Diskuze

NKÚ: Z peněz na přístavy v Kolíně spravili železniční most a nádraží

Z peněz, které byly určeny na modernizaci vodních cest a přístavů, se v Kolíně opravil železniční most a nádraží. Zjistil to Nejvyšší kontrolní úřad. Finance měly jít na rozvoj vodní dopravy a zvýšení jejího podílu na nákladní dopravě, který je zatím minimální.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pratele,u nas,ve Rtyni nad Bilinou se prave kope dira do zeme,ktere se oficialne jmenuje vodohospodarske opatreni,kterou nikdo ,ale opravdu nikdo nepotrebuje,i v projektu je nazev :"Vodni nadrz bez ucelu" dokonce hrozilo vyvlastnovani pozemku,ovsem,aby bylo vsechno v klidu,tak se cele dilo presunulo na jine parcely.Plati to EU a ac je to dira v zemi,je to neuveritelny tunel,zakazku zadava Pozemkovy urad po dohode s obci,cena presahuje 100 000 000 ,ale nikoho to netrapi,vzdyt je to z penez EU.To vodni dilo nema vubec zadny ucel,ani rekreace,ani ryby,dokonce se v projktu pise,ze hladina se muze pohybovat 0 -100 %.Takze bude-li se chtit vodni plose vyschnout,klidne muze.Samozrejme to neni zadne protipovodnove opatreni,proste to nema zadny jiny ucel,nez utratit dotace.Stydim se za system,ktery toto umozni.

1 0
možnosti

"Z peněz, které byly určeny na modernizaci vodních cest a přístavů, se v Kolíně opravil železniční most a nádraží."

Což je jedině dobře, protože železnice má mnohem větší význam. R^

3 0
možnosti

1. Určitý dílčí přínos pro železniční dopravu je jediné plus této nesmyslné investice. To měl jako Řebíček zvedat ten starý most v havarijním stavu? A nástupiště kvůli změně výškových poměrů dosypat pískem?

2. Při stavbě železničních koridorů se rekonstruují desítky kilometrů silnic a staví se nadjezdy a podjezdy a nikomu to nevadí. (Viz např. Plzeň-Ejpovice)

3. NKÚ i MfDnes chybí konfrontace vlastních sebevědomých závěrů se zdravým selským rozumem.

6 0
možnosti

A co napsat i B. Totiž že ten železniční most se opravoval a hlavně zvedal kvůli vodní cestě a že ta rekonstrukce nástupišť byla vyvolaná investice,protože tím že se zvedla niveleta kolejí na mostě došlo k její úpravě i na navazujících úsecích.

7 0
možnosti

To by ale zavanelo objektivnim zpravodajstvim, to se na iDnes nesmi.

3 0
možnosti

J42a70n 61Č53e13k11a23l

3. 11. 2014 9:10

Pokud vím, tak ten most se rekonstruoval (přinejmenším částečně) kvůli vodní cestě, protože se zvedal. Nástupiště jsou jiná liga, tam to neukecají, byť je samozřejmě investice do železnice mnohem lepší než do lodní dopravy na metr hlubokém Labi...

4 0
možnosti

Ty nástupiště s tim taky muzou souviset.

1 0
možnosti
Foto

J27i15ř84í 72R56o55h21a77n

3. 11. 2014 9:01

Jen takový detail - v Kolíně je Labe kousek od nádraží, a ten most vede přes Labe. Z lodí se tam často překládá na vlak a naopak.

Neznám konkrétní detaily, ale už na první pohled je mi jasné, že vlaky a lodě jsou v Kolíně velmi úzce propojeny, a jednotlivé opravy spolu úzce souvisejí. Tohle není tak jednoznačné, jak se z článku může jevit.

4 0
možnosti

Bývávalo, dneska se tam toho moc nepřekládá ... Než se to v Hamburgu naloží na loď, tak to nějakou dobu trvá, pak může loď uváznout na nízkém stavu vody, tak je jednodušší to nafutrovat v Hamburgu rovnou do vlaku a do 24 hodin to je tady. Lodě nemohou plout v noci, zatímco vlaku tma nevadí.

0 0
možnosti

No on se vyleje ten potok, co teče pod nádržím (myslím Polepku, nemyslím Labe), a hned je plné nádraží vody, tak to investovali do rozvoje vodních cest oprávněně.

4 0
možnosti