych nezjistil ještě něco horšího. Jinak např. fa. StudentAgency nabízí kreditní jízdenku (Jméno, příjmení, e-mail). Lze dobít částkou min 300kč a sleva na jízdné je 50% - jízdné se odečítá z kreditové jízdenky. Osobní údaje neposkytují třetím osobám. Rozdíl oproti IN 50 je ten, že peníze na kreditní jízdence opravdu projedu.

Žijeme v elektronickém světě. Není problém (při takovém počtu externích IT firem Českých drah) při kontrole ve voze vytisknutou jízdenku pomocí internetu ztotožnit se zakoupenou jízdenkou v databázi a označit jí za použitou. V takovém případě by nebylo možné stejný doklad použít opakovaně.

Dle Vaší informovanosti o ČD bych odhadoval, že máte k této společnosti velice blízko. Nemám relevantní data o počtu přepravených osob na jednotlivých spojích, proto Vám nemohu oponovat.

Pokud by se ČD chtěli alespoň přiblížit k Zemanově vizi, tak by museli úplně převrátit svou obchodní politiku. Zatím jdou ČD proti všem obchodním zvyklostem. Z Vašeho komentáře výše totiž nabývám toho dojmu, že čím pomalejší a horší vlak, tím je dražší jízdné. To se pak nikdo nemůže divit, že takové spoje jsou málo využívané. Raději si nepředstavuji cenu jízdného na ruční drezíně - asi bych se nedoplatil ;-D

0/0
27.10.2014 20:34

P72e81t39r 13V96i69n70t49r15l69í62k 3556464411

Jen takové nedělní zamyšlení, kdyby byl zvolen slavný Kchárl von Schlafen, tak si o obchodu s Čínou můžeme nechat jen zdát... :-P

+2/−1
26.10.2014 12:27

P66e60t33r 35D98u21c84h39o21s18l48a55v 3682124433

možná by jste měl makat i v neděli, aby jste se nezamýšlel;-)

+2/0
26.10.2014 12:52

M94i74c83h67a70l 36M28a74l73a26t 6421151778622

On má ale pravdu. Už Kelner kdysi věděl, že v Číně je budoucnost, když tam má Home kredit svou mateřskou základnu.

0/0
26.10.2014 13:23

P26e57t92r 21V20i62n62t49r56l12í85k 3436424691

Možná by jste mohl argumentovat, místo žvanění o ničem ;)

0/0
26.10.2014 19:05

V31l64a50s11t68i15m20i93l 78P87ř74í14k47a84z58s18k66ý 4161162

Pro naši pidizemičku rychlovlaky až tak nepotřebujeme. Radši ať se investuje do silnic, jsme tranzitní země ve středu Evropy s jedinou dálnicí - to je tragédie.

+2/−5
26.10.2014 10:45

R76a94d59e54k 44J57a48n80a54t28a 9805816374922

Potřebujeme. Právě proto, že jsme tranzitní země. Za 2 roky (po dokončení VDE8) bude při cestě z Berlína do Vídně rychlejší ČR objet, což je při pohledu na mapu smutné. Více rychlých tranzitních vlaklů by nám přineslo častější i rychlejší spojení se zahraničím.

A potřebujeme ji i pro vnitrostátní dopravu. Páteřní silniční komunikací u nás je D1. Železnice je zde ovšem z pohledu 21. století špatně trasována (tak jak ji před 150 lety postavili), oklikou přes Českou Třebovou a především klikatým údolím Svitavy. Pokud chcte dopravu v této ose urychlit, musíte to proto udělat zcela novou tratí, a když už stavět novou trať, na 160 to nemá smysl, protože rozdíl v nákladech oproti trati na 300 km/h je minimální. Ovšem rychlá trať má mnohem vyšší přínos, především proto, že s ní dosáhnete systémové jízdní doby 1 hodina (tj. idelání připoje v Praze i Brně do všech směrů - téměř jakoukoliv cestu ze západu ČR na východ byste tak urychlil o 1-2 hodiny).

+7/0
26.10.2014 11:02
Foto

M58i53l18a74n 41K45o71m52e31r78s 3147461159240

Stavět novou trať pro rychlodráhu nepovažuji za rozumné.  Právě vzhledem k naší malé rozloze, členitému terénu a co je velmi podstatné, k obrovské devastaci půdního fondu. Dělá nám problém výkup zemědělské půdy od soukromníků na dostavbu současné dálnice na Hradec Kr., jak by to potom vypadalo s něčím podobným na stavbu koridoru pro rychlodráhu. Jak jsem již uvedl, myslím si, že zcela dostačující, vzhledem k našim podmínkám, velikost země a terén, je rychlost do 160 km. Důraz bych kladl na kvalitu a spolehlivost. Hledejme příklad ve Švýcarsku. X

+2/−4
26.10.2014 11:25

M76i89r47o45s78l36a65v 74G70r19o16s53s30m34a65n74n 8972169474

Švýcarsko už začalo budovat VRT. Zábor půdy je u železnice výrazně menší než u dálnice. Na 160 km/h většina tratí u nás nejde bez změny trasování přebudovat. A novostavba na 160 km/h není zrovna efektivní. I co se týče provozních nákladů dopravců, kteří pak budou potřebovat více vlaků a přitom budou mít slabší tržby.

