Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaků mezi Prahou a Ostravou ubude. O nejvíce spojů přijde Přerov

Tři železniční dopravci, kteří se perou na hlavní české železniční trase o cestující, nabídnou od prosincové změny jízdního řádu nepatrně méně spojů, než dosud. Největší změny v jízdních řádech přichystal Leo Express, který se vrací do Pardubic a škrtá část spojů zajíždějících do Přerova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a75n 44M13a63c96h 3643537932320

Někde musí být chyba. Protože LE to jezdí za 3h17m a pendolino za 3h6m, tudíž jak se přišlo na to že LE to pojede za 3h4m?

+1/0
8.11.2014 13:23

R44o54s82t94i43s22l25a43v 38M52a43s88n83ý 2453279864375

Ví někdo kolik bude stát nově IN 100 pro JŘ 2015 pro obyčejné smrtelníky ?

0/0
7.11.2014 16:20

A56l18a14n 58Ř34e52p32k63a 4925416

Teď stojí na 1rok 19 990,-Kč a nemyslím, že by měla zdražit. ;-)

+2/0
7.11.2014 21:29

R43o70s37t85i58s39l68a91v 38M59a46s67n49ý 2423229904295

Upozorňuji, že ne všichni uživatele IN 100 karty jsou zaměstnanci ČD

0/0
7.11.2014 16:17

M22i96r48o87s94l58a48v 39Z11i71k67m51u22n48d 7339153364653

Zaměstnanci ČD nejsou držiteli IN 100.

+4/0
7.11.2014 17:53

P13e68t59r 14N38o47v76o77t54n25y 3649872919612

Dokonce bych řekl, že ani jeden zaměstnanec nebude držitelem in100.

+4/0
7.11.2014 20:18

J85a63n 36M14a53c12h 3423977682440

Když jezdí za režijky za nula nula prd, proč by si kupovali tak drahou aplikaci?  :D

0/0
8.11.2014 13:24

M46i90r44o85s12l93a42v 97Z88i37k82m53u51n43d 7529333324163

Mohl byste mi upřesnit, kde se pořizuje "režijka" za nula nula prd ... odjakživa se PLATILA, sice spíše symbolickou cenou, ale to co stojí korunu, není ZADARMO ...

0/0
8.11.2014 18:19

O65l86d53ř46i45c63h 96J20a15n34e46č90e28k 8229336723121

"I přesto čeká cestující extrémně vysoký počet spojů v porovnání s jinými tratěmi."

- oh jak překvapivé na klíčové dopravní tepně!! Co takhle třeba konstatovat, že po D1 v okolí Průhonic projede extrémně hodně aut v porovnání s jinými silnicemi?

Mezi Prahou a Pardubicemi je ten provoz samozřejmě ještě hustší.

A myslím, že o dost víc než 227 párů vlaků týdně jezdí třeba i z Vídně do Salzburgu...

+2/0
7.11.2014 14:33

J44a14n 77S87ů26r41a 4215463573182

Tak si porovnejte, kolik vlaků tam jezdilo před rokem 2011.

0/−1
7.11.2014 17:43

P62e41t30r 48N66e58c95h62a15n46i35c84k19ý 7493216748300

Jízdní řád 2010/2011:

Z Prahy. První denní vlak Beskyd ve 4:11 až do Žiliny, v 5:11 Mojmír do Vsetína . Poslední Silesia 21:32 a Excelsior 0:24 (později přibyla Šírava v 22:26). Obráceně z Ostravy: mimo nočních první Ostrava 3:42 z Bohumna se zastávkama i ve Studénce a Suchdolu, k tomu Šírava co vymetá Přerov,Červenku, Mohelnici, Ústí a Přelouč. Pendolino v X ve 4:27. Poslední Beskyd v 19:59 jezdil denně, pak Excelsior 23:33. Vidím teda spíš zhoršení nabídky a jestli jedou za hodinu dva nebo tři spoje ve špičce je mi celkem jedno, důležitější je spíš rozložení do celého dne.

+6/0
8.11.2014 11:44

T74o25m35á47š 48K72n54a35i90f20l 6683170777900

To není tak složité... Ono těch vlaku tam historicky jezdi kvanta už roky....

0/0
9.11.2014 22:35

J14a25n 24S39ů61r19a 4715403543922

Roky od roku 2011 a 2012.

0/0
9.11.2014 22:36

J36i23ř32í 90P68r83ů13š72a 7905922725739

Čili ve špičce ještě víc vlaků a na okrajích dne žádný. :-(

+1/−2
7.11.2014 13:27

O12l82d70ř31i60c40h 87J66a90n47e89č16e73k 8749476193661

Na to jste přišel jak? Vy asi vlakem moc nejezdíte, že.

S vlaky se jejich majitelé zpravidla snaží jezdit co nejvíce, protože převážnou část celkových nákladů tvoří odpisy, kdežto mezní variabilní náklady (ujeté kilometry) jsou poměrně nízké a tak se vyplatí jet i s poloprázdnou jednotkou. Tedy ty (dálkové) vlaky jezdí od rána do večera 7 dní v týdnu, výkyvy ve špičkách jsou minimální. O kolik víc spojů má LE, Regiojet nebo ČD s Pendoliny a EC v pátek a neděli oproti zbytku týdne he??!

