Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konkurence drtí cenu jízdenek na Slovensko, Dráhy o čtvrtinu zlevní

Na trati mezi Prahou a Košicemi jezdí dosud nejlevněji společnost RegioJet. Konkurence ovšem donutila zlevnit i České dráhy. Jízdenky na Slovensko u státního dopravce zlevní až o čtvrtinu. S cenami navíc ještě zamává Leo Express, který dosud ceník nezveřejnil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a13r28e37k 72G65r77u95f21í73k 7938368935971

Tak nějak jsem zjistil že přes den to bude do Košic levnější pendolinem než přes noc obyčejným rychlíkem což je poněkud divné;-€

0/0
24.11.2014 22:47

L88i13b67o16r 13F27o18l63t33ý65n16e82k 2806375407714

Dost mě štve, že ačkoliv se ČD tváří, že mají ceny podle kilometrů, tak jak je konkurence, hned to jde i levněji :( Takže když jedu z Brna do Prahy, tak to vyjde na polovinu, než kratší cesta k našim na Valašsko :(

0/0
19.11.2014 8:24

R37a16d76e84k 96J50a90n93a17t40a 9105736564712

Dělal byste to jinak? Pokud ano, jak byste dozorčí radě vysvětlil pokles výnosů?

0/0
19.11.2014 11:16

V30e24r51o25n71i23k78a 84Š72k65v46á82r79o61v31á 5881830496656

Žasnu, kde Idnes přišel s cenami ČD do Košic za 630Kč a do Žiliny ještě levněji, ať hledám, jak hledám, na internetu i na pokladnh ČD, tak tak nízkou cenu jsem nikde nenašla.

0/−1
18.11.2014 9:23

R49a46d87e59k 18J10a48n21a72t97a 9715266444162

1) běžte na www.cd.cz

2) klikněte na "eShop"

3) zadejte odkud "Praha"

4) zadejte kam "Košice" nebo "Žilina"

5) klikněte na "Vyhledat"

Bylo to tak těžké?

+3/0
18.11.2014 17:31
Foto

B60r44o91n41i65s64l26a91v 52G42a20b48r23y69š 2392729281

Nestačím žasnout, kolik lidí se nechá utáhnout na žlutou barvu a kafe s novinama. Rozumím tomu, že ČD potřebovaly konkurenci jako prase drbání, ale... Kolikrát si sami diskutující nevidí do pusy. Jednou napíšou, že ČD vozí vzduch, pak zase, že musí stát na chodbách. Tak si vyberte. Jestliže se např. mezi Prahou a Košicemi (dejme tomu jen tímto směrem) chce přepravit 10000 lidí (čísla jsou fiktivní, pro pochopení příkladu a principu), přičemž RJ může do každého vlaku naložit cca 600 lidí a jezdí 5x za den, kam se nacpe dalších 7000 lidí? No do ostatních vlaků. Pokud by ČD měly stejnou soupravu pro 600 lidí s povinnými místenkami a taky jezdily na trase jen 5x denně, co další 4000 lidí? Ti budou muset jet jindy nebo se na vlak vykašlou vůbec a dopravce přijde o tržby. Zkuste předložit nějaké relevantní a smysluplné návrhy, jak byste situaci řešili, když si myslíte, že ČD dělá něco špatně.

0/−2
17.11.2014 11:48

P56a60v17e17l 35Š42m63í42d24e33k 6129150853108

Pan Sůra nezklamal, zase pochvala žlutýmu.

0/−2
17.11.2014 6:05

J48a11n 76J28e26m39e57l28k83a 1485560

Pendolíno má jezdit na Brno a Bratislavu. Tak se pouze opičí a stejně jich tam bude zase  moc. Jestli navíc Fico zavede ten svůj nesmysl.. Ale já jsem rád. Aspoň lístky budou za konkurence schopné ceny, budou přehledné(bez zákaznických karet), vlakové spojení použitelné(rychlejší, čisté). Nebudou pokuty za chybějící rezervace do slovenského IC a dalši nástrahy. Kéž by měl Jančura přípoj v Žilině na Bratislavu. Nebudu jezdit na Břeclav.

0/−3
16.11.2014 21:49

M92a54t48ú69š 86B77e81n10a79k 9258654362983

Prečo by malo jazdiť totálne nesystematicky na Bratislavu? Cez Bratislavu jazdia EC Praha -Ba - Budapešť, toto by bolo niečo totálne vytrhnuté z celkového kontextu dopravy. Navyše spojenie na Košice je len predĺženie ramena Praha - Ostrava, kde by inak tá jednotka chýbala.

