Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodeje aut rostou. Evropané jich v říjnu nakoupili přes milion

Prodej nových osobních aut v EU se v říjnu meziročně zvýšil o 6,5 procenta na 1,07 milionu vozů. Roste tak už 14 měsíců v řadě. Výjimkou je Francie. Od ledna do října prodej meziročně stoupl o 6,1 procenta na 10,65 milionu vozů, uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R74. 92E13. 5176182646233

Dacia je  na 4. mistě  prodeji  CZ  po roce vyskočila z  9teho místa!!!!!!!!!!!!!!!!

www.dacia-cz.cz

0/0
19.11.2014 21:08

A44n19t85o56n56í66n 71S66e35b96e77r49a 7673858570749

To nevím kdo ty auta pořád kupuje. Když většina lidí z mého okolí kupuje 4-leté a starší ojetiny. 8-o

0/0
18.11.2014 21:34

V95í63ť39a 21K61r82u80t80i88š 1530794315487

Že by třeba ti, co ty čtyřleté ojetiny prodávají?

+5/0
18.11.2014 23:59

P90e77t62r 53B17á71č15a 8595896555935

Asi jste obklopen jen sockama ;-D

0/0
19.11.2014 15:48

L44u25k13á53š 43V42a69ň42u26r27a 1165524783533

Ta statistika hlavně neříká, kolik aut se prodalo do firem a kolik soukromé osoby. Také by bylo dobré uvést, jaké velikosti aut byly zakoupeny.

0/0
18.11.2014 20:37

V60l60a37s14t67i13m85i50l 27B43e29d25n95á60ř 3233512255166

Proč pořád všichni mluví o krizi.Já si myslím že spousta lidí už toho má dost.Jenom se začne trochu dařit a už zase skeptické názory a komentáře že před krizí se prodalo víc a podobně.

0/0
18.11.2014 18:49

M18a44r76e46k 78J37a47n55e83č46k14a 1317836343831

Možná by dávalo větší smysl, kdyby byla statistika, kolik majitelů nových vozů si na nové auto půjčuje a kolik jich jej kupuje za vlastní peníze. To by potom byla o mnoho přehlednější statistika o ekonomická situaci Evropanů a protože dnes lidé nemají často na mnohem levnější spotřební věci než je auto, tipoval bych to spíše i tady zase ve velké míře na nákup na dluh. Takže bych to až tak optimisticky s tou ekonomikou neviděl, ale pouze ve spojitosti s odvahou a mnohdy až s pošetilostí takových lidí :-)

+3/−1
18.11.2014 13:11

R10a56d20o77s55l32a51v 17K93l96a68u33d27a 5464188294742

Když bylo výročí intervence ČNB, tak Hampl prohlásil, že díky tomu roste česká ekonomika a upozornil, že jsme tahouny v zemích EU..... Ostatní země s tím nesouvisejí, protože ty jsou na tom hůř..... Jak je ale vidět, zase kecal.

+1/0
18.11.2014 12:29

V12o10j44t43ě76c23h 81R98ů66ž21e28k 1497452944592

A pak se máme divit tomu, že většina lidí nemá ani na jídlo ;-D

+4/0
18.11.2014 11:21

J94a41n 95B14e13d73n69á82ř 1652378814499

Byl bych pro veliké omezení automobilové dopravy na úkor posílení a podporu vlaků,busů...Když vidím jak v atě pro 5 sedí jeden...Strašný!!!

+2/−7
18.11.2014 9:42

M19i14c30h19a74l 27P39a29v82l89á49t 9323423384789

A co teprve kdyz ten jeden sam samotinky sedi ve vlaku nebo v autobuse.. ;o)

+11/0
18.11.2014 11:04

J87a21k33u67b 57R12o19u38s 3843500144262

Já bych byl pro omezení blbců :-(

+3/0
19.11.2014 0:38

J42o26s77e15f 93K73u71c94i45r11e52k 4314162750751

Prodeje aut rostou, blizici se katastrofa nejde zastavit. 

RvJsem zvedav kde to vsechno bude jezdit. O tom uvazovat, je zrejme nad sily naseho pana redaktora.

+3/0
18.11.2014 9:29

P91a72v70e73l 93Ř80a71p42e68k 7342466109755

Starším autům se postupně zakáže vjezd do města, pod záminkou emisních zón, a vymyslí se další a další regulace, které nás budou nutit starší auta dávat k sešrotování. Takže celá "ekonomika" bude spočívat v tom, že budeme vyrábět stále více nových aut a ve stále větší míře likvidovat auta třeba jen několik let stará. Nikde nebude vidět nic jiného než jen samá auta. Každý bude mít své vlastní auto, aby mohl denně dojíždět do fabriky, kde se vyrábí - auta. Všechno bude v neustálém pohybu, téměř dokonalá iluze ekonomiky pracující na plné obrátky. Avšak s drobnou vadou - tímto způsobem nic smysluplného nevznikne.

+1/−1
18.11.2014 9:38

J70a11n 38M85o66h21y43l38a 6682659829521

Zaprvé, redaktor tu není od toho, aby uvažoval nad budoucností, je tu od toho, aby informoval o tom, co se děje. Má pouze uvažovat nad tím, jak to co nejlépe podat. Zadruhé, stejně jako se nová auta vyrábí a prodávají, stará se vyřazují a šrotují/recyklují. Je skoro až idiotské si myslet, že když se prodá milion aut, přibude na silnicích ten samý milion.

+3/0
18.11.2014 12:05

J42a81n 29M77o88h19y92l57a 6432119179211

Ještě férově doplním - redaktor se samozřejmě zamyslet může - pak se tomu tady říká glosa nebo komentář a když už si to tady někdo z redakce troufne, tak přesně diskutéři vašeho typu tady v diskuzi pak zvrací takové "úžasnosti", že z toho jde hlava kolem.

