Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamiony a autobusy si připlatí na mýtném, schválila vláda

Mýtné pro kamiony a autobusy od ledna zdraží o osm až třicet procent. Zvýšení sazeb, navržené Ministerstvem dopravy, schválila vláda. Dopravci však snáze dosáhnou na množstevní slevy. Dražší mýtné v pátečních odpoledních hodinách zůstane, návrh ministra Prachaře na jeho zrušení totiž neprošel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38e31t76r 19B70á17č14a 8485396135415

V poradku, jen jestli to akorat nezvysi pocet kamionu na beznych silnicich kolem dalnice :-/

0/−2
29.10.2014 19:43

M40a66r56t23i44n 86N67o43v14o34t14n41ý 3436246691294

Správný krok. R^

0/−1
29.10.2014 19:25

J43u33r39a61j 49S62e21m20a17n 3440377484879

V první řadě veškerá mýta zaplatí konečný zákazník,neboť každý dopravce jej zahrne do cenové kalkulace.Slevový systém považuji za zbytečný,neboť u tohoto druhu platby není konkurence. Navíc v našich podmínkách je slevový systém veden samostatně, tudíž jsou nemalé výdaje na jeho provozování.Svým způsobem jediný kdo na slevovém systému vydělá je firma,která systém provozuje. Stát jako příjemce mýtného prodělává nemalý peníz,přitom sleva nemá žádný motivační efekt.Navíc na mýtném systému značně parazituje další státní složka a tou je Celní správa... Mezi řidiči zvaní "kapschovi pohůnci". Tato složka sice řidiče pokutuje i za chyby mýtného systému (nefunkční brána),avšak i tak náklady na tyto hlídky jsou enormní.A při jejich počtu spotřebují značnou částku z vybraného mýta. Připočteme-li ještě že generují další rentiéry,mýtný systém zbytečně prodělává nemalé částky. Celkově mýtný systém v naší zemi je jeden z nejhorších v zemích EU. Což na druhou stranu ani nepřekvapuje.

+1/−1
29.10.2014 8:06

J43i81n13d30ř93i24c13h 77Š25k51o36p25e55k 4845551340885

ale tak je to správně.

Pokud má za několik desetiletí vše řídit volný trh, musí mít všichni stejné podmínky. A pokud např. železniční dopravci platí skutečné náklady za používání kolejí, musí i silniční doprava hradit pokud možné skutečné náklady,n ikoli jen symbolické

+5/0
29.10.2014 8:22

D43a94v10i86d 70V24a10c50e91k 1769547454164

Z čeho to ten kamion a autobus zaplatí?? ;-D To je zase nadpis , kdo tohle vymejšlí??.

Jako by nestačilo napsat, že dopravcům se zdraží vstupy, takže nás zboží vyjde zase o fous dráž a osobní doprava o větší fous dráž...

+1/−2
28.10.2014 14:43

L10u58k28á54š 70Š51m10a21h48e10l 2667514272814

Mají to vozit vlakem.

+2/0
28.10.2014 20:58

J12i45n92d77ř64i85c27h 11Š42k48o11p71e66k 4135781120465

pokud cena zboží bude ve větší míře zohledňovat délku přepravy, je to jen dobře

+2/0
29.10.2014 6:56

R57a41d19e51k 77T96o10m23š13ů 3335773942941

Tak mě to zdražení u zboží vychází na desítky haléřů, což je pakatel v porovnání s tím, na kolik může cenu zboží ovlivnit třeba cena PHM nebo výkyvy měny během roku. Další věc je, že se tak prodraží tranzit a to nás až tak trápit nemusí. A s ohledem na to, že je potřeba postavit řadu silničních staveb, na které nejsou peníze, opravovat silnice zničené právě nejvíc po jízdách kamionů, mi to nepřijde zase tak tragické. Obzvlášť, když stát vybere na silniční dani směšných 5 mld (což je dokonce méně než před 7 lety), to dnes stačí sotva na pár kilometrů nové dálnice či rychlostní silnice. Jasně, stát nevyužívá spotřební daň z PHM, ale to už je jiná diskuze. Obrovský rozvoj dopravy v posledních dvaceti letech ale je potřeba nějak řešit, stavby zadarmo nejsou a kamionová přeprava patří k těm, které se nejvíc podílí na  využití sítě a potažmo i na její destrukci.