+6/0
26.10.2014 11:33

R20a88d41e50k 42J34a70n44a33t72a 9805506974512

VRT je užší než dálnice, takže výkup pozemků je snažší, navíc je to spíše otázka legislativní, než technická. Stačí se inspirovat ve Francii. Když je stavba deklatrována prezidentem jako veřejně prospěšná stavba (déclaration d'utilité publique). Vykupuje se snadno. Pokud se někdo nedohodne, nemá to odkladný účinek, stejně se vyvlastní, soudy se řeší až následně vyší odškodnění.

Ještě jednou položím otázku - jak chcete vybudovat trať na 160 km/h, tam kde současná kvůli umožňuje např. 80-100 kvůli terénu. Jedině velkým množstvím přeložek a tunely. Tj. prakticky nová trať, s tou nevýhodou, že to budete dělat za provozu (vyšší náklady, nasranost cestujících) a vysledek bude stále trať sice rovnější, ale stále se zajížďkou (např Praha-Brno peřs ČT). Za jen o málo větší peníze (možná dokonce nižší, protože tu vámi prosazovanou přestavbu neuzná EU jako efektivní a nedá vám na ní přispěvek) byste měl trať na 300. Nemusíte nás tady přesvědčovat, jak o tom nic nevíte. Podívejte se do Německa a nevymýšlejte "českou cestu".

+5/0
26.10.2014 12:10

M33i13r63o80s44l12a10v 37G82r82o97s68s86m25a47n86n 8562809974

A čím tedy motivovat lidi, aby mezi Prahou a Brnem dávali více přednost vlaku? Nebo mají zůstat na dálnici?

0/0
26.10.2014 11:43
Foto

M97i94l35a45n 49K14o20m17e91r42s 3117881689180

Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy. Současná kopíruje Labe a Vltavu a je samá zatáčka. My potřebujeme kvalitní dráhy švýcarského typu, rychlost do 160 km, s kvalitním servisem a hlavně přesné. Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod. X

+2/−6
26.10.2014 10:32

R11a95d31e11k 93J62a13n47a82t15a 9585516734472

"Neumím si představit rychlodráhu z Ústí n. L. do Prahy."

To je přece je jednoduché. Z Prahy VRT na sever prostě nebude "samá zatáčka" protože má vést cca podél dálnice D8, ke které se dostane tunelem z Balabenky. Pod Středohořím by samozřejmě byl postaven taky tunel (nejspíš až jako druhá fáze, do té doby by rychlovlaky někde u Lovosic sjely z VRT a ten kousek jely podél Labe).

"Nevím, na co by nám byla rychlodráha s maximálkou 300 km/hod."

Protože když už stavět novou trať (což byste musel i pro těch 160 km/h), tak je z hlediska nákladů mezi 160 km/h a 300 km/h jen malý rozdíl. I v tom Švýcarsku, když už staví novou trať, tak má vysokorychlostní parametry (viz Gotthard Base Tunnel).

+5/0
26.10.2014 10:51
Foto

V55i96n46c26e10n51c 98N56o97v67á23k 1750337939179

Pěkná jízda vlakem z peněz daňových poplatníků. Asi stejně jako celá státní návštěva Číny...

+4/0
26.10.2014 10:16

P93e81t92r 39V60i85n29t25r84l61í27k 3936604211

pokud tam budou investovat naše společnosti, tak to smysl má, Vincenci, takhle se to dělá všude po světě, to je překvápko co? I v JůEsEj. ;-)

+1/0
26.10.2014 12:26

D29a85v96i40d 72Š61a94f94r84á88n26e19k 5547964627863

Jestli pak ví, že obdivuje dílo německých inženýrů? Kdyby si zajel do Mnichova, tak tam ty vlaky jezdí taky a nemusí se hnát až kamsi do Asie.

+7/0
26.10.2014 10:07

J27a38n 19Z39e87m33a65n 8226232604362

Když on je takový spíš východní typ.

+5/0
26.10.2014 10:08

A80l60a64n 81Ř57e47p44k77a 4805266

Kdyby v Česku jezdily vlaky třísetkilometrou rychlostí, tak kdo ví kolik by stála jízdenka (určitě už žádné akce typu LEx - Pha-Ova 99,-Kč) a tudíž opravdu nevím, jestli by se lidi vrátili na železnici ;-)

Jinak proč Zeman se jel projet rychlovlakem v Číně? Se mohl projet Pendolinem projet do Ostravy a zpátky a ještě by ušetřil, od prosince až do Košic ;-D

Btw. Kolik že má Pendolino maximálku?

