Diskuze
Sto tisíc lidí bude dál cestovat skoro zadarmo. Stát prodloužil režijky
Děkujeme za pochopení.
V42l57a85s91t26i70m81i39l 44F41i21a60l30a
Všude na světě jsou vlaky dotovány. Jen u nás chceme moderní vlaky, ale aby byly soběstačný a když chcou zdražit lístek tak zase povyk. Víte jak by byl drahý lístek na TGV(např), kdyby stát nedotoval?
Pak to můžeme rovnou zrušit, protože vlakem by nikdo nejezdil.
Podotýkám že Jančurovi i Leo expresu stát taky dává dotace.
L29u92k65á89š 63S96l72á98n77s43k95ý
Ne, stát nedává dotace ani RJ ani Leo.
Dává jim kompenzace za slevy, které jim stát nařídil. To je celkem rozdíl.
V52l20a24s51t31i39m65i21l 31F33i11a96l66a
Dřív reži fungovala (pamatuju), že se vydala jízdenka a majitel režii zaplatil daň z té jedné konkrétní jízdenky. Dnešní výše 1.000 za rok není moc zadarmo.
Průměrovat se to nedá a už vůbec se nedá říci že všichni majitelé jezdí vlakem, nebo že snad má hodnotu 20.000 to jsou prvotřídní bláboly z kategorie pravda je buď bílá nebo černá.
Ale zase se ukazuje ukaž červený hadr a býk ví kam má funět.
P61a56v30e29l 57K28u29c90h30t87a
Pokud vím, můj děd byl u dráhy od r.1926, tj. za vychvalované 1.republiky a měl režijku pro sebe, rodinu, režijní uhlí, slevy 50% na lanovky, slevu tuším 25% po r.1945 na autobusy ČSAD. Když jsem v 60.letech brigádničil v distribuci tisku, měli jsme všichni denní tisk zadarmo. Práci, Mladou frontu, Lidovky, Slovíčko a pochopitelně Ruďasa. Aby se to nekradlo, taky jeden z důvodů. To by byl dneska benefit cca stovku denně.
Každé zaměstnání má plusy i mínusy, často historické a nemusí být moudré vše osekat. Tímto řešením světovou špičku opravdu ale opravdu nedoženeme.
L70u27k23á20š 71S80l63á24n88s49k15ý
Opusťme historické souvislosti.
Má poskytování benefitů pro rodinné příslušníky ČD, a to doživotní, nějaký racionální důvod?
Nevím o jiném zaměstnavateli, který by dával takto štědré benefity pro rodinné příslušníky, a už vůbec ne doživotně.
Doživotní jsou maximálně výsluhy bezpečnostních složek, což se dá pochopit, riskují svůj život za ostatní.
M55í39l18a 15P74i10š38t95ě28l95á97k
Pan Skúra je asi velkým odpůrcem nádražáků, že. Zajímavý je, že mu nevadí, že ty samý výhody má i DP a tam toho po Praze projedou daleko víc jak na železnici.
J63a59k22u51b 11M59e51l46z82o77c95h
FIremní auto se mi při využívání pro soukromé účely taky daní (nemluvě o placení nafty za soukromé km), tak nevím, proč by se neměly danit i režijky, když už je musej mít. Je to prostě benefit stejně jako firemní auto ...
V25a16c27l21a24v 81H28a90j93e12k
mně z těch Vašich přízpěvku nějak uniká včem spočívá vliv režijek na cenu jízdného pro ostatní cestující. Náklady ČD to určitě nijak neovlivní.
V91a71c72l80a75v 55H12a15j37e21k
Zde se ozvítze něco o financování veřejné dopravy. není to asi v dnešní době zcela aktuální, ale obrázek o tom, jak se financuje osobní doprava to určitě poskytne. k613.fd.cvut.cz/storage/osnovy/14_pe_03_obsluznost.pdf
P26e85t61r 75N57i92v32n97i77c53k81ý
Zamětnanci - OK, ať mají režijku. Ale rozhodně ne rodinní příslušníci!
