Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákup aut podle úřadů: soutěže ušité na míru koncernu VW

Tuzemští úředníci chtějí jezdit ve vozech značky Škoda Auto nebo Volkswagen až příliš. Výrobcům na míru upravují zadávací podmínky pro soutěž na dodávky nových vozů. Jiná automobilka pak nemá šanci se přihlásit. Antimonopolní úřad už dvě takové zakázky zatrhl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P95e39t17r 80T90u72r71e12č59e44k 8132512577195

Podplácet a podvádět při výběrových řízeních? V ČR nejspíš Simply Clever Rv

0/0
3.11.2014 21:48

V38í40t 39K30o85v19á61ř79í51k 5901647391594

Podle mě je to v pořádku... Pokud se někdo s podmínkama tendru neumí vypořádat, nemůže vyhrát. Nejkvalitnější korejec vyráběný v CZ konkuruje vším možným, ale ne kvalitou a dokonalostí. Mají VW dohnat i v těchle detailech a necpat prachy do reklam o tom jak jsou stejně kvalitní a dobří, když prohrajou tendr na detailu. :)) pitomci... VW group rulez...

+1/−2
3.11.2014 19:11
Foto

P33e87t16r 64T31u25r83e72č93e91k 8922272327885

Je to přesně naopak. Tendr musel být ušit na míru aby to měla škodovka jisté a úředníci si mohli vozit zadky v předražených autech, viz můj příspěvek o trochu níže. Za mě pro ÚOHS palec nahoru, i když se pravděpodobně žádnému úředníkovi ani nikomu ve škodovce nic nestane :-/

+1/0
3.11.2014 21:25

Z15d89e94n54ě23k 58H42a25n39z44l 1591426422434

Aspon Audi A8 pro uredniky

+2/0
3.11.2014 14:47

Z79d54e43n86ě97k 78H53a79n69z39l 1231566122954

Tak bude nova soutez a vyberou nejdrazsi nabidku!Uz to vidim

0/0
3.11.2014 14:43

O78n97d24ř90e51j 59T29o46m17á20š20e94k 9729353199614

A ještě taková poznámka ..státní správa by měla vlastnit co nejméně, měla by si tedy vozidla spíš pronajímat s veškerým servisem jako službu.

+1/0
3.11.2014 13:01

O84n60d85ř69e26j 90T95o24m29á18š97e63k 9409743189154

To je prostě průser zákona o veřejných zakázkách, který na jednu stranu se na oko snaží bránit korupci a zmanipulovaným zakázkám, vedle toho ale znamená hrozbu v podobě podhocených cenových nabídek.Úřady sice hospodaří s veřejnými penězi, ale proč by měly za každou cenu kupovat nekvalitu. Tendry na osobní auta jsou navíc hodně specifické tím, že se obyvkle nikdo moc nezabývá zůstatkou vou hodnotou vozů při prodeji, stejně tak to je o dostupnosti a nákladech na servis. I když u aut to ještě není taková hrůza, opravdu většinou ČSSZ bude auta používat na popojížďky a tam je celkem jedno, větší průser jsou třeba dodávky IT služeb. Leta prověřená firma se kterou je spokojenost, může jít od válu jen proto, že nějaký dobrodruh podsekne cenu.

+3/0
3.11.2014 12:59
Foto

P47e32t29r 65T19u49r79e57č81e93k 8832262947115

Pokud se budeme držet aut, když můžou dát do tendru takovou blbost jako velikost kufru a obsah motoru, proč by tam nemohla být dostupnost servisu, náhradní vozidla, záruka mobility? Za nedodržení sankce. Proč všichni brečíte že Hyundai nabízí auta o pár tisíc levněji? Škodovka má fleetové ceny levnější než korejci, v tomhle problém není. Tady se prostě vyřadila ze soutěže veškerá konkurence, škodovka prodá státu předražená auta a úředníci budou mít služební auta v "plné palbě". Všichni jsou spokojeni, teda až na daňového poplatníka, že?

