Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sto tisíc lidí bude dál cestovat skoro zadarmo. Stát prodloužil režijky

Končící ministr dopravy Antonín Prachař zajistil více než sto tisícům lidí velmi výhodné cestování vlaky na další tři roky. Doplácet na něj budou České dráhy. S odboráři se dohodl na tom, že režijní průkazy pro neomezené cestování budou stát maximálně tisíc korun ročně. Stejnou jízdenku přitom ČD nabízejí pro veřejnost za 20 tisíc Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40l84a36s43t15i90m94i95l 65F26i40a94l70a 1332571424

Všude na světě jsou vlaky dotovány. Jen u nás chceme moderní vlaky, ale aby byly soběstačný a když chcou zdražit lístek tak zase povyk. Víte jak by byl drahý lístek na TGV(např), kdyby stát nedotoval?

Pak to můžeme rovnou zrušit, protože vlakem by nikdo nejezdil.

Podotýkám že Jančurovi i Leo expresu stát taky dává dotace.

+5/−2
14.11.2014 17:47

L80u63k79á65š 29S28l61á49n62s76k48ý 4191503107876

Ne, stát nedává dotace ani RJ ani Leo.

Dává jim kompenzace za slevy, které jim stát nařídil. To je celkem rozdíl.

+8/−4
14.11.2014 17:49

P97e65t45r 75F16o17l62t42y26s 7505141570768

A taktéž je to s oněmi dotovanými vlaky... Stát drahám dává kompenzaci za vlaky, které si objednal (nařídil, aby jezdily). Cítíte ten rozdíl?

Mimochodem, proč se díky konkurenci ztrojnásobil objem peněz tekoucích do trasy mezi Prahou a Ostravou? Někde jsem četl čísla, že na slevových kompenzacích na té trati pro všechny vlaky + na platbách za vlaky EC a IC, které tam dnes jezdí komerčně se dala určitá částka (nepamatuju si už konkrétní číslo) a dnes ačkoli se dané vlaky přestaly objednávat a platit (což lze pocítit v úbytku a značném omezení jak spojů samotných, tak kapacity ve spojích, co zůstaly), tak na slevových kompenzacích na této trati se dnes dá trojnásobná částka, co tehdy čítal součet slevových kompenzací plus plateb za objednané spoje. Kde se stala chyba?

+2/−2
14.11.2014 21:42

V91l66a23s16t28i68m46i12l 78F60i85a21l33a 1852791374

Vy maniaku. Kompenzace je jine slovo pro dotace stejne jako socialni pojisteni jiny nazev pro zdaneni

0/0
14.11.2014 23:18

V52l84a54s64t38i41m39i35l 57F51i34a27l31a 1622241244

Dřív reži fungovala (pamatuju), že se vydala jízdenka a majitel režii zaplatil daň z té jedné konkrétní jízdenky. Dnešní výše 1.000 za rok není moc zadarmo.

Průměrovat se to nedá a už vůbec se nedá říci že všichni majitelé jezdí vlakem, nebo že snad má hodnotu 20.000 to jsou prvotřídní bláboly z kategorie pravda je buď bílá nebo černá.

Ale zase se ukazuje ukaž červený hadr a býk ví kam má funět.

+6/0
14.11.2014 17:37

P69a83v56e94l 63K42u90c80h63t85a 4286141597634

Pokud vím, můj děd byl u dráhy od r.1926, tj. za vychvalované 1.republiky a měl režijku pro sebe, rodinu, režijní uhlí, slevy 50% na lanovky, slevu tuším 25% po r.1945 na autobusy ČSAD. Když jsem v 60.letech brigádničil v distribuci tisku, měli jsme všichni denní tisk zadarmo. Práci, Mladou frontu, Lidovky, Slovíčko a pochopitelně Ruďasa. Aby se to nekradlo, taky jeden z důvodů. To by byl dneska benefit cca stovku denně. 

Každé zaměstnání má plusy i mínusy, často historické a nemusí být moudré vše osekat. Tímto řešením světovou špičku opravdu ale opravdu nedoženeme.

+7/0
14.11.2014 16:29

L82u31k81á15š 72S65l58á92n48s59k37ý 4871573757446

Opusťme historické souvislosti.

Má poskytování benefitů pro rodinné příslušníky ČD, a to doživotní, nějaký racionální důvod?

Nevím o jiném zaměstnavateli, který by dával takto štědré benefity pro rodinné příslušníky, a už vůbec ne doživotně.

Doživotní jsou maximálně výsluhy bezpečnostních složek, což se dá pochopit, riskují svůj život za ostatní.