+2/0
7.11.2014 14:37

M81i92r60e92k 44Z77á63v68o81d43n96ý 7462947150938

No s tím bych úplně nesouhlasil. Pokud by variabilní náklady na danou jízdu byly vyšší, než tržba za danou jízdu, neměl by moc důvodů si prohlubovat ztrátu. A podívejme se, jak vypadal grafikon nyní a před 10 lety. Přes den jezdilo mnohem méně vlaků, přes noc jezdilo mnohem více vlaků. Pokud se podívejme, jak byly osekány například okrajové spoje EC Beskyd či IC Ostravan -> Moravan.

0/0
7.11.2014 15:33

J29i82ř63í 83P51r93ů28š33a 7495472295619

Asi jezdím více než Vy. Protože vidím že i poloplné vlaky na okrajích dne jsou postupně rušeny. Poplatek za dopravní cestu a další náklady které souvisí přímo z konkrétní jízdou vlaku opravdu nejsou tak nízké aby se vyplatilo jet s poloprázdným vlakem a snížit si tak odpis na jeden ujetý km.

0/0
7.11.2014 16:22

P75e23t33r 86N90e51c79h56a24n19i14c30k49ý 7723836648350

Zrušený Excelsior, v 8 z Ostravy nic nejede, ráno z Prahy taky nic. Mimo pondělí se z Ostravy nedostanete do Prahy na 8 ráno. Poslední vlak z Ostravy do Olomouce je LE v 8 večer mimo neděle, kdy pojede Hutní v 20:20. Nemluvě o cestách do menších stanic. Regiojet ve 20:44 z Ostravy velký Jančura slavnostně odpískal (hlavně, že měl plnou hubu keců jak tam ČD prodělávají, když zajišťovaly i ty okrajové spoje).

+2/0
8.11.2014 11:35

M93i47r18e82k 15Z64á78v56o23d68n28ý 7622417840788

Většinu rýpu do RJ, ale tentokrát si neodpustím kopnout si do LEO. Nezávidím zákazníkům této značku. U ni je téměř jisté, že přístí rok to bude všechno jinak. Ještě teď si vybavuji, jak LEO ještě pár měsíců před vyjetím sliboval, že bude zastavovat Praha - Kolín - Pardubice - Česká Třebová - Zábřeh na Moravě - Olomouc - Hranice na Moravě - (tady si to přesně nevybavuji) ... - Ostrava Svinov, Ostrava hl. n., Bohumín

+1/0
7.11.2014 11:46

T20o90m71a27s 12N85o81v37o90t83n54y 3551976988589

A v čem je problém? Chci někam jet, podívám se co mi ten den jede a tím je to vyřešené. Jízdní řády se měnily vždy a nikdy se to neřešilo, že půlka autobusů nebo vlaků jede každý rok jinak, něco se zruší něco zavede. Prostě se to mění, to je úplně normální věc.

+3/0
7.11.2014 12:20

M57i56r19e49k 43Z81á49v14o61d53n15ý 7342597660108

No, až k vám z jednoho roku poškrtají polovinu spojů, vsadím se, že už napíšete něco jiného :o)

0/0
7.11.2014 12:26

P46e33t46r 86N27e63c90h56a73n50i48c90k19ý 7833566178320

Problém je v tom, že soukromník nic negarantuje a může si škrtat jak se mu zlíbí, pokud nebydlíte na hlavních uzlech Praha, Olomouc, Ostrava, tak se na ně spolehnout nemůžete.

0/0
8.11.2014 11:19

M46i73r35o46s22l36a32v 35Z14i65k22m59u12n48d 7589893144663

Pan Novotný si jako cíl vytyčil "naučit lidi jezdit vlakem" (přetáhnout ze silnice), nechtěl urvat cestující od konkurence. Jenže oni nějak ti cestující nejsou ...

Tak zkouší různé modely = zkusit zkrátit cestovní dobu, tím, že projedu Pardubicemi (minuta přirážky na zastavení, minuta na rozjezd, minuta na pobyt) .... tři minuty proti konkurenci jsou taková úspora jíž nelze odolat ...

Přerov se taky nedařil, ačkoli spojení od osobáku od Otrokovic nabízelo přestup, jemuž nelze odolat ...

Pan Novotný měl zkrátka dobré, leč poněkud naivní představy .... je celkem dostatečně potvrzeno, že cestující si na nové / nová spojení zvykají několik měsíců ...

