Diskuze

Německé dráhy pohořely u soudu. Stávka pokračuje, řidiče ubíjejí kolony

Německý soud odmítl pokus německých drah Deutsche Bahn končit právní cestou stávku strojvůdců, která od středy ochromuje zemi a má trvat ještě celý víkend a v pondělí. Místo vlaků jezdí víc autobusů a aut, takže jsou velká německá města ochromena kolonami.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VN

Myslím , že si pod sebou řežou větev.

V nákladní dopravě národní železniční dopravci už tak moc zákazníků nemají , stávkou přijdou o další....neboť ještě jsem neslyšel , že by v německu stávkovali řidiči kamionů , či strojvedoucí některého ze soukromých dopravců.

V autobusové dopravě v Německu zase hodně expandují nové firmy , které založily svoje podnikání na přetahování cestujících z vlaků.

Dále dopředu jdou i nové technologie.Takže je otázka , zda tyto stávky neurychlí vývoj v oblasti automatických systémů vedení vlaků.

Takže do budoucna bude potřeba v Německu strojvedoucích spíše méně než dnes....

1 0
možnosti
MZ

Vyvíjet zařízení na automatické vedení vlaků není potřeba, v Česku funguje více než 15 let ... jenže i tohle zařízení je závislé na strojvedoucím, který jeho činnost kontroluje ...

Prototypově bylo používáno na elektrických jednotkách 470.001+470.002, 470,003+470.004 a lok 163.034 již v minulém tisíciletí, v současné době jsou jím vybaveny všechny jednotky 471 a lok řady 380.

Jezdit bez strojvedoucího lze jen na uzavřeném drážním systému, např. metro.

Pokud začnou stávkovat zaměstnanci DB Netz, tak jsou namydlení všichni dopravci ...

3 0
možnosti
JH

J98a28n 29H28e17r52i57n23g

7. 11. 2014 11:50

O co se stavkuje: ve vcerejsim clanku to je jakz takz dobre:

 momentalne je v popredi stavky debata o tom pro koho vlastne smi GDL vyjednavat - momentalne jsou to jenom strojvudci ale v odborech jsou i zamestnanci z obsluhy vlaku (pruvodci, pracovnici bistra atd.) a doted smi tarify pro tuto skupinu vyjednavat jen odbory EVG a to je to co se sefovi GDL nelibi, ze nemuze vyjednavat pro vsechny ktere zastupuje.

Na druhou stranu DB nechteji mit pro jednu skupinu zamestnancu dve ruzne tarifni smlouvy podle toho ktere odbory daneho zamestnance zastupuji.

V jejich poslednim navrhu se pokouseli navrhnout 'zastoupeni na oko', tj. GDL by smela tak trochu vyjednavat, podavat navrhy i pro ostatni skupiny, ale ve vysledku by zase rozhodovala jednani s EVG. A presne tenhle navrh/nenavrh Weselskyho spis rozcilil a vedl k aktualni stavce.

1 0
možnosti
SM

No, snad mají tihle odborářský bossové dostatek soudnosti a ví, že si neřežou vlastní větev (já o tom - i když informovaný pouze ze zdejších zdrojů - pochybuju).

0 0
možnosti
JP

J32a89n 51P25i45r91k42l

7. 11. 2014 10:22

Začínající strojvedoucí v Německu má plat v přepočtu na Kč 80 tisíc, a náš ministr vnitra slibuje "excelentním" policistům zvýšit  plat na 70 tisíc Kč. Kdy bude u nás generální stávka za rovnost platů, za stejnou práci v EU a ne jen zvyšování našich cen na úroveň Německa? Po té sametové revoluci jsme jen pracovním táborem pro cizáky.

5 0
možnosti
PN

P30a64v92e22l 41N73o73v65á12k

7. 11. 2014 11:21

V momentě kdy budeme mit stejné platy jako Němci tak nevyrobime už ani šroubek. Jediný důvod proč nám Němci dávají práci je ten ze se jim to vyplatí.

1 0
možnosti
MS

Aneb prostavkujeme se k prosperite.

Problem je v tom, ze uz nyni je nemecka draha silene draha. Napriklad listek z Norimberka do Frankfurtu 40 Eur se slevou (cca 1100 Kc - pouze cesta tam, zpatecni samozrejme dvojnasobek) a 55 plna cena (1500 Kc). A to neni nejak extra daleko (230 km). Pokud chcete napriklad z Frankfurtu do Berlina, tak je levnejsi (a rychlejsi) letet letadlem. Autobusove jizdenky na podobne trasy (Nor-Fra) pritom stoji kolem 20 Eur.

Pro nemce, ktery vlastni auto, je dokonce stale vyhodnejsi jet (i pouze sam) autem nez stejnou trasu vlakem, a kdyz se autem veze vice lidi nez 1 uz neni vubec o cem premyslet.

Nevim, jestli v takove situaci je pro nemecke drahy vhodne dale zdrazovat, aby mohli pridavat zamestnancum, kteri nakonec zase nemaji ty platy tak hrozne (v Nemecku spise nadprumerne). Navic po techhle ztrratach zpusobenych stavkami uz vubec nebudou mit zdroje na to komukoliv pridavat a budou radi kdyz nezkrachuji.

3 1
možnosti
MD

je třeba srovnávat i mzdy, úroveň služeb a ne jen co kolik stojí,

0 0
možnosti
MG

M76a79r29e45k 19G42a30j27d79a

7. 11. 2014 10:08

Tato stávka je neekologická , nechápu proč nezasáhli zelení.

4 0
možnosti
MM

On pan předseda odborů, už moc dlouho předsedat nebude.

0 0
možnosti
KL

za min prace vice penez. to je asi nejaka vyjednavaci taktika, aby mohli jako pristoupit na kompromis, ze teda kratsi pracovni doba, ale za stejnou mzdu, tak nejak to podle me dopadne.

0 0
možnosti
DM

Stavkujici zamestnanci by meli byt na hodinu propusteni, nebot svym chovanim vyznamne poskozuji sveho zamestnavatele. Vim, ze to neni ze zakona mozne, a je tedy cas zmenit zakony. Odbory a stavky patrily do 18. a 19. stoleti, kde mely mozna i smysl, ale do teto doby uz rozhodne nepatri.

5 19
možnosti
ZB

Do této doby samozřejmě patří, stejně jako do začátku 20 století. Jsou to stávky a odbory kdo nám naprosté většině zaměstnané společnosti zajistil podmínky pro životy jaké vedeme a západní společnost udělal tak spokojenou a zajištěnou. 

Bez nich by situace naprosté většiny lidí byla daleko horší.

11 5
možnosti
AS

Tak buďto stávkuji za zkrácení pracovní doby, nebo za zvýšení mzdy. Chtít obojí mi přijde tak trochu zvláštní. Ale u odborářů mě to nepřekvapuje. Ani u těch německých.

10 1
možnosti
HB

Proč? Mzda je zcela jistě hodinová, takže v požadavku na vyšší hodinovou mzdu a zároveň za kratší pracovní dobu nevidím žádný rozpor.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný

29. března 2024

Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...

Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu

29. března 2024  14:34

K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...

Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí

29. března 2024

Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!