Ostatní, ať využívají komerčních slev.
A23l30a56n 27Ř38e97p66k43a
Rodinní příslušníci ať ji klidně mají, ale ti ostatní (hlavně na ministerstvu a ostatních organizacích) jí mít nemusí . Režijky jsou i dopravních podnicích a taky proti nim nikdo neremcá (nebo se o nich aspon nemluví :D)
M14i58r41o34s90l71a87v 48Z70i35k14m49u40n54d
A uvažovaná tržba by se snížila o výdaje na jízdné na pracovní cesty zaměstnanců, to by sice ČD platily samy sobě. Lze to vyřešit vydáváním volných jízdenek pro pracovní cesty, ale to znamená nárůst administrativy a taky to něco stojí ...
Takže jednodušší je, když zaměstnanci dotují svého zaměstnavatele tím, že si kupují za vlastní peníze jízdenku, kterou používají na pracovní cesty. Mimo jiné, podle interních údajů ČD si režijku nekupuje cca 50 % těch, co na mají nárok, protože prostě vlakem nejezdí, ani do práce ani jinak ... nebo projezdí za rok méně než tu tícku ...
Zvýšit plat o tícku znamená vyšší mzdové náklady zaměstnavatele o odvody na zdravotním a sociálním pojištění ... režijka je pro zaměstnavatele výhodnější než zvýšení platu ...
V66i78k38t53o51r 62N31á58r29o22ž49n30ý
Kolik lidí využívá režijku pro pracovní cesty ? Řada z nich vůbec nepracuje.
Režijky chápu jako benefit a rozumím mu. Ale nerozumím tomu , že jej mají pracovníci SŽDC nebo ČD Cargo nebo DÚ ..To mi hlava nebere.
Navíc v tom trochu cítím diskriminaci. Pracovník ČD Cargo získal režijku ještě za dob , kdy tento dopravce neexistoval a má ji dodnes...a nový pracovník ČD Cargo na ní nárok však nemá.... Je to podobné , jako kdyby si bývalý zaměstnanec pivovaru chodil i po deseti letech po ukočení pracovního poměru fasovat deputátní pivo....
J77a51n 26B62a46r57t45u71š32k61a
¨proč se nepíše o tom, že jsou tu mezinárodní dohody o vzájemné poskytování jízdních výhod? Jasně, pokud zrušíme režijní výhody pro "naše" a zahraniční železničáři budou i tak u nás jezdit ne-li zdarma, tak s podstatnou slevou...
M84a61r69t13i69n 53Š61t72r73o14s
Mě dycky pobaví, jak se řeší řežijky a ne výše platu. Ono by stačilo režijky zrušit, místo toho přihodit jednu tisícovku k platu a myslím, že by všichni byli spokojeni- běžní lidé by železničářům nezáviděli (protože výše platu danch lidí tu evidentně nikoho nezajímá) a železničáři by měli víc peněz, z nichž určitě ne všechny by utratili za jízdné.
J50a67n 62M76a88z83ů55r13e21k
nejde mi o závist, ale o racionalitu. Je to asi stejný jako by CEZ prodával energii zaměstnancům za paušál třeba 3 tis ročně a za stejných podmínek to dal i zaměstnancům úklidové firmy co ji uklizi centrálu
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Ostře sledované sudy. Jak se v Koreji kousek od pláže skladuje jaderný odpad
Silný vítr zvedá mořské vlny, které se rozbíjejí o velké skály. Několik návštěvníků této turisticky...
ČNB může ještě snížit sazby. Pak už bude velmi opatrná, uvedl guvernér Michl
Česká národní banka (ČNB) příští týden možná ještě sníží úrokové sazby. Poté ale bude k dalšímu...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Portál iDNES.cz čte od nepaměti. Petr je dalším výhercem týdenní Megahry
Jarní Megahra o peněžní prémie na portálu iDNES.cz pokračuje a po pondělím losování má již pátého...