Řada staveb navíc vůbec nebyla v minulosti dimenzovaná na takové zatížení, jako je dnes a popravdě ani dnes často ŘSD nedohlíží na to, aby ve smlouvách zhotovitelé garantovali třeba takovou základní věc alespoň 10 let životnost povrchu třeba na mostních konstrukcích. Přitom jednoduchá věc - oprava na vlastní náklady a za každý den omezení provozu penále. A každý by si pak dal hodně pozor na to, aby to bylo v cajku a nepoužil levnější šmejd a za ušetřené peníze si postavil bůhví co. V Německu rozhodně nenarazíte na to (minimálně ne na každém kroku), na co třeba na Teplicku, že na nově opravených mostech jsou po třech letech přechody u dilatačních spár v dezolátním stavu, protože někdo ošidil materiál na povrch.

+4/0
28.10.2014 12:42

J42u45r52a42j 97S15e97m98a88n 3590877984259

Částečně máte pravdu,bohužel jen částečně. Díky otevření hranic a zavedení EU bohužel došlo k rapidnímu nárůstu dopravy. Avšak takových 30%kamionů jezdí zbytečně prázdných díky konkurenčnímu boji a nespolupráci,další pendlují kvůli daňovým podvodům a celním únikům. Dnes je zcela běžné,že kamion zajíždí i tisíc kilometrů pouze na celnici,psát pro asi nebude mít význam... Navíc ze soběstačné země je dnes země dovozní,takže to co jsme si dovedli vyrobit sami doma, dovážíme. Další elký problém jsou logistická centra,která z úsporných důvodů nejsou napojena na železnici....Což je zásadní chyba. Další chyba je rozdělení českých drah a likvidace nádražních překladišť. Dříve do každé fabriky vedly koleje.... Dnes zarůstají stromy... Nadávat na stále sílící provoz kamionů nepomůže,je třeba tlačit na EU poslance,aby začali tyto problémy řešit,jenže ti jsou jako naše vláda. Hájí zájmy podnikatelů a často i zlodějů.

+2/0
29.10.2014 8:15

R78a53d97e83k 96T41o45m62š19ů 3195183402331

Díky. Jen pro úplnost, já na to nenadávám, beru to jako fakt. Bohužel využívání kamionové přepravy je tak oblíbené proto, že je daleko flexibilnější (dle vyjádření objednavatelů) než doprava železniční. S tím těžko něco dělat a nejsem si jist, zda by ta logistická centra napojená na železniční dopravu nějak výrazně pomohla, asi nějaké % dolů by šlo, ale.... Souhlasím ale s vámi, že podpora železniční přepravy je slabá.

+1/0
30.10.2014 6:55

M47a92r63t61i62n 49P16o47s15p64í29š34i14l 8735131476677

taková nenápadná daň. Nebo to snad budou platit ze svého?

+1/0
28.10.2014 12:36

P81e30t52r 61B27e55z24s28t35a45r58o41s33t35i 2449126733661

Aspon se vice podivam do mist jako stara Rozvadovska, stara Hradecka, Husovicky tunel a podobne, bude to zpestreni proti monotonosti jizdy po dalnici...

+2/−2
28.10.2014 8:59

P15e44t37r 96H47o91r77á73k 1889783599914

Zvýšení sazeb je v pořádku vzhledem k tomu, že se mnoho let nezvyšovaly.

+3/−4
28.10.2014 7:52

J67o42h25a51n 37Z86i87n70g30e46l 2481425366141

Musí se všechny daně a poplatky pořád zvyšovat?

+3/0
28.10.2014 8:52

R57a15d81e38k 84J32a40n17a97t12a 9395836824592

V inflačním finančním systému ano.

+11/0
28.10.2014 9:50
Foto

R83a53d66e45k 68P42o77l25i26c81k96ý 6561243121464

pokud by vyšší výběr mýtného znamenal zkvalitnění silnic, zrychlení oprav dálnic, snížení ekologických škod obecně-znamenalo by to zvýšení peněz pro dopravu- pak bych to chápal.

vzhledem k tomu, že to dělají aby snížili dopad svých předvolebních slibů tak je to k zblitíRv

+11/0
28.10.2014 7:50

L67u94b93o69m43í44r 71C90h59v93á37t61a59l 5436228215533

Nepřiplatí, začnou o to více jezdit po vedlejších komunikacích. Už teď jich je všude plno.