+2/−7
14.11.2014 16:35

P29a80v26e45l 71K51u48c38h83t73a 4206921727114

Nejsem v těchto věcech specialista, dát nedat, zdanit nezdanit. Neznám ani situaci v sousedních vyspělých zemích - ale v podstatě celoevropské výhodné jízdné čerpá má vnučka po cestách Evropou, ale je zaměstnankyně, to je pravda. Jestliže dáte rodinným příslušníkům výhody, tak víc vlaků zpravidla nepojede a náklady se nezvýší. Další "problém" jsou důchodci - jezdím v Praze MHD po 65 zadarmo, v případě placení striktně cesty "za slevami do marketů" omezím a méně tam utratím. protože víc nemám.

+2/0
14.11.2014 16:53

R52a22d34e75k 92J68a13n44a25t89a 9585646764452

Naklady se mozna nezvysi, ale klesnou trzby. Treba synek zelwznicarw by nejspis do te skoly jezdil tak jako tak, ale CD by dostaly penize za jizdenku i kompenzaci od statu. Takhle maji jen nizky poplatek za vydani rezijky.

+4/−3
14.11.2014 18:57

J96a67r75o83m24í46r 43K14r12á68l 4870229434919

Pak se pozeptejte na hospodaření drah v těch letech. :-)

0/0
14.11.2014 17:16

P96a40v62e72l 85K90u95c46h12t22a 4646171407834

Nějak jsem zachytil na internetu, že byly fakticky ztrátové stále i za císaře pána. Ani bych se tomu nedivil.

+1/0
14.11.2014 17:32

V64a36c86l16a73v 13H41a26j97e36k 3776369679

No proto taky všechny ty soukromé přešly postupně do vlastnictví sttátu, protože železnice měla a do značné míry stále má pro stát a nejen pro ten český, zásadní význam.

+1/0
14.11.2014 17:37

J47a19r65o87m79í34r 21K46r84á36l 4840789854489

Nebyly.  Osobní doprava byla okolo nuly, nebo něco málo v minusu a nákladní dost v plusu.  A to se z toho financovaly i tratě, ne jako dnes.

+1/0
14.11.2014 17:42

M59í64l62a 28P17i16š59t49ě75l81á80k 7483407593

Pan Skúra je asi velkým odpůrcem nádražáků, že. Zajímavý je, že mu nevadí, že ty samý výhody má i DP a tam toho po Praze projedou daleko víc jak na železnici.

+6/0
14.11.2014 16:04

M80í42l35a 94P58i33š58t37ě46l34á83k 7823287463

Překlep, má být Sůra

0/0
14.11.2014 16:10

L79u98k11á36š 87S63l81á60n44s17k70ý 4291173967436

Neznám podrobnosti, platí benefity DP v Praze i pro rodinné příslušníky zaměstnanců? A platí výhody doživotně?

0/0
14.11.2014 16:10
Foto

P82e16t41e93r 61J65a52b11l89o29n62o89v32s28k38y 1439336861221

áno

+3/0
14.11.2014 16:25

L69u76k80á54š 59S75l77á30n96s27k33ý 4391253607936

Prosím o nějaký relevantni zdroj této informace.

0/−1
14.11.2014 16:26

P62e27t52r 87F66o80l36t97y20s 7165351730588

Najděte si jej. ;-) Mám kamarádku ze školy, která během studia měla režijku na MHD a cokoli, co jezdil DP, díky tomu, že její matka dělala řidičku tramvaje. ;-)

+1/0
14.11.2014 21:48
Foto

J41a15k73u46b 42M93e37l65z12o61c80h 6285825445542

FIremní auto se mi při využívání pro soukromé účely taky daní (nemluvě o placení nafty za soukromé km), tak nevím, proč by se neměly danit i režijky, když už je musej mít. Je to prostě benefit stejně jako firemní auto ...

+4/−2
14.11.2014 15:58

V82a65c89l46a38v 38H65a21j90e45k 3296419429

mně z těch Vašich přízpěvku nějak uniká včem spočívá  vliv režijek na cenu jízdného pro ostatní cestující. Náklady ČD to určitě nijak neovlivní.

+4/0
14.11.2014 16:11

L78u69k47á34š 11S28l87á91n53s86k95ý 4301333377596

Když má režijní jízdenku cca 15 % populace (sic!), potom už to vliv má. Pokud by se zrušením této výhody přestali všichni jezdit vlakem, snížila by se podstatným způsobem i nutná přepravní kapacita. Ta čast, která by jezdila vlakem dál, ta by přinášela drahám zisk.

Dojezdy zaměstnanců do cílové stanice a zpět lze řešit i jinak než paušálním odpustkem pro celou jeho rodinu.