+2/0
16.11.2014 23:53

J35a12n 37J98e50m41e23l86k66a 1425700

Proč? Protože budou zase všichni 3 ve ztrátě. Ale na Brno LEO jezdit nemůže, Jančura nechce. Navíc bez dotací, které tam berou ČD to ani nejde. Takže by jim tam nikdo nelezl do zelí. Bylo by to třeba protože se opravuje D1, takže více lidí již opravdu  přechází do vlaků. Navíc došlo k modernizacím, takže by cesta mohla být zase kratší. A Trať na Brno je pro Pendolíno jako dělaná. Kolik Čechů jezdí denně do Budapešti. Ty mezinárodní potvory akorát jsou nespolehlivé a chytají zpoždění. Spíš bych řekl že Jačurovi naordinovali stejný čas jako ČD. Sice  vlak s přestupem v Žilině je o půlhodinu rychlejší, ale co už.

0/0
17.11.2014 9:33

R47a46d51e22k 42J70a37n75a67t59a 9415866254712

Nezapomínejte, že Pendolíno do Košic není nový vlak. Defacto nahradí EC Košičan, který dnes jezdí každý den, po změně JŘ bude jezdít jen jednou týdně.

+1/0
17.11.2014 9:36

M37a55t30ú14š 15B83e82n73a76k 9918234122583

Prečo by sa mali ČD dobrovoľne vzdať pendolína na OStravu? Pendolino je splatení vlak, ktorý si musí zarobiť už len na prevádzkové náklady, takže môže byť v kľude najlacnejší a na rozdiel od Leovej električky je to vlak na diaľkové trate. Leo vzhľadom na to že má najvyššie náklady časom padne.

+1/0
17.11.2014 12:07

R77a52d35e69k 36J22a76n32a50t35a 9685666194862

Pokud Leo "padne", tak to nebude kvůli nákladům, ty nejsou vysoké, pokud se s bakami podaří dojednat splácení po delší dobu.

Podle mě jsou možné ještě dva scénáře:

1) MD vypíše konečně výběrové řízení na některý rychlík po trati s 3kV (Hradec? Děčín?) a LE ho vyhraje.

2) podaří se upíchnout soupravy v Polsku. Tam je 3 kV celá země.

0/0
17.11.2014 13:05

J89a67r49o93s25l21a36v 22M84e92d81u60n57a 6872728687580

netuší někdo, dá se s jízdenkou Praha-Košice za 500 dojet jen do Bratislavy?

0/−2
16.11.2014 19:59

T98o40m22á59š 33N42o88v14o73t47n49ý 8869301

Jízdenka Praha - Košice není rozhodně směrována přes Bratislavu, takže nedá.

+1/0
16.11.2014 20:07

J61a47r95o95s92l15a37v 97M97e89d31u64n66a 6412878757640

že to není na trase, to bych věděl, ale v rámci tarifu je zakázáno jet Praha-Blava-Košice a v půli cesty vystoupit? tarif za jízdu je vázán na vlak nebo na trasu?

0/0
16.11.2014 21:00

M87a58t81ú76š 69B36e95n37a65k 9358594882513

vystúpiť v žiline samozrejme môžeš a tam si zakúpiť lístok žilina - Bratislava (cca 11€)

+1/0
16.11.2014 23:54

R73a85d35e64k 41J44a63n60a94t67a 9405596114502

Nedá a ani to nemá smysl. Jízdenka Praha-Bratislava stojí v e-shopu ČD 425 Kč. Už dlouho.

+1/0
17.11.2014 10:10

L89i94b65o11r 10F38o19l58t90ý15n52e91k 2206985687364

Pokud máte jízdenku přes Blavu, tak by mělo jít vystoupit a pak pokračovat ten samý den. Nebudu studovat současné podmínky, ale když jsem před 20 lety dělal brigádně průvodčího, tak bylo myslím něco ve smyslu, že po 100km můžete přerušit jízdu a pokračovat v době platnosti jízdenky.

To má smaozřejmě smysl u nepřestupní trasy, pokud v tom městě přestupujete, nikdo to nebude kontrolovat, průvodčího zajímá jen jestli jste na správné trase ve správný čas.

0/0
19.11.2014 8:29

V79l76a19s56t26i45m38i12l 10H53a21l13b92i90c50h 8263685856168

Za komunistů jsem platil z Liberce do Bardejova rychlíkem 95Kč.