+4/0
27.10.2014 23:57

R37o86m75a79n 13V73í92r35a 6416885

A pane Chvátal, a Vy  se tomu divíte?

0/−1
28.10.2014 10:56

V98a40c37l17a37v 70P40e16r44o23u48t24k22a 6618167504401

z článku lze též vyčíst,že Prachař hodlá zakoupit kamion, proč jinak by snížil mýtné a dokonce bojoval proti pátečnímu omezení jízdy...

0/−1
27.10.2014 23:22

M80a27r81t13i69n 53Z51e85l25e69n86y 2917300769179

Přijde mi jako absolutní nesmysl, že platí mýtné autobusy - prostředek, který de facto snižuje individuální dopravu je takhle odměněnRv.

+17/−1
27.10.2014 20:55

M13a81r91t29i65n 29T34e88p13l15a75n 9397640235733

A to si představte, že vlaky musí platit za dopravní cestu na všech tratích. Nejen na hlavních koridorech...

+8/0
27.10.2014 21:05

J23o73s61e43f 22B17a58l84o38u86n 4850316215101

A to si představte že autobusy musí platit silniční daň a to i když stojí.

+3/−3
28.10.2014 7:29

R52a24d24e46k 41J20a39n69a86t84a 9205556384782

Ovšem tato daň je nízká (pár tisíc), konstantní (nezohledňuje kdo jezdí více) a velká část autobusů ji neplatí vůbec (ty co jsou nasazeny v pravidelné linkové dopravě).

+3/0
28.10.2014 9:54

D97a93v24i85d 71Č51e56r23n39o86h64o98r53s96k62ý 1416794976226

vlak ji snizuji taky a kolik plati za ujety km .... autobus v porovnani s vlakem jezdi zadarmo

+3/−2
27.10.2014 21:05

J87o59s90e61f 91B33a12l43o52u86n 4760326655781

To je hloupost!Náklady na autobus není pouze mýto a navíc se náklady rozpočítávají na obsaditelnost,no a tam je to pro vlak za hubičku 

;-)

+3/−2
28.10.2014 7:28

O79t86t44o 71P98o58s69p52í39š84i37l 4814415657428

Veřejnou dopravu pohřbívají přesně tyto žabomyší války o to, kdo vlastně je větším chudáčkem a platí za cesty víc... Lidé s auty, které by neplnily ekologické normy už ani v prostoru uhelných elektráren, se mohou smát. Individuální doprava zase vítězí.

+1/−1
28.10.2014 9:09

R17a54d14e22k 42T50o28m16š42ů 3315623682171

Ono to je těžké, dneska už to není tolik jako dřív, že by někde lidé masivně jezdili do práce na šestou. Každý pracuje jinak a jinde a přizpůsobit tomu dopravu je značně obtížné. Pokud někdo má jet MHD 1-2 hodiny nebo autem půl hodiny, co myslíte, že si vybere? A když vezmu třeba autobus, tak ten je dnes extrémně levný. Cesta třeba Teplice - Praha stojí už přes 10 let stále kolem 100 Kč. Vlak mezitím zdražil několikrát a stejná cesta bez průkazky vás vyjde na 170 Kč. Problém dle mého je v určité zkostnatělosti veřejné dopravy. Vždyť na řadě míst platí jízdní řády staré víc jak 20 let a situace je samozřejmě dnes úplně jiná. A bohužel ti co veřejnou dopravu úplně opustili se k ní teď budou vracet jen velmi těžko, přesto, že její kvalita jde v poslední době nahoru.

+1/−2
28.10.2014 12:52

R13a35d61e63k 97J30a73n19a28t69a 9805486524442

Zrovna vlak Teplice-Praha vadí asi jenom Vám - za poslední roky se totiž zvýšil počet cestujících ve vlaku v této relaci několikanásobně (zdroj http://www.railvolution.net/czechraildays/2011/seminare/1.3_md_vichta.pdf strana 5).  Především díky tomu, že zde byl zaveden celodenní 2h interval přímých rychlíků (1h 27m na Holešovice) proložený spojením s přestupem (Os+EC). Takže rychlé spojení každou hodinu, což autobusy nenabízejí.

A pokud se týká ceny, cenu 170 Kč platí málokdo. Většina lidí totiž ví, že stačí jít do eShopu a je to za 130 Kč (bez inkarty) nebo za 110 Kč (s inkartou). Při nákupu pár dní předem dokonce ještě méně.