+4/0
7.11.2014 12:28

M90i64r51e34k 18Z18á64v10o65d86n73ý 7272667870288

Máte pravdu :)

+2/0
7.11.2014 12:33

P67e21t32r 43N74e41c67h33a36n24i24c41k65ý 7693826578350

Na téhle trati byl vlak rychlejší než auto prakticky vždy, někteří díky sníženým cenám začali cestovat častěji, ale nemyslím, že by se mnoho lidí "naučilo jezdit vlakem". LE musí vyzkoušet něco nového, protože těch cestujících pro tři prostě není dostatek, ale nezkouší toho dost, co takový Kolín? Mohl by získat vazby na Rumburské nebo Ústecké rychlíky, co Ústí a Teplice, které sliboval? Tam se nic nestaví, na ČB a Plzeň to nemá cenu, když je tam furt nějaká výluka.

0/0
8.11.2014 11:24

O67l58d47ř98i66c46h 18J47a71n94e68č44e16k 8469536883251

Jedna věc je co chtějí a co slibují, druhá věc je co jim SŽDC povolí - s vlakem to není jako s autobusem, jejž můžete nechat zastavovat jak chcete. Provoz mezi Prahou a Přerovem je hodně hustý, trať pouze dvoukolejná a tak bych úplně klidně věřil tomu, že LE v Kolíně, Třebová a Zábřehu zastavovat chtěl, ale SŽDC to nedovolila, protože by se ty vlaky na koleje neposkládaly. A pokud měl např. na výběr, že mezi Pardubicemi a Olomoucí nezastaví, anebo ano, ale musí v Pardubicích 10 minut stát a čekat až ho předjede Pendolino, tak se není moc co divit.

Samozřejmě ta možnost, že prostě dospěli k závěru, že negativa takového zastavování převažují nad pozitivy, tu stále je.

0/0
7.11.2014 14:41

M37i16r89e66k 76Z52á75v32o84d64n35ý 7602397420168

Možné to samozřejmě je, co píšete, ale osobně tomu nevěřím. Jelikož má LEO vlaky, které mohou jezdit maximální rychlosti na českých kolejích, nemyslím si, že by musel někomu vyloženě uhýbat, pokud by těsně za ním nejelo Pendolino. A tím těsně myslím do 2 minut.

0/0
7.11.2014 15:31

J49i74ř59í 30P79r80ů95š26a 7635982675949

Nejde o to uhýbat,ale aby jízdní dobu takovou aby byl v dalších stanicích tak aby nenarušoval jízdu jiných vlaků. 3 minuty zastavení v Pardubicích mohou znamenat, že z České Třebové musí osobní vlak směr Zábřeh na Moravě odjet o tři minuty později a ten pak před dalším rychlík vlakem nedojede do Zábřehu, musí se cestou předjet a v Zábřehu vznikne nepřípoj směr Šumperk. 

 A 2 minuty není těsně to už je nereálné a odporujícím pravidlům pro tvorbu jízdního řádu, protože provozní intervaly a následná mezidobí mezi vlaky jsou věci které je třeba při tvorbě JŘ respektovat.

0/0
7.11.2014 16:31

M23i43r21o86s17l51a98v 91Z39i80k12m81u93n22d 7489373144123

Sladké tajemství - když se v minulém století budoval trojznaký autoblok, stála oddílová návěstidla v odstupu 1 000 metrů. V rámci modernizace se odstup zvýšil na cca 1 600 metrů, to znamená prodloužila se délka prostorového oddílu a počet prostorových oddílů se snížil, takže na trati může jet současně menší počet vlaků ... čili modernizací se snížila propustnost neboli kapacita dráhy ... ač by tomu mělo být logicky naopak ...

0/0
7.11.2014 17:58

P97e95t45r 47N64o35v49o37t35n26y 3689212769322

Zase se zvysila rychlost.

+1/0
7.11.2014 20:20

O64l65d67ř80i85c71h 94J78a36n59e21č37e36k 8329266773811

Nemyslím si, že cestující mezi Prahou a Ostravou by byli nějak zvlášť věrní jedné společnosti a dělalo jim problém přejít k jiné, když jim nabídne lepší jízdní řád. Snad vyjma zákazníků ČD s IN 100.

Při té frekvenci spojů by to mohl být problém leda pro lidi, kterým rok ve městě staví "skoro všechno", oni si najdou práci s denním dojížděním a příští rok jim najednou nestaví "skoro nic" - anebo jsou z nějakých důvodů vázáni na několik málo konkrétních spojů, které se pak zruší či přesunou.

0/0
7.11.2014 14:44

P98e80t25r 44N41e55c84h18a94n27i95c73k76ý 7373736228310

Důležité je to MEZI. Cestující Praha - Ostrava to tolik necítí, ale mezistanice to cítí docela silně. Mezi Olomoucí a Ostravou je už tak hrozné spojení večer a bude ještě horší (třeba z Ostravy večer nejede nic přímého do Olomouce a přestup v Přerově je přes 20 minut), Lipník nad Bečvou má úplně příšerné spojení v rámci koridoru, z Prahy brzo ráno jedou jen soukromníci. A pokud někde přestupujete, tak si už vůbec nemůžete vybírat a berete co zrovna jede aby to aspoň nějak navazovalo. Věrnost nemá cenu, jede se tím, co v daný čas je k mání.

+1/0
8.11.2014 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.