Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy si půjčily pět miliard, mají z nich splatit kratší úvěry

České dráhy výrazně ušetří na splátkách úroků ze svých dluhopisů a úvěrů. Firma úspěšně prodala investorům své dluhopisy v hodnotě 180 milionů eur, tedy zhruba pěti miliard korun. Úrok je jedním z nejlevnějších, jakého dráhy dosud v historii dosáhly. Současně jde i o nejdéle splatné dluhopisy firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a20n 23S89e88d97l79á92k 9452567516354

http://finance.idnes.cz/serial-blba-blondyna-klin-klinem-dat-/viteze.aspx?c=A141027_155206_viteze_sov

0/0
11.11.2014 22:49

R35a50d75e49k 44J61a58n81a60t20a 9705136244302

Pokud nevídíte rozdíl, pak to s vaší finační gramotností není valné.

Napovím - "blbá blondýna" nesplácí, ČD splácí. "blbá blondýna" si bere drahé a čím další úvěry (tak jak je postupně stále rizikovějšícm klientem), ČD si nyní naopak berou nyní úvěry levnější a proto se vyplatí jimi ty staré nahradit. U fyzických osob by se to spíše dalo přirovnat k http://www.csas.cz/banka/nav/osobni-finance/konsolidace-pujcek/o-produktu-d00018846

0/0
11.11.2014 23:49

V37í11t 20H77r71a91d94i54l 2524145771162

Příjde mi to jako ekonomicky vydařený krok... O vytloukání klínu klínem tady nemůže být rohodně řeč, protože úroková sazba dluhopisů a úvěrů je diametrálně někde jinde... O celkové zadluženosti ČD si myslím svoje, ale při naši hustoťe traťových spojů to nemůže být výdělečná společnost fungující bez dotací... Jen tak dále... R^

+4/0
10.11.2014 11:10

D94a76v69i96d 36Z82a96j56d19á13k 8255842920191

Uver vytloukat uverem?Trosku mi to pripomina nekonecne diskusec o financni gramotnosti nasich obyvatel.

+5/−5
10.11.2014 5:53

M30a97r71e98k 52B86e73n76d52a 5914354786795

To je takzvaná Řecká cesta.

0/0
10.11.2014 6:59

L43a29d80i97s71l70a37v 65P80a21s62t83o87r15e67k 1213337848345

Dražší úvěr "vytloukat" tím levnějším Zajdo je racionální. ;-)

+9/0
10.11.2014 7:27

M83i62r71e95k 81Z53á61v90o41d27n34ý 7772717570128

Pokud to dopomůže k tomuto cíli: "Zadlužení skupiny má kulminovat letos, od příštího roku postupně klesat.", tak proč ne?

+2/0
10.11.2014 7:30

L63i36b37o15r 53H24o65s52a48k 3865192254646

Jo, kourit prestanu az od zitrka. Dnes kulminuju :-D

0/0
10.11.2014 8:33

L80u15d65ě28k 16K10r94á27l 9707337973542

státní firma  dluží 35 mld korun? ježiš kde to jsme?

+7/−3
9.11.2014 22:49

R19o78m94a47n 56P43o90l35á84č51e41k 5826289415

Stát dluží bilion. Takže v limitu ;-D

+4/0
9.11.2014 23:03

R20a28d19e33k 19J72a37n96a20t36a 9615166704702

Pokud jsou tyto úvěry použity na omlazování základního výrobního prostředku (tj. železničních souprav), což jsou, pak je to v pořádku. Jen se tím vnitřní dluh (průměrné stáří vozidel nad polovinou životnosti) mění v úvěr.

Celová zadluženost ČD v poměru k aktivům se pohybuje kolem 55%. Což není zas taková katastrofa, mnoho českých "hypotékařů" je zadluženo mnohem více (70% i 80% hypotéky ...).

+9/−1
9.11.2014 23:09

J62o84h91a12n 38Z60i43n44g69e14l 2911525286881

Jenže tady je hned v nadpisu řečeno, že České dráhy tím splatí jiné úvěry. Což už tak dobře není. Na ty se mělo vydělat tím, co bylo zaúvěrováno.

+2/−3
9.11.2014 23:35

R78o38m73a82n 98P73o88l75á17č47e24k 5356269225

Ale po přečtení článku je jasné, že to je výhodnější, než držet staré úvěry ;-)

+4/0
10.11.2014 0:39

M68a68r85t50i72n 29R72u10z58i39c53k67a 1972758576147

takova konsolidace...

0/0
10.11.2014 4:08

Z41d65e54n48ě27k 80G61l77a16s 7958808858775

...po devalvaci.

0/0
10.11.2014 5:49

M54i86r13o43s30l74a11v 28Z51i78k97m25u78n79d 7439383404753

Směšná částka, za tohle byste pořídil 700 vozů nasazovaných na EC = tlakostěsná skřň, klimatizace, rychlost 200 km/h ...

0/0
10.11.2014 19:12

L23i28b12o16r 57H80o77s94a87k 3165172434756

34 mld? To nikdy nesplati...