+2/−5
14.11.2014 16:17

V65a70c69l82a45v 81H24a54j26e87k 3446309759

137 000 z 10 mega je 15 %, trochu divné počty ne???

+5/0
14.11.2014 16:27

L93u81k11á22š 62S93l86á42n23s55k26ý 4641563627386

Sakra, utekla mi desetinná čárka. Omlouvám se. Ale i 1,5 % je docela dost.

0/−6
14.11.2014 16:30

V78a92c26l15a10v 15H54a29j74e45k 3956599639

Na to aby se snížila kapacita soupravy třeba o vůz??? To asi takový vliv mít nebude.

+3/0
14.11.2014 16:34

L24u31k46á66š 96S21l96á71n85s82k67ý 4381503277516

O vůz denně? Proč ne.

Kapacita není jednoho spoje, ale jedné tratě.

0/−4
14.11.2014 16:36

V25a53c28l87a29v 85H75a32j71e38k 3306709489

kapacita tratě je dána počtem vlaků, které lze na tati provézt. To ovšem sovisí je určitých časových pásmech /např. ve špičkách/ kdy již nelze požadavkly na přepravu řešit počtem vozů. 1,5% je číslo, které na toto rozhodně nemá žádný vliv.

+3/0
14.11.2014 17:00
Foto

J62a36k76u66b 43M33e27l91z19o58c67h 6445645665912

1,5% nemá žádný vliv? Víte, že mluvíte o 1,5% všech lidí v ČR??? Chtěl bych mít od každýho měsíčně navíc 1,- Kč od toho čísla 1,5%, který nemaj na nic vliv ...

0/−2
14.11.2014 17:08

V19a57c75l59a87v 12H14a30j27e17k 3406769489

a co takhle 1,5 procenta v rámci kapacity jednoho vlaku?

+1/0
14.11.2014 17:33

L97u73k37á76š 50S57l18á59n16s11k93ý 4271983597156

Proč jednoho vlaku? Co takhle jednoho sedadla?

0/0
14.11.2014 17:52

J93a60r53o63m28í82r 22K23r62á70l 4820469584159

O to ani tak nejde.  Spíše je tu otázka, proč má některá profese mít výhody dokonce dané zákonem a jiná ne.  Pokud by v naší firmě dali benefity i rodinným příslušníkům, při první kontrole z FÚ by byl oheň na střeše.

0/−3
14.11.2014 17:19

V59a59c13l55a78v 92H45a31j90e93k 3166579429

o jakém zákonu mluvíte?? V článku se píše o dohodě mezi odbory a ministerstvem dopravy ??

+1/−2
14.11.2014 17:35

J13a56r80o42m87í52r 97K36r65á62l 4750579654859

Režijky jsou zakotveny v zákoně o českých drahách.  Na rozdíl od jiných benefitů.

+2/−2
14.11.2014 17:46

V59a74c16l67a21v 59H53a56j50e90k 3706309659

až na drobny detail. takovy zakon existuje tak akorat ve vasi hleve.CD jsou akciova spolecnost v souladu s obcanskym , drive obchodnim zakonikem. vime????

+2/−2
14.11.2014 18:28

L69u72k69á59š 57S70l49á19n65s80k37ý 4931923597786

Zákon č. 77/2002 Sb.

O jízdním je § 33.

+1/0
14.11.2014 19:04

J92a95r36o96m22í17r 84K56r84á35l 4930969874559

Dík za doplnění. :-)

+1/0
14.11.2014 20:33

L15u89k70á67š 85S38l62á95n13s28k86ý 4251763937936

Jsem si to musel najít. Je celkem ujeté, že takovéto zhúvěřilosti jsou v zákonech :-(

+1/0
14.11.2014 21:00
Foto

J77a73k27u10b 74M63e54l64z73o17c58h 6845265835332

potom doporučuju nějaký základní kurz finanční gramotnosti

0/−2
14.11.2014 16:24

V62a72c61l62a59v 90H66a35j17e30k 3256959919

Nápodobně. Nejvýznamější část nákladů na jízdu vlaků jsou fixní náklady nezávislé na počtu cestujích.

+3/0
14.11.2014 16:32

L17u19k96á39š 89S62l16á61n75s96k23ý 4901593347966

Ale příjmy nejsou fixní. Vlastně pokud by cestovali jen režijkáři, tak ano.

0/0
14.11.2014 16:37

V60a37c53l46a22v 79H64a24j62e23k 3436129219

Ano, ale dneska těch 137 000 zaplatílo i když třeba vlakem nejezdí, ale koupí si to pro strýčka příhodu. Zda budou tržby v případě zrušení vyšší je velkou neznámou. A i když by byly tržby vyšší, tak cenu jízdného to neovlivní.

