Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kamiony a autobusy si připlatí na mýtném, schválila vláda

Mýtné pro kamiony a autobusy od ledna zdraží o osm až třicet procent. Zvýšení sazeb, navržené Ministerstvem dopravy, schválila vláda. Dopravci však snáze dosáhnou na množstevní slevy. Dražší mýtné v pátečních odpoledních hodinách zůstane, návrh ministra Prachaře na jeho zrušení totiž neprošel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P52e53t74r 71B72á74č69a

29. 10. 2014 19:43

V poradku, jen jestli to akorat nezvysi pocet kamionu na beznych silnicich kolem dalnice :-/

0 2
možnosti

J82u79r29a88j 93S18e71m16a27n

29. 10. 2014 8:06

V první řadě veškerá mýta zaplatí konečný zákazník,neboť každý dopravce jej zahrne do cenové kalkulace.Slevový systém považuji za zbytečný,neboť u tohoto druhu platby není konkurence. Navíc v našich podmínkách je slevový systém veden samostatně, tudíž jsou nemalé výdaje na jeho provozování.Svým způsobem jediný kdo na slevovém systému vydělá je firma,která systém provozuje. Stát jako příjemce mýtného prodělává nemalý peníz,přitom sleva nemá žádný motivační efekt.Navíc na mýtném systému značně parazituje další státní složka a tou je Celní správa... Mezi řidiči zvaní "kapschovi pohůnci". Tato složka sice řidiče pokutuje i za chyby mýtného systému (nefunkční brána),avšak i tak náklady na tyto hlídky jsou enormní.A při jejich počtu spotřebují značnou částku z vybraného mýta. Připočteme-li ještě že generují další rentiéry,mýtný systém zbytečně prodělává nemalé částky. Celkově mýtný systém v naší zemi je jeden z nejhorších v zemích EU. Což na druhou stranu ani nepřekvapuje.

1 1
možnosti

ale tak je to správně.

Pokud má za několik desetiletí vše řídit volný trh, musí mít všichni stejné podmínky. A pokud např. železniční dopravci platí skutečné náklady za používání kolejí, musí i silniční doprava hradit pokud možné skutečné náklady,n ikoli jen symbolické

5 0
možnosti

D48a87v16i79d 87V88a69c80e81k

28. 10. 2014 14:43

Z čeho to ten kamion a autobus zaplatí?? ;-D To je zase nadpis , kdo tohle vymejšlí??.

Jako by nestačilo napsat, že dopravcům se zdraží vstupy, takže nás zboží vyjde zase o fous dráž a osobní doprava o větší fous dráž...

1 2
možnosti

Mají to vozit vlakem.

2 0
možnosti

R74a85d45e65k 79T90o60m67š52ů

28. 10. 2014 12:42

Tak mě to zdražení u zboží vychází na desítky haléřů, což je pakatel v porovnání s tím, na kolik může cenu zboží ovlivnit třeba cena PHM nebo výkyvy měny během roku. Další věc je, že se tak prodraží tranzit a to nás až tak trápit nemusí. A s ohledem na to, že je potřeba postavit řadu silničních staveb, na které nejsou peníze, opravovat silnice zničené právě nejvíc po jízdách kamionů, mi to nepřijde zase tak tragické. Obzvlášť, když stát vybere na silniční dani směšných 5 mld (což je dokonce méně než před 7 lety), to dnes stačí sotva na pár kilometrů nové dálnice či rychlostní silnice. Jasně, stát nevyužívá spotřební daň z PHM, ale to už je jiná diskuze. Obrovský rozvoj dopravy v posledních dvaceti letech ale je potřeba nějak řešit, stavby zadarmo nejsou a kamionová přeprava patří k těm, které se nejvíc podílí na  využití sítě a potažmo i na její destrukci.

Řada staveb navíc vůbec nebyla v minulosti dimenzovaná na takové zatížení, jako je dnes a popravdě ani dnes často ŘSD nedohlíží na to, aby ve smlouvách zhotovitelé garantovali třeba takovou základní věc alespoň 10 let životnost povrchu třeba na mostních konstrukcích. Přitom jednoduchá věc - oprava na vlastní náklady a za každý den omezení provozu penále. A každý by si pak dal hodně pozor na to, aby to bylo v cajku a nepoužil levnější šmejd a za ušetřené peníze si postavil bůhví co. V Německu rozhodně nenarazíte na to (minimálně ne na každém kroku), na co třeba na Teplicku, že na nově opravených mostech jsou po třech letech přechody u dilatačních spár v dezolátním stavu, protože někdo ošidil materiál na povrch.

4 0
možnosti

J87u12r69a12j 37S49e69m83a98n

29. 10. 2014 8:15

Částečně máte pravdu,bohužel jen částečně. Díky otevření hranic a zavedení EU bohužel došlo k rapidnímu nárůstu dopravy. Avšak takových 30%kamionů jezdí zbytečně prázdných díky konkurenčnímu boji a nespolupráci,další pendlují kvůli daňovým podvodům a celním únikům. Dnes je zcela běžné,že kamion zajíždí i tisíc kilometrů pouze na celnici,psát pro asi nebude mít význam... Navíc ze soběstačné země je dnes země dovozní,takže to co jsme si dovedli vyrobit sami doma, dovážíme. Další elký problém jsou logistická centra,která z úsporných důvodů nejsou napojena na železnici....Což je zásadní chyba. Další chyba je rozdělení českých drah a likvidace nádražních překladišť. Dříve do každé fabriky vedly koleje.... Dnes zarůstají stromy... Nadávat na stále sílící provoz kamionů nepomůže,je třeba tlačit na EU poslance,aby začali tyto problémy řešit,jenže ti jsou jako naše vláda. Hájí zájmy podnikatelů a často i zlodějů.

2 0
možnosti

taková nenápadná daň. Nebo to snad budou platit ze svého?

1 0
možnosti

Aspon se vice podivam do mist jako stara Rozvadovska, stara Hradecka, Husovicky tunel a podobne, bude to zpestreni proti monotonosti jizdy po dalnici...

2 2
možnosti

P49e30t36r 39H92o26r68á16k

28. 10. 2014 7:52

Zvýšení sazeb je v pořádku vzhledem k tomu, že se mnoho let nezvyšovaly.

3 4
možnosti

Musí se všechny daně a poplatky pořád zvyšovat?

3 0
možnosti
Foto

pokud by vyšší výběr mýtného znamenal zkvalitnění silnic, zrychlení oprav dálnic, snížení ekologických škod obecně-znamenalo by to zvýšení peněz pro dopravu- pak bych to chápal.

vzhledem k tomu, že to dělají aby snížili dopad svých předvolebních slibů tak je to k zblitíRv

11 0
možnosti

Nepřiplatí, začnou o to více jezdit po vedlejších komunikacích. Už teď jich je všude plno.

4 0
možnosti

R47o74m68a72n 73V27í37r58a

28. 10. 2014 10:56

A pane Chvátal, a Vy  se tomu divíte?

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala

19. dubna 2024

Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku

19. dubna 2024  17:11

Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...

Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží

19. dubna 2024  16:26

Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!