Diskuze
Kamiony a autobusy si připlatí na mýtném, schválila vláda
Děkujeme za pochopení.
P52e53t74r 71B72á74č69a
V poradku, jen jestli to akorat nezvysi pocet kamionu na beznych silnicich kolem dalnice
J82u79r29a88j 93S18e71m16a27n
V první řadě veškerá mýta zaplatí konečný zákazník,neboť každý dopravce jej zahrne do cenové kalkulace.Slevový systém považuji za zbytečný,neboť u tohoto druhu platby není konkurence. Navíc v našich podmínkách je slevový systém veden samostatně, tudíž jsou nemalé výdaje na jeho provozování.Svým způsobem jediný kdo na slevovém systému vydělá je firma,která systém provozuje. Stát jako příjemce mýtného prodělává nemalý peníz,přitom sleva nemá žádný motivační efekt.Navíc na mýtném systému značně parazituje další státní složka a tou je Celní správa... Mezi řidiči zvaní "kapschovi pohůnci". Tato složka sice řidiče pokutuje i za chyby mýtného systému (nefunkční brána),avšak i tak náklady na tyto hlídky jsou enormní.A při jejich počtu spotřebují značnou částku z vybraného mýta. Připočteme-li ještě že generují další rentiéry,mýtný systém zbytečně prodělává nemalé částky. Celkově mýtný systém v naší zemi je jeden z nejhorších v zemích EU. Což na druhou stranu ani nepřekvapuje.
J88i71n15d24ř24i29c17h 87Š80k20o26p60e54k
ale tak je to správně.
Pokud má za několik desetiletí vše řídit volný trh, musí mít všichni stejné podmínky. A pokud např. železniční dopravci platí skutečné náklady za používání kolejí, musí i silniční doprava hradit pokud možné skutečné náklady,n ikoli jen symbolické
D48a87v16i79d 87V88a69c80e81k
Z čeho to ten kamion a autobus zaplatí?? To je zase nadpis , kdo tohle vymejšlí??.
Jako by nestačilo napsat, že dopravcům se zdraží vstupy, takže nás zboží vyjde zase o fous dráž a osobní doprava o větší fous dráž...
R74a85d45e65k 79T90o60m67š52ů
Tak mě to zdražení u zboží vychází na desítky haléřů, což je pakatel v porovnání s tím, na kolik může cenu zboží ovlivnit třeba cena PHM nebo výkyvy měny během roku. Další věc je, že se tak prodraží tranzit a to nás až tak trápit nemusí. A s ohledem na to, že je potřeba postavit řadu silničních staveb, na které nejsou peníze, opravovat silnice zničené právě nejvíc po jízdách kamionů, mi to nepřijde zase tak tragické. Obzvlášť, když stát vybere na silniční dani směšných 5 mld (což je dokonce méně než před 7 lety), to dnes stačí sotva na pár kilometrů nové dálnice či rychlostní silnice. Jasně, stát nevyužívá spotřební daň z PHM, ale to už je jiná diskuze. Obrovský rozvoj dopravy v posledních dvaceti letech ale je potřeba nějak řešit, stavby zadarmo nejsou a kamionová přeprava patří k těm, které se nejvíc podílí na využití sítě a potažmo i na její destrukci.
Řada staveb navíc vůbec nebyla v minulosti dimenzovaná na takové zatížení, jako je dnes a popravdě ani dnes často ŘSD nedohlíží na to, aby ve smlouvách zhotovitelé garantovali třeba takovou základní věc alespoň 10 let životnost povrchu třeba na mostních konstrukcích. Přitom jednoduchá věc - oprava na vlastní náklady a za každý den omezení provozu penále. A každý by si pak dal hodně pozor na to, aby to bylo v cajku a nepoužil levnější šmejd a za ušetřené peníze si postavil bůhví co. V Německu rozhodně nenarazíte na to (minimálně ne na každém kroku), na co třeba na Teplicku, že na nově opravených mostech jsou po třech letech přechody u dilatačních spár v dezolátním stavu, protože někdo ošidil materiál na povrch.
J87u12r69a12j 37S49e69m83a98n
Částečně máte pravdu,bohužel jen částečně. Díky otevření hranic a zavedení EU bohužel došlo k rapidnímu nárůstu dopravy. Avšak takových 30%kamionů jezdí zbytečně prázdných díky konkurenčnímu boji a nespolupráci,další pendlují kvůli daňovým podvodům a celním únikům. Dnes je zcela běžné,že kamion zajíždí i tisíc kilometrů pouze na celnici,psát pro asi nebude mít význam... Navíc ze soběstačné země je dnes země dovozní,takže to co jsme si dovedli vyrobit sami doma, dovážíme. Další elký problém jsou logistická centra,která z úsporných důvodů nejsou napojena na železnici....Což je zásadní chyba. Další chyba je rozdělení českých drah a likvidace nádražních překladišť. Dříve do každé fabriky vedly koleje.... Dnes zarůstají stromy... Nadávat na stále sílící provoz kamionů nepomůže,je třeba tlačit na EU poslance,aby začali tyto problémy řešit,jenže ti jsou jako naše vláda. Hájí zájmy podnikatelů a často i zlodějů.
M46a66r79t57i90n 17P61o81s59p43í66š15i29l
taková nenápadná daň. Nebo to snad budou platit ze svého?
P37e94t15r 85B67e12z31s35t88a36r31o26s92t78i
Aspon se vice podivam do mist jako stara Rozvadovska, stara Hradecka, Husovicky tunel a podobne, bude to zpestreni proti monotonosti jizdy po dalnici...
P49e30t36r 39H92o26r68á16k
Zvýšení sazeb je v pořádku vzhledem k tomu, že se mnoho let nezvyšovaly.
J57o40h27a94n 38Z14i97n40g26e11l
Musí se všechny daně a poplatky pořád zvyšovat?
R46a67d74e74k 96P51o80l66i61c72k56ý
pokud by vyšší výběr mýtného znamenal zkvalitnění silnic, zrychlení oprav dálnic, snížení ekologických škod obecně-znamenalo by to zvýšení peněz pro dopravu- pak bych to chápal.
vzhledem k tomu, že to dělají aby snížili dopad svých předvolebních slibů tak je to k zblití
L40u58b41o96m37í22r 60C33h13v72á88t59a30l
Nepřiplatí, začnou o to více jezdit po vedlejších komunikacích. Už teď jich je všude plno.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala
Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...
Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě
Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...
Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku
Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...
Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží
Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...