Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správě železnic hrozí dvoumilionová pokuta za kácení stromů

Správě železniční dopravní cesty hrozí až dvoumilionová pokuta za nezákonné kácení stromů. Podle České inspekce životního prostředí porušovali železničáři zákon o ochraně přírody. Správa železnic se hájí bezpečností železniční dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i95c77h24a95l 90Z55e89t10e48k 3178212260377

Upřímně doufám, že brzy nějaký čelní představitel ekoteror hnutí Arnika pojede vlakem, který vykolejí kvůli starému stromu spadlému na trať po vichřici, a skončí pak na několik měsíců zabalený do sádry.;-€

+1/0
5.11.2014 7:47
Foto

J43i18ř63í 22R54ů65ž74i89č96k49a 5270844771694

Jestli dostanou pokutu, měli by ty ekoteroristy zažalovat za obecné ohrožení.

+2/0
5.11.2014 0:03

O37t79t73o 82P46o76s10p33í78š73i38l 4504545497838

R^

0/0
5.11.2014 6:56

M91i70l85a28n 72L53a21š50ť67o93v63k64a 8582164793748

RvRvEkoteroristické Hnutí Arnika se zase zviditelňuje?Rv

+3/0
4.11.2014 18:27

R78a15d77e29k 72J67a43n37a79t59a 9435846834472

V bezprostředním okolí trati nemá co žádný vzrostlý strom vůbec růst. Stejně jako např. na letišti.

+4/0
4.11.2014 17:49

J26i24ř29í 49K23o56c55u98r59e95k 6835684325258

Tak ať si Úředníček z odboru ŽP místně příslušné "střediskové obce" vymíní svou přítomnost u kácení a dozoruje, co kácet a co nekácet. A pokud skácet nepovolí tak se zadokumentuje a označí.

Přičemž na jeho zodpovědnost půjdou po dobu 6 měsíců případné škody vzniklé pádem onoho stromu. A to do výše dvou měsíčních výplat, jak je ze zákoníku práce dáno.

+2/0
4.11.2014 14:44

P51e23t44r 73N72o92v62o71t49n71y 3639292139512

K čemu budou  SŽDC nějaké dva platy úředníčka, když jim to třeba strhne trolej a škoda bude ve stotisících? A nebo do toho vjede vlak?

+2/0
4.11.2014 16:25

M89i92r92o76s65l82a56v 46Z50i39k65m66u27n33d 7159273334873

Nikoli dva platy, ale celá škoda, byl srozuměn s tím, co může nastat, ale neučinil opatření, ab k tomu nedošlo ... navíc bych ho trestně stíhal ...a obecné ohrožení. Škodu 5 000 zajistí rozbité okno na lokomotivě, poškozená jímka ...

+2/0
4.11.2014 17:20

R98a20d22e37k 45J98a20n21a53t62a 9525786774592

Každý zaměstanec, i úředník, odpovídá za škodu jen do výše 4,5 násobku své mzdy. Je to logické, jinak byste na spoustu pozic, kde se rpacuje s drahými vozdily, stroji, atd. prostě nikoho nesehnal nebo jen nějakého bezdomovce bez majetku, kterému je všechno jedno.

+2/0
4.11.2014 17:46

P37e52t56r 68N13o89v90o66t42n93y 3759922449162

Co je ministerstvu životního prostředí do stromů v ochranném pásmu dráhy?

+3/0
4.11.2014 13:24

B36l45a47ž44e53j 40M40o13t41y77č64k56a 8777547705120

strašidelné dráhy

0/−1
4.11.2014 14:04

M83i97r60o86s16l88a80v 57Z58i29k97m17u52n78d 7439693154753

Velký kulový ...

+2/0
4.11.2014 17:20

R14a27d27k14o 44K34ř28i96v48á25n90e47k 7420223225700

Kolem silnic se vesele kácí a ČIŽP je v pohodě.

1. strom u silnice je obvykle jen sekundární nebezpečí. Náraz auta do stromu není vina stromu, i kdyby spadl na silnici. Řidič je povinen jet rychlostí odpovídající jeho rozhledu. U vlaku to neplatí, padlý strom na nepřehledném místě znamená najetí vlaku a často i vykolejení. (Obdoba je jen strom padlý těsně před jedoucí auto.)

2. Částečné stržení trolejového vedení stromem bez zkratu znamená přiblížení vysokého napětí na dotykovou vzdálenost

3. Vlak strom neobjede, odstranění stromu je otázkou desitek minut až hodin, ale obnovení trolejového vedení často trvá několik dní. Rozvrat dopravy bývá značný.

4. Autům vadí náledí, vlakům obvykle ne. Nejhorší vliv na adhezi kolejových vozidel - tedy i tramvají - má překvapivě rozježděné mokré listí na hlavě kolejnice. Nehod s touto příčinou bylo dost.

!!Dobrá tradice první republiky: Stromy jsou krásné, ale do ochranného pásma dráhy nepatří, kromě souvislých lesních úseků bez akutního rizika polomů a s malým podílem listnatých dřevin. Naši předkové byli moudřejší, než ČIŽP.

+7/0
4.11.2014 11:15

A91l91e94x82a28n29d55r 66K85o94s20t41k94a 8882978316864

Kolem silnic se kácí. Nevím, že by si předem zařídili patřičné povolení? Vždyť to jde, jen se snažit.

0/−2
4.11.2014 11:37

R72a78d65k84o 65K92ř25i62v87á91n42e42k 7660803645940

Jsou dvě rozdílné věci:

1. Okolí tratí během nejbližších let zbavit nebezpečných stromů podle zákona, bohužel razítková bitva úřadů za stromy často nerespektuje  realitu

2. Stomy již akutně hrozící pádem (podmážení, poškození větrem) - a tady již musí pila předběhnout razítko.i po bitvě moudré úředníky.

Říkám to jako skaut nerad, ale některé stromy fakt pryč musí.

+2/0
4.11.2014 12:33

P40e17t50r 76M19a91l85ý 7962717478577

Při porovnání současného leteckého snímkování a toho před dávnou dobou mi plyne, že koridor kolem tratí býval poněkud širší než nyní. Na mnoha železničních fotorafiích z té doby také chybějí nálety a keřová džungle, kterou podél tratí známe dnes.

Ekologům a inspektorům ale lze doporučit jízdu vlakem (pokud si ji dokážou přestavit) s otevřenými okny (a díváním se z oken do krajiny); pro větší efekt po trati s občasným provozem.

+2/0
4.11.2014 10:55

R38e18n64é 52C36v92r26k54a48l 9426159176366

Ten širší koridor souvisel především s požárním rizikem - staré parní lokomotivy produkovaly jiskry. Proto se okolí tratí opravdu doslova holilo. Pokud Vás problematika zajímá, doporučuji najít si na netu rezervaci Váté písky na Moravě, která vznikla právě na tomto vyholeném území podél trati.

0/0
4.11.2014 11:34

K11a67r64e41l 62Ř34e53h37á38č76e10k 9572890791202

Zajímalo by mě, co bude říkat ochránce, až bude stát doprava kvůli spadlému stromu. Bude nadávat na dráhy, že jezdí zpožděné. Nebo až vlak kvůli spadlému stromu vykolejí.

+5/0
4.11.2014 10:46

J62i85ř79í 86P92r55ů66š34a 7785362885169

Ale jen ať úředník pokutu udělí. Ale pak bude muset ze své kapsy zaplatit každou škodu kterou způsobí strom který spadne. 

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Jindrichov_v_S_140204.pdf

+4/0
4.11.2014 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.