+1/0
3.11.2014 21:32
Foto

A64l34e71š 71B75a82l80o93u90n 3405748939345

Takže asi takto: Kategorie na výši povinného ručení jsou u nás podle obsahu motoru. To odůvodňuje volbu nižší platby a objemu. Zárověň - když se má podporovat domácí produkce a domácí zaměstnanost zejména z pohledu státní správy, pak domác automobilka by měla býát jasný favorit. Jestli v Nošovicích nemají vůz, splňující požadovaná kritéria kvůli tomu, že mají zastaralou motorovou řadu, která neplní EURO 6, pak těžko vinit úřady za to, že nevybraly korejský výrobek. Do budoucna bude kritérium ještě tvrdší. Motor do 1 litru obsahu a výkon min. 60 kW. Kdo to od letoška nabídne? Nebo v budoucnu nabídne? Takže jestli má stát podporovat domácí zemědělce, strojírenské firmy a další,pak není co řešit. Jinak to bude jako s marockými rajčaty, izraelskými jahodami, polskými jablky, bramborami, salámy... a solí.  [>-]

+4/−3
3.11.2014 10:15

A41l19e49x88a34n26d35r 78K76o33s53t37k23a 8882208866454

Vtip je v tom, že prů účely úřadu, který s autem nikdy v životě nepojede služebku delší než 50 km je motorizace nepodstatná. Ano, objem kvůli povinnému ručení a norma, ale jestli má motor 30 nebo 70 kw je naprosto fuk.

+5/−1
3.11.2014 10:30

A96l15e82š 53M24o73r31b30i35c28e79r 2319962505871

Souhlas, nebuďme blbí, státní správa ať si vozí zadky v automobilech vyrobených na našem území.

+4/−1
3.11.2014 10:34
Foto

P84e95t52r 44T92u83r96e80č97e94k 8812792567975

Tady ale přece vůbec nejde o to jestli mají čeští úředníci jezdit českými auty nebo ne. Podstatné je že díky vyřazení konkurence ze zmanipulované soutěže měli úředníci jezdit předraženými vozy.

A zvýšení nákladů na provoz úřadů znamená zvýšení daní a to bude mít na české hospodářství mnohem horší dopad než pár set prodaných škodovek.

+3/0
3.11.2014 10:44

T53o61m55á74š 20N19a77v53r45á55t22i95l 6547419412384

Nelze vše hodnotit jen pořizovací cenou. Asi nejvhodnější by bylo, kdyby pro státní správu byl stanoven interval obnovy vozového parku (stará vozidla odprodávat). Pak máme určenu dobu použití a lze ji zahrnout do celkových nákladů. Z předchozích let je možné určit roční nájezd km a to jsou již dvě vstupní hodnoty.

Na základě tohoto lze určit roční náklady na provoz vozu včetně servisních prohlídek a toto vše zahrnout do hodnotícího vzorce. Výsledkem je celkové náklady na uvedené období a nyní je ta nejnižší cena mnohem objektivnější. Motorizace je v tomto případě jen o spotřebě paliva a nikoli výkonu motoru. Jde o státní správu a né o závodníky. Výkonná auta lze tolerovat u bezpečnostního sboru a záchranářů obecně.

+2/0
3.11.2014 10:08

R96a78d37i71m 56S65v89o65b35o88d31a 9933739756692

me je uplne sumak, v jakem aute jezdi nejaky urednicek. co me hlavne zajima je proc ta plecka stoji 480k a jak je mozne, ze se do souteze dostane jen jeden vyrobce

+1/0
3.11.2014 10:07
Foto

P37e74t18r 38T73u47r88e67č52e19k 8572342957785

Tak abych to shrnul. Jdu do práce, vydělávat na bonusy jednomu obchoďákovi ze škodovky, protože se mu pravděpodobně úplatkem podařilo prosadit výběrové řízení tak aby nemusel soutěžit s konkurencí cenou a úředníci mohli jezdit ve škodovkách za průměrnou cenu 480 tisíc. Diskutéři na iDnes odhlasovali že je to tak správně. Takovéhle podpoře českého průmyslu opravdu nelze než zatleskat. Rv

+1/0
3.11.2014 10:01

T13o27m70a90s 76N11o18v14o86t70n77y 3531266118729

Jenže hodnotit jen podle ceny je prostě kravina. Já chápu, že Vošický jinak ty auta prodat nedokáže než neustálým hýkáním že mají o pár čudlíků ve výbavě jakože navíc oproti škodovce a cenu o pár tisíc nižší, ale o tom výběr auta není.

