Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvůdci Deutsche Bahn zahájili nejdelší stávku od konce války

Strojvůdci osobních vlaků největšího německého železničního dopravce Deutsche Bahn vstoupili v 02:00 SELČ do stávky. Protestní akce potrvá až do pondělního rána, ochromí provoz na německé železnici a postihne i spojení Německa s Českem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I22v15o 16V88a28s21i67c39e63k 3650151484303

V Německu mají 4x vyšší mzdy a produkují o cca 27% více než my. Díky tomu jejich ekonomika funguje - co lidé vydělají utratí. U nás však mají nadstandartní a nízko daněné zisky korporace a banky. Můžeme si za to sami - když si to necháme líbit.

+2/0
7.11.2014 11:23

M12i39r71o14s29l16a28v 34Z80i50k49m21u85n67d 7379363544553

Podle kuloárních informací je problém na straně managementu DB, který hodlá jednat pouze s jednou odborovou organizací (společným zástupcem), která by měla jednat jménem všech a nehodlá se handrkovat s více odborovými organizacemi.

Těžko předpokládat, že odborová organizace strojvedoucích bude úspěšně hájit zájmy třeba pokladních, výpravčích, traťových dělníků ...

Management DB není zjevně zvyklý hrát s více hráči na hřišti. Vzhledem ke své síle a geografické poloze při jednáních se zahraničními partnery o provozních otázkách totiž všichni skáčí, tak jak DB pískají ... to je realita.  A teď si představují, že stejně tak budou poskakovat i odboráři ...

V tuzemsku vedení firmy - ČD / SŽDC jedná se všemi odboráři, ačkoli jejich představy jsou často výrazně odlišné, podobně odboráři v DP Praha.

0/0
6.11.2014 19:16

V53l22a49d50i67m10i39r 37N55e41m58e20c 4111657848879

syčáci... asi tam mají odbory

;-D

to mi tady zatím nevedeme[>-]....

inu

kapitalismus 19.století

0/0
6.11.2014 18:28
Foto

P26a14v69l26í33n71a 68J25u93ř79i34c48o77v10á 8810706356389

Naštěstí nejedu z Německa domů do České republiky, jinak bych nadávala jak špaček. Ale jinak s DB je cestování úžasné vlaky čisté, tiché a doprava rychlá a mají v tom systém. U nás je spíš chaos a ještě bude asi hodně dlouho trvat, než se dostane Česká republika na tuto úroveň. To mně hodně mrzí.

+1/0
6.11.2014 16:27

J59a91n 75L88a89k30o45m29ý 7761895785494

s každou levicově orientovanou stranou to bude opravdu na hodně dlouho až téměř do nikdy

+2/0
7.11.2014 2:49
Foto

P90a39v20l29í81n49a 19J50u85ř37i88c76o81v52á 8160586136179

snad nemáte pravdu

0/0
7.11.2014 8:59
Foto

P63a58v37l39í39n56a 37J34u38ř80i36c13o36v49á 8470136106849

No, naštěstí nejedu domů z Německa. Jinak bych nadávala jak špaček. S DB je super cestování vlaky čisté, rychlé a tiché. Cestuje se v klidu a pohodě mají v tom systém ne jak u nás. (Samozřejmě i jízdenka je mnohem dražší).A to mně mrzí a ještě bude asi dost dlouho trvat, než se u nás v České republice dostaneme na tuto úroveň.

0/0
6.11.2014 16:14

J56a48k88u61b 88S84u28c19h16ý 2484107222

Tady jde krasne videt, ze se zase jedna o dalsi pouze prelozeny clanek - "Volkswagen, BMW and Audi uvedly, ..." Rv!!

0/0
6.11.2014 13:19

J48i92n22d27ř86i71c84h 41M11i79t88t35e22r 6841220143103

Měli by být opatrní. Aby se náhodou nepřišlo na to, že vlaků bude stačit polovina.