+1/−2
26.10.2014 10:03
Foto

B45r60o42n21i97s96l14a22v 51G40a31b61r96y43š 2872849311

Nejde o to, jakou může mít maximální rychlost, ale jakou rychlostí smí být trať pojížděna. Ale pokud Vás to zajímá, naše Pendolino může dosáhnout až 250 km/h.

+3/0
26.10.2014 10:21

R32a95d30e84k 26J22a35n24a43t30a 9165686704192

Není žádný důvod, proč by měla být VRT jízdenka výrazně dražší než klasická. VRT soupravy jsou jen o málo dražší než klasické (například Leoše vyšlo jedno sedadlo v "regionálním" Flirtu na 1,26 milonů Kč, italský dopravce NTV nakoupil špičkové 360 km/h AGV za 1,58 milionu Kč na sedadlo). Ale odjezdíte s nimi díky vyšší rychlosti 2-3x více spojů, ve stejném poměru ušetříte i náklady na personál! Cena jízdenky tak bude odpovídat poptávce a kupní síle. Pokud dnes z Prahy do Brna dají při cestě autem lidi 500 Kč jen na benzínu a budou chtít jezdit rychleji vlakem v takové míře, že ten vlak zcela zaplní, tak může být jízdné kldině těch 500 Kč. Ale vzhledem k tomu, že se tak nestane, bude cena nižší, protože se budou snažit motivoat k cestě i stávající cestující, co jezdí do Brna vlakem za 200 Kč.

Jinak doufám že si uvědomujete že cena 99 Kč za 350 km je hluboce pod náklady jak na trati klasické, tak na trati vysokorychlostní. Takže pokud si to někdo i u VRT špatně naplánuje jako Leoš a bude chtít zoufale přilákat lidi aby ukázal investorům "růst", tak se za 99 Kč svezete i rychlovlakem :-)

Zeman se nejel do Číny projet vlakem, ale jel tam "dodat váhu" obchodně-vládní misi. Sám nic konkrétního nedojednává, ale nevím, co by dělal v Košicích.

+6/0
26.10.2014 10:22

D28a80v70i81d 77Š76a28f88r36á60n10e71k 5297144287633

Taková srovnatelná trasa, kde přesně ty vlaky z článku jezdí třísetkilometrovou rychlostí, je Mnichov-Norimberk. Cena lístku je podle DB 55 euro.

+2/0
26.10.2014 10:26

R30a93d72e26k 21J81a60n40a28t48a 9165966644762

Ovšem akční cena (kterou Alan Řepka opěvoval u Leoše) je zde 19 EUR. A majitel BahnCard, což je v Německu téměř každý, kdo jezdí pravidelně vlakem, to má za 14 až 41 EUR.

A především se jedná o Německo. Tam je cena taková, protože to cestující nemá problém zaplatit. Ostatně jízdné "pomalým vlakem" na této trase je cca 15 EUR, což by bylo pro našince taky "hodně".

My bychom se měli podívat spíše do Turecka. I tam už VRT mají a jízdné z rychlovlakem z Istanbulu do Ankary (533 km) stojí 70 lir (684 Kč), při nákupu v předstihu 35 lir (342 Kč). Vlaky mají španělské výroby.

+4/0
26.10.2014 10:44

O96n52d79ř31e12j 79V35e61s20e18l13ý 7439697681839

Tak i my už máme svého Kim-čong-Milouše. Tu vysadí strom, tu spočine blaženým okem na vláčku, tu s otcovskou blahoskloností pokárá tu ministra, tu velvyslance. 

Vždyť je to KOMIK.

+3/0
26.10.2014 9:58

J54i91ř30í 95E79r98b22e95n 1543974466307

Když čtu ten výčet činností ve tvé druhé větě, tak úplně stejně se choval i T. G. Masaryk ;-)

0/0
26.10.2014 13:32

S40t62a39n69i30s34l59a63v 56H90o97r12á47č37e67k 8823648236777

Proč zrovna HOME CREDIT-to mi nějak hlava nebere..

+7/0
26.10.2014 9:08

M21i90l56a73n 55V85á11c83h76a 4845564351337

Typický reprezentant Česka moderní doby s obdivem aparátu Hradu? ;-)

0/0
26.10.2014 10:04

K64a59r94e98l 79J47a81n18í20k 9158362635924

No teď aby si vzal poučení a přestal oživovat plavební kanál na úkor železnice a uhlí na úkor obnovitelných zdrojů.