+1/−1
3.11.2014 18:04
Foto

P29e19t10r 36T97u87r10e75č38e24k 8662162127365

Četl jste vůbec ten můj příspěvek? Co měly mít ty škodovky za výbavu že při nákupu 417 vozů stál jeden průměrně 480 tisíc? Tohle jsou fleetové ceny? Vždyť je to do očí bijící sprostota. A to by jim nemohlo nikdy projít kdyby se do výběrového řízení dostala konkurence. Jakákoliv. Ford, Peugeot, Hyundai, to je jedno. Já netvrdím že to škodovka nemohla vyhrát, ale dokázal bych úředníkovi koupit tu škodovku levněji v prvním autosalonu co bych potkal. Takhle postoupil jen koncern a mohl úředníkům nabídnout předražené vozy s výbavou kterou k práci vůbec nepotřebují a vše je křišťálově čisté, protože to byla "jediná vhodná nabídka".

+1/0
3.11.2014 21:21

J63a51k78u29b 86Z80a72c29h 3315546653690

Nedávno jsem četl článek, jak při nějaké veřejné zakázce na osobní automobily (něvím jestli pro obec či pro nějaký úřad) vyhrála právě Hyundai, vl. na prvních dvou místech se umístili oficiální dealeři této značky, nakonec ani jeden nepodepsal smlouvu, protože Hyundai právě se svými dealery válčí a oni nemohly garantovat dodej vozů. ;-D;-D

+3/0
3.11.2014 9:58

M11a76t29ú37š 97B19e74n11a46k 9168314692533

Pre Hasičov to bola súťaž.

0/0
3.11.2014 10:17

A10l82e39x89a28n56d78r 63K47o26s68t11k34a 8872138626534

A pro Hyundai úžasná ostuda.

+3/0
3.11.2014 10:31

J18a63k29u76b 27Z56a75c54h 3835766873550

jj máte pravdu ;-)

+2/0
3.11.2014 11:13

A56l10e13x61a59n84d56r 83K26o68s10t57k16a 8802988116804

Pokud jde o auta pro úřad, který má lokální působnost, tak je motorizace naprosto nepodstatná. Takový finančák či sociálka patrně vůz nikdy nepošle na cestu delší než 40 či 50 km. Spíš by se měla řešit celková cena, tj včetně spotřeby a údržby za celou životnost.

+2/0
3.11.2014 9:45

M32i64r90o 34S58l60á73d69e49k 3472328542424

a zůstatkové ceny ...

0/0
1.1.2015 17:12

J43i39ř20í 62S89c20h87w12a32c17h 8808974628836

tvrzení, že 1200 ccm/minimálně70kW má jen Škoda / VW je naprostá lež!

+4/0
3.11.2014 9:42

J68a12n 57H16a37v31l39i43n53a 9254456469233

Socialce bude stacit Dacia Sandero az nad hlavu a za polovicni cenu

+4/−1
3.11.2014 9:34

P51a71v82e33l 76O45b70d46r73ž11á22l95e52k 6736934428602

Zrovna důraz na nejnižší pořizovací cenu je přece už léta ukazován jako zásadní protikorupční opatření. Takže proč se tomu někdo diví?

Vzít ceny a seřadit je od nejnižší je jedinné opravdu tvrdé kritérium, cokoliv dalšího v článku zmiňovaného už jde mnohem snadněji okecat a tedy i dokola napadat odvoláními.

+1/−3
3.11.2014 9:26

J89i14ř44í 38S32c36h95w60a70c18h 8658934498256

"šrot" bude vždy nejlacinější......

+2/0
3.11.2014 9:39

P26a18v74e15l 78O42b85d64r11ž92á10l33e73k 6346784418702

Proto také výběrka mnohdy vyhrávají dodavatelé šrotu ... ať se jedná o auta, nebo dálnice.

+1/0
3.11.2014 9:54
Foto

P67e35t87r 31T95u31r96e42č95e77k 8532442587155

Škoda se umí s fleetovými cenami dostat níže než korejci, když bojuje o soukromou firmu. Takže podle vás to bude asi šrot. V tom případě se shodneme že nakoupit tento šrot pro stát za přemrštěné ceny asi nebude to pravé ořechové, což?

0/0
3.11.2014 21:36

J45i79n10d87ř32i28c94h 62Š71k92o63p26e23k 4425111390635

jenže jednou z povinností zadavatele veřejné zakázky je dostatečně jasně specifikovat, co má vlastně dodavatel dodat. Popis typu osobní automobil pro ČSSZ " je dost málo

0/0
3.11.2014 9:47

P63a92v63e31l 44O44b79d45r18ž86á82l60e47k 6336924188392

Ale právě jasná specifikace toho, co zadavatel chce, je důvodem vzniku článku, který komentujeme.

