Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jel jsem na dvě směny. Práce a vysvětlování nesmyslů, říká exšéf ČD

Odvolaný šéf Českých drah Daniel Kurucz se domnívá, že za jeho koncem stojí hlavně problémy v komunikaci s ministrem dopravy Antonínem Prachařem. "Pan ministr bohužel nepochopil, že jsme akciová společnost a ne státní organizace," říká v rozhovoru. Změny ve společnosti podle něj budou na konci roku zajímat ratingovou agenturu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T74o70m88a77s 44N19o49v97o79t47n70y 3771686648539

A pro ty další nekoupené Railjety bylo využití nebo ne? Aby se pak nezjistilo, že jsme sice ušetřili "za nákup" (cenově výhodný), ale budou pak chybět soupravy/vagony a místo nich bude jezdit v lepším případně něco, co už dráhy mají, v horším se bude muset udělat výběrko pro zase nějakou neexistující předraženou soupravu od Škodovky.

+1/−1
12.11.2014 15:27

R64a30d88e62k 42J47a89n72a53t58a 9555816424162

Využítí by samozřejmě bylo. Na lince do Budapešti. Tím, že by se proložila s linkou do Vídně by vzniknul mezi Prahou, Brnem a Břeclaví hodinový interval Railjetů, tj. jednotná kvalita, jako produkt by to mnohem lépe vypadalo.

Jiná otázka samozřejmě je, zda je tato relace mezi třemi chudými zeměmi natolik komerčně zajímavá (či alespoň dotovaná), aby si zasloužila 100% podíl zcela nových souprav. To už opravdu nejsem schopen posudit ...

+2/0
12.11.2014 18:02

M94i49r44o84s82l67a73v 82Z83i19k24m48u26n91d 7389493804423

Jenže RailJet je závislý na zahraniční lokomotivě, která nemá v tuzemsku servisní základnu, klasickou soupravu odtáhnete čímkoli, u RJ jste namydlený. Kupovat RJ byla chyba, klasickou soupravu posílíte přidáním dalších vozů, u RJ musíte nechat lidi stát. Technicky lze k RJ vozy přidat, ale ...

0/−2
12.11.2014 18:08

R77a11d53e13k 66J96a55n32a84t96a 9455286884362

Technicky lze vozy nejen přidat, ale i vložit další railjetové. Závislost na lokomotivě je menší, než je závislost vozů 971+071 na 471.

+1/0
12.11.2014 20:00

P16e91t84r 96C36u91ř84í95n 1793804461781

Vyhodil a hned končí sám. Kurucz byl zřejmě překážkou pro nějaké kšefty.

+7/0
12.11.2014 11:39

T47o93m31a96s 44V13a77r22g14a 1415614916825

vidím že pan exšéf si tady udělal celkem slušný píárko. dobře pro něj.

0/−1
12.11.2014 11:30

R46a39d60e82k 75J47a64n30a87t41a 9345176404222

Od takového rozhovoru se snad nic jiného ani čekat nedá.

0/−1
12.11.2014 18:05

D87a56v80i31d 71P66e86c58a 1615114861626

Dejme tomu, že se tam Babišovi dostal pan  Prachař a pan  Kurucz. Otázka je, jak mohl Prachař tak tlačit na to, aby ČD Cargo (potažmo stát) tak nevýhodně odkoupil halu v Lovosicích od developera. De facto to zavání tím, že někteří ministři ANO chtějí krást státní peníze, nebo aspoň nahrávat známým.

+1/−1
12.11.2014 10:52

J41a49k75u32b 73V39r92b24a 4899624348231

nejste doufam prekvapen a nemyslite si, ze se jedna pouze o ministry ANO? ;-)

+3/−1
12.11.2014 10:59

J13a43r80o57m59i61r 95M89a13r90e89s 8650334195880

Kurucz je podle me machr a davam mu palec nahoru R^. Cesky stat potrebuje vic takovych manazeru, kteri se neboji ukazat politikum prostrednicek i za cenu toho ze budou ze strany statu medialne spineni. A navic nema potrebu se nijak snizovat vulgarnim vyjadrovanim nebo kydanim hnoje na druhou stranu. Proste to jednoduse slusne vysvetlil a kazdy rozumny clovek si udela predstavu....