+1/0
6.11.2014 13:01

J84a50r42o14m12í57r 27S59t25r68a75š50i54l 37S28t27. 3884794230645

Je jich jen pár tisícovek, ale jsou mocní pomalu jako lékaři.... Německo to přečká -  chaos na silnicích, nějaké zboží nedoputovalo, ale asi vše. Horší je to u lékařů. Ale pokud berou 3-4 tis. euro, pak je asi i v Německu adekvátní.

     Nelze jen ustupvat a cvakat - totiž lidé !!!

     A to platí i v ČR !

0/−1
6.11.2014 10:24

J42a36n 29Č26e38k10a24l 7469195714624

Jj, dobrý způsob, jak postrčit ještě víc věcí na silnici... Už teď DB padají objemy přeprav kvůli uvolnění restrikcí na dálkové autobusy, a tohle zaviní dalších pár procent...

+3/0
6.11.2014 9:43

P72a42v95e11l 47B24l71a15ž87e20k 6691691216691

Tak to snad ne, jenom 37 hodin týdně? To je už hodně málo... Do zvyšování platů ale kecat nechci :-)

0/−2
6.11.2014 9:36

M72i35r39o44s96l93a66v 32Z34i85k30m17u15n83d 7859293274453

Co je na tom divného, strojvedoucí ČD mají průměrnou pracovní dobu 37,5 hodiny týdně už několik let ... zkuste si tolik odjezdit na lokomotivě třeba v mlze s nulovou viditelností rychlostí  160 - 200 km/h ...

0/0
6.11.2014 19:19

R77o59m13a86n 80S94t31o26n50e64k 1519583549261

kde se jezdí v ČR rychlostí 160-200 km ? 8-o8-o

0/0
6.11.2014 20:25

M59a56r26e39k 51Š21i79m36o64n 2784747738768

V Česku ne, ale právě v tom Německu ano.

+1/0
7.11.2014 1:53

T60o93m63á10š 13V34a50š51i75n90a 6224315510630

Belgie také stávkuje... Železnice... !!EU!!

0/−1
6.11.2014 9:28

M12a71r50e80k 68Š44p70l62í88c34h38a12l 5868929669796

Takže teď už jim nejde o pracovní dobu a peníze, ale o to, aby zastupovali všechny odboráře v DB?

+6/0
6.11.2014 8:58

V75l32a11d29i57m48í88r 70K87a58r50e90š 4191143509488

Strojvůdci tam mají na naše peníze 106,000,- Kč (Události dne 5.11. hlasatelka Písařovicová). Proč televize pořád informuje jen o lékařích jak mají chudáci málo proti doktorům v Německu a děkujou a odejdou. Probuďte se tam, mnohonásobně málo proti německu má skoro každý. Tak proč pořád jen komora doktorů, a že jim musíme přidat a bla bla pořád dokola. To není vyvážené zpravodajství. Ono spuštění takové stávky u nás by taky stát bolelo, nejen pořád doktoři.

+11/0
6.11.2014 8:54

V38i88k37t72o62r 16N33á91r18o26ž32n11ý 3209782948

U doktorů je to o tom , že průměrný lékař-absolvent umí jazyky a může odejít a pracovat takřka všude na světě. Kolik českých strojvedoucích má na to , aby se mohli nechat zaměstnat v Německu u DB ?

+2/0
6.11.2014 9:03

P47e64t82r 34N42i55v29n62i82c24k12ý 3912974565227

Nedělej si iluze, že průměrný doktor umí jazyky natolik dobře, aby mohl odejít léčit do zahraničí. A není to jen o jazycích, ale taky o životní změně. Do toho se chce jen málokomu.

+2/0
6.11.2014 9:27

B21e96n 24P34a60v47k64a 1767513127681

No fór je v tom, že lepší než si nechat po medicíně kakat na hlavu tady, je lepší si nechat kakat za lepší peníze na hlavu v SRN. That´s all folks!

0/0
6.11.2014 9:51

V93i94k64t40o72r 47N86á47r71o95ž70n49ý 3679242958

No určitě je mezi lékaři větší podíl těch co jazyky umí , než mezi strojvedoucími.