Specifikace musí být taková, aby podle ní 2 různí lidé ze stejných nabídek vybrali stejné pořadí. Tedy skoro výhradně vyjádřitelné čísly.

Když napíšu, že chci auto s velkým kufrem, spolehlivé a s nízkou spotřebou - je to poukázka na zrušení výběrka.

+1/0
3.11.2014 9:53

T83o20m41a32s 49N76o16v74o71t65n85y 3601506608349

Cena je důležitá, ale zrovna v případě aut hodnotit JEN cenu je prostě hloupost.

+1/0
3.11.2014 18:05

V19a94c92l95a35v 22W36a50n26d77e89r94e54r 8848646279912

Nejezdim sice se Skodovkou, ale to snad by melo byt dano prikazem nakupovat tyhle vozy. Skodovka sype nejvic do naseho rozpoctu a kazda koruna co se takhle utrati byla stejne z velke casti Skodovkou uz zaplacena na danich. Takze tady by melo platit. Cesky uredniku, jezdi JEN ceskym autem.

+11/−2
3.11.2014 9:18

J59i36ř80í 60Š78v39e53c 6973702345186

až na to, že šádovka není česká a peníze z prodeje nejdou rozhodně do státního rozpočtu. Šádovka možná zaplatí vyšší daně, protože více vydělá, ale to je tak vše. Jediné čemu to pomůže je, že češi, kteří pracují v NĚMECKÉ Škodě mají práci.

+2/−7
3.11.2014 9:32

M31a52r94t90i18n 91F64i91l47i37p89c46z34y82k 3601711695473

Tak nejen Škodovka, ale i subdodavatelé. Každopádně by nákup Škodovek měl pro ekonomiku největší přínos, nikoliv však nějaký zásadní. Ale přínos by byl daleko největší, proti ostatním značkám, i Hyundai.

+4/0
3.11.2014 9:35

J62a75k10u40b 77Z38a96c65h 3425116123370

to nemáte až tak pravdu.. je spousta subdodavatelů, kteří jsou v česku a odvádí zde daně, zaměstnávají české zaměstnance atd.. stejně tak i samotná škoda.. odvádí zde přímé i nepřímé daně, zaměstnává spousty lidí,... To že je v rukou koncernu VW... to je jiná věc.. samozřejmě že jde část zisku majiteli, ale to neznamená, že by velká část peněz nezůstávala v ČR... už jen tím, že v česku má škoda vl. vývojové centrum,..

+5/0
3.11.2014 9:56

I14v87a83n 45K14o91t93l39í33n 6844464128517

Taky bych dal příkazem, aby i veškeré vybavení a technika státních úřadů byly české, včetně mobilních telefonů. Jako samozřejmost beru, že stravování státních úředníků bude jen z produkce českých zemědělců a českých výrobců.

+1/0
3.11.2014 9:43

A90l28e58x51a62n22d96r 52K94o42s30t30k47a 8172898986234

Mobily neděláme, respektive ne solidní. Ale co se týká aut, tak je ČR velmocí. A co se toho týká, tak podpora různých kantým, aby nakupovaly v první řadě české brambory, zeleninu, maso by měla být automatická.

+3/0
3.11.2014 9:55
Foto

M61i40r17o10s35l48a54v 15S34t19e18i57n50e19r 6808674193575

V Německu je vyloučené, nakoupit třeba pro policii neněmecké vozy. A žádný protimonopol se do toho nemíchá- státy zásadně podporují vlastní ekonomiku.

V ČR k tomu přichází hustá a už z větší části kvalifikovaná síť servisů Škoda a záruka mobility. Následný prodej ojetých vozů je u Škody také bez problémů- vozy mají především výdrž a minimální sklony ke korozi.

Ekonomickou stránku je třeba hodnotit z hlediska běžné doby užívání služebních vozů- ty bývají zpravidla po 5 letech a přibližně s 200 tisíci km vyřazeny a nahrazeny novými.

U nečeských vozů, snad s výjimkou kompatibilních vozů VW nebo Seat je srovnatelná zbytková cena podstatně nižší ve srovnání s domácími výrobky.

Hyundai je zde výjimka, vyrábí některé modely v ČR, jenomže pro použití jako služební vůz nejsou příliš vhodné- jejich konstrukce směřuje spíše k reprezentaci, než k užitné hodnotě. Pragmatický Němec to také tak vidí- rozšíření prodeje Škody v Německu je stále větší.

