Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britové navrhli „průhledné“ letadlo, okna nahradí ohebné displeje

Britská technologická kancelář vymyslela letadlo bez oken. Pohled ven by cestujícím zprostředkovaly ohebné displeje s vysokým rozlišením, kterými by bylo letadlo zevnitř vytapetováno. Firma argumentuje, že by se tak ušetřilo palivo, náklady i životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L42a35d74i93s89l41a12v 48S42c43h36e98r40z76i83n60g90e44r 7281733577689

A když letadlo bude padat, tak uvidí i jejich pád :D

+5/0
22.11.2014 13:10

P49a64v97e66l 49J41i70n40d81ř31i48š77e29k 3800575756400

to zhasnou LCDčka :-)

0/0
26.11.2014 8:32

L97u53b98o76š 97T91i57c81h74ý 3787788184523

A k obrazovkám kolem dokola zavedou také létání vestoje.

http://edition.cnn.com/2014/07/10/travel/standing-cabin-plane-study/

+1/0
21.11.2014 11:10

L50u41b52o23š 61T26i35c50h76ý 3137808924123

Budoucí zážitek z letu: Když jsme letěli nad Grónskem, pořídil jsme nádherné snímky obrazovky :-)

0/0
21.11.2014 11:01

B64r67o58n54i45s82l71a63v 70J97a27k69l 8940655315675

Wow, to musi byt asi velka technologicka firma, kdyz vymyslela takovou bombu ..... promitat deni z kamer vne letadla, to jeste nikoho nenapadlo .... ne, pockat, vlastne napadlo ..... ono je to vlastne dnes zcela bezne ..... akorat misto maleho displaye by tam byl velky, ktery by nesel vypnout a rusil tak dalsich 10 lidi ..... rikam, to musel byt tezky brainstorming, tohle vymyslet!!!

0/0
20.11.2014 10:18
Foto

V57l83a88s65t12a 52C40o35u77f48a15l 7617779819285

Jsou lidé, kterým pohled z výšky nevadí. Když jsem poprvé letěl na rogalu, tak jsem byl překvapen, kolik toho narozdíl od letadla vidím okolo sebe a pod sebou. A když jsem poprvé visel na padáku, bylo to ještě intenzivnější. Co ale ti, kdo se bojí i na žebříku? .

+1/0
17.11.2014 8:30

D57a10n93i20e63l79a 19U20r30b62a16n66o69v88á 2524620985656

já mám s výškami problém a tohle by mi tedy moc dobře nedělalo.

+2/0
18.11.2014 15:33

J54a20n 81N23o45v27á75k 8117556116

Pokud by to zapli až hodně vysoko, tak cajk, to je jako mapa. Ale pokud bych už dole rozeznával auta a popelnice a vnímal tu výšku, brrr!

0/0
24.11.2014 20:03
Foto

P15a57v93e24l 65Č45e48r87n76í17k 1308725470290

kdyby to byl hologram, tak to je v pohodě. Ale v opačném případě to je designová studie popírající fyzikální zákony - respektive - se současnou technologií je nemožné aby to vypadalo tak jako na videu.

příklad je vidět v čase 0:21, kdy je pohled ze zadní části letadla dopředu. Stěna vypadá jako kdyby byla průhledná. Pokud ale takto namapovaný obrázek bude vypadat hezky ze zadní části letadla, pak bude perspektiva zcela obrácená při pohledu z přední části letadla.

Displeje prostě zatím neumožňují aby se obraz měnil podle úhlu pozorování. To je koneckonců i výpočetně velmi složité protože nestačí namapovat obrázek na pár pixelů ale je potřeba jej namapovat pro každý jednotlivý úhel.

+6/0
15.11.2014 9:26
Foto

R18a56d90e32k 76V28o20j77á26č18e25k 5813619133884

Právě přemýšlím nad formulací příspěvku ohledně perspektivy pohledu pod různými úhly a napsal jsi to trefně, dík za usnadněnou práci R^

0/0
25.11.2014 1:17

K22a95r28e61l 42U19r74b60a11n 2194754731869

A co závrať. ;-D

+4/0
14.11.2014 14:53

Z27d59e76n76e13k 60V49r97b97a 8679545633787

No, spíše než více místa se přidá další sloupec sedaček. V tom bych si iluze moc nedělal. A iluze letadla bez stěn může být pro některé cestující hodně nepříjemná, takže bych to viděl zase jen jako další komerci - aneb místo pro reklamy. Ono to s létáním v dobytčácích dopadne vždy stejně a ačkoliv se mluví o bazénech, barech a kdo ví čem ještě ve skutečnosti vždy zvítězí mamon a ekonomický tlak. Co nejekonomičtější letadlo, co nejvíc lidí dovnitř a maximalizovat zisky. Když je konkurenční boj tak z toho profitujeme díky cenové dostupnosti letenek.