0/0
6.11.2014 10:45

J43a18r20o78s90l31a10v 19M69e19d88u23n63a 6702868267270

jasn+ s bydlej s rodinama v garsonce za 5 nebo na ubytovně za 2? to je jak Marxovy bludy z Kapitálu

0/0
6.11.2014 9:45

J56i89ř52í 59S67o86c58h70o28r 1592692743481

Stávka v dotovaném prostředí nemůže skončit pro stávkující dobře.

+2/0
6.11.2014 8:53

V11i53k84y92r 33B68o43h43u91m88i12l 72S64t30r12a38n96s34k18y 9357838326499

Zvykejme si, to je v prxi "třídní boj".:-P

+2/−1
6.11.2014 8:38

L66u15c89i58a51n 91P42a59p80a59z10i43a50n 5214197841925

Držíme palce a doufáme ve spravedlnost! Strojvůdci všech spolkových zemí Německa spojte se! Udělejme si dárek k výročí revoluce!

0/−6
6.11.2014 8:32

J92a58r23o56s59l69a64v 24M92e50d25u31n71a 6502398757680

odjeďte do první země revoluce, KLDR, to by byl pro nás dárek

0/0
6.11.2014 9:47

M61a53r65e62k 52Š84i50m96o69n 2234837708128

Myslíte velké Říjnové?

0/0
7.11.2014 2:01

J93i56ř22í 97S49v90a39š89e52k 9574398873869

Německo je hezký příklad, že stávky mohou být běžnou součástí života a nemusí být považovány za něco nepřístojného. Tolik stávek za tak krátkou dobu už je ale přecejen příliš.

+3/0
6.11.2014 8:18

L76u48c19i64a38n 37P91a20p45a50z33i48a36n 5944707711195

Proč se Vám jeví, že je stávek přespříliš? Neukazuje to spíše na špatné světlo majitele železničního dopravce, kterému je vše jedno? Akcionáři by si měli snížit nadměrné zisky nebo příště nebudou mít žádný zisk. Raději krach takové společnosti, která není schopna lidem poctivě pracujícím zaplatit poctivou odměnu za takovou práci. Aspoň uvolní prostor jiným, kteří toho schopni jsou.

+4/−3
6.11.2014 8:34

J71i93ř11í 19S78o23c36h25o38r 1412362773321

Kdyby DB neměly dotace již by dávno skončily.

+3/0
6.11.2014 8:58

V62i23k15t22o95r 62N29á31r13o29ž42n73ý 3119452758

Přesně tak. DB žije jenom díky masivním injekcím ze státního.

+1/0
6.11.2014 9:04

M57a25r51e13k 93Š81i85m30o25n 2914757388398

Pokud by DB skončili, tak na jejich místo nenastoupí nikdo. Osobní železniční doprava se už dnes sama nezaplatí (snad kromě rychlovlaků na střední vzdálenosti srovnatelných s letadlem). Strojvůdci by šli na prácák nebo dělat taxikáře.

0/0
7.11.2014 2:01

Z50d11e22n63ě78k 19J71o10n85á22š 9891579746550

Jsou to vyděrači.... komplikují život celému německu a mají i na německo zcela nereálné požadavky..... co nemůžeš zničit přímo, nasaď tam odbory

+8/−6
6.11.2014 7:56

V51i72k96t89o46r 49N35á78r61o82ž20n36ý 3299682408

U řady případů jsou odbory potřeba , ale u takových kolosů to přehánějí.

Strojvedoucí má mzdu 3-4.000 € za měsíc a zdá se jim to málo.

Na druhou stranu takový skladník-řidič VZV , který pracuje pod hlavičkou externí firmy pro takového elitního zaměstnance , jako je Daimler Chrysler pracuje ve Stuttgartu za nějakých 1000 €/měsíc.

Já se ptám , je takový rozdíl adekvátní ? Vždyť ještě před padesáti lety bylo běžné , že vrcholový manažer pracoval za nějaký sedmi až osmi násobek platu průměrného dělníka... A dnes jenom mezi skladníkem a strojvedoucím je čtyřnásobek..