+2/0
14.11.2014 16:40

L20u78k58á67š 62S56l63á19n28s93k62ý 4761703857746

I kdyby náklady na režijky byly nulové (což nejsou) a při zrušení benefitu by nikdo z nich vlak nepoužil (tomuto stavu ale nevěřím), tak by dodatečná ztráta ČD byla cca 1,4 milionu. To v miliardových ztrátách ČD již nehraje žádnou podstatnou roli.

0/−2
14.11.2014 16:47

L48u71k10á65š 68S73l79á76n77s83k21ý 4511943437266

Já už nesmím počítat. Mně ty desetinný čárky lítají jak chtějí 140 milionů, ne 1,4.

0/0
14.11.2014 16:59
Foto

J56a59k94u23b 65M27e63l33z96o76c42h 6515185585822

Pokud by se kvůli tomu, že nedostali režijku, rozhodla polovina jejich současných uživatelů nejezdit vlakem a ostatní by platili standardně třeba i jen polovinu toho, co stojí režijka ostatní, pak by zisk byl pětinásobný ...

0/0
14.11.2014 16:50

P44e18t78r 48F24o51l43t46y51s 7725401110808

Vám i všem tady okolo jaksi uniká, že třeba ti železničáři také se musí nějak přesouvat během pracovního výkonu. V tomhle by si ČD předávaly peníze z jedné ruky do druhé a znamenalo by to nulový zisk s pouhým zvýšením nákladů. Krom toho i režisti pracují (kromě určité části studentů a důchodců). A nemají teda furt čas jenom někam jezdit na výlety. ;)

+1/0
14.11.2014 21:52

V83a51c14l67a74v 12H46a13j81e56k 3306579839

Zde se ozvítze něco o financování veřejné dopravy. není to asi v dnešní době zcela aktuální, ale obrázek o tom, jak se financuje osobní doprava to určitě poskytne. k613.fd.cvut.cz/storage/osnovy/14_pe_03_obsluznost.pdf

0/0
14.11.2014 15:58

P47e12t88r 35N32i70v28n94i48c12k72ý 3562294745237

Zamětnanci - OK, ať mají režijku. Ale rozhodně ne rodinní příslušníci!

Ostatní, ať využívají komerčních slev.

+2/−2
14.11.2014 14:51

A23l53a49n 34Ř25e82p48k55a 4715746

Rodinní příslušníci ať ji klidně mají, ale ti ostatní (hlavně na ministerstvu a ostatních organizacích) jí mít nemusí ;-). Režijky jsou i dopravních podnicích a taky proti nim nikdo neremcá (nebo se o nich aspon nemluví :D)

+6/0
14.11.2014 15:07

M75i16r22o78s62l61a58v 90Z39i13k40m57u25n49d 7689823844443

A uvažovaná tržba by se snížila o výdaje na jízdné na pracovní cesty zaměstnanců, to by sice ČD platily samy sobě. Lze to vyřešit vydáváním volných jízdenek pro pracovní cesty, ale to znamená nárůst administrativy a taky to něco stojí ...

Takže jednodušší je, když zaměstnanci dotují svého zaměstnavatele tím, že si kupují za vlastní peníze jízdenku, kterou používají na pracovní cesty. Mimo jiné, podle interních údajů ČD si režijku nekupuje cca 50 % těch, co na mají nárok, protože prostě vlakem nejezdí, ani do práce ani jinak ... nebo projezdí za rok méně než tu tícku ...

Zvýšit plat o tícku znamená vyšší mzdové náklady zaměstnavatele o odvody na zdravotním a sociálním pojištění ... režijka je pro zaměstnavatele výhodnější než zvýšení platu ...

+8/−1
14.11.2014 14:32

V48i41k21t55o36r 33N89á37r16o94ž41n11ý 3979562268

Kolik lidí využívá režijku pro pracovní cesty ? Řada z nich vůbec nepracuje.

Režijky chápu jako benefit a rozumím mu. Ale nerozumím tomu , že jej mají pracovníci SŽDC nebo ČD Cargo nebo DÚ ..To mi hlava nebere.

Navíc v tom trochu cítím diskriminaci. Pracovník ČD Cargo získal režijku ještě za dob , kdy tento dopravce neexistoval a má ji dodnes...a nový pracovník ČD Cargo na ní nárok však nemá.... Je to podobné , jako kdyby si bývalý zaměstnanec pivovaru chodil i po deseti letech po ukočení pracovního poměru fasovat deputátní pivo....

0/−2
14.11.2014 16:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.