+18/0
12.11.2014 10:25

J35a94k86u76b 59S94o23l15č24á53n64y 3668939242250

Tak zkusíme počítat? Která firma na Lovosicku nyní rozšiřuje provozy? Lovochemie/Preol ... a kdo tedy bude potřebovat skladovací prostory pro hnojiva apod. A komu tyto firmy patří? Hádáte správně, nějakému Babišovi.

+4/−1
12.11.2014 10:24

D32a35v32i66d 27P37e84c38a 1975104141956

spíš se ptejte, kdo za halu měl platit a komu....Vaše domněnka může být správná, ale až ve druhé řadě.

0/0
12.11.2014 10:54

I59v50a59n 20D97ř63í49m67a29l 9127846732277

Vaše domněnka je také správná, ale žel bohu obecně známá. Ale zkusím se podívat do "portmonky", zda nemůžu těmto vládním podnikatelům ještě více přispět alespoň několika dalšími drobnými mincemi.

0/0
12.11.2014 11:08

J89a37n 66S14ů93r93a 4125753863672

Tak až budete počítat, běžte se do té haly podívat a zkuste se zeptat, proč je i přes pronajímání části prostor zdarma nezaplněná.

0/0
12.11.2014 21:18

Z63d42e65n91ě61k 49Z65a88b75a54v97a 1622644636434

Kuruc zapomněl na 3. možnost - je to státní akciovka - a holt MD je hlavní akcionář - resp. vykonává jeho práva...;-)

0/−3
12.11.2014 10:20

R66a13d53e55k 95J30a49n57a48t37a 9985276344132

To jo, ale ani v takovém případě ministr neúkoluje ředitele. Na to jsou jiné mechanismy.

0/0
12.11.2014 18:07

L16a12d30i71s81l95a76v 41P71l87á27n62e23k 7180290281369

Prachař byl nejneschopnější a nejhloupější ministr. Prostě jen a jen "kádr".

+6/0
12.11.2014 9:43
Foto

B72r13o69n37i90s57l29a89v 47G23a83b27r63y61š 2312409841

Bohužel ještě je... :-/

0/0
12.11.2014 9:56
Foto

B69r52o77n90i82s67l65a34v 40G65a38b43r17y41š 2382299111

Aha, tak už není. :-) Jsem o hodinu opožděn.

+3/0
12.11.2014 9:57

N36i24k63o75l24a54j 10M80a44l81í92k 5244183360941

Tak a Prachař už taky skončil :D a má to!

0/0
12.11.2014 9:28

M31i37r47o75s50l45a89v 44M14e13t59e91l90k56a 5391810554964

Odvolal a sám odstoupil,takže splnil zadání,nebo?myslím pana Prachaře.

+1/0
12.11.2014 9:14
Foto

B62r34o17n76i19s54l97a77v 19G47a84b72r19y32š 2382429211

Aspoň je jasné, proč jsou ČD vždycky v takovém průšvihu. Ne, protože ČD, ale protože ministerstvo. Jezdím s nimi docela rád, mají dobrou technologii provozu, ale jsou to díky ministrovi velmi špatní hospodáři s velmi špatným vedením.

+4/−1
12.11.2014 9:12

V78l92a61s78t64i46m78i59l 72S64v61o19b34o14d98a 7463278545124

Ne, protože to je podělanej státem dotovanej a různými státními opatřeními vysoce monopolizovanej moloch!

+1/−4
12.11.2014 9:28
Foto

B87r54o28n92i77s72l35a51v 59G41a92b37r62y57š 2452609881

To je názor odborníka nebo laika, který jel pětkrát v životě vlakem?

