Diskuze

Praha řeší náhradu za „žabotlamy“. Zvažuje nákup příměstských panterů

Pražský organizátor veřejné dopravy Ropid začal vymýšlet, jaké vlaky by mohly nahradit půl století staré pantografové jednotky na příměstských tratích. Vlaky, železniční veřejností přezdívané žabotlamy, totiž už dávno neodpovídají požadavkům na cestování ve 21. století. Současně s Dráhami chystá i rekonstrukci patrových vozů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Za mě snad raději žabotlamy a Bmto. Nikdo vás neruší hlasitým překřikováním do mobilu, nemusíte poslouchat stupidní hovory o manikúře apod. Ale to je vedlejší. V žabotlamu se mi nikdy nestalo, že by nefungovala klimatizace. Takhle jsme nastoupili v Řevnicích do vlaku sestaveného ze dvou spřažených CityElefantů - a ve vagonu bylo 39°C a nedýchatelný vzduch. Prošel průvodčí a omlouval se, že je tam porucha klimatizace, ale že ve druhé jednotce funguje. Super, přesunuli jsme se na další zastávce. A ejhle, ve vagonu bylo 16°C. Venku bylo příjemné letní odpoledne, teplota 23°C. Tak blbě mi už dlouho nebylo...

0 0
možnosti
JT

J59o82s42e38f 42T69r69ö27g75l

17. 11. 2014 0:19

V příměstské dopravě by se daly ještě úspory najít. Např. ježdění CityElefntů z Prahy až do Ústí je pusté plýtvání, vlak se naplní jen mezi Prahou a Kralupy, z Vraňan do Lovosic veze v podstatě jen vzduch, z Lovosic do ÚL se zase jakž takž naplní, ale i tady by stačila méně kapaciní jednotka.

Dále by se na některých tratích dalo uvažovat o zrychleném pásmovém provozu. Např. na trati na Kolín by stačilo točit všudezastavující vlaky v 15-minutovém intervalu jen mezi Prahou a Poříčany. Pro cesty dále by se dala udělat méně-kapacitní "zrychlenka", která by většinu zastávek až do Poříčan projela a dále zastavovala všude. Na zrychlenku by stačilo méněkapacitní vozidlo (sólo CityElefant, přezdívaný též ešus) a navíc by se častěji otočilo, dvoješus by stačil jen do těch Poíčan. V sumě by se soupravy ušetřily.

1 0
možnosti
RJ

"na trati na Kolín by stačilo točit všudezastavující vlaky v 15-minutovém intervalu jen mezi Prahou a Poříčany"

těžko. ostatní (dálkové) vlaky by kvůli takovým osobákům neprojely nebo byly zdržovány. holt tu nemáme čtyř a vícekolejné tratě jeko v Německu. Ale daly by se zavés spěšňáky Praha-Kolín, které by stavěly jen naprosto minimálně. To by zabránilo přeplňování EC a R mezi Prahou a Kolínem.

1 0
možnosti
HB

H17a27n66a 85B47í38z10o36v12á

14. 11. 2014 16:17

Panťáky mají oproti elefantům jednu obrovskou výhodu: je v nich takový randál, že je zaručeno, že nebudete celou cestu rušeni nevychovanci, kteří bez kapky studu nutí celý vagon lidí poslouchat jejich stupidní telefonní hovory, kterými si krátí dlouhou chvíli.

10 0
možnosti
FK

Vždycky a jenom Panťák. Tyhle novotvary si vymýšlejí jenom ladí, aby se odlišili. Je teda fakt že jsem na stejné vozidlo slyšel i přezdívku porno....

0 9
možnosti
AK

Nemyslíte náhodou šukafon? Ale to je "trošičku" jiný vláček.

3 0
možnosti
Foto

I16v93a95n 37M91a19r35e18k

14. 11. 2014 14:44

Moje sestra se po pěti letech rozhodla navštívit letos na "Dušičky" rodnou Moravu.Den předem si zakoupila lístek i s místenkou na rychlík z Prahy do Luhačovic. Na druhý optimisticky nasedla v Kralupech do Žabotlamu ale ten na následující zastávce definitivně vykapal,navíc si mašinfíra při pokusu o opravu tohoto stroje zlomil palec ,takže nakonec sice přibyla do svého rodného městečka ale se čtyřhodinovým spožděním ! ! ! 8-o

1 1
možnosti
MK

Žabotlam je kult. Ale k denním ježdění to opravdu není. Přeci jenom, dnes už cestující požadují vyšší komfort, než má dobytek transportovaný na porážku ......

6 1
možnosti
HB

H46a15n74a 86B66í71z53o32v29á

14. 11. 2014 16:13

Jako dobytek na porážku si připadám v přeplněných vagonech a je úplně jedno, jak jsou staré.

3 1
možnosti
OM

Pro příměstskou dopravu by byly potřeba spíš nějaké lehké a svižné motoráky, do kterých se rychle a snadno nastoupí a které budou laciné a jednoduché na údržbu.

1 16
možnosti
Foto

Jo určitě, na hlavní elektrifikované trati provozovat naftové motoráky by byla fakt výhra. Nehledě na to, aby pobrali ranní masy cestujících ,tak by těch motoráků muselo jet za sebou aspoň 10. ;-D

Jinak do elefantů s jejich širokými nízkopodlažními vstupy se vám špatně a pomalu nastupuje? Co byste chtěl, aby vás tam nanášeli na lopatě? ;-D A akcelerace elektrických jednotek se vám zdá taky malá? O ekologii nemluvě.

17 0
možnosti
JN

J71o57s36e88f 27N32o87v77á33k

14. 11. 2014 12:18

"Neodpovídají požadavkům cestování 21.století". A to prosím v jakém parametru? Jezdí, odvezou, dovezou, lidí není víc, než za totáče, jezdí spoje častěji. Proč prostě nenapsat, že je potřeba utratit peníze. Nebo, že lidi jsou rozežraní a chtějí jezdit v novém. Pokud je to rozbité a nejde to opravit, tak prosím. Ale jen proto, že někdo řekne, že "neodpovídá standartům 21.století", to je Zemanovina

5 23
možnosti
PS

Kdy jste s tím panťákem jel naposledy? Já se s ním najezdil léta. A když na mou trasu místo nich nasadili Elefanty, tak to byla pro mě jako změna ze 3. třídy (ty lavice panťáku byly opravdu tvrdé jak prkno) do 1. Standardem 21. století by mělo být, jestli tyto vlaky ještě opravdu jezdí a musí jezdit, aby dráhy na ně nabídly cestujícím slevu.

6 1
možnosti
JP

Já teda nevim, ale pro mě to byl vždycky panťák...

6 0
možnosti
OJ

dvoupatrové vozy jsou v příměstské dopravě fajn - určitě lepších 5 dvoupatrových vagonů než 10 normálních - takový vlak je už moc dlouhý (tak dlouhá nástupiště v S-kových stanicích nejspíš vůbec nejsou)

7 2
možnosti
JD

Máte v úvaze zásadní chybu. Co se vejde do 5 dvoupodlažních (ne dvoupatrových) vozů vůbec nepotřebuje 10 normálních.

Míst k sezení ve 3vozovém dvoupodlažním elefantu: 310.

Míst k sezení ve 4vozovém jednopodlažním žabotlamu: 294-300.

0 0
možnosti