+9/−1
6.11.2014 8:24

B28e91n 80P70a53v92k72a 1777403617461

Tak to za ten litr nemá dělat. To samé je v ČR. Ale už se začíná dost narážet, jak jsem si všiml. Jako nejsem žádný komunista, ale vidět lidi makat za 12 hrubýho mě trochu hejbe. Taková práce je totiž většinou bullshit a o nějaké hodnotě nemůže být moc řeč. Nezaměstnanost je věc druhá.

0/0
6.11.2014 8:37

V66i66k84t25o65r 89N13á34r21o73ž72n28ý 3789482918

Je otázka , zda může něco jiného dělat.

To je stejné , jako kdybyste řekl , že v Šumperku nemá nikdo dělat za těch 12 brutto. A co ty lidi mají poté dělat ?

+2/0
6.11.2014 8:52

S11t75e42f11a94n 97M45a79r26g81i71t65f93a84l97v79i 4349222150878

tu ani tak nejde o to ci je ta praca bullshit. Ak je, kolko potom zaraba riaditel tej firmy? A preco vobec taka praca existuje? Zrejme je dolezita a pokial firma na tom zaraba tak aj takito zamestnaci by mali dostat lepsi plat.

0/0
6.11.2014 9:15

V49i44k48t17o41r 68N27á88r74o48ž54n35ý 3859232868

Myslím , že si pod sebou řežou větev.

Od té doby , co Německo jako stát umožnilo vedení autobusových linek , které vlakům konkurují , začaly množství lidí ve vlacích klesat. Protože pro řadového Němce , když si má vybrat mezi menší cenou a nižším pohodlím i rychlostí na jedné straně a vyšší cenou , ale větším pohodlím i rychlostí...tak volí variantu č.1...

U nákladní dopravy to může být o tom , že ti poslední věrní zákazníci se budou též přeorientovávat na silníční dopravu. Viz České dráhy a stávky za časů pana Duška , které hodně firem motivovaly v tom , aby likvidovaly svoje technologie pro vykládku a nakládku železničních vagónů... a přešly ke kamionům...

+6/−1
6.11.2014 7:46

P16e96t14r 74M50u61r75č64e47k 3858426330

V Čr je stávka sprosté slovo.

+7/−1
6.11.2014 7:45

P35e53t45r 50F69i52a49l36a 6576590313310

Já pořád nechápu, když ekonomika funguje globálně, jak můžou Němci při takových platech prodávat výrobky s konkurenční cenou. S těma platama co jsou v Česku by jsme měli mít být cenově bezkokurenční a to i když budu uvažovat Čínu

+13/0
6.11.2014 7:43

V33i47k88t38o42r 13N30á28r92o62ž77n95ý 3389742638

Je to o tom , že platy jsou jenom pouze část nákladů..v řadě odvětví nepodstatná.

+2/0
6.11.2014 7:47

B73e93n 86P41a75v30k40a 1557503237101

Takhle bych to asi netvrdil. Že v řadě odvětví jsou mzdové náklady nepodstatné. Moc mě jich nenapadá. Vlastně snad žádné, protože to by byl totální low-tech nebo naopak extrémní hi-tech, jako třeba výroba čipů či ropných plošin. 

Spíše je dobré si uvědomit, že byť malé navýšení koncové ceny se může velmi výrazně promítnout do toho, kolik lidi na těch výplatnicích můžou uvidět.

Asi takovým dobrý demonstrátorem jsou ta auta. Němci prostě můžou prodávat dráž. Tak to prostě je. A pak se to přelévá v tom systému dále. Ke kadeřnicím, do nájmů, do zdravotnictví,... k mašinfírům, protože jízdenka může stát tolik, kolik stojí. Atd.

Obecně se uvádí, že ti Němci mají prostě vyšší přidanou hodnotu. Osobně tam žádnou vyšší přidanou hodnotu nevidím, ale to je jenom slovíčkaření. Prostě vezmu lžičku do kafíčka Made in CR, přebalím na Made in Germany a mám přidanou hodnotu. Už jdu na to.