+1/−2
16.11.2014 10:36
Foto

V41á10c34l58a60v 41H24e94j30n21a 9486336644919

Kolik jste měl výplatu?

+3/0
16.11.2014 10:45

J68i86ř62í 50E53r33b54e66n 1633104566267

To teda ani náhodou. Kč byla měnou meziválečného Československa a tehdy komunisti nevládli :-)

+3/0
16.11.2014 12:19

J16a65r98o63s36l33a34v 92M36e36d55u28n57a 6242128497180

za komunistů jste vydělával kolik měsíčně?

+1/0
16.11.2014 19:59

J89i60ř29í 56K20á33b13r86t 4748241614616

Zkuste jednou jet do Košic vlakem ČD R 443 Šírava,to je žážitek.Jet vlakem EC  nebo IC ,to je jiné kafe.

+1/−1
16.11.2014 9:43

J74a45n 33J12e43m35e57l94k65a 1835250

Jojo:-) Super retro:-) Člověk uvědomí, co se vše změnilo.. Do Ostravy téměř 4 hodiny. 3:50. Pěkně v klidu na spotřebu :-)  Na tom je krásně vidět, jak po příchodu soukromníků došlo ke zkrácení doby jízdy na 3:20 resp 3:07. Jak to zbytečně natahovali. A to mají podobný počet zastávek. Doufám, že se jim povede zkrátit cestu do Košic alespoň o 40 minut. Sice první Jančurův jízdní řád vypadá že ne, protože ho nutí stát 6 minut v každé slovenské zastávce. Ale aspoň se ukáže ta nesmyslnost. A na to že jede přes nepreferovaný (ne Vsetín, ne Bohumín), ale logický Havířov..

0/−1
16.11.2014 21:43

M98a71t64ú41š 41B44e92n39a31k 9148584722483

Jančura má preto také dlhé pobyty, lebo si neskoro objednal trasy, tak dostal volné miesta, tak ako vychádzali, takže ho teraz obiehajú aj nákladné vlaky. Skrátenie jazdnej doby možno, tak  po roku 2025 keď bude ukončená modernizácia Žilina - Košice, ktorá začne budúci rok, snáď...

+1/0
17.11.2014 0:05

F37r69a94n42t95i75s61e18k 71M40r61z89e31n25a 3245885548549

Cvicne jsem zkusil overit cenu, jak CD doplaci na ZTP. Tak cena se ZTP prukazem do Kosic 765kc ( podle jejich rezervacniho systemu). Zakonite musi kazdej invalida skocit do vlaku Jancurovi, kdo pak na koho doplaci?

+2/−1
16.11.2014 9:33

F51r15a44n29t84i54s90e70k 52M81r83z40e56n26a 3725835748739

Vazeni, jezdim do Kosic pomerne casto a vzdy to bylo o nervy ( hordy neprizpusobivych, spina atd..) 

Cestovani zlutym vlakem byl kulturni sok, jelikoz jsem do ostravy nepotreboval a tak jsem o tom zatim jenom cetl. O cene ani nemluvim, za 730 kc luxusni kozene  a jen 4 lidi v kupe ( 1.trida CD - 6 hadrovych kresel). 

Dekuji Jancurovi za to co dela! 

Mimochodem, zkuste porovnat nakup jizdenky na webu CD a u studentagency.  Nechapu jak takovy moloch sajici statni kasu dokaze vyprodukovat neco tak neefektivniho a zmateneho.

+7/−3
16.11.2014 9:24

M39a24r98t89i32n 16N37o40v13o51t20n28ý 3776496761594

Vzhledem k tomu, že RJ provozuje nějakých 20 spojů denně na jedné trase, oproti 7000, které provozuje denně ČD po celé republice (+ zahraniční) tak asi těžko bude jejich eshop stejně jednoduchý jako ten RJ. Osobně nakupuji jízdenky jenom přes eshop a neměl jsem s tím nikdy problém. Jestli nebude spíše problém mezi židlí a klávesnicí.

+4/−3
16.11.2014 12:30

P16e66t13r 17M83o50t50y34č33k79a 1344411823454

Myslím, že nikoli. Ono totiž i nakupování kdekoli jinde - mám vyzkoušeno například v Anglii, kde jezdí řádově více spojů, než mají ČD, samozřejmě všechny letenkové rezervační systémy (ať již zůstaneme u dopravy) atd., jsou mnohem přehlednější.