+4/0
12.11.2014 21:42

P37a39v82e46l 49R36e33z15n24i13c41e59k 3505114554232

Na jednu stranu vas zcela chapu.. Na druhou stranu, pokud byste nebyl zakaznikem (cestujicim) ale poskytovatelem sluzby (tedy majitelem aerolinky), taky vam pujde o zisk a tedy spise o kvantitu.

Druha vec je pak ta, ze zminene bary atd v letadlech opravdu jsou - v premiovych tridach v B747 a A380 - avsak aerolinky si za tento komort taky nechaji tucne zaplatit.

Vite kolik by musela stat letenka treba jen do New Yorku, kdyby cely A380 byl vybaven pouze sedackami business class, pripadne vyssimi a kde by spoustu prostoru zabralo nekolik baru? to by si nikdo z beznych cestujicich nemohl takovou letenku dovolit... Kdezto kdyz je business trida a pripadne i vyssi trida jen v omezenem poctu (a fest draha) a tedy staci 1 bar, je potom mozne zaplnit zbytek letadla economy tridou a tedy pokryt naklady a vydelat na kvantite - mimo nakladu na samotny let a mzdu personalu primo se ucastniciho daneho letu je totiz potreba brat v potaz spousty dalsich nakladu (poplatky na letistich, spravu webu a rezervacniho systemu, hosting aplikaci, zakaznickou linku atd atd atd. Tot vsechno by se ani nahodou nedalo pokryt z vydelku kdy by cele letadlo bylo pouze business class a s bary... anebo dalo ale za cenu za kterou by si nikdo z nas letenku do new yorku stejne nekoupil

0/0
19.11.2014 14:25
Foto

J81i57r25i 26K11o12c51m31a96n 5329844359855

Ty náklady, které uvádíte jsou spíše minoritní. Samozřejmě nejvíc stojí samotné provozní náklady letadla. na dálkových letech jsou to až stovky tun paliva, je třeba počítat samotnou cenu letounu a jeho amortizaci + údržbu, je třeba počítat palubní personál (ten je poměrně výraznou složkou nákladů aerolinek), technický a administrativní personál...

Náklady na rezervační systémy a jejich správu, náklady na zákaznická servis,  apod. nejsou až tak hrozivé částky. Pokud A380 žere v průměru 12 tun a B747-800 9 tun na hodinu letu, tak je to v případě A380 nějakého čtvrt milionu korun za jednu hodinu letu...

0/0
21.11.2014 15:25

M61i56c30h63a74l 63M20i81l72l79e91r 9376472899352

A380 ma obvykle bary dva.

Jeden pro 1.tridu, dalsi pro business. V Emirates a Qantasu rozhodne.

Qantas ma typ samoobsluzneho "baru " take pro economy uplne vzadu na dolni palube. Cestujici se mohou z lednice se sklenenymi okenky sami obslouzit nealkoholickymi napoji, ovocem (obvykle jablka nebo banany) a sacky se sladkymi, slanymi susenkami, orisky.

0/0
26.11.2014 10:23

J71a62n98a 28S88t56e95p21a40n80e31k 8228223813439

to vypada ohromne! ale nebude se lidem tocit hlava z toho vyhledu? :-)

+2/0
11.11.2014 7:48

M96i15c35h81a39l 76H54o97r93a79k 8902480279467

juhůůůů a další skvělé místo na reklamy :-(

+8/−2
10.11.2014 14:10

M43i52c31h19a24l 83M17i95l22l72e85r 9426662729662

ne vsechno v letadlech je jako vas domaci TV porad

0/−2
11.11.2014 3:13

A62n33d38r59e60a 66Č20i92e49r83n98a 5886327310720

Jo a pokud se jim to podělá, tak se poletí v uzavřené rakvi bez oken... výborně .ne, že by ta okna nějak moc pomohla, jsou prťavá, ale ta klaustrofobie je někdy mrcha...

+6/0
10.11.2014 12:09

M90i62c26h30a90l 62M84i77l69l60e33r 9816302289852

okenkove panely by byly v letadlech instalovany prave k zamezeni pocitu klaustrofobie.