+4/0
12.11.2014 9:31

V92l27a96s86t37i26m45i89l 45S67v84o43b84o35d91a 7763368545654

V podstatě odborníka, neboť jsem pár let ve volném čase velmi usilovně studoval ekonomii (dnes již pouze trochu). Vlakem nejezdím sice denně, ale takřka denně po dobu již mnoha let (nemám ŘP, nemám auto).

0/−3
12.11.2014 10:36
Foto

B60r10o82n16i39s94l29a28v 78G36a98b60r87y53š 2202529981

A já jsem vystudoval železnici na VŠ. Ekonom nejsem, jsem technik a technolog. Ale to, že jsou ČD špatní hospodáři, jsem už napsal. Líbí se mi prostě ta jejich technologie, především ITJŘ. Já sice řidičák mám, ale jen z prestiže. Nepotřebuju ho, nepotřebuju ani auto. Vlakem nejezdím denně, ale za posledních 10 let jsem schopen posoudit, jestli se železniční doprava zlepšila nebo ne. Navíc píšu článek, kde analyzuju železniční dopravu na Ostravsku za posledních 25 let. A i pro mě je překvapení, o kolik se navýšily výkony.

+2/0
12.11.2014 10:43

V57l24a60s37t81i12m42i14l 50S18v73o15b11o60d36a 7133788105884

No a kde teda spolu nesouhlasíme? Já jen psal, že to není kvůli ministrovi, ale kvůli tomu, co jsem napsal. A změny, které musí nastat, aby to tak již nebylo, nedokáže prosadit jen ministr.

0/0
12.11.2014 14:14
Foto

B20r21o67n91i17s97l66a63v 46G17a95b89r74y81š 2912299211

No..., asi nějaký informační šum ;-D. Podle mě to tak je. ČD nejsou v takovém stavu jen proto, že to jsou ČD. Podle mě za to může i to, že ČD jsou řízeny ministerstvem. Jen díky němu jsou ČD v takových průšvizích. Pokud ředitel neudělá, co ministr chce, okamžitě jde pryč. Aspoň takhle to chápu já.

0/0
12.11.2014 14:21

M93i37r77o96s50l11a87v 86Z54i22k77m74u71n57d 7189523304423

Tak jako DB AG, SBB AG ... úspěch těchto společností spočívá v tom, že se tam nemění šéf každých 9 měsíců, jako se dělo před 20 - 24 lety ... (1993 - Kunst, Stráský, Šíp [jako zmocněnci vlády], 1995 tři generální ředitelé : Šíp, Bazala, Mládek)

+1/0
12.11.2014 12:12

J86o88s32e52f 39K25u47b95e96š 9535285989324

Každý dopravce v závazku veřejné služby je dotován. A to i autobus... Ale kopat je v módě (a to ne že bych chtěl ČD nějak obhajovat)

0/0
12.11.2014 22:59

D18a40v24i18d 50P31e90c69a 1195784151626

privatizovat

0/−2
12.11.2014 10:55
Foto

B84r88o87n73i58s86l46a53v 48G14a39b87r51y97š 2622599531

Myslíte, že by to pomohlo?

+1/0
12.11.2014 11:23

J14a43k67u54b 89V68r43b56a 4489674318381

statnimu rozpoctu urcite

0/0
12.11.2014 12:34

M72i76r19o27s88l54a35v 59Z31i47k66m80u55n82d 7149113364663

ČD jsou zprivatizovány více jak 10 let ... privatizace proběhla zvláštním zákonem, který "udělal" z ČD akciovku. Podobné zvláštní zákony byly přijaty v Německu (privatizace DB) a ve Švýcarsku (privatizace SBB). Analogie pak v Itálii, Rakousku ...

+1/0
12.11.2014 12:19

L52u68k41a25s 15P45e46l17c 1946303535263

Hmmm, zajímavý rozhovor. Akorát mi tam chybí jedna malinkatá informace, a sice že ministr dopravy je ze strany ANO !! Takže jak by řekl klasik - LIDÉ BDĚTE !!