To totiž vůbec není počtu dodávaného zboží/služeb. Je to o přístupu k zákazníkovi a to je to, co dodnes odboráři zmítané ČD nebyly ochotné přijmout.

+1/−1
16.11.2014 21:49
Foto

B27r46o50n49i59s39l54a61v 82G37a91b54r51y49š 2602339131

Pokud by ČD provozovaly povinně místenkové vlaky, pak byste tam taky žádnou špínu neviděl. Není to tedy o tom, který dopravce kam jezdí, ale hlavně o lidech. Zkuste se podívat na rakouské nebo německé železnice. Tam si nikdo nedovolí nic zničit.

0/0
17.11.2014 11:36

M43i62r96o19s16l80a66v 88Z88i73k73m65u51n81d 7959563674343

Východ Slovenska je polepen žlutými plakáty RegioJet s cenou 9 EURO do Prahy ... to je při kurzu 28 Kč pouhých 252 korun ... cca 0,36 Kč - km ... při 500 cestujících (teoreticky) bude tržba teoreticky - v přepočtu - 12 500 Kč ... to jakž tak pokryje energetické náklady na 10 vozů, pokud bude platit 1 Kč / 1 kWh trakční energie ... kde jsou náklady na dopravní cestu, náklady na údržbu vozidel, mzdové náklady na personál.

+4/−4
16.11.2014 5:03

O72n76d38r89a 47L14á54s82k74a 4242392979105

Asi vam tam utekla jedna nula ;-)

+6/0
16.11.2014 6:20
Foto

P72e98t76e89r 77J85a35b21l65o83n60o70v64s79k94y 1409556951961

Možem potvrdiť,že v rodnom Poprade má dopravca RegioJet na pešej zóne reklamy.Pridám jednu zaujímavosť: rezervácia k ŽP na SC Pendolino Z Popradu do Prahy 8 EUR / 226 kč,mám už kúpenú na predvianočný termín.Ak by som si platil jízdenku u dopravcu RJ a včas rezervoval,tak ma to vyjde len o 1 euro naviac

+1/−1
16.11.2014 9:52

R83a25d87i56m 74Š53o25l91c 1645325155524

trošku mimo, např. režijkář na trati Praha - Plzeň platí za místenku do SC 100,-- Kč a nerežijkář bez ničeho platí akční jízdenku 100,-- a přes eshop má místenku za 0,-- a na kase za 35,-- V tom problém nevidím. Režijkáři už mají tu výhodu, že mají režijku, tak nevím proč by nemohli platit drahé místenky do SC.

0/−2
17.11.2014 9:24

T59o89m72á11š 66N74o91v27o70t41n23ý 8169921

Za 9,- EUR je jízdné jen ve třídě Standard, takže ty počty jsou trošku někde jinde

0/0
16.11.2014 20:12

I76v29o 82P33r59o51c29h27á42z23k84a 4841512124452

Nějak Vám ta matika nejde, ale 500x250 je 125 000,- náklad na 1km je 30 kč komplet při této ceně je docela zisk zajímavý nic méně je jasný, že vlak nemusí být plný vždy atd,

0/0
19.11.2014 11:22

P70a87v60e40l 10P79r90o78k37o65p 6638782355510

Samozřejmě můžete jet z Prahy do Žiliny za 339 Kč s ČD již dnes (s In Kartou IN25 s RailPlus), akorát si musíte koupit 3 jízdenky: Praha - Ostrava (Včasná jízdenka Česko: 200 Kč), Ostrava - Čadca (Tarif ČD: 77 Kč), Čadca - Žilina (Sousedská přeprava ČD/ZSSK: 62 Kč).

U vámi uvedeného případu pro vlak SC se nejedná o standardní mezinárodní tarif, ale o "včasnou jízdenku Evropa" - ceník této nabídky se mění i několikrát ročně, navíc je v Eurech a do Kč je přepočten dle aktuálního "jednotného železničního kurzu".

Dám vám dobře míněnou radu: raději se tomuto tématu vyhněte. Vyznat se v mezinárodním železničním jízdném a slevách je mimořádně obtížné, navíc se často mění. Významné slevy se dají získat, když vás jede víc, jedete zpátky (CityStar) apod.

+14/0
15.11.2014 16:20

T12o80m62a96s 34N41o67v15o79t84n34y 3261756878259

Čili standartní tarifní bordel ČD - tak se to dá taky brát.