+10/−1
3.11.2014 8:58

M90a89r74t42i86n 50F96i95l86i58p95c58z85y69k 3301241365953

Vyloučené to není. Například Fiat Marea nebo i Alfa156 byla v Německu ve službách Polizei ...

+2/0
3.11.2014 9:06
Foto

M91i69r33o18s10l59a71v 46S63t64e54i45n33e42r 6888204413225

Oba jmenované vozy krášlí ve statistice spolehlivosti německého TÜV poslední řádky. Porovnejte si třeba ceny 5-letého VW California a Fiata Marey. Trh je neúplatný, na rozdíl od některých úředníků....

+3/−2
3.11.2014 9:11

M53a41r25t79i14n 42F77i31l95i33p58c46z20y86k 3531351325853

Co má nějaká poruchovost společného s tím, že jsem vám těmi příklady vyloučil vaše tvrzení o tom, že je v Německu vyloučené koupit do služeb neněmecký vůz.

S čím příjdete teď, třeba s tím, že italská více korodují, než německá?

Opět mimo mísu?

+3/−2
3.11.2014 9:17

M24i12c79h43a29l 43M18a80u26e81r 6268282372882

Opravdu reakce mimo. Kdyby to bylo ve sve dobe spatne vozy, tak si je Nemci nekoupili. Opravdu jste na hlavu. A TUV je spise ukazka teoreticke vydrze kompomentu vozu, nez jeho spolehlivosti. Tam zrovna VW taky nevyhrava, odtahu mel a ma dost.

+3/0
3.11.2014 9:20

D45e71n77i26s 18W48i44t10z32k85u 5573902139437

ano škoda má možná největší síť kvalifikovaných měničů dílů, ale chybí jí tam kvalifikovaní mechanici, ostatně jako všude,v tom bych výhodu neviděl

+1/−1
3.11.2014 9:06

P31a45v64e17l 60O72b90d14r32ž17á69l47e63k 6946924438302

Mechanici nejsou dneska v žádném značkovém servisu.

Veškerý značkový servis aut dneska funguje tak, že se připojí diagnostika a vyskočí seznam dílů, které má měnič vyměnit.

Zrovna u Hyundai měl kolega problém s -novým- vozem, který servis záručně řesil 2x výměnou komplet motoru, aniž by zkoumali kde je vlastně problém.

+1/0
3.11.2014 9:29

D73e46n10i54s 16W53i32t88z67k77u 5633392879397

dyť říkám jako všude

0/0
3.11.2014 9:34

M95a36r48t42i61n 86K32o83v16á25ř 2982700323192

Jednak není pravda, že používá pouze německé vozy a jednak má Německo také úplně jinou pozici v rámci EU. My, jakožto evropští pucfleci, nemůžeme zadat jako jedno z kritérií vozidlo domácí výroby kvůli diskriminaci ostatních výrobců a riskovat tak problémy s EU. Takové výběrové řízení by stejně nakonec bylo zrušeno.

+1/0
3.11.2014 9:09

R64o25m54a42n 54P32o28l12á73č46e93k 5966319555

1) Pojistka už je dneska out. Pojištovny řeší kW, takže i 1,2TSI platíte víc než na 1,9 TDi 66kW...

2) Když úředník dostane nabídku od více firem, tak si stejně vybere tu kterou chce. Viz Skarta. Zadávací parametr: počet bankomatů, který splnila jenom ČS, tak to upravili a ČS vyhrála stejně.

U aut PČR a Passaty... Vyhřívané čelní sklo, která má jenom WV. Tak to upravili a stejně vybrali passaty...

Takže si akorát jiný úředník dokazuje svoji důležitost a potřebnost....

+1/−1
3.11.2014 8:49

M72a49r17t96i17n 18F97i24l53i39p77c88z86y28k 3241801525423

1) pojišťovny většinově pojišťují podle obsahu a ne podle výkonu.

3) vyhřívané čelní sklo nemá jen VW u Passat, ale taky například Citroen u C5 nebo Ford u Mondea, namátkou

+6/0
3.11.2014 9:01

T16o38m90á45š 32M89a88c80e41j88k28a 6491282177567

Ale oni tam majít ty nepěkné drátky, VW to má řešené jinak a s dodavatelem pořešené tak, že nikdo jiný než VW to od něj odeírat nesmí.

0/0
3.11.2014 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.