+3/0
26.10.2014 8:12

A28l57e51x41a38n40d41r 29K34o39s82t87k82a 8822298506814

A) Vlak je užitečný v rámci ČR. Respektive není, protože vzdálenost je malá a přeprava po žleznici trvá nepředtavitelně dlouho. Průplav by byl užitečný v rámci celé Evropy, jelikož by se to u ústí Dunaje přeložilo z obří lodi na menší a pokračovalo až do Hamburku. (A krom toho docela dost zboží by bylo výhodné vykládat blíž k cíli, čili třeba v ČR rovnou..

B) obnovitelné zdroje.. Pokud by je šlo nějak rozumně stabilizovat, aby jen neničily přenosovou síť.. A pokud by vůbec produkovaly víc elektřiny, než kolik stojí jejich výroba. Což v případě "oblíbených" solárů ani není pravda. A stejně tak je nesmysl cpát do bioplynky extra pěstované obilí a podobně.. To má smysl pouze lokálně, pokud se tam užívá odpad.. Vodních elektráren víc nepostvíme, pro větrníky tké není moc prostoru.

+1/−1
26.10.2014 8:34

T77o10m65a74s 46N87o42v67o12t26n40y 3691116848299

Průplav jsou naprosto vyhozené peníze a hlavně zničená půlka republiky. Vlaková doprava je naopak přínosem pro každého. Po průplavu asi těžko objedu ucpanou dálnici do Prahy.

+1/0
26.10.2014 9:58

J20i62ř67í 52E41r45b55e25n 1933134396297

"Zničená půlka republiky"? 8-o

V jakém projektu je zmiňováno zalití poloviny našeho území vodou? Které by bylo realizovatelné leda postavením 200 m vysoké hráze v Hřensku? ;-)

0/0
26.10.2014 13:34

R21a20d96e64k 61J66a37n37a36t96a 9285806694192

Sice Zeman mluvil o vysokorychlostním osobním vlaku, ale i na nákladní by to mělo vliv. Dnes jsou koleje ucpané (zejména v Praze, na trati do Pardubic a v úseku Děčín-Německo). Nákladních vlaků tolik neprojede. VRT by převzaly velkou část dálkové osobní dopravy a kapacitu uvolnily.

Průplav by byl k ničemu. Je to drahé, pomalé, máme málo vody. Stačí se podívat na průplav Rýn-Dunaj. Zeje prázdnotou a to by ti Němci při svém průmyslu i teoreticky měli co vozit. Ale po železnici je to holt lepší.

+1/0
26.10.2014 10:06

Z72b35y24n10ě59k 33Č53e63c77h 4308258765181

Nebyt objednavek z USA a Evropy, tak v Cine pasou kozy. Co budou noveho, po navsteve Zemana, dodavat do CR? Kolik Ceskych tovaren kvuli tomu bude krachovat? Kolik lidi prijde o praci?

+2/−1
26.10.2014 8:10

K46a31r83e71l 70J16a67n30í57k 9158612785124

Ono to má svou příčinu. Dříve to byla cena, dnes je to hlavně flexibilita: zkuste si vymyslet nějaký produkt a shánět někoho, kdo to vyrobí. V Číně ho máte během chvilky, v ČR nebo EU je to problém. Jistě, Číňan to zkopíruje a ukradne, ale vy budete zatím vyrábět.

Druhou věcí je podpora vlády. Zatímco ta čínská dělá vše pro export, evropská dělá vše pro import. Tedy z EU vyhání výrobce administrativními nesmysly a především omezeními, jež na dovoz neplatí. V podstatě jim říká: "přestěhujte se alespoň za hranici, pak budete mít klid".

+7/0
26.10.2014 8:15

Z72b57y91n22ě43k 85Č81e31c72h 4298108935531

Dnes je to stale cena, ktere jsou schopni dosahnout jen v zemi, kde nefunguji zakladni lidska prava a zakony. Zlikvidovane reky, nedychatelny vzduch a nelidske podminky v tovarnach. V civilizovanem svete by 90% tovaren zavreli!

+4/0
26.10.2014 8:19

R16a74d56e41k 75J48a84n58a90t15a 9515356564742

A ještě sociální a vzdělávací politiku. Evropa podporuje mladé lidi v laxním studiu nesmyslů a pak je živí na pracáku (zvlášť viditelné je to ve Španělsku). V Asii se klade na vzdělání extrémní důraz a žádná měkká sociální síť neexistuje. Všichni proto musí pracovat.

0/0
26.10.2014 10:30

Z12b88y24n30ě62k 30Č56e59c95h 4708658855391

Nechci se kamaradit s komunksty!

0/0
26.10.2014 10:39

J93a85n 73Z11e83m76a27n 8106912724252

S kým?

0/0
26.10.2014 10:42

Z38b22y92n53ě81k 51Č50e85c86h 4208798425571

Zmena kurzu. Ted mame radi Rusko a komunisty!

+3/−2
26.10.2014 8:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.