+1/0
6.11.2014 8:32

V89i45k53t44o81r 79N48á53r53o28ž38n37ý 3759182538

Máte firmy , kde tvoří mzdové náklady 80% všech nákladů a máte firmy , kde to není ani 10%. Jestliže máte plně automatizovanou fabriku , kde vám pracuje 100 seřizovačů a 1200 robotů a celou vaši produkci nakupuje jeden zákazník...tak zvýšení mzdy zaměstnanců o 100% se projeví v celkových nákladech nějakou hodně a hodně nízkou částkou. A o tom to je.. Vysloveně ruční práce  se v Německu moc nenosí. A pokud tam nějaká je , dělají ji Turci za minimální mzdu.

A co se týče Německa..tam je to hlavně o preciznosti a pracovistosti . A o tom , že kvalitní německé výrobky se prodávají velmi dobře po celém světě..

+1/0
6.11.2014 8:59

B39e13n 17P59a82v72k72a 1247743717831

No mě to také s tou maximalizovanou automatizací napadlo. Ale to není dobrý příklad. Protože budete mít ty náklady místo ve mzdách v investicích/odpisech. Takže jste tam, kde jste ve skutečnosti již byl a stejně nemůžete jít se mzdami nahoru, protože vás prostě tlačí investice. Je to tak proto, že ty stroje nahrazují lidskou práci a také se ty investice takhle počítají. Může to být i jinak, ale vesměs je to takhle. Prostě když budete chtít nahradit mašinfíru umělou inteligencí, tak se budete ptát, jestli to ušetří na mzdách. Nikoliv na to, kolik budete moci dát mašinfírovi navíc. Ten tam již nebude a kdyby byl, tak mu dáte stejně, protože musí zarobit na tu automatizaci.

Ufff... doufám, že budu pochopen aspoň zčásti :-)

0/0
6.11.2014 9:48

L64u44c89i56a26n 58P81a90p88a29z37i57a19n 5424247571355

Také proto je třeba, aby i naše cenové náklady, zvláště, když hrají v zásadě nepodstatnou roli, se srovnaly s okolním hospodářským prostorem, kde jsme též očastni. Pokřivené nereálně nízko nastavené ceny práce u nás s požehnáním pravicového tehdejšího vedení státu nás přichází velmi draho, protože z nízkých mezd se odvedou i nízké daně, lidé si nenaspoří na důchody a pak to bude velkým problémem nejen těchto lidí, že se včas neozvali třeba i stávkou, ale hlavně státu. Pokud lidem bude muset trvale vyplácet či dorovnávat důchod do životního minima, tak i když je minimum politicky než ekonomicky nastaveno záměrně velmi nízko než by mělo být ve skutečnosti, tak i  tak to stát přijde na desítky miliard ročně. Devalvace koruny dále snížila i tak nízkou cenu naši práce a tím stát dostává do čím dál svízelnější situace. Je dobře, že nová vláda mění a začala tlačit na zvyšování ceny české práce, i když z mého pohledu velmi pomalu a bojácně. Více smělosti, tarify je třeba změnit během krátké doby mnohem výrazněji. Produktivita práce dávno toto umožňuje! Nebojme se být nároční!

+3/−1
6.11.2014 8:41

B19e29n 74P57a13v10k22a 1857263467161

No jasně. To říkám furt, že má být hyperinflace. Nějaké úspory lidí? Pche.

0/0
6.11.2014 8:46

M50a17r72e80k 30Š17i18m63o88n 2194377808218

Mluvíte nesmysly. Plat Vám zvýší jen tehdy, pokud budou moct prodávat dráž to co jste vyrobil. Dráž to budou prodávat jen tehdy, pokud to bude kvalitní a udrží si to dobrou pověst. Zvýšit cenu práce jen tak povede akorát k nezaměstnanosti.

0/0
7.11.2014 1:58
Foto

P27e35t62r 49P83a78v12l72í39č57e65k 5489613645890

On je ještě SELČ? Já myslel, že už máme SEČ klasický - asi se mi to zdálo . . . .;-D

+6/0
6.11.2014 7:39

P85a86v56e13l 71K65u53n82c 9772309838378

Šestá stávka od srpna? To mi připomíná někdejší čínská vážná varování.

+1/0
6.11.2014 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.