Tohle znaji uz hodne dlouho ruzne lodni spolecnosti poradajici okruzni zamorske zajezdy lodi. Ve vnitrnich kabinach, ktere nemaji zadna okna, instaluji v jedne stene "falesne okno" se zaclonami kolem nebo zrcadlo v ramu ve tvaru okna. Nejnovejsi technologie je instalace podobneho panelu s displejem, co vidi kamera ve vyhledu na more - az na to ze panel ma uhlopricku 2.03m, jde od podlahy skoro az ke stropu a rikaji tomu "virtualni balkon". Viz

http://www.royalcaribbeanblog.com/2013/08/05/everything-we-know-about-virtual-balcony

+1/0
11.11.2014 3:20

J26a14n 68M64o36t16ů33r84e93k 7170832901639

Hmm, a co to dát i do MHD a promítat video z letu? :)

+7/0
10.11.2014 11:49

R98o31b43e32r95t 33Š49i63m68e75č20e50k 6425411748738

to je ale úchylný :)

+2/−1
10.11.2014 11:16

J82a95n 59N68o67v63á80k 8137166276

Úchylárny já rád. Ale ne tak vysoko. ;-)

0/0
24.11.2014 20:09

J14a35n 35M19o95t16ů68r76e93k 7770952341609

...... aneb kino ve vzduchu.....

0/0
10.11.2014 11:14

J86a94n 88M91o63t14ů95r60e95k 7820522611419

A když bude zataženo, tak tam pustí video s minulého letu .... :)

+21/−1
10.11.2014 11:14

J19a18n 67P48š61e75n68i25č30k43a 2460648493832

A kdyz poleti raketa BUK ....

+2/−1
10.11.2014 14:47

A40d46o35l16f 95Ř87í28h62a 7438175752846

Tak tě to už nemusí zajímat:-)

+6/0
10.11.2014 14:54
Foto

M23a23r62e98k 39B74a23š22i62s17t45a 7833692383840

Myslíš jak se bude přibližovat Ukrajinská stíhačka, že ju piloti zoomnou aby se cestující kochali?

+1/−1
13.11.2014 11:18

L97u21d36ě73k 71F30u67x41a 9216220514157

;-D A až bude ta stíhačka střílet z boku do kabiny, jako bude muset mít kadenci aby trefila cíl letící 989Km/h?:-) Jak rychle vystřelené po sobě musí ty kulky být, aby byly 15cm od sebe?

+1/0
14.11.2014 15:59

O35t35o 22N29o48v85ý 7278671915399

ta ta ta ta ta ta ta ta ta

0/0
20.11.2014 17:48

J17a29n 83N64o20v18á27k 8337716976

Teď jste nám zase připomněl tu kauzu o tom, že Rusové používají naše ďábelské západní technologie jako je Photoshop. :-)

0/0
24.11.2014 20:15

J60a13n 58M34o58t19ů64r58e49k 7510412411969

Pak už je jen otázka, proč kvůli tomu letět letadlem a nenalepit si to doma na stěny...

+2/0
10.11.2014 11:13

V63i10t70a 56K80a19b71o49u88r98e79k 4520430432648

Nelétá se kvůli výhledu ale spíš kvůli potřebě se dostat na určité místo ;-)

+12/0
10.11.2014 11:16

R11o83m76a10n 13P33o81l62á36k 7602261893605

No třeba kvůli tomu, aby jste nemusel jet vlakem, nebo pěšky. ;-)

+3/0
10.11.2014 11:16

J68a58n 37M80o66t76ů51r32e22k 7540262621249

Ale v tom vlaku by se toto dalo aplikovat také, ne? :)

+1/0
10.11.2014 11:48

I27v50a41n18k45a 58P38o21s25p16í86š39i57l30o62v96á 8464748272827

Není to nic nového, navíc tenhle koncept vypadá lépe :)

https://www.youtube.com/watch?v=Q5K1ZDs-li0

+1/0
10.11.2014 11:09

V20i32t97a 48K20a92b15o62u96r34e41k 4530870572168

A budou i na podlaze? ;-D

+1/0
10.11.2014 11:04

O29n47d19r19e84j 81F24l19i29d25r 3655600888217

Podle nekterejch navrhu co se motaj na webu......ano. A ja doufam ze jo, bude to super

0/0
10.11.2014 14:00

J74i90ř91í 29B25o49č98e67k 6301844475203

American Airlines v 70.letech zavedly pohled z kamery. po nehodě v Chicagu v roce 79 z toho rycgle vycouvaly

+2/−2
10.11.2014 10:03

M27i27c19h52a89l 15M26i76l73l48e39r 9556782729102

asi se tedy budes divit, ze dnes je mozne v letadlech na delsich trasach, na sve vlastni obrazovce, bezne zvolit pohled z kamery a ze je to mezi cestujicicmi popularni. Zalezi samozrejme na aerolince a typu letadla, ale napr. Emirates davaji moznost 3 zaberu

pohled z kokpitu vpred,

pohled vpred z kamery umistene na ocase (nejlepsi)

pohled z kamery mirici primo dolu pod letadlo

+2/0
11.11.2014 2:57

V47l26a33d10i72m88í95r 46F44l29é78g96l 5657865134974

pošly link R^;-)