+1/−1
12.11.2014 9:09

V19l29a25s24t75i36m30i70l 61S53v36o10b31o65d76a 7853988165634

Kukuč tam dřel na dvě směny... v týdnu :-D. Jinak jsou akciovky a akciovky, DPP je taky akciovka, ze 3/4 živená státem, ČD je něco podobného, prostě akciovky hadr :-D.

0/−3
12.11.2014 9:04

M42a30r81t24i61n 96N57o71v73o80t81n59ý 3156156141384

A co jste vlastně chtěl svým příspěvkem říci?

+5/0
12.11.2014 9:11

P46e65t40r 17Ž76á79k 1648152975419

sám neví

+4/0
12.11.2014 9:21

V41l92a49s67t59i18m87i65l 20S95v37o14b62o27d28a 7643568885794

Ty mi vidíš do hlavy? :-D

0/0
12.11.2014 9:25

J93a30k93u26b 36V40r30b67a 4989864628651

co v hlave, to na jazyku :-P

+2/0
12.11.2014 9:28

V76l26a29s64t63i31m15i31l 72S70v49o93b18o11d42a 7133238875224

Chtěl jsem tím říci, že Kukuč minimálně machruje, v horším případě vůbec neví, o čem mluví ;-).

0/−4
12.11.2014 9:22

J33a74n 35M14o20h46y76l22a 6372399499871

Jestli ano, alespoň nejste sám.

0/0
12.11.2014 9:41

M78a57r40t60i87n 42N61o64v42o50t67n16ý 3326806101184

Tak to jste moc nevylepšil.

0/0
12.11.2014 10:42

P35a97v26e54l 20Z74a39h89r51a21d18n27í85k 6186778911336

aspoň bude mít dost času a bude moci v klidu trénovat basket :-)  na ten je odborník stoprocentně ;-D

+2/0
12.11.2014 8:47

A81r70t45u77r 50N53o69v61a33k 6782817173283

Pana Kuruzc je další odborník typ brouk Pytlík, co předtím řídil chemičku Synthesii, tam se zeptejte jaký to byl odborník;-D a pak zase železnici a příště by mohl zachraňovat ČSA;-D. Proč si ho ani Babiš nenechal v Synthesii když je takový úspěšný pracant?

+1/−14
12.11.2014 8:35

J81a39k46u68b 86V39r22b94a 4779144288491

a koho se mame v te synhesii zeptat? pro lopaty je topmanager vzdycky "odbornik". a typl bych si, ze ho babis poslal na zeleznici aby rozsiril svou sferu vlivu, co myslite?

+8/−1
12.11.2014 8:40

J19a76k33u43b 77V33r71b75a 4829494208631

tipl

0/0
12.11.2014 8:40

M39i84r53o56s92l85a94v 56M82e32t39e78l80k27a 5311480794374

pane Nováku,když plivat,tak konkrétně. Jedna paní povídala mě neuspokojí.

+3/0
12.11.2014 8:44

M14a66r27t37i41n 76N45o27v55o54t20n40ý 3456416281824

Proč, to nevíte ani vy. Ale je to naznačeno v tomto článku:

Šéf Synthesie dostal firmu do zisku. A pak mu řekli: Končíš

Zdroj:http://pardubice.idnes.cz/konec-generalni-reditel-synthesie-pardubice-dan-kurucz-pin-/pardubice-zpravy.aspx?c=A130404_1912668_pardubice-zpravy_mt

+8/0
12.11.2014 8:45

M38i12r84o65s12l90a18v 71M66e85t47e54l62k59a 5121330954544

ještě dovětek,udivuje mě,že je tak neschopný a je o něho zájem,že by to byla bývalá struktura,jak to tu někteří odůvodňují?;-D třeba nám to pane Nováku přiblížíte.

+2/−1
12.11.2014 8:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.