+2/0
28.10.2014 20:22

R29a16d33e20k 91T45o10m45š42ů 3715193322381

Tady zřejmě došlo k určitému nedorozumění, já jsem nikde nepsal, že mi ten vlak vadí. Já ho naopak využívám ;-) Srovnával jsem to, když chci okamžitě jet busem nebo vlakem, jaký je rozdíl v ceně. Ostatně i na ten bus je tuším nějaká možnost jak se dostat po 100 Kč. Takže vlak vychází pořád dražší (ano je to více km), ale je to třeba i o daleko větším pohodlí než v autobuse. Primárně ale šlo o to ukázat, že jízdné v autobusech stojí dlouhou dobu přibližně stejně a domnívám se, že na mnohých trasách od roku 2005 vůbec zdražování nepokrylo inflaci.

Mimochodem mimo diskuzi to spojení EC+Os je třeba v 16:30 z Phy k ničemu ;-) Ale jinak ten 2h takt je super R^

0/0
30.10.2014 7:21

L60u79k12á50š 45Š89m61a49h14e32l 2727824202914

Kolik lidí jezdí MHD dvě hodiny??? (A má to přitom autem půl hodiny.) Takové případy musí být extrémní, a tudíž velice nestandardní. Já mohu jet do práce vlakem (13-14 minut, zpáteční 30 Kč, při zakoupení měsíční či čtvrtletní jízdenky 20 Kč), autobusem (14-19 minut, zpáteční 42 Kč, bez další možnosti slevy), autem (12-19 minut, zpáteční jen za benzín 60 Kč). Tak co si vyberu? Překvapivě ten vlak.:-)

+1/0
28.10.2014 21:03

R33a87d84e33k 73T89o15m97š10ů 3185203702321

Ona je to kombinace MHD + MHD nebo MHD + vlak + MHD. Od nového roku to bude MHD + meziměstský bus + MHD. Fakticky jde o spojení dvou měst (Teplice - Ústí), ale pokud bydlíte a pracujete na koncích měst. To časové rozpětí může být necelá hodina a půl, ale o víkendu naopak i dost přes dvě hodiny.

0/0
30.10.2014 7:40

A17n66t92o88n53i74n 91N22e39m25e28c 7448583901940

Autobus je dotovany diky silnicim a dalnicim mnohem vice, nez zeleznice.

Pokud by stat za 25 roku investoval do novych trati, mohla byt zeleznice konkurence schopna.

Koleje jsou jeste od Franz Josefa, diky za to, jinak bycjhom nemeli zadne.

Pokud ovsem volici voli strany, ktere nemini vybirat dane na pr. od OSVC a Svarcsystemu, potom je to vule lidi a je to o.k.

Potom ovsem neni mozne nadavat na stat, ze neopravuje silnice a zeleznice.

+4/0
29.10.2014 10:57

V25a82c59l36a80v 53H76a56j56e48k 3456429329

Vlaky i linkové autobusy objednávají u dopravců v regionální dopravě kraje, v dálkové ministerstvo. Kraje návrh zveřejňují na webu k připomínkám jak občany, tak obcemi. Kolik jste k jízním řádům ve vašem regionu uplatnil připomínek?? Letos už to nestihnete, ale příští rok máte tak do konce srppna šanci to napravit a pokusit se jízdní řády ovlivnit. Hlas obce má ovšem  větší výhu než jednotlivce.

+1/0
29.10.2014 15:18

R61a78d93e39k 74T66o53m81š20ů 3425283182281

Nebojte, než jsem si koupil auto, tak jsem připomínky uplatňoval. Obzvlášť, když mi byla zrušena ranní návaznost spojů v roce 2004 z i do práce. Kraj to sice řešil, ale místní DP a kraj se navzájem obviňovali, že za to může ten nebo ten. Výsledkem sice nakonec bylo, že to po pár letech vrátili na původní stav, ale to už bylo pozdě. Měl jsem auto a ušetřený čas dokážu dnes využít pro sebe. ;-)

0/−1
30.10.2014 7:29

O79t92t72o 65P87o24s98p19í82š27i57l 4824895787398

Možná by stálo za to, aby zpoplatněna byla individuální doprava. Ovšem ne jen na dálnicích, ale komplexně. Paradoxně nejdražší (ve vztahu k dopravnímu přínosu) je totiž údržba kdejaké zapadlé "trojky", kde projede pár aut za den... Ale něco takového u nás pochopitelně neprojde, protože populismus a politický alibismus něco takového nepřipustí.