0/0
12.11.2014 20:41

P19a51v63e95l 76R98e12z97n56i17c98e16k 3575234274802

souhlasim s vami..  a hlavne behem vzletu a pristani je uplne supr si mezi temito kamerami prepinat ;)

0/0
19.11.2014 14:28
Foto

P85a93v29e93l 29F47r31u85m26e53r29t 5567534697958

"A pokud by už pasažéry výhledy znudily, mohou displeje například ztmavnout, aby jim pomohly usnout."

Takže kdo bude chtít spát, projekci vypne, a kdo se bude chtít kochat, nechá to zapnuté? Co mi na tom sakra nesedí? ;-D Aha už vím, budou muset být 2 paralelní lety v časy se dvěma stavy vypnuto a zapnuto. Aneb ptákovina na entou.

0/0
10.11.2014 10:02

L96á76ď81a 52V51r80a63n58ý 7838308568117

Při dálkových letech i dnes máte spánek "poviný".

0/0
10.11.2014 10:17

M90i49c38h45a23l 30M82i48l16l27e14r 9886562439582

NIKDO NEMA POVINNY spanek pri dalkovych letech.

V kabine sice po odklizeni tacu s jidlem vypnou svetla, ale kdo chce, rozsviti si osobni lampicku v konzole nad sebou, ktera je nasmerovana pouze na jeho sedadlo, aby mohl treba cist.

Kdo chce, diva se na svuj osobni monitor na jeden z mnoha poradu zabavniho systemu.

Kdo sedi u okna a nechce mit stazenou roletku, at je venku jakakoliv denni nebo nocni doba, nemusi. A kdo se chce jit protahnout do volneho prostou u jednoho z vychodu a zacvicit si, udela prave tak.

+2/0
11.11.2014 3:12

M55i23c84h53a36l 60M54i45l61l25e49r 9976422519482

8-o8-o8-o

Nevim, co na tom nechapes. Asi jsi nikdy neletel letadlem, v nemz maji cestujici na sve osobni obrazovce, umistene na sedadle pred nimi, moznost sledovat prubeh cesty z kamer umistenych v kokpitu, pod letadlem a na ocase letadla. Kazdy z nich ma moznost zvolit ktery pohled chce, nebo prepnout na jeden z mnoha zabavnych poradu/filmu nebi proste system vypnout = "nechat obrazovku ztmavnout" a spat.

Tyhle projektovane "okenkove panely" nejsou nic jineho, nez stejny system. Bud se chces divat- nechas zapnute, divat se nechces - vypnes a tvoje obrazovka zhasne, ale neovlivni to obrazovky jinych cestujicich.

U vas doma vam televize bezi porad protoze ty nechapes jak ji vypnout a nedochazi ti, ze kdyz vypnes tuto, nekdo jiny u vas doma bude moci nadale sledovat stejny porad na jinem televizoru?

0/0
11.11.2014 3:07

P40e70t62r 10B39o25c82e37k 7166242330813

Taky bych se chtěl takto živit vymýšlením kravin.... (nejlépe za miliony dolarů) ;-D;-D;-D

0/−2
10.11.2014 9:47

P43a46v34e76l 73R12e49z70n10i87c85e47k 3235774894772

a co vam brani v tom se tim tedy zivit?

0/0
19.11.2014 14:47

P67e66t97r 17B83o61c50e25k 7726942540823

Blbec co by mě platil.... ;-D;-D;-D

0/0
19.11.2014 15:20

J69i69ř98í 53Ř40e21h79o48ř 9558638956278

zajímavé ale do praxe se to dostane v následující podobě: 1.Obrazovky budou pouze v přibližné velikosti současných okének. Budou to tedy klasické obrazovky, jaké už jsou nyní na sedadlech. 2. Všechny budou vysílat stejný obraz z jedné kamery. Protože není důvod, aby každá obrazovka měla svojí kameru zvnějšku trupu. Jedna souvislá obrazovka tak jak je to na videu není možná, jak už tu v diskuzi někdo zmínil. Z důvodu potřeby stovky kamer. A vypočítávání jakéhosi panoramatického videoobrazu. 3. Ten obraz na obrazovkách ani nebude muset být online z letu. Stačí když to natočí jednou za ideálního počasí. Takže to bude prostě video. 4. Takže jde jen o zrušení okének a zvýšení počtu obrazovek a zlepšení konstrukce letadla.

+9/−1
10.11.2014 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.