0/0
18.11.2014 18:41

M37a62r62e32k 83J21a66n52e51č90k37a 1587326343211

Vzhledem i k mentalitě Evropana, který je všude přesvědčován, že pro něj nejvhodnější motor je pouze ten dieselový se nemůžeme pak ani divit, že musíme všichni dýchat ten hnus co tady leze z výfuku a to i u nových vozů s x filtry, což si vždycky uvědomím, když někde na křižovatce musím stát za takovým i novým "ekologickým automobilem" a nedobrovolně to čuchat, protože v tu chvíli už moc nepomůže přepnutí na vnitřní cirkulaci vzduchu v kabině vozu. Sám jezdím už 10 let s auty pouze na LPG a u některých vozů byla i ekonomická náročnost provozu menší, než u dnešních super ekonomických dieselů, ale prostě je tady stále v kurzu i oblíbená historka, že to rádo bouchá a taky ta úprava není zadarmo, za to je lepší mít nový mobil a po nás potopa. Takže co se nezvládne zaneřádit při výrobě vozidla, to jeho řidiči spolehlivě doženou jeho provozem, ale největšími znečišťovateli ovzduší jsou samozřejmě vždy pouze fabriky a ty opomíjené kolony aut převážně s naftovým pohonem již nikoliv, takže si lžeme do vlastní kapsy.

0/0
18.11.2014 13:19

A75n96d69r42e93j 63R51u76š96č25á72k 6457337384454

Ale ona dieselová auta jsou opravdu nejlepší. Mají nižší spotřebu a ujedou podstatně dál, než benzínová auta. Staráte-li se o dieselový motor slušně, i po pětistech tisících dobře jezdí. To je u benzínového motoru science fiction. A kdo jezdí velké vzdálenosti - a často - tak by byl blázen, kdyby si kupoval benzínový motor.

0/0
18.11.2014 14:13

P43a41v43e93l 33Ř91a81p23e84k 7242156759575

Automobilismus se neodehrává v nějakém paralelním prostoru, ale je součástí prostoru, ve kterém žijeme. Navíc je to odvětví, které stejně jako veškerá doprava, bylo spolu s infrastrukturouv minulosti vládami de facto znárodněno. Tudíž zcela logicky růst automobilismu může probíhat výhradně na úkor jiných odvětví. A já jsem pevně přesvědčen o tom, že na základě tohoto principu každý nový automobil dnes znamená vznik škody, nikoli hodnoty. Automobilismus je pouze podpůrné odvětví, které samo o sobě nemá smysl. Můžeme se sice neustále vozit sem a tam, předstírat tím fungující ekonomiku, ale takhle se pouze spotřebovávají zdroje, aniž by nutně něco vzniklo. Automobilismus je socialistický systém, státem budovaný (i za použití násilí) a státem regulovaný. Není tudíž možná ekonomická kalkulace, neznáme skutečné náklady přepravy a tím je znemožněno, aby se objem automobilismu samočinně reguloval dle skutečných potřeb. Automobilismus se stal Potěmkinovou vesnicí naší pseudoekonomiky. EURv

+4/−4
18.11.2014 9:10

J51a54n 69M55o64h96y27l59a 6722689239561

S vaší nelibostí k regulacím souhlasím, nicméně útočit jen na automobilový průmysl je nesmysl. Celá ekonomika je o rozdělování omezených zdrojů - tedy pokud použiji zdroje na jednu věc, nemohu je použít na jinou. Máte pravdu v tom, že když si koupím auto, dané prostředky už nemohu využít jinde, ALE to samé dělám když si koupím rohlík, košili nebo třeba šťouchátka do uší.

0/0
18.11.2014 12:08

P84a84v64e17l 20Ř74a42p23e16k 7562946259375

V případě rohlíku máte k dispozici objektivní ukazatele a víte, že se vám vyplatí (prostě jinak pojdete hlady), zatímco v případě automobilu takové ukazatele chybějí, automobil se jeví výhodnější než ve skutečnosti je, a to zvláště proto, že velkou část nákladů vaší přepravy přenášíte na ostatní. Automobilismus je obrovským způsobem subvencován státem. Zkuste si místo auta postavit před barák montovaný zahradní domek, a pochopíte.

0/0
18.11.2014 13:28

J11a29n 93M83o84h27y88l86a 6932349529541

V případě automobilu jsou ty ukazatele stejně objektivní, jako i subjektivní - stejně jako u rohlíku. Jen se možná trochu komplikovaněji počítají, ačkoli si osobně myslím, že vyjádřit nějak číselně užitek je těžší i jídla než u automobilů. Automobil se jeví takový, jak ho kdo vnímá, opět - stejně jako vše ostatní. Žádné své náklady také na ostatní nepřenáším, jen jsou vytvořeny i takové, které přímo neplatím - externality. A těmi trpím jako majitel automobilu úplně stejně jako ti, co ho nemají. To poslední srovnání už mi nedává smysl vůbec. Pokud se bavíme o státní přímé či nepřímě podpoře nějakého průmyslu, tak to zaprvé není vina těch automobilů ani jejich majitelů a zadruhé jsou zde mnohem ohavnější příklady - zemědělství například.

0/0
18.11.2014 18:38

E27d80a 36S21t84á69r72e30k 6476474162276

Ten růst... kdy se to zastaví...

0/0
18.11.2014 9:04

P16a73v48e72l 62Ř51a93p58e54k 7272626769335

Až se pro samé pojízdné popelnice nikdo z nás ani nehne z místa. Mnohde už k tomu není daleko.

+1/−1
18.11.2014 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.