+4/−9
15.11.2014 17:06

R24a72d55i64m 77Š70o34l55c 1615765485904

Ono to je tím, že vlak ČD je na Slovensku ZSSK, kdežto Jančura je všude Jančura a Leoš všude Leoš... Nejde, aby ČD řekli, že to bude tahle cena, tam se prostě musí se ZSSK domluvit.

+6/−2
15.11.2014 18:57

T62o23m92á17š 24S57e79d77m35i11h29r84a50d23s82k93ý 7284849207149

Jo nákup nejlevnější možné jízdenky s ČD, to je taková bojová hra. Člověk aby celé odpoledne vysedával na internetu a zjišťoval, jak má cestu podělit na jednotlivé úseky, aby ho jízdné vyšlo co nejlevněji, přitom odjakživa platil pravý opak, kdy dělení jízdného vše jen prodražovalo a vyplatilo se (až na mezinárodní spoje) koupit jízdenku přímo.

+5/−1
15.11.2014 17:59

J15i22ř35í 66K43o43c52u16r26e79k 6555924445888

"Vyznat se v mezinárodním železničním jízdném a slevách je mimořádně obtížné"

Což dost možná bude jeden z důvodů, proč je mezinárodní železniční doprava tam, kde je. Japonští turisté to nevytrhnou.

+5/−1
15.11.2014 19:08

O90s18k91a57r 34K58o90v14a77ř87í84k 8367793206807

Košičan a Excelsior.... nejhorší vlaky.

0/−11
15.11.2014 14:33

T23o56m30á72š 98S95e50d86m35i73h79r14a73d61s55k54ý 7364499617329

Tak zrovna s Košičanem jsem nikdy problém neměl.

+3/−1
15.11.2014 18:00

R74a12d70e60k 61J22a11n44a47t81a 9165636424342

Myslím, že EC Košičan je pěkný vlak s moderními slovenskými vozy, bistrovozem, dokonce i autovozem. Nespletl jste si to s něčím?

+4/0
15.11.2014 21:07
Foto

J12i32ř35í 29Š45r91á49m30e65k 3838547539271

Já chci také jezdit 3km za korunu a ne naopak. Ach jo.

+2/−1
15.11.2014 10:40

P52a31v42e57l 86M28o86r16a21v85e69c 3212859942168

Další díkaz že konkurence je ku prospěchu cestujících.R^

+6/−4
15.11.2014 10:02

L48u52c66i26a71n 49P58a32p28a17z13i68a82n 5544457851155

Jen podle ceny se to poznat nedá. Také záleží na kvalitě, servisu, spolehlivosti. Kromě toho více než ona konkurence s cenami zamává slovenské rozhodnutí o tom, že velká část obyvatelstva může na Slovensku jezdit od pondělí zadarmo včetně Evropanů z EU. Takže si Češi koupí jízdenku po pohraniční bod, resp. do první slovenské stanice a pak už jedou zadarmo. Toto rozhodnutí je více než pseudokonkurence stavěná na nekvalitních zastarýlých vozech a servisu na efekt.

+6/−3
15.11.2014 10:42

A17d94a57m 22V14i34l29í44m54e27k 3906468656

Bezplatná přeprava na Slovensku pro mezinárodní vlaky platit nebude. Jedině že by si museli v pohraniční stanici přestoupit do nějakého slovenského rychlíku

+3/−1
15.11.2014 18:30

L17u59c95i43a80n 22P26a37p81a76z92i98a24n 5504827581145

Pro vlaky ČD to platit bude také. Ale máte pravdu a proto tak zlevňují, pro vlaky jiných soukromých společností, které se budou po Slovensku pohybovat se toto vztahovat nebude, resp. mohou a nemusí, bude záležet na jejich reakci na hozenou rukavici. Je jasné, že ochota cestovat se soukromým dopravcem, který ani na Slovensku neplatí daně, bude o většiny cestujících bez zájmu, pokud si budou moci vybrat jinou dopravní společnost, která je poveze zadarmo. Pokud jede třeba Košičan po slovenském území je to "slovenský" rychlík. Problémem spíše bude, aby člověk měl tu slovenskou bezplatnou jízdenku, kterou si bohužel v Česku nelze koupit. Takže opravdu aspoň ze začátku asi bude muset v pohraniční železniční obci na Slovensku vystoupit a vyřídit si tuto průkazku, kterou pak při dalších cestách již bez přerušení bude moci pohodlně využít. Vyspělé země si toto pro občany mohou dovolit a je to opravdu krásný dárek k výročí sametu oproti u nás, kde je vše řízeno jen honbou za co největším ziskem.

+3/0
15.11.2014 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.