+4/−3
28.10.2014 9:07

T20o45m49á18š 42V68e59s59e31l87ý 5695908460239

ale individuální doprava přece dávno zpoplatněná je - spotřební daň z paliv dělá korunu až dvě na každý ujetý kilometr osobního auta... To že se ty peníze prožerou jinde je úplně jiný problém.

0/−2
29.10.2014 9:43

V15a49c41l28a61v 72H82a83j90e60k 3306439239

Ano, ale tu platí všichni, tedy i MHD linkové busy a dráhy. Tak jak je tedy zpoplatněná??

+2/0
29.10.2014 14:53

T78o61m45á55š 84V86e24s71e73l91ý 5205748580299

je to úplně stejný nesmysl jako zpoplatnění obchvatů měst.

0/−1
29.10.2014 9:39

V43a50c76l27a33v 61P95e76r76o26u64t37k15a 6558357544881

to je asi první asociální krok této vlády. V Německu autobusy mýtné neplatí u nás zaplatí 30% navíc.

+8/−3
27.10.2014 20:41

M86a98r55t80i96n 84Č42a84r14n32e51c40k57ý 2305524129535

V Německu, jestli se nepletu, neplatí mýtné ani jiné dálniční poplatky nikdo do 12,5 t.

+6/0
27.10.2014 21:11

P49a42v23e42l 96S80ý27k11o84r29a 7907562817671

Ridici jiz plati 100 miliard na danich z benzinu a nafty a porad to nestaci ? [>-]

Dnes mi rikal unamy. Celorocni naklady na topeni 3,5 kubiku dreva.

Omezime spotřebu, omezime jezdeni. Ne zvyšovat vydelky, ale srazit naklady. ;-€Sobestacnost, ...

+1/−2
27.10.2014 20:27

P45a29v13e33l 75S13ý48k46o64r44a 7427282397531

Kamiony ani autobusy si nepriplati nic. To obcan plati Kapschi do vacku. [>-]  Budeme to mit v kazdem rohliku...

+8/0
27.10.2014 20:25

A46n29t94o21n34i61n 16N91e41m55e88c 7278383781210

Je varianta, ze obcan bude vice kupovat rohliky od mistnich pekaren a nebudou se prevazet pres polovinu republiky. Podobne vino - je mozne pit vino z Moravy a nemusime dovazet vina z USA letecky.

Kdo chce vino z Australie nebo jizni Afriky, tak si proste priplalti.

+2/−5
27.10.2014 20:33

J65i50ř37í 32K63o15d21ý53d96e75k 7980140126773

Letecky? Slyšel jste někdy o kombinované dopravě? Ano, ta je nejlevnější a s transitujícími kamiony nemá co do činění.

0/0
27.10.2014 20:43

P77e10t77r 50N72o64v65á33k 8795329290

také bych chtěl mít monopol ;-€

zaplatí to koncový zákazník ;-€ ani nemrkne -me

kecy o úsporach zefektivnění, likvidaci byrokracie ...   joooo ANO 8-o;-D

0/−2
27.10.2014 20:14

A60n52t87o57n43í58n 74Z69e34l98e93n15ý 2954743471356

Nač úspory? Prostě zdražíme.

+9/0
27.10.2014 19:41

J74o97h44a35n 56Z14i24n62g54e21l 2751645236541

Jo jo, dalo se to vod Bureše čekat.

+2/−4
27.10.2014 20:12

J41o70s15e12f 13P62o33r94t62i27k 8347449764

Od kohokoliv. Všichni se musejí chovat stejně, jinak je tlupa ubije. Tam je úplně jedno kdo tam bude

+4/0
27.10.2014 20:24

J78o83s94e80f 74P34o39r90t34i44k 8957729564

Základ je jen dát lidem najíst aby je nepověsili

+1/0
27.10.2014 20:24

J38o34h12a32n 81Z19i55n79g66e32l 2981935716841

Ale jedinej Babiš se kasal, že začne šetřit, nebude krást a tím ušetří 300 mld.

0/0
27.10.2014 20:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.