+2/−1
9.11.2014 22:27

A47l86e32x14a51n50d34r 76K11o55s85t89k85a 8552328476104

To není jejich cílem. Cílem je pohodově žít z dotací. Ale aspoň už lidi nevozí takovými dobytčáky.

+5/−6
9.11.2014 22:49

K28a49r75e29l 67N66a74s48t39o31u65p35i86l 3940201170131

Nepleteš si náhodou dotace s platbou za objednanou službu?

+5/0
10.11.2014 9:45

P60a38v56e75l 91K86r16e98u22z72i25g26e70r 7354550560869

ČD už jsou jak ta blbá blondýna. ;-D

+3/−2
9.11.2014 22:22

R86o66m66a56n 79P30o56l65á22č28e67k 5506239605

Proč? :-)

+1/0
9.11.2014 22:24

P74a81v82e94l 93K90r34e36u61z68i30g55e92r 7584310670959

Blbá Blondýna: Půjčila jsem si a ještě mi zbylo? (viz odkaz na článek dole v "kolotoči" - Najdete na iDNES.cz) Aneb vytloukání klínu klínem.

+2/−2
9.11.2014 22:30

R19o78m10a17n 52P50o56l79á17č10e19k 5786679475

Potom jsou blbé blondýny prakticky všechny instituce... Státy takhle fungují od USA po EU... Tenhle kolotoč je o tom, kdo dostane černého petra až se zastaví... Před pár lety si to vyzkoušeli investoři na Řecku a Islandu...

+5/0
9.11.2014 22:33

J57a97k21u49b 44Z86e39m61á64n61e60k 2154973351348

Taky se všechny státy topí v dluzích. Ale firmy by nemusely.

+3/0
9.11.2014 22:48

R36o96m43a53n 32P58o71l23á53č32e41k 5366249855

Když zůstanu v oboru, tak RJ i Leo má soupravy na leasing, takže taky jedou na dluh...

+8/0
9.11.2014 23:07

J90a24n 56L93a30k72o56m80ý 7181865805664

Když zůstaneme v oboru, RJ je vlastněna SA a ta dokáže vytvořit každý rok zisk a současně platit svoje dluhy (některé tedy s větším či menším zpožděním). Připomeneš mi roky kdy byly ČD ziskové (nikoliv provozně, ale skutečně)?

+2/−1
10.11.2014 1:04

J57o23s47e55f 47B51a30l55o80u12n 4750356455881

Můžete nam tady zdelit rok kdy by Regio Jet nebo Leo v zisku?

+1/0
10.11.2014 7:17

J84a84n 67L27a13k60o24m74ý 7731465145204

RegioJet je součástí Student Agency a ta i přes jeho ztrátu byla vždy v zisku. ČD jako takové jsou tím co Student Agency a mají pod sebou další dceřiné firmy, ovšem ony jako matka jsou v mínusu, osobní doprava je v mínusu, nákladní doprava je v mínusu...

0/0
10.11.2014 15:25

M76i61r77o54s88l55a72v 65Z10i57k74m96u83n88d 7159683154883

Jenže SA vytváří zisk v něčem jiném než je RJ. Ten je ve ztrátě a SA ji sanuje ...

0/0
10.11.2014 19:14

V48á31c57l41a86v 71R23o90s83e30n51b82e48r11g 6519367732687

Jde o to, že nové dluhopisy mají nižší úrokovou míru, než ty dosavadní. Nový dluh je tedy "levnější", zaplatí(me) z něj méně na úrocích.

+7/0
9.11.2014 22:38

R77a35d23e29k 62J79a88n36a19t70a 9435236544552

Ne, tohle opravdu není ono. Blbá blondýna si půjčuje stále více a na vysoký úrok, nejlépe tam, kde se "nedívají do registru".

Tady se jedná o refinancování úvěru - nahrazení několika úvěrů jiným o nižším úroku. Což je naopak postup, který banky nabízejí "blbým blondýnám", aby se dostaly z několika drahých spotřebitelských úvěrů.

+4/0
9.11.2014 23:03

R69o84m97a82n 61P45o73l15á41č97e70k 5526239275

Kdo si koupí dluhopisy, tak se do registrů právě kouká více než dost jinak by je za tyhle procenta nekoupili ;-).

Opravdu nevím v čem máte problém... Takhle funguje dnešní finanční společnost... Dyt to jsou jenom papírky;-D. FED a ECB rotačky točí dál a za pár let se u dolaru a eura škrtne nula a bude zase na pár let klid...

+1/−1
9.11.2014 23:14

J19a73n 55S56a24l46o90m78o75n 4289670771515

Prada, já tohle škrtání nul zažil v bývalé Jugolávii zrovna když sem tam byl na táboře. Z 2 000 000 denárů bylo rázem 2000 denárů a bylo vyřešeno. :-)

0/0
10.11.2014 9:17

T60o61m52á56š 69L74u94d22v63í13k 5680738383936

" své dluhopisy v hodnotě 180 milionů korun, tedy zhruba pěti miliard korun." Coto?

+5/0
9.11.2014 22:06
Foto

D71a93v25i57d 19K65r70á27s45e24n85s98k17ý 7647890197

No nic, to první číslo mělo být v eurech ;-D

+2/